Strona 3235 z 3473 [ Posty: 69445 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13233 3234 3235 3236 32373473 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 gru 2021, 17:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czy ja coś takiego napisałem że w automacie nie można samemu biegów zmieniać.
Tylko stwierdzam fakt że doświadczony kierowca jest wstanie lepiej wykorzystać skrzynie manualną przy opadach śniegu.
Skoro i tak trzeba w automacie przejść na sterowanie ręczne aby gdzieś nie stanąć np pod górę na oblodzonej drodze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 08 gru 2021, 17:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Post Wysłano: 08 gru 2021, 17:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Na koniec powiem tak, osobiście wolę jazdę automatem niż mieszanie kijkiem w wiadrze gówna :mrgreen:
Tylko stwierdziłem fakt, że doświadczony kierowca w ekstremalnych warunkach lepiej wykorzysta manualną skrzynie biegów niż automatyczną skrzynią biegów w standardowym ciągniku siodłowym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 08 gru 2021, 18:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2014, 17:45
Posty: 219
Samochód: Fiat Skoda
Lokalizacja: SRS

https://www.facebook.com/20165241329156 ... 160661244/
Scanio je najlepszo i to w manualu :shock: :mrgreen:

_________________
Kierowca z Biedronki , inni kierowcy patrzą na mnie z politowaniem :?


Post Wysłano: 08 gru 2021, 19:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 814
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Ja nie wiem. Jeździłem manualem niejedną marką, tak samo jak i Actrosem MP1 z EPSem i Eurostarem z Eurotronic. Aktualnie jeżdżę FM z I shift, z wywrotką po kamieniołomach i budowach. Od przeszło roku nie miałem ani jednej sytuacji gdzie bym żałował że to nie manual, a było i tak że mostem błoto pchałem na wstecznym, więc jak dla mnie to ja poproszę zautomatyzowaną skrzynię zamiast manuala.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 08 gru 2021, 19:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 394
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Stary ishift daje radę. Na śniegu delikatniej można ruszyć niż niejednym manualem za którymi tęsknić nie będę.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 08 gru 2021, 20:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2650
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Dobra, jak tak policzę na spokojnie to średnio raz na dwa lata gdzieś sie zagrzebałem w śniegu,na lodzie. Zazwyczaj taki incydent trwał kilkadziesiąt minut. Może manual by uratował ten stracony czas którego juz nie odzyskam :D wszystkie pozostałe dni są dalekie od ekstremalnych warunków :(

Jeszcze czekam na fanatyków dwumetrowych dźwigni zmiany biegów zainspirowanych amerykańskimi youtubami :D to są dopiero kierowcy.

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 08 gru 2021, 21:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

David Kamaz czy jakoś tak na YT, tak sobie pietruszkę stuningował że lewar jest chyba na lini wzroku... :lol:
Ele generalnie fajny klasyk i szacunku za włożoną pracę...


Post Wysłano: 08 gru 2021, 22:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Ja to chyba do tej pory jakimiś popsutymi automatami jeździłem gdyż dodając gazu delikatnie z wyczuciem jakoś udawało się je rozbujac na śniegu nawet z cysterna. No ale moja stopa potrafi obsługiwać gaz w wieksze3j ilości polożeń niż pedał w podłogę bądź wcale

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 08 gru 2021, 22:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sie 2009, 22:52
Posty: 206
Samochód: VW
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Jeszcze czekam na fanatyków dwumetrowych dźwigni zmiany biegów zainspirowanych amerykańskimi youtubami :D to są dopiero kierowcy.
Nawet jest kilka filmów jak w takim trucku są 2 lub 3 dźwignie zmiany biegów
To jest dopiero tirowanie a nie sr**ie po krzokach :lol: :lol:


Post Wysłano: 08 gru 2021, 23:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV

Nie przesadzajcie, Volvo z I-Shiftem z 2012, 2016 oraz 2018 roku (z tymi miałem styczność, długodystansowe oprogramowanie skrzyni), da się bez problemu rozbujać, w razie "W". Ba, nawet jest to opisane w instrukcji obsługi pojazdu, co trzeba włączyć (pamiętam, że trzeba na pewno tryb "Power" wybrać), aby auto rozbujać, gdy ugrzęźnie.

Nie ukrywam, że lubię od czasu do czasu "pomieszać" biegami, ale na co dzień - automat, zwłaszcza w Volvie.


Post Wysłano: 09 gru 2021, 0:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2431
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Nawet jest kilka filmów jak w takim trucku są 2 lub 3 dźwignie zmiany biegów
To jest dopiero tirowanie a nie sr**ie po krzokach :lol: :lol:
W Stanach taki układ z dwoma lewarkami był spotykany przez niemal pół wieku. Od lat 40/50 do końca lat 80. Do najbardziej znanych należały autorskie przekładnie Macka (Duplex, Triplex, Quadraplex) i bardzo chwalony przez kowbojów Spicer 4x4, 5x4. Dziś jest to element tuningu współczesnych ciężarówek. Filmów z obsługą tych skrzyń jest mnóstwo, z przeróżnych marek, modeli, roczników. Osobiście bardzo lubię oglądać jak takie już ledwo stojące na nogach dziadki wsiadają za kierownicę i przekładają biegi z taką lekkością i wyczuciem jakby nic innego w życiu nie robili. A może tak właśnie było? :wink:
W Europejskich gruzach układ z podwójnym lewarkiem występował bardzo krótko i chyba tylko w Scanii.


Post Wysłano: 09 gru 2021, 7:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sie 2009, 22:52
Posty: 206
Samochód: VW
Lokalizacja: Polska

Z tego co się orientuje to chyba większość albo nawet wszystkie te skrzynie były niezsynchronizowane, co nie ułatwiało sprawy ze zmianą biegów ale na yt widać że dają radę :wink:


Post Wysłano: 09 gru 2021, 7:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5935

Jak automat, to wszyscy mówią o Volvo. Tyle, że na rynku jest też trochę innych skrzyń, które nie są tak dobre, więc mówiąc o automatach trzeba to trochę zrównoważyć. To z czym ja miałem do czynienia, czyli as-tronic montowany w 3 markach samochodów, o ile do przodu i do tyłu jedzie całkiem ok, o tyle do manewrowania, nawet na trybie manewrowym nie ma podejścia do manuala. Podobnie nie chciałbym się tym autem zakopać, bo przełączanie przód tył nie dość że wymagana całkowitego zatrzymania, to jeszcze trwa po prostu długo.
Nie bez powodu w wywrotkach automaty zaczęły się późno popularyzować, musząc najpierw wejść na odpowiedni poziom zaawansowania.


Post Wysłano: 09 gru 2021, 8:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 394
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

https://pkb24.pl/sprzedawca-bedzie-mial ... i-rzadowi/ ponad 3 zeta haraczu :lol:

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 09 gru 2021, 9:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5084
Samochód: orange i grafitowy

Dopiero zorientowałeś się że płacisz haracz?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 09 gru 2021, 12:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1597
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Na moich ścieżkach w trakcie przełączania bym od drzew się odbijał, ale manual górą :) :) :)
https://www.youtube.com/watch?v=LRzSTQo40Hw

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 09 gru 2021, 12:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 394
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

zzx upośledzony jesteś, czy o co Ci chodzi?

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 09 gru 2021, 13:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Cytuj:
Z tego co się orientuje to chyba większość albo nawet wszystkie te skrzynie były niezsynchronizowane, co nie ułatwiało sprawy ze zmianą biegów ale na yt widać że dają radę :wink:
Jak nie ułatwiało? Przecież dużo lepiej się biegi zmienia w niesynchronizowanych skrzyniach, sprzęgło wciskasz tylko jeden raz przy starcie a potem lewarek sam wskakuje w kolejne położenia bez sprzegla i to sporo lżej niż w zwykłych skrzyniach a do tego zmiana jest błyskawiczna i duuużo szybciej to trwa niż automacie. Praktycznie niema przerwy w ciągu pod górę żaden ajszift i nic podobnego niema podejścia, bo chodzi dokładnie o przerwę w tym ciągu na kołach, automat owszem bieg zmieni bardzo szybko ale całość czyli ujęcie gazu zmiana i dodanie jest anemiczne w porównaniu do fullera.
Dwa auta zjechałem na fullerce i nic lepszego do tej pory nie ujeżdżałem. 8)
Pamiętam jak po ośmiu latach na fullerce usiadłem do ZF to myślałem że mi ręka z nogą odpadną :lol:


Post Wysłano: 09 gru 2021, 13:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1813
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

No i dodaj awaryjność, przy takiej skrzyni, nie ma synchronizatorów, czyli odchodzi jakiś punkt awaryjności, sprzęgła używasz w sumie kilka razy dziennie, czyli zużycie znikome... Podejrzewam, że nie produkują już tego, bo było po prostu za dobre.
W obecnych manualach (jak np. FH4, którym jeżdżę) tarcz jest grubości kartki papieru i jak wsiądzie ktoś nie ogarnięty, zajedzie sprzęgło w kilka dni.
W automatach znowu też sprzęgła siadają przy pół miliona, a poza tym jak nie sterownik, to zaworek, to inne g****...

_________________
C, CE, KW :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3235 z 3473 [ Posty: 69445 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13233 3234 3235 3236 32373473 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: