Trochę pomieszaliście.
Dwa ciągniki siodłowe model C424 i C422 należą do firmy "Taurus" z Bodzanowa która zajmuje się między innymi handlem nawozami i transportem. Owe Jelcze jeżdżą zarobkowo. Ten niebieski to C424 z silnikiem Detroit Diesel serii 60 i skrzynią biegów Eaton TSO. To numer 16 w produkcji, czyli ostatni wyprodukowany z takim motorem. Razem z prototypem numer 1 jeździł od początku dla "Geofizyki Toruń" ciągając naczepę niskopodwoziową. Numer 1 jeździ w małej firmie budowlanej pod Sieradzem. Obecnie jest żółty. Został przemalowany jeszcze przez poprzedniego właściciela. Numer 16 który był na zlocie został przemalowany w Bodzanowie przez obecnego właściciela.
Żółty ciągnik który był na zlocie z tym swoistym głobem producenta "Kuda", to prototyp wyprodukowany w jednym egzemplarzu. Posiada silnik marki "Mielec" o mocy 272 KM lub 320 (nie mylić z silnikami austriackiego producenta "Steyr").
Najważniejsze - ten wóz nie wystąpił w filmie "Młode wilki". Tam był żółty ciągnik marki Jelcz ale model C422 ale z kabiną jak w Detroit Diesel, czyli szeroki zderzak od Dafa ATI. Kto nie wierzy niech zrobi stop klatkę.
Firma "Taurus" posiada w sumie pięć Jelczy. Obecny bordowy nr rejestracyjny WPL .... to naprawdę C423 MB, gdzie oryginalnie miał silnik V6. Nie mniej jednak te silniki miały problem z chłodzeniem i się przegrzewały. Został zamontowany silnik DD serii 60 z C424 które jeździły dla Zakładu Transportu Samochodowego FSO. Ten egzemplarz stoi w Bodzanowie i służy jako części.
Żółty C424 na rejestracji WPL, to ex FSO.
No i jest oczywiście wyżej przeze mnie opisana "Kuda" która obecni według właściciela już nie jeździ zarobkowo.
Jej bliźniak to model C423 MB, taki zielony który jeździł na rejestracji DWR w Długołęce. W 2017 zezłomowany. Obecnie zdekompletowana kabina stoi u właściciela UTC "Cygan". Silnik się przegrzał bo to V6 Mercedesa.
Podsumowując. "Taurus" ma dwa jeżdżące C424 (niebieski co był na zlocie i żółty ex FSO). Jedną unikatową Kudę (była na zlocie). Jednego bordowego C423 MB (na zewnątrz wygląda jak C424) z silnikiem z różowego C424 ex FSO.
Oba ex FSO zostały zakupione z firmy "Trakus" z okolic Glinojecka.
W "Młodych wilkach" grał C422 z silnikiem Mielec na zawieszeniu mechanicznym.
C424 w sumie od 1993 do 1996 wyprodukowano 16 sztuk.
C423 MB w sumie wyprodukowano około 10 sztuk + nieznana liczba C422 MB (zawieszenie mechaniczne).
Prototyp C425 (tak JZS miał go nazywać ale zmieniono oznaczenie modelu na C423 MB) został zezłomowany przed kilku laty.
Fotki ze zlotu ....
PS. Ten zielony S315 to Jelcz a nie Żub A80. Silnik już na licencji Leyland, moc 178 PS, wolnossący.