wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375
Strona 3354 z 3471

Autor:  Kermiter [ 07 lut 2023, 13:05 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Z tego maila co przysłali to wynika że sami w czasie jazdy obok stwierdzili brak odstępu i elo :D patrząc na godzinę to wychodzi ze jeszcze środek ciemnej du** byl za oknem

Autor:  Luka [ 07 lut 2023, 14:01 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
tylko kilka wad postrzeganych oczyma Kierownika.
No i ma rację :mrgreen:

A co do tego ostatniego Volvo. Nie znam się na ciągnikach, ale na pierwszy rzut oka wygląda na zmęczone. Sprawdziłbym na początek godziny, bo jak wyjmiecie z błota jakąś wywrotkę 8x8, która ma 300 na blacie, to nie znaczy że to jest nowe auto. I na pierwszy rzut oka to wygląda na ten przypadek.

Autor:  andy the driver [ 07 lut 2023, 17:11 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Cytuj:
tylko kilka wad postrzeganych oczyma Kierownika.
No i ma rację :mrgreen:

A co do tego ostatniego Volvo. Nie znam się na ciągnikach, ale na pierwszy rzut oka wygląda na zmęczone. Sprawdziłbym na początek godziny, bo jak wyjmiecie z błota jakąś wywrotkę 8x8, która ma 300 na blacie, to nie znaczy że to jest nowe auto. I na pierwszy rzut oka to wygląda na ten przypadek.
Wiem, wiem😉 Tak właśnie z tym FM było że się człowiek napalił i wyszło jak wyszło, więc mam nadzięję drugi raz tego błędu nie powtórzyć. Na razie sprawdzony w CEPiKu i wychodzi że ostatni przegląd był w 2019 roku, albo 2020, więc na pewno warto mu się przyjrzeć.

Autor:  Mihu [ 07 lut 2023, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Andy, ja bym brał to: https://www.trucksnl.com/pl/scania-r124 ... 7332702-vd

:twisted:

Autor:  Settler [ 07 lut 2023, 20:38 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Ile to może ważyć? Pod patelnie na betoniarnię idealne

Autor:  Kierownik [ 07 lut 2023, 21:52 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Proszę Cię, a kto mi tym pojedzie? Teraz kierowca jak zobaczy wajchę, to drżą kolana i łzy w oczach :lol: .
Oczywiście prywatnym Golfem 4, szarpie się z wajchą I jest ok.

Dzienna kabina? A gdzie on się na pauzie wywali do góry bandziołem? Brzydkie to nawet jak na Kanie, koledzy na kopalni będą się śmiali :D.
Jeden mały kociołek? Przecież to trzeba będzie tankować co dziennie, komu by się chciało, moje wożą po 800l paliwa, tankowanie co 4 dni, lub w piątek.

Autor:  Sebastian_92 [ 07 lut 2023, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

@Kierownik słabo płacisz jak kiermany jeżdżo golfem 4, te pauzy niepotrzebne to i łóżko było by zbędne :mrgreen:

Autor:  Settler [ 07 lut 2023, 22:22 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

No to Kieras przegapiłeś ofertę kani jak dla jaśnie pana:
https://www.klaravik.se/auktion/produkt ... QPwUyhOChg

Mogłem ci to podesłać wcześniej ;)

Autor:  Kierownik [ 07 lut 2023, 22:31 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

No tak, takim toczydełkiem to by pojeździł :D.

Zarabiają tyle, że ci którzy poodchodzili, to już wrócili (jeśli było na co :D ), I teraz każdy z nich pracuje tu minimum drugi raz, a jeden z nich to trzeci lub czwarty, bo już straciłem rachubę :D .

Autor:  andy the driver [ 07 lut 2023, 22:58 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Nie, no. Wyro musi być, czasem zdarzy się kimnąć w kabinie :D Wybredny jestem, ale dla mnie, przy pracy na kiprze niski dach musi być z kilku powodów. Mniej się buja na boki na dziurawych drogach, mniejszy problem pod gałęziami, wiaduktami, itp. Do tego nieco niższa masa, a że ja ze stalową patelnią latam to ma znaczenie. Plus nasza hala warsztatowa jest za niska żeby dało radę podnieść wyższą kabinę :roll: Co do tego auta z ogłoszenia to jeszcze dodatkowo Scania, a tu bliżej mi do opinii kierownika i Luki na temat tej marki :lol:

Autor:  speed291 [ 07 lut 2023, 23:31 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Znasz pojęcie norm emisji? Potrzebowałem coś E6, w tamtym czasie Volvo E6 wyszło by jakieś 40kzł więcej, a tak jak wspomniałem, był limit finansowy, w postaci ilości wolnych środków.
Znam i właśnie nie bardzo wiem do czego może być potrzebna norma E6 jeżdżąc po kraju. Tylko nie pisz że podpisywałeś długoterminowy kontrakt z Lafarge i musisz posiadać do 2023r. 30% taboru z normą E6 a do 2025r. 70% :wink:
W argument o braku wolnych środków też nie uwierzę, jeżeli już by tak było to kupuje się Volvo z biedronki za 60% ceny i mamy dalej auto praktycznie takie samo tylko mniej prestiżowe, które znasz już w jakimś stopniu od strony technicznej.
Cytuj:
Czepiasz się że twierdzę że w tym aucie to i to jest do du p y, jakoś nie widziałem sensownej polemiki, że wcale tak nie jest, tylko od razu atak, prawie dosłowne cytaty moich wypowiedzi itp.
Nie czepiam się tylko właśnie przywołałem kilka twoich opinii jakie wygłaszasz od kilku lat.
Nie uważam też Kani za auto idealne i bezawaryjne, bo takie nie jest. Ale osobiście uważam że jest najbardziej ekonomiczne, biorąc pod uwagę koszt zakupu do spalania, serwisu, awaryjności, utraty wartości kończąc na odsprzedaży.
Polemizować raczej nie widzę sensu nad takimi aspektami jak: ergonomia fotela, pozycja za kierownicą, wielkość / grubość kierownicy, twardość zawieszenia, widoczność, dźwięk motoru itp. bo każdy ma swoje preferencje.
Cytuj:
Zrozum że mimo wszystko są na świecie inne, poprostu lepsze marki pojazdów.
Jeżeli są lepsze to takie się kupuje, a nie gorsze. Między innymi, jak uważam że na ten moment najlepsze opony to goodyeary to kupuję napędy Kmax-y a nie apollo czy tegrys
Cytuj:
Mnie przekomarzanie się czyj tir jest lepszy, np mnie już nie bawi, nie wiem jakim sposobem udało Ci się mnie sprowokować do tego typu dyskusji.
Gdzie napisałem choć jedno zdanie że Kania lepsza? Od początku chciałem się tylko dowiedzieć (oczywiście jeżeli to nie tajemnica) co Cię skłoniło do zakupu drugi raz tej marki, pomimo tylu negatywów. W drugim poście wyjaśniłeś mi (choć w to nie wierzę) i dalej nie mam zamiaru ciągnąć tej dyskusji.
Jeżeli bym nie wiedział że posiadasz własne auta to też mógłbym nazwać Cię psychofanem Volva.

Napiszę tylko w jednym zdaniu jak to wygląda w moim odczuciu.
Kupiłeś pierwszą Kanie na próbę, po roku eksploatacji okazało się że jest mniej problemów jak z Volvem, zostaje więcej w portfelu, więc czas na drugą, trzecią ....
A trochę wstyd się przyznać co się głosiło przez ostatnią dekadę :oops:

Autor:  Marek P [ 07 lut 2023, 23:53 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Co do sensu Euro 6 na kranu to moim zdaniem jednak warto:
-mechanicy potrafią to serwisować, gdy kupimy np. Actrosa MP3 z Euro5 to mimo że auto dobre to serwisy nie widzą już często tych aut
-zapewniony mamy dostęp do części przez kolejne lata
-nie rzucamy się w oczy i ITD nie ściąga nas każdorazowo na kontrole, jeden z przewoźników z tego powodu zrezygnował z DAf-a 105
-wizerunkowo dla firmy dobrze mieć auta, które świeżo wyglądają, przykład Actros MP4, nie wszystkie nawet są Euro 6 ale są bardzo podobne do nowego MP5
-zdecydowanie łatwiej kupić coś w przyzwoitym stanie
-na świeższy wóz łatwiej znaleźć kierowcę

Autor:  andy the driver [ 08 lut 2023, 0:16 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Co do sensu Euro 6 na kranu to moim zdaniem jednak warto:
-mechanicy potrafią to serwisować, gdy kupimy np. Actrosa MP3 z Euro5 to mimo że auto dobre to serwisy nie widzą już często tych aut
-zapewniony mamy dostęp do części przez kolejne lata
-nie rzucamy się w oczy i ITD nie ściąga nas każdorazowo na kontrole, jeden z przewoźników z tego powodu zrezygnował z DAf-a 105
-wizerunkowo dla firmy dobrze mieć auta, które świeżo wyglądają, przykład Actros MP4, nie wszystkie nawet są Euro 6 ale są bardzo podobne do nowego MP5
-zdecydowanie łatwiej kupić coś w przyzwoitym stanie
-na świeższy wóz łatwiej znaleźć kierowcę
Ad. 1. Mechanicy? Czy wymieniacze w serwisie? Bo w autoryzowanych serwisach dominują raczej ci drudzy.
Ad. 2. Z tym się zgadzam, ale po części. Do E5, a nawet E4 bez problemu dostaniesz dziś jeszcze części. E6 nawet jak będzie miało te 13-15 lat to już wszystkie główne elementy w nim będą wymienione i wg mnie (omylny nie jestem) nie będzie się opłacało jeszcze raz tych elementów wymieniać.
Ad. 3. Nie raz mijam ITD i nawet naszym firmowy dziadkiem nie wzbudziłem jeszcze nigdy ich zainteresowania. A auta generalnie są w takim stanie że kontroli się nie musimy obawiać.
Ad. 4. Jak masz zadbane E3 to nie robi dobrego wizerunku? Bo jak dla mnie lepiej wygląda zadbane E3 niż wiecznie brudne E6.
Ad. 5. Tutaj się z tobą zgadzam.
Ad.6. Tutaj też się z tobą zgadzam, ale częściowo. My mamy auta od E2 do E5 i dwóch kierowców z których jeden pracuje u nas od przeszło 13 lat, drugi będzie wiosną 4 lata.

P.S. Nie czepiam się, tylko wyrażam swoją opinię. :wink:

Autor:  Rossi [ 08 lut 2023, 0:36 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Mechanicy? Czy wymieniacze w serwisie? Bo w autoryzowanych serwisach dominują raczej ci drudzy
A to zależy. Często jest tak, że prywatnie to taki mechanik dobrze wie co ma zrobić, ale że jest w ASO to ma podłączyć komputer i wymieniać według listy i zgodnie z wytycznymi. Owszem są lepsze serwisy, są gorsze, ale też nie jest tak, że same debile tam robią.

Autor:  Kierownik [ 08 lut 2023, 3:29 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:


Napiszę tylko w jednym zdaniu jak to wygląda w moim odczuciu.
Kupiłeś pierwszą Kanie na próbę, po roku eksploatacji okazało się że jest mniej problemów jak z Volvem, zostaje więcej w portfelu, więc czas na drugą, trzecią ....
A trochę wstyd się przyznać co się głosiło przez ostatnią dekadę :oops:
Nie będę Ci się tłumaczył po co mi E6, powiem tylko, że już wtedy był plan na zagranicę, powoli dochodzę do tego. Pewnie zapytasz czemu jeszcze nie jeździmy, odpowiem że np włoskie zezwolenie na odpady załatwiam już 3ci miesiąc, i już wiem że to nie jest ich ostatnie słowo.

Kania E6, to gorszy, bardziej awaryjny, mniej ekonomiczny, trudniejszy w utrzymaniu, mniej komfortowy wóz niż Volvo E5.
Przykładów tej opinii podałeś sam z 10. Podam kolejne:
- system kontroli emisji, noxy, dozowniki, pompy adblue, Dpf, czujnik różnicy ciśnień, to są tłuste tysiące, razem chyba z 15, tych rzeczy połowy w Volvie poprostu nie ma.
- kompresor, 5800 w Scani, nie ma sensu regenerować bo sypie się wszystko, sterowanie, sprzegiełko, pierścienie na tłokach, w Volvie robi się głowiczkę ori za 1000zł i to jeździ kolejny milion km,
- alternator nowy Mitsubishi 1200, tego się też nie naprawia, a jak już to na pół toku. W Volvie za 300 robi się szczotki, I łożyska o zapominamy o nim na kolejny milion km.
- koordynator może wyjść 2000zł, a może 7000, no tu zostaje tylko się głośno zaśmiać. W Volvie nikt o takich problemach nie słyszał.
- niskie zderzaki, podatne na urwanie, konieczność demontażu do wymiany filtra pow.
- ten głupi separator odśrodkowy, trudny w serwisowaniu, przez co połowa aut przy wymianie oleju ma go nie czyszczonego, w Volvie nic się nie czyści, poprostu wkładasz nowe,
- wydech poprowadzony tak nisko, że żadna już nie ma fabrycznego, a w Suderze, da się kupić przerobioną wersję :D.
- pali to tyle co Volvo z silnikiem d13c, tylko ma gorszy zakres użytecznych obrotów, I ma się wrażenie że to auto nie chce jechać,
- turbina 500- 600kkm i w każdej wymieniona. Mam Volva z przerzuconą banią, I to poprostu jeździ.
O wielu mechanicznych problemach tego auta rzecz jasna zapomniałem.

Zrozum chłopcze, Kania to poprostu gorszy Tir. Powstrzymaj się od wymyślania co to miałem w głowie kupując kolejną, to moja sprawa, i nic Ci do tego. Jak będę chciał to kupię sobie kolejną, I nadal będę opowiadał że są ujo we :mrgreen: .

O coś jeszcze chcesz zapytać?

Autor:  JĘDREK [ 08 lut 2023, 6:51 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Przepraszam że wkładam kij w szprychy ale powiedzcie mi jaki sens jest porównywać jakikolwiek kamion e5 do e6 ? Przecież chyba wszyscy są świadomi różnicy w jakości pewnych elementów oraz mnogości czujników, zmiennej geometrii, EGR ów itp. Łatwiej porównać coś na podobnym poziomie technologicznym choć w każdej marce są wynalazki które się bardziej sprawdziły lub te które zabierają sen z powiek...

Autor:  andy the driver [ 08 lut 2023, 7:41 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Cytuj:
Mechanicy? Czy wymieniacze w serwisie? Bo w autoryzowanych serwisach dominują raczej ci drudzy
A to zależy. Często jest tak, że prywatnie to taki mechanik dobrze wie co ma zrobić, ale że jest w ASO to ma podłączyć komputer i wymieniać według listy i zgodnie z wytycznymi. Owszem są lepsze serwisy, są gorsze, ale też nie jest tak, że same debile tam robią.
Zgadzam się. Ale generalnie wiadomo że dzisiaj ciężko o dobrego mechanika. Z serwisem MANa jest np tak że wolimy zaprowadzić auto do Kalisza gdzie mamy 190 km niż oddawać je do oddziału we Wrocławiu.

Autor:  Luka [ 08 lut 2023, 8:17 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Zgadzam się. Ale generalnie wiadomo że dzisiaj ciężko o dobrego mechanika. Z serwisem MANa jest np tak że wolimy zaprowadzić auto do Kalisza gdzie mamy 190 km niż oddawać je do oddziału we Wrocławiu.
O, to wspólna cecha serwisów mana :mrgreen: też wożę 60 km, zamiast 30 km 8)

Przecież E6 nie ma sensu na kraju, jedyny problem z E5 to tak naprawdę fakt, że się kończą, są już zjeżdżone, drogie w zakupie, no i czasem by się chciało coś świeższego wizualnie.
Ten klient to mógł sobie pomalować w tej 105 zderzak, globa, przepolerować kabinę, skompletować plastiki i samochód by wyglądał na 5 lat młodszy. Jak się jeździ z rudymi zaciekami na pół kabiny, to się nie ma co dziwić, że się rzuca w oczy. Przy czym te zacieki to zazwyczaj najmniejszy problem w stosunku do reszty stanu technicznego.

Autor:  Damian_DAF [ 08 lut 2023, 8:28 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Z tego maila co przysłali to wynika że sami w czasie jazdy obok stwierdzili brak odstępu i elo :D patrząc na godzinę to wychodzi ze jeszcze środek ciemnej du** byl za oknem
Dokładnie, pamiętam doskonale tą sytuację. :D Ciekaw jestem ile przyślą mandatu, za ocenę "na oko". I czy będą mieć jakieś dowody, np. w postaci zdjęć czy filmu.

Autor:  Kierownik [ 08 lut 2023, 8:45 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Przepraszam że wkładam kij w szprychy ale powiedzcie mi jaki sens jest porównywać jakikolwiek kamion e5 do e6 ? Przecież chyba wszyscy są świadomi różnicy w jakości pewnych elementów oraz mnogości czujników, zmiennej geometrii, EGR ów itp. Łatwiej porównać coś na podobnym poziomie technologicznym choć w każdej marce są wynalazki które się bardziej sprawdziły lub te które zabierają sen z powiek...
Kania E6 w tym modelu jest bez Egr, i zmiennej geometrii.
Oprócz układu oczyszczania spalin, to zwykła Rka, która jest taka od pewnie 15 lat produkcji.
To Speed291 zamiast moich ulubionych pojazdów, sugeruje mi zakup Volvo e3.

Strona 3354 z 3471 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/