Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2006, 19:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2005, 19:58
Posty: 48
Lokalizacja: Przystajń

Nie wiem jak jest z nowymi ale jak Tata uczył jezdzić poczciwym autosanem to w zimne proanki najpierw odpalał dewasto i jak pochodziło chwile to dopiero silnik chwytał. W tym pojezdzie bez dewasta i nowych akumlatorów można zimą zapomnieć i jezdzie.

_________________
Drogi one prowadzą Cię do domu? nie one są Twoim domem.........


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2006, 23:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Mogę się mylić ale tam w tym Autosanie było podgrzwanie płynu chłodzącego który grzał cały autobus, takie rozwiązanie jest też w miejskich JELCZ-ach M 11 i właśnie załączało się to przed rozruchem silnika i rozgrzany płyn chłodniczy ogrzewał blok silnika i ułatwiał rozruch a dobry akumulator przy rozruchu diesla to podstawa

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł: eberspacher
Post Wysłano: 13 maja 2006, 1:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2006, 0:42
Posty: 5

Eberspacher to jest marka. Zajmuje sie naprawa ogrzewań i uważam ze Eberspacher jest najlepszy moze trosze droższy od Webasto ale bardzej niezawodny. Z Webasto po uplywie gwarancji zaczynają sie problemy. Mysle ze żaden kierowca niechchciał by sytuacji ze na zewnątrz -20 a ogrzewanie nie chce sie włączyć.
Polecam Eberspacher


Tytuł:
Post Wysłano: 13 maja 2006, 6:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Mogę się mylić ale tam w tym Autosanie było podgrzwanie płynu chłodzącego który grzał cały autobus, takie rozwiązanie jest też w miejskich JELCZ-ach M 11 i właśnie załączało się to przed rozruchem silnika i rozgrzany płyn chłodniczy ogrzewał blok silnika i ułatwiał rozruch a dobry akumulator przy rozruchu diesla to podstawa

ogrzewania dzielą się na "suche" i "mokre"
suche to takie, które ogrzewają tylko powietrze w kabinie kierowcy, lub w przestrzeni pasażerskiej.
mokre to takie, które ogrzewa płyn chłodzący, a nagrzewnice z płynem powietrze tak jakby silnik pracował.

jakie są różnice oraz wady i zalety tych ogrzewań:
1. ogrzewanie suche ogrzewa bez pośredni powietrze więc jest ekonomiczniejsze (200g paliwa / h) i prostsze w budowie, a co za tym idzie tańsze i bardziej niezawodne. prosze sobie wyobrazić, że w autobusie jest minimum 80l płynu chłodzącego, który dodatkowo trzeba ogrzać. dodatkowo ogrzewanie mokre ma element, który zużywa najwięcej prądu - pompę wodną, bo przecież trzeba wymusić obieg tego płynu. czyli po jednej nocy konieczne jest odpalenie silnika, postój ponad 15h grozi wyczerpaniem akumulatorów.
2. zaletą ogrzewania mokrego jest cichsza praca oraz bardziej równomierne ogrzanie kabiny. w autobusach (a głównie tutaj stosuje się ogrzewania tego typu) nie trzeba prowadzić dodatkowych przewodów po całej przestrzeni pasażerskiej. ogrzewanie takie w dużym stopniu ułatwia odpalenie silnika zimą, kiedy kierowca jest poza autem, bo w nowoczesnych urządzeniach tego typu można sobie zaprogramować odpalenie ogrzewania np. 6 rano, my przychodzimy o 7 kiedy w kabinie jest juz ciepło, a silnik ma 60 st. C i z odpaleniem nie ma najmniejszych kłopotów.


Tytuł:
Post Wysłano: 13 cze 2006, 23:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Mója tata ma mana f 2000 webasta nieużywa od nowości czyli od 6 lat bo nieumie sie niem obsłuzyć w webascie niechodziło podświetlanie ale wymieniłam żarówke i spróbowałem odpalis ale ni h*** cos pykneło ale nic niema sie co spodziewać skoro nieodpalane jest 6 lat :roll:


[color=red]CENZURUJ WULGARYZMY!!! Pazdz[/color]

_________________
MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 27 cze 2006, 15:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 cze 2006, 20:33
Posty: 30
Lokalizacja: Żywiec

Najgorzej rozwiązane jest VEBASTO w stralisie :/ sprawa tak się przedstawia

Całe Vebasto umieszczone jest z prawej strony samochodu pod wyrkiem.
Czasami jak się idzie spać to zawsze kładzie się głowa zawsze wyżej od nóg a jak się chce to do sklepu i poziomice kupić :] , kiedyś jak nie mieliśmy możliwości ugotowania herbaty braliśmy czajnik z wodą i na noc stawialiśmy przy wylocie Vebasto rano woda był ugotowana , nie wierzycie sprawdzcie :]
Drugim minusem jest to że wylot ciepłego powietrza jest umieszczony zaraz za siedzeniem pasażera i zwykle jak idziemy spać to fotel składamy ... :/
POZDRAWIAM!!

_________________
Iveco Stralis - King Of The Road


Tytuł:
Post Wysłano: 27 cze 2006, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2006, 14:15
Posty: 98
Lokalizacja: LUBLIN

Kolego my nie narzekamy na to w naszym stralisku :x Da się żyć :wink:

_________________
....:::::ŚLĄSK WROCŁAW & MOTOR LUBLIN::::...Na zawsze razem....Motor&Chełmianka


Tytuł:
Post Wysłano: 01 paź 2006, 10:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2006, 9:45
Posty: 176
Samochód: FH 12 420
Lokalizacja: K-raków T-arnów A-meryka

Ktoś tam napisał że 6 lat nie odpalał webasta i nie funkcjonuje, to "inteligętną" maszynkę trzeba przepalić choćby dwa razy w roku na jakieś 30 min. a jeśli chodzi o odpalanie silnika samochodu przy włączonym ogrzewaniu to jest to całkiem realne i nic sie nie dzieje, weżmy choćby pod uwage VOLVO tam na przykład jeśli ustawimy sobie włączenie ogrzewania na daną godzinę to po nagrzaniu kabiny do zadanej temperatury przekierowywuje strumień ciepłego powietrza na silnik, wsiadamy w taką bryczkę i jeśli mamy sprawne akumlatory to palimy od strzała przy włączonym ogrzewaniu.


Tytuł:
Post Wysłano: 13 lis 2006, 22:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lis 2006, 18:59
Posty: 2
Lokalizacja: INOWROCŁAW

Szukam schematów webasto, dewasto, sirocco by naprawić te stare trupy. W autobusach mojej firmy co drugi ma na skróty ominięte sterowanie. Chcę z tym zrobić porządek. Ale bez map nie dam rady.

_________________
Jestem zainteresowany wszelką dokumentacją elektryczną autobusów i cieżarówek.


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sty 2007, 21:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2006, 19:26
Posty: 15
Lokalizacja: Namysłów/k.Opola

Ja mam jedno pytanko ile by mnie kosztowało założenie webasta :?: I gdzie sie w tym spwcjalizują :?: za odpowiedż z góry dzięki :wink:

_________________
<<<<<<<SZUSTEK>>>>>>>


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 12:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

U nas w amnie jest webasto ale nie dziła niebyło nigdy odpalane bo tata mówił że u nas 5 lat temu na parkingy gosciu sie udusił asapinami bo do webasta dostał sie dym i mówi że już nigdy niebedzie tego używał :wink: :wink:

_________________
MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 14:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2005, 14:33
Posty: 326
Lokalizacja: Suwałki, Dublin

Znakomite podejście a,że tysiące pozostałych ciężarówek w Europie i na świecie w zimę korzysta z ogrzewania postojowego to wszyscy w nich śpiący kierowcy ryzykują swoim i pasażerów życiem? :? Nie wiem jak do tamtej sytuacji doszło o ile faktycznie taka zaistniała. Myślę, że mogły być to jakieś nieprawidłowości wywołane przez człowieka...

_________________
International Haulage


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 14:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2006, 9:45
Posty: 176
Samochód: FH 12 420
Lokalizacja: K-raków T-arnów A-meryka

Cytuj:
Ja mam jedno pytanko ile by mnie kosztowało założenie webasta
Jeżeli chodzi ci o założenie nowego urządzenia to koszty samego urządzenia wraz z montażem wahają się w granicach 3000 zł.
Cytuj:
parkingy gosciu sie udusił asapinami bo do webasta dostał sie dym i mówi że już nigdy niebedzie tego używał
To tak naprawdę to to webasto musiało byś uszkodzone albo komuś się tu coś pomyliło z ogrzewaniem gazowym. Gaz nie zostaje spalany do końca i się człowiek udusi sytuacja taka sama jak z piecykami gazowymi w domach. Jakieś 3 lata temu skończył w ten sposób kierowca z jednej z tarnowskich firm w Petersburgu u ruskich.


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2007, 0:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Dzisiejesze ogrzewania niezalezne sa "inteligentne" (kontrolowane przez jednostke za to odpowiedzialna) wiec incydenty typu zaczadzenie nie powinny sie wiecej zdarzyc. Awaria swiecy zarowej, czy tez innego podzespolu powoduje unieruchomienie ogrzewania, paliwo nie jest podawane. Nie wiem tylko jak to wyglada od strony dostarczania powietrza/tlenu.


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2007, 20:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Kolego Szustek widze ze jestes spod Opola wiec napisze Ci gdzie w Opolu sa przedstawicielstwa Webasta:
- Euro Truck ul Oświęcimska 121
- PPKS ul Rodziewiczówny 1
- ZHU Kopol SC ul Zielonogórska 4
- Mirosław Wróbel Sp. z. o. o. ul Wrocławska 145

Mysle ze moje informacje beda Ci pomocne.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2007, 21:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2006, 22:13
Posty: 71
GG: 0
Lokalizacja: Świętokrzyskie

u mnie w premiumce jest eberspracher i jestem bardzo zadowolony od kiedy go używam tylko raz mnie zawiodło, ale była to drobnostka, bo tylko świeca żarowa się spaliła i prezes szybko wymienił. bardzo cieplutkie ciche, a jeśli komuś nie pasuje to niech używa sobie gazowych. ja powiedziałem sobie, żadnych LPG, zapalniczek itp.


Post Wysłano: 27 maja 2008, 23:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 maja 2008, 23:32
Posty: 2
GG: 0

Witam

Posiadam w swoim aucie osobowym ogrzewanie postojowe eberspaecher Hydronic D5WSC i po zalaczeniu na zegarze ogrzewania na chwile sie wlancza (slychac wentylator) a po chwil sie wylancza i na wyswietlaczu wyskakuje "F30" nie wiem czy to jest jakis błąd? Raz sie zalonczylo i chodzilo ale wogóle nie grzalo chodzilo ponad 30min. i nic nie leciało cieplo. Co może być nie tak??

Z góry dzieki


Tytuł: Re: eberspacher
Post Wysłano: 28 maja 2008, 0:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Eberspacher to jest marka. Zajmuje sie naprawa ogrzewań i uważam ze Eberspacher jest najlepszy moze trosze droższy od Webasto ale bardzej niezawodny. Z Webasto po uplywie gwarancji zaczynają sie problemy. Mysle ze żaden kierowca niechchciał by sytuacji ze na zewnątrz -20 a ogrzewanie nie chce sie włączyć.
Polecam Eberspacher
Owszem.Eberspaecher, tak jak i Webasto (nie debasto !) to są marki.Główne, wiodące na rynku europejskim.A ściślej nazwy PRODUCENTÓW. A że producenci posiadają autoryzowane punkty napraw to sprawa oczywista.Choćby ze względu na udzielaną gwarancję.Ale dużym uproszczeniem jest twierdzenie,że Eberspacher to jest marka. Zajmuje sie naprawa ogrzewań

_________________
ego


Post Wysłano: 01 cze 2008, 14:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 kwie 2008, 17:01
Posty: 56
GG: 0

jak komuś trzeba części do ogrzewań postojowych Eberspaecher lub Webasto albo rady zapraszam: http://www.wit-mot.pl http://www.sklep.wit-mot.pl


Post Wysłano: 02 cze 2008, 9:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2008, 20:01
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Tychy

Nawet jeśli ci się webasto zapowietrzy, to po to jest tam komputer który nad tym wszystkim czuwa i nie ma prawa się nic tam spalić.
Jest tam kilka czujników, które informują że jest coś nie tak i wtedy komputer wyłącza webasto.
Webasto, może się spalić, tylko wtedy, gdy, podczas pracy webasta, zabraknie nagle prądu, czyli, na przykład, wyłączysz mase, wtedy pali się w środku a nie chodzą nadmuchy.
Wielokrotnie rozbierałem i naprawiałem webasto sam, ale przedtem wiele czytałem o budowie i zasadzie działania webasta.
Jeśli braknie ci paliwa w zbiorniku, to wtedy webasto się zapowietrzy i podczas załączania takiego zapowietrzonego webasta, komputer po prosty je wyłączy i wtedy należy sprubować tak trzy razy, jeżeli to nie pomoże, wtedy odpowietrzamy je pompką zasilającą webasto.
Tylko przy braku prądy może się webasto spalić (wytopić środek).
Chciał bym dowiedzieć się od was na temat ogrzewania gazowego, budowa, zasada działania, zużycia gazu.

_________________
http://www.mojapasieka.pl.tl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: