Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 wrz 2013, 13:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lip 2008, 12:06
Posty: 19
GG: 10079729
Samochód: scania 94d 300 6x2
Lokalizacja: Irlandia Sligo

Mam pytanie odnosnie w/w samochodu - co ile robi sie w nim przeglady? co ile wymienia sie reszte plynow poza olejem silnikowym?? z gory dzieki za odpowiedzi bo nie mam ks i mało jest info w necie na ten temat

_________________
skakanka the best?...to sie okaże:)


Post Wysłano: 15 wrz 2013, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 mar 2009, 11:50
Posty: 20
GG: 0
Samochód: daf

co 50 000 km robi się przegląd-olej w silniku,filtry,smarowanie zwrotnic itp.olej w skrzyni i moście wymienia się co trzy lata lub 300 000 km.

_________________
mechanik DAF


Post Wysłano: 15 wrz 2013, 23:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
co 50 000 km robi się przegląd-olej w silniku,filtry,smarowanie zwrotnic itp.olej w skrzyni i moście wymienia się co trzy lata lub 300 000 km.
W zależności od klasy oleju robi przegląd olejowy.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 wrz 2013, 18:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Ja jeżdżę LF 55.220 na oleju mineralnym od początku. W takim wypadku olej wymienia się co roku.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 17 wrz 2013, 0:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Ja jeżdżę LF 55.220 na oleju mineralnym od początku. W takim wypadku olej wymienia się co roku.
Nie wykręcisz 35-45kkm w roku ?

Ja stwierdziłem że olej mineralny nie nadaje się nawet do jelcza.

Z pół syntetyka jest więcej plusów. Ale też pół syntetyk pół syntetykowi nie równy. Bo to tak naprawdę mix mineralnego z syntetykiem i u jednego producenta więcej jest minralnego u drugiego syntetyka.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 17 wrz 2013, 0:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 426
Samochód: 2xr420 r500 r580

U mnie MAN 12.224 zrobił ponad 450 tyś na mineralu mobila z beczki i nic mu nie jest.
Wymiana co 20 tyś km przebieg ogólny 650tyś

Atego 1528 2002 tez śmiga na tym samym oleju przebieg prawie 1mln nic mu nie dolega(tzn zrobione dopiero 40 tyś od kupna)


Sprinter 412 2,9 td tez zrobił ponad 250 tyś na mineralu nic mu nie jest


Post Wysłano: 17 wrz 2013, 1:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
U mnie MAN 12.224 zrobił ponad 450 tyś na mineralu mobila z beczki i nic mu nie jest.
Wymiana co 20 tyś km przebieg ogólny 650tyś

Atego 1528 2002 tez śmiga na tym samym oleju przebieg prawie 1mln nic mu nie dolega(tzn zrobione dopiero 40 tyś od kupna)


Sprinter 412 2,9 td tez zrobił ponad 250 tyś na mineralu nic mu nie jest

Pozornie, ale były by w dużo lepszej kondycji na pół syntetyku i wymieniał byś co 75tyś.

Byłem na takiej konferencji shella na temat środków smarnych, na co mam certyfikat.

Nie zdajecie sobie sprawy jakie są różnice w zużyciu silnika.

Nawet osobowki nie częstuje gownianymi longlifami. 5w30 które każdy producent promuje.

Do benzyny wlalem 0w30, do diesla 5w50.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 17 wrz 2013, 8:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
Cytuj:
Ja jeżdżę LF 55.220 na oleju mineralnym od początku. W takim wypadku olej wymienia się co roku.
Nie wykręcisz 35-45kkm w roku ?

Ja stwierdziłem że olej mineralny nie nadaje się nawet do jelcza.

Z pół syntetyka jest więcej plusów. Ale też pół syntetyk pół syntetykowi nie równy. Bo to tak naprawdę mix mineralnego z syntetykiem i u jednego producenta więcej jest minralnego u drugiego syntetyka.
Nie bardzo, bo auto mało jeździ i na krótkich trasach. Taki olej był lany od nowości, co mnie dziwi, ale przecież nie będę przechodził na półsyntetyk.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 17 wrz 2013, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 426
Samochód: 2xr420 r500 r580

Cytuj:
Cytuj:
U mnie MAN 12.224 zrobił ponad 450 tyś na mineralu mobila z beczki i nic mu nie jest.
Wymiana co 20 tyś km przebieg ogólny 650tyś

Atego 1528 2002 tez śmiga na tym samym oleju przebieg prawie 1mln nic mu nie dolega(tzn zrobione dopiero 40 tyś od kupna)


Sprinter 412 2,9 td tez zrobił ponad 250 tyś na mineralu nic mu nie jest

Pozornie, ale były by w dużo lepszej kondycji na pół syntetyku i wymieniał byś co 75tyś.

Byłem na takiej konferencji shella na temat środków smarnych, na co mam certyfikat.

Nie zdajecie sobie sprawy jakie są różnice w zużyciu silnika.

Nawet osobowki nie częstuje gownianymi longlifami. 5w30 które każdy producent promuje.

Do benzyny wlalem 0w30, do diesla 5w50.
Jest możliwość i sens przejścia na półsyntetyk przy takich przebiegach ? Atego ma prawię bankę sprinter prawie 400 tyś.

Olej i tak wymieniał bym co roku bo atego robi około 50tyś rocznie
A sprinter około 60-70 tyś


Post Wysłano: 18 wrz 2013, 3:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Myślę że teraz to już mu różnicy nie zrobi.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 18 wrz 2013, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lip 2008, 12:06
Posty: 19
GG: 10079729
Samochód: scania 94d 300 6x2
Lokalizacja: Irlandia Sligo

jesli kolego chcesz a raczej wymieniasz olej mineralny w sprinterze raz do roku tj w twoim przypadku 50-60 tys km to zycze powodzenia!! ja zalalem dafa lf45 250 2008 pol syntetykiem org tj total i pisze jak wół w specyfikacji ze przeglady moge robic okolo 50tys km tylko jesli beda długie trasy a na krotkich masz wymiane po 35tys - mowimy tu o euro4. Z tego co piszecie to włos sie na glowie jezy jak traktuje sie ciezarowki w tym kraju. gdyby bylo mozna lali byscie w wiekszasci przypadkow selector bo tani i na etykiecie tez pisze ze doskonale chroni silnik przed nagarem i doskonale myje. To wszystko upewnia mnie ze nigdy nie kupie ciezarowki w kraju bo to sa w wiekszosci miny!!! a stwierdzenia ze nic mu nie jest sa poprostu tego przykladem i jak dla mnie sa rozbrajajace !!!!


Post Wysłano: 18 wrz 2013, 22:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 426
Samochód: 2xr420 r500 r580

Napisałem w swoim poście ze olej wymieniam max co 20 tyś...
a wypowiedz ze wymieniał bym raz w roku tyczyło się do tego ze Łukaszmechanik napisał ze na półsyntetyku wymieniał bym co 75 tyś.


Post Wysłano: 19 wrz 2013, 0:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
jesli kolego chcesz a raczej wymieniasz olej mineralny w sprinterze raz do roku tj w twoim przypadku 50-60 tys km to zycze powodzenia!! ja zalalem dafa lf45 250 2008 pol syntetykiem org tj total i pisze jak wół w specyfikacji ze przeglady moge robic okolo 50tys km tylko jesli beda długie trasy a na krotkich masz wymiane po 35tys - mowimy tu o euro4. Z tego co piszecie to włos sie na glowie jezy jak traktuje sie ciezarowki w tym kraju. gdyby bylo mozna lali byscie w wiekszasci przypadkow selector bo tani i na etykiecie tez pisze ze doskonale chroni silnik przed nagarem i doskonale myje. To wszystko upewnia mnie ze nigdy nie kupie ciezarowki w kraju bo to sa w wiekszosci miny!!! a stwierdzenia ze nic mu nie jest sa poprostu tego przykladem i jak dla mnie sa rozbrajajace !!!!

A doczytałeś w specyfikacji że częstotliwość wymian oleju zależy od klasy lepkości.
Cytuj:
mowimy tu o euro4.
No i ?

Wrzucić ci całą specyfikacje olejową dafa? Klasa oleju zależy też od regionu w jakim jest użytkowany samochód. Ja w autach tej klasy olej mineralny wymieniam po 30-35tyś km, olej półsyntetyczny owszem wymienia sie po 50tyś, syntetyczny po 70-75, a ty nie podałeś klasy oleju który masz w aucie.
Cytuj:
Dzieki kolego driver890 za rzetelna odpowiedz. I tak wlasnie zrobilem przeglad w moim dafie z przebiegiem 660tys km w serwisie dafa w długołece. Chciałbym nadmienic ze cenowo sa całkiem korzystni i moge ich zdecydowanie polecic !!!
Ten post jest zbędny.
Przeczytaj: viewtopic.php?p=556578#p556578 :lol:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: