wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Tarczka łamana - pytanie
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=40419
Strona 1 z 1

Autor:  Rejtan [ 29 lip 2013, 18:51 ]
Tytuł:  Tarczka łamana - pytanie

Witam kolegów. Mam 3 krótkie pytania:


Czy na rewersie tarczki można wejść z dołu na górę z datą następnego dnia (jak na rysunku) po to aby owa tarczka miała zapis z pełnych 24 godzin?

Obrazek



Czy prawdą jest to, że raz na dobę można wyjąć na chwilę tarczkę z tacho bez obowiązku opisywania jej dlaczego się to zrobiło?


Czy prawdą jest, że podczas ważenia np. przez zielonych waga brutto zestawu nie może być większa jak 1% dopuszczalnej DMC w Polsce czyli wyszłoby, że zestaw nie może przekraczać 40,040 tony?

Autor:  Zoltus [ 30 lip 2013, 2:20 ]
Tytuł:  Re: Tarczka łamana - pytanie

Cytuj:
Witam kolegów. Mam 3 krótkie pytania:


Czy na rewersie tarczki można wejść z dołu na górę z datą następnego dnia (jak na rysunku) po to aby owa tarczka miała zapis z pełnych 24 godzin?

Obrazek
Teoretycznie można. W praktyce jest to bardziej skomplikowane dlatego ze na wpisie manualnym powinieneś zaznaczyć co robiłeś przed godzina 07:00 dnia 1 sierpnia 2013. Jeśli już chcesz wprowadzać manualnie to lepiej trzymać się sztywno doby tzn tarczkę zakończyć 1 sierpnia 2013 a jeśli 2 sierpnia ponownie siadasz za kierownica to i tak będziesz musiał manualnie wypisać nowa tarczkę. Zatem na niej zaznaczysz ze od godziny 00:00 do 07:00 miałeś odpoczynek. Natomiast jeśli 2 sierpnia nie jeździsz to zaznaczasz na całej tarczce odpoczynek lub jeśli zjechałeś do firmy to wystawiają Ci odpowiednie zaświadczenie.
Cytuj:
Czy prawdą jest to, że raz na dobę można wyjąć na chwilę tarczkę z tacho bez obowiązku opisywania jej dlaczego się to zrobiło?
Słyszałem coś takiego jednak pewności nie mam. Skontrolować zawsze można a skoro się to już zrobiło to przy okazji można opisać dla świętego spokoju.
Cytuj:
Czy prawdą jest, że podczas ważenia np. przez zielonych waga brutto zestawu nie może być większa jak 1% dopuszczalnej DMC w Polsce czyli wyszłoby, że zestaw nie może przekraczać 40,040 tony?
Zawsze przyjmuje się jakiś margines błędu a w tym wypadku jest to 1% który tak na dobrą sprawę niczego nie zmienia. Samochód (zestaw) ma swoje DMC którego nie należy przekraczać. Zdaje sobie sprawę, że ładunki nie zawsze ważą dokładnie tyle ile jest w papierach ale prawda jest taka, że nawet margines 10% mógłby być niewystarczający takie w naszym kraju są rozbieżności pomiędzy rzeczywistością a dokumentacją.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/