Strona 2758 z 3472 [ Posty: 69428 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12756 2757 2758 2759 27603472 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 sty 2020, 19:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3138
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Ale to trzeba myśleć ;)

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 08 sty 2020, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

No nie wiem, czy uzyskanie spadku 10%, bo przecież nie więcej, spowoduje że dwa razy ruszysz szczotą i jest czysto.
To znaczy wiem że nie, dla tego piszę, co nie :lol: .
Przecież w suwanym dachu te zagłębienia między belkami to mają z 10, lub 15 mm głębokości.
A jak jest 5 stopni mrozu, i tam jest śnieg, częściowo stopiony, i pod spodem jest lód, to też zepchniesz raz podstawiając drabinę?

No dobrze, a jak nie ma lodu, tylko uwaliło 5 cm śniegu, to też zsunie Ci się na ostatnie dwa zagłębienia?

No pięknie się fuka, że ja to taki święty, tylko realia trochę inne.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 sty 2020, 21:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lis 2010, 22:10
Posty: 48
Samochód: Fh 500 e6/ Actros 1851 e6
Lokalizacja: Zambrów podlasie :)

Mogę kupić w dobrej cenie Volvo fh4 460 km z silnikiem eev. Samochód ma przełożenie 3.08:1. Miał może ktoś styczność z takim przełożeniem w tym modelu? Jak powinno wyglądać spalanie w stosunku do auta o przełożeniu 2.64:1?

_________________
тише едешь дальше будешь
Daf Xf 105.460, Renault Magnum 480, Mercedes Actros3 1844, Volvo Fh3 500, Renault Range T520, Volvo Fh4 500, Mercedes Actros4 510


Post Wysłano: 08 sty 2020, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

Jaki tam jest rozmiar opon?

Wozy kupowane "w dobrej cenie", zazwyczaj potem drogo wychodzą.
Opinia o fh4, jaka jest to wszyscy wiemy, że średnio generalnie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 sty 2020, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 815
GG: 0

potwierdzam opinie faktem autentycznym "dobrej ceny" nie ma bo drogo później wychodzi :lol: :lol:

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 08 sty 2020, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
Mogę kupić w dobrej cenie Volvo fh4 460 km z silnikiem eev.
A to eev to niby co daje, oprócz tego, że w Czechach zapłacisz jak za E6?
A nie lepiej wziąć E6? eev to gónwo jest...


Post Wysłano: 08 sty 2020, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lis 2010, 22:10
Posty: 48
Samochód: Fh 500 e6/ Actros 1851 e6
Lokalizacja: Zambrów podlasie :)

Rozmiar opon to 80. Auto będę użytkował do transportu krajowego (z naczepą firanką)

Zainteresowałem się nim, ponieważ wcześniej jeździłem starszą generacją Volvo z 2013 roku, silnik właśnie eev. Auto miało niższe spalanie niż w fh4 z silnikiem euro 6 ( z 2016 roku) , przy wykonywaniu takiej samej pracy.

Odnośnie tego przełożenia, to nie wiem czy dobrze rozumuje:
w trakcie jednego obrotu koła, wał silnika musi wykonać 3.08 obrotu?

_________________
тише едешь дальше будешь
Daf Xf 105.460, Renault Magnum 480, Mercedes Actros3 1844, Volvo Fh3 500, Renault Range T520, Volvo Fh4 500, Mercedes Actros4 510


Post Wysłano: 08 sty 2020, 22:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1810
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

W manualu masz to Volvo? Jak tak to na sam początek sprawdź stan sprzęgła. :mrgreen: Są strasznie badziewne, ale jak masz dobrego szofera to będzie śmigał pół miliona bez problemu. Oprócz tego awarie jak wszystkie... U nas te Volva w miarę chodzą, mamy też jedno najstarsze FH4 właśnie EEV, jest to jedno z pierwszych wydań FH4 i chodzi to dobrze, fajne ma odejście i napewno jest mocniejsze od E6. :wink:

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 08 sty 2020, 22:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

Psujesz sobie głowę jakimiś dziwnymi wyliczeniami. Koła 80tki, i to przełożenie to obroty na odcięciu na poziomie 1500 lub więcej. Wszystkie nowe silniki (stare w sumie też), najbardziej ekonomiczne są przy obrotach gdzie uzyskują max moment, czyli w tym przypadku, te obroty to ok 1000, ale żebyś w każdą góreczkę nie musiał iść połówką to przełożenie przy 80tkach powinno być jakieś 2,85, lub 2,8 (lub niżej). Jest to wypadkowa między ekonomiką, a wymogami techniki jazdy.

Ten wóz z dużym kołem, tą wysokością siodła, i takim przełożeniem poprostu nie nadaje się pod plandekę.

Sprawdź zużycie paliwa z życia tego pojazdu. Obstawiam 37l, takich aut się nie kupuje.
Chyba, że cena jest na tyle "okazyjna" (kirwa, to jest fatalne określenie, okazji nie ma i nie było. I nie będzie), że przełkniesz wymianę turbo, glówki mostu, kompletu opon, i co tam jeszcze wyjdzie.
A wierz mi, wozy kupowane "okazyjnie", to skarbonki.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 sty 2020, 22:14

W ramach ciekawostki, najnowsze fh z turbocompund wychodzą na 2.31, 1050 obrotów na odcięciu :)

Pan prezes dzisiaj się nawet przysiadł i podobnież nie zamula jak konkurencja.


Post Wysłano: 08 sty 2020, 22:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

Ale to na Europę?
To jak by tak chciał jechać przepisową prędkością, to wyjdzie z 950obr? Czy może mniej?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 sty 2020, 22:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2431
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Wszystko fajnie. Na papierze i dopóki nowe. Samo TC to żadna nowość, ale jakoś ciężko mu się zadomowić na dobre w pojazdach drogowych. Scania odeszła od TC chociaż stosowała je długo (po raz pierwszy w 113-400), ale po serii wpadek z motorami z tym układem (ostatni to bodaj DC1214 E4), zrezygnowali. Volvo też miało epizod. W D12D 500. Też szału nie było, zwłaszcza pod kątem zużycia. Dynamika dynamiką, ale tir to narzędzie pracy, a nie wyścigówka. Choć faktycznie, przyznaję, że tabelki wyglądają więcej niż dobrze.


Post Wysłano: 08 sty 2020, 22:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lis 2010, 22:10
Posty: 48
Samochód: Fh 500 e6/ Actros 1851 e6
Lokalizacja: Zambrów podlasie :)

To teraz już wiadomo dlaczego cena jest taka okazyjna, po prostu nikt nie chce kupić takiego auta ze względu na spalanie :)
Zaciekawiło mnie właśnie to przełożenie, ponieważ wcześniej nie spotkałem się z takim w tym modelu.

_________________
тише едешь дальше будешь
Daf Xf 105.460, Renault Magnum 480, Mercedes Actros3 1844, Volvo Fh3 500, Renault Range T520, Volvo Fh4 500, Mercedes Actros4 510


Post Wysłano: 08 sty 2020, 22:32

Na Europę, przy 80 km/h 937 obrotów :mrgreen:

@Mihu, dlatego się trochę gnieciemy, o ile wrażenia z jazdy podobnie niezłe, spalanie też podobno niezłe, to temat awaryjności jest niewiadomą. Gadki w stylu testowane od 10 lat w USA można sobie podetrzeć bo pierwsza generacja D13 z TC weszła tam pod koniec 17 roku, a teraz pod koniec 19 była jakaś druga rewizja. Opinii w internecie brak kompletnie.

Tu znalazłem o spalaniu, jest po Polskiemu:

https://www.superfuel.pl/content/press/ ... adtest.pdf


Post Wysłano: 08 sty 2020, 22:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

Po polskiemu, to milionery nawet nie czytajo.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Ostatnio zmieniony 08 sty 2020, 22:42 przez Kierownik, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 08 sty 2020, 22:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2431
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Wynik spalania bardzo ciekawy... Zwłaszcza mając w pamięci niedawny EuroTest niemieckiego Truckera (FH 500 I-save z TC vs R540 vs 1851), gdzie pod kątem zużycia Volvo było ostatnie, choć faktycznie, bez przepaści :wink:


Post Wysłano: 08 sty 2020, 22:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

No i widzisz, nie jesteś milionerem.

Ja skomentowałem, a nie czytałem :D, coś jest na rzeczy :mrgreen: .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 sty 2020, 23:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 815
GG: 0

na przełożeniu 2,47 to ile obr by było przy 70tkach? :>

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 09 sty 2020, 0:05

1120 na odcięciu


Post Wysłano: 09 sty 2020, 0:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 815
GG: 0

przy 2,64 na 70tkach mam 1280, co do ilości paliwa, i że mocny pali mniej :D https://kfz-anzeiger.com/images/stories ... h_0219.pdf

@Michu dasz link do tego testu co wspominałeś?

_________________
:mrgreen:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 2758 z 3472 [ Posty: 69428 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12756 2757 2758 2759 27603472 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: