wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375
Strona 3287 z 3472

Autor:  LKV Tomek [ 21 maja 2022, 9:09 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Ciucma w firmie gdzie pracujesz są już jakieś nowe ?
Bo nie widziałem jeszcze

Autor:  Rossi [ 21 maja 2022, 9:46 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Moim zdaniem krótki właśnie najładniejszy z tego względu, że te przedłużane nie mają siłą rzeczy już tak dobrych proporcji, ale chyba ten XF to patrząc po wymiarach sam w sobie nie jest zbyt obszerny w porównaniu do konkurencji ze standardowymi kabinami.

Obrazek
Ogólnie to naprawdę może się to podobać.

Autor:  Damian_DAF [ 21 maja 2022, 9:50 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Jak dla mnie, porównując nowe modele, to najładniejszą stylistykę ma Volvo, DAF i Iveco. :wink:

Autor:  łukasz [ 21 maja 2022, 10:15 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Ja też już się przekonałem do wyglądu nowej gamy DAF-a,ale gdy patrzę na to auto z boku na żywo, to cały czas jest to dość niecodzienny widok,oczywiście przy kabinie XG czy XG+.Generalnie zawsze przodowali w przestrzeni w kabinie,teraz tym bardziej.I sądzę, że nawet gdy następni producenci wprowadzą nowe modele, zgodne z wytycznymi UE o możliwości dłuższych kabin,to XG+ ciężko będzie pobić pod względem przestrzeni.Ja wiem,wszystko podrożało i stare ceny raczej nigdy nie wrócą.Ale to nadal DAF,mimo nowej kabiny.I weź go porównaj cenowo ze Scanią S,czy jak dwa lata temu SSC kosztował w przedziale 75-85k E...Ja wiem, że co nowe to zwykle drożeje,tu dodatkowo doszła duża nowość, bo jako pierwszy spełnia nowe przepisy UE i jednocześnie wymienia kompletnie kabinę po 30latach.Ale cenowo to w świadomosci wielu przewoźników nadal nie przechodzi...

Autor:  ciucma102 [ 21 maja 2022, 11:16 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Ciucma w firmie gdzie pracujesz są już jakieś nowe ?
Bo nie widziałem jeszcze
Jeszcze nie ma. W tym roku zostalo do odbioru jeszcze kilka sztuk w starej kabinie. Te w nowej maja pojawic sie w przyszłym.

Autor:  Kermiter [ 21 maja 2022, 21:30 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Wraz z premiera nowego dafa u Lenarta, zacząłem obserwować celebrytow co tym powożą. Kamery juz w dwóch sztukach się zawieszały i mieszały kolorami, w jednym aucie w pierwszej trasie odpadła jakaś listwa przy słupku A :D Generalnie to jestem pod wrażeniem jak oni tam jeżdżą ze co kontrola to wyłapują mandaty :D

Autor:  ociu [ 21 maja 2022, 22:05 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Optycznie i ergonicznie nowy dafu jest bardzo fajny :)

Autor:  PrzemoBTC [ 21 maja 2022, 22:33 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Zdradziłbyś Ferrari dla takiego Dafa? :D

Autor:  ociu [ 21 maja 2022, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Takie drudne pytania przy sobocie.... :D

Autor:  Jacoo [ 22 maja 2022, 0:44 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Zdradziłbyś Ferrari dla takiego Dafa? :D
Ferrari najlepszo ! Prawie jak Scanio o o o :D

Autor:  Marek P [ 22 maja 2022, 19:56 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cześć, mam pytanie dotyczących przyczep na obrotnicy. Dlaczego w takich krajach jak np. Holandia wykorzystuję się przyczepy z dyszlem umieszczonym nisko, na dolny sprzęg? Z tego co zauważyłem zabudowa auta może być bliżej zabudowy przyczepy. Dlaczego tego typu przyczepy spotkać można praktycznie tylko w Holandii. Poniżej link do filmu pokazującego o jakiej przyczepie piszę:
https://www.youtube.com/watch?v=ZrQ4sJ0hPEU

Autor:  Damian_DAF [ 22 maja 2022, 20:03 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Szczerze to nie wiem, ale jedynie co przychodzi mi do głowy, to może chodzi o długość zestawu. :D U nas popularne są auta 3 osiowe i przyczepy 2 osiowe, które są znacznie krótsze. Tutaj przyczepa 3 osiowa, widać że dłuższa paka, więc jak sprzęg jest na dole i cześć dyszla pod autem, to pozwala to na zachowanie odpowiedniej długości zestawu.

Autor:  MAN [ 22 maja 2022, 20:08 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Ta przyczepa z filmu ma nisko umieszczony dyszel bo przyczepa ma małe kółka i jest doczepiona do standardowej ciężarówki

Autor:  Damian_DAF [ 22 maja 2022, 20:11 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Też fakt, pamiętam kiedyś jak jeszcze mieliśmy transport, brat miał taką przyczepę na małych kołach, tylko wtedy dyszel był jakby wygięty do góry, bo zaczep przy solówce był standardowo. :D

Autor:  zzx [ 22 maja 2022, 20:20 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Holenderskie długości są takie same jak u nas.
W przypadku podanym na filmie co prawda wygląda to na dłuższy zestaw ale to pozory.
Takie a nie inne umieszczenie dyszla pozwala na większą uniwersalność czyli można do pojazdu podpiąć również tandem.
Poza tym w NL są większe dmc czyli 50 ton przy zachowaniu określonych nacisków gdzie os tandem ma nacisk 20 ton a pojedyncza nie napędowa 10.
To są lokalne zależności.
Dodam jeszcze że zestaw z filmu jest przejazdowy.

Autor:  Marek P [ 22 maja 2022, 20:26 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

https://www.youtube.com/watch?v=ojJvXVB ... 7&index=57

Na filmie powyżej jest więcej ujęć z taką przyczepą, ciekawe dlaczego oprócz Holandii i Norwegi nigdzie więcej nie idzie spotkać takiego rozwiązania.

Autor:  Sebastian_92 [ 23 maja 2022, 11:13 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

26 w czwartek, to w całych DE zakaz jazdy?

Autor:  Rossi [ 23 maja 2022, 14:11 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Całe. Do tego Francja, Austria i coś tam jeszcze.

Autor:  Samodzielny [ 23 maja 2022, 19:53 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Też fakt, pamiętam kiedyś jak jeszcze mieliśmy transport, brat miał taką przyczepę na małych kołach, tylko wtedy dyszel był jakby wygięty do góry, bo zaczep przy solówce był standardowo. :D
Damiano a teraz jeszcze nic nie rzeźbicie ?
Pomyślałem, że Dafu jest wasz i w dodatku dziś jeszcze merc chyba stał ?

Autor:  Luka [ 23 maja 2022, 22:11 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Kiedyś to liczyłem, tyle, że dla tandemów. Przy dyszlu zapinanym na końcu ramy długość dyszla, a zarazem japa między autem, a przyczepą to minimum 1,5m. Jeśli wydłużymy dyszel, ale jednocześnie zaczep przesuniemy bliżej mostu w samochodzie, czyli de facto zrobimy dolny sprzęg, przestrzeń między autem, a przyczepą może być mniejsza. Więc jeśli weźmiemy większą przestrzeń ładunkową, a dodatkowo mniej pieprzenia z wyginaniem dyszla jak w starych podczołgówkach, to odpowiedź nasuwa się w sumie sama.
Zresztą, na szybko:
Obrazek Obrazek

Strona 3287 z 3472 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/