Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 lut 2013, 19:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2012, 18:43
Posty: 8
Samochód: volvo fh12 480
Lokalizacja: LLU

Witam wszystkich forumowiczów. Od niedawna jeżdżę Volvo fh12 460 2002r. i irytuje mnie w nim jedna kwestia związana z ogrzewaniem postojowym. Mądrzy, szwedzcy konstruktorzy na pewno długi czas myśleli nad tym, jak w maksymalnym stopniu dogodzić użytkownikom ich aut i wiele rzeczy jest dopracowanych na tip top że mucha nie siada. Tak też jest z adaptacją ogrzewania marki Webasto, które jest zamontowane w aucie, którym jeżdżę. O ile w normalnym użytkowaniu auta (tj: pobudka-jazda4,5h-pauza45m-jazda4,5h-capstrzyk 11h) automatyczne wyłączanie pieca po osiągnięciu optymalnej temperatury silnika jest niezauważalne, tak sytuacja zmienia się, gdy stanę w kolejkę np. przed granicą. I załóżmy, że: dojeżdżam w kolejkę, gaszę motor i odpalam piec coby mróz -20 nie doszedł do moich kości. Ogrzewanie powoli się buja ale jak tylko zacznie lecieć w miarę gorące powietrze zauważam że naczepa stojąca przede mną oddala się, więc muszę odpalić silnik i jechać, zanim moje opóźnienie zauważy białorus lub rosjanin stojący za mną bo wiadomo jak się kończy zagapienie. Przy odpaleniu silnika webasto się wyłącza i po przejechaniu 200 m i wyłączeniu silnika operację zaczynamy od nowa. Sądzę że takie włączanie i wyłączanie pieca nie jest dla niego zdrowe i mam pytanie do kogoś kto trochę się orientuje w temacie: Czy da się coś odłączyć/przełączyć/przeprogramować, aby piecka nie była zależna od temperatury silnika? Z góry przepraszam za trochę długi opis. Chciałem to tak ująć, aby nawet ktoś niezorientowany wiedział o co chodzi oraz żeby zaraz nie pojawiło się mnóstwo postów typu "tak to fabryka zrobiła, to tak ma być" albo "nie kombinuj bo spalisz taksówkę" bo nie o to chodzi. :) Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi <koper_88>


Post Wysłano: 02 lut 2013, 23:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Jakie to ogrzewanie suche czy mokre ?


Post Wysłano: 03 lut 2013, 2:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Jeżeli to suche ogrzewanie typu airtop to da się :wink:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... highlight=

_________________
MAN


Post Wysłano: 03 lut 2013, 8:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Jeśli dobrze pamiętam to trzeba odłączyć żółto-czerwony przewód (sygnał D+) od ogrzewania .


Post Wysłano: 03 lut 2013, 11:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2012, 18:43
Posty: 8
Samochód: volvo fh12 480
Lokalizacja: LLU

Cytuj:
Jeżeli to suche ogrzewanie typu airtop to da się :wink:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... highlight=
U mnie jest suche webasto i od sterowania mam tylko przycisk na konsoli, przycisk i potencjometr nad łóżkiem oraz opcja grzania czasowego w menu komputera.
Cytuj:
Jeśli dobrze pamiętam to trzeba odłączyć żółto-czerwony przewód (sygnał D+) od ogrzewania .
Czyli tego przewodu mam szukać w kostce wpiętej w sam kocioł, tak? Spróbuję i zobaczymy co to da.


Post Wysłano: 04 lut 2013, 13:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2013, 12:55
Posty: 5

Witam,

Jakiego typu jest to ogrzewanie? Webasto Air Top 2000 czy Eberspacher? Czarna obudowa czy szara?

Pozdr.


Post Wysłano: 04 lut 2013, 19:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2012, 18:43
Posty: 8
Samochód: volvo fh12 480
Lokalizacja: LLU

Cytuj:
Witam,

Jakiego typu jest to ogrzewanie? Webasto Air Top 2000 czy Eberspacher? Czarna obudowa czy szara?

Pozdr.
Webasto Air Top 2000 S 0 szara obudowa


Post Wysłano: 05 lut 2013, 12:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2013, 12:55
Posty: 5

Wypnij białą kostkę od sterownika ogrzewania i sprawdź czy ogrzewanie też się wyłącza, jeśli wszystko będzie dobrze to zostaw odpiętą.

Czy włącznik ogrzewania ma diodę,jeśli tak to czy miga ta dioda?

Inną przyczyną wyłączania się ogrzewania przy zapalaniu auta, może być spadek napięcia, wtedy trzeba sprawdzić masę, ewentualnie przewód prądowy ogrzewania przepiąć do innego przewodu prądowego auta.


Post Wysłano: 05 lut 2013, 19:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2012, 18:43
Posty: 8
Samochód: volvo fh12 480
Lokalizacja: LLU

Gdzie znajduje sie ten sterownik a i nie mam wyświetlacza tylko przycisk wł/wył i pokrętło temp. ?
Nie jest to wynik spadku napięcia bo przy zimnym silniku działa rozłącza się dopiero jak wskazówka temperatury wejdzie na zielone pole.
Dioda świeci kiedy ogrzewanie działa a potem gaśnie tak samo jak po ręcznym wyłączeniu.


Post Wysłano: 05 lut 2013, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2013, 12:55
Posty: 5

Pytałem o diodę, bo czasem jest pokrętło temperatury z diądą i liczba mignięć diody oznacza numer błędu.
Ogrzewanie może być podpięte pod stacyjke tzn. jeśli wyłącza się auto, ogrzewanie też się wyłącza lub jeśli auto ma ADR też będzie się wyłączać.
Sterownik jest w ogrzewaniu, trzeba zdjąć plastik ten pod którym wiązka wchodzi do ogrzewania(jest na nim napis "webast at2000s"), tam będą dwie kostki: biała i czarna. Należy wypiąć białą wciskając zabezpieczenie. Trzeba potem dobrze założyć tą plastikową zatyczkę co jest nad wiązką, musi dobrze dolegać do obudowy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: