Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 lip 2012, 14:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lip 2010, 20:21
Posty: 472
Lokalizacja: Ruda Śląska

Tydzień z życia busiarza, czyli łamanie wszelkich stereotypów o ciągłej gonitwie…


Poniedziałek – początek tygodnia, więc pracę trzeba zacząć.

Przyjechaliśmy na bazę około 11, pojechaliśmy rozładować jedno z aut i przyjechaliśmy się przepakować już do odpowiedniego – Iveco daily.
O 13 pierwszy załadunek w tychach, bierzemy paletę z jakimś czymś w kartonach, widać mała to mało waży. Kolejny punkt załadunku to Mysłowice. Jakaś masarnia, kolejna paleta załadowana, odebrać papiery i kierunek Katowice. Tu już trochę zamieszania, brakuje poprzednich cmr, nie chcą wydać towaru… Szef pogadał i już nam doładowali kolejną paletę. Po Katowicach przyszedł czas na Ożarowice, tam już chwilę poczekaliśmy zanim szef dojechał drugim autem i załatwił papiery. Wjazd na zakład, doładunek, pakowanie, układanie, papiery i o godzinie 18 jesteśmy już na A1. Co tu dużo pisać, trochę zamieszania było.
Po drodze wjechaliśmy na Carefoura na zakupy i później już kierunek A4. Na autostradzie jak to na autostradzie, różne tematy, muzyka, trochę nudy. Jakoś przed północą dojechaliśmy do granicy, tam postój na olszynie celem tankowania, umycia auta i odwiedzenia Fast fooda.

Wtorek – część dalsza międzynarodowej dystrybucji.

Około 1 wjechaliśmy na ziemie wroga. Tu już zaczęło wiać mocno nudą, fotele pasażera do najwygodniejszych nie należały tak, więc w niecałą godzinę po wjeździe wylądowałem w kurniku, zmęczenie zrobiło swoje. Przespałem się godzinkę i czuję, że auto się zatrzymuje. Kolega złapał kryzys, chciał chwile przespać. Zamieniliśmy się miejscami i wyszło na to, że do samego Dortmundu dojechałem ja, a kumpel spał. Koło 7 byliśmy na miejscu, punkt rozładunku otwarty od 8 więc kierunek kurnik został objęty. Tak się stało, że przespałem pierwszy z pięciu rozładunków. Około 10 obudzono mnie celem dalszej jazdy, tym razem prowadził już kolega. Pierw jechaliśmy załadować jakieś kartony, a później na dalszą zrzutkę. Tym razem już nie spałem. Pół godzinki i kolejny punkt załatwiony, zostały jeszcze trzy. Było godzina 12, wypadałby coś zjeść. Dojazdu trochę było, bo 60km landówkami, więc zrobiłem śniadanie. Parówki, kabanosy i chleb z serkiem. Starczyło, żeby zregenerować siły.
Koło 13 na kolejny punkcie, towaru trochę więcej, miejsca do jego noszenia też więcej, rozładunek potrwał dłużej. 14.30 Wyjechaliśmy do kolejnego punktu, pół godziny później byliśmy na miejscu. Miły gość, polak, ze śląska. Rozładunek poszedł naprawdę szybko, przy tym kupa śmiechu. Dostaliśmy mały prezent za szybką robotę. O 16.30 Nastąpił ostatni rozładunek. Specjalnie się nie śpieszyliśmy, bo i tak trzeba było czekać na fax. papierów na kolejny załadunek. O 18.30 Wyjechaliśmy, papiery na załadunek były, 130 km podjazdu, 2h deptania. Po drodze prysznic i takim sposobem o 21.30 Byliśmy pod firmą, załadunek dopiero rano. Zimny kapsel, kolacja, krótka pogawędka z innym busiarzem, co rozumy pozżerał i do spania. Ja w kurniku, kumpel na fotelach.

Środa – niemiecka kurierka.

3 załadunki, 4 rozładunki, taki był plan na dzisiaj. Do przejechania łącznie około 500km. Załadunek z rana jak śmietana, 15 min ze wszystkim. Kolejny punkt 80km dalej. Małe problemy ze zrozumienie, pół godziny i po sprawie, gonimy dalej. Z niemieckiego zagłębia objęliśmy kierunek Frankfurt Am main. Trzeci, ostatni załadunek za 20km, pół godziny i jesteśmy na miejscu. Trza wypisać CMR, coś zjeść, napić się i jazda dalej. Pierwszy rozładunek za 200 km. 3 godziny. W połowie drogi kryzys, wsiadam ja za kierownice i jedziemy dalej. Przed rozładunkiem objazdy i inne głupoty niemieckie. Zrzutka na małej spedycji, wszystkim zarządzał jeden dziadek. 20 Min i wyjeżdżamy. Jest popołudnie, do kolejnego celu pozostało niecałe 150km, po drodze zwężki i korki, zajęło nam to koło 4 godzin. Dojechaliśmy, szybki rozładunek lekkich kartonów załadowanych dzień prędzej. Pół godziny i po sprawie. Jedziemy na trzeci rozładunek, 50 km do przejechania. Przyjeżdżamy, małe miasteczko, za nim strefa przemysłowa, szukamy firmy i po 10min ją znajdujemy. Kumpel idzie z papierami, przychodzi z zrzedłą miną, rozładunek rano o 7. Jest godzina 19, jedziemy do sklepu, szukamy pierdoł, kupujemy obiad ( nagetsy z serem :D ) haribo, ( bo tanie w porównaniu z polskimi cenami ) i inne takie. Przed 20 pojawiliśmy się na parkingu, chwilę później przyjechała Scania z Pol Macku, kierowca sam przyszedł, miły, starszy gościu. Pogadaliśmy trochę o tych kolorowych wozach, zjedliśmy kolacje i koło 23 poszliśmy spać, dziś ja spałem na fotelach…

Czwartek – pełna laba.

Rano przed zostaliśmy rozładowani, mimo dużego zakładu poszło szybko i sprawnie. Czekał nas ostatni rozładunek, podjazdu około 50km. Duży zakład, najważniejszy pracownik w firmie ( mr. Sekjuriti na bramie :D ) nie widział, że ma coś takiego przyjechać, z resztą nie tylko to, bo na wjazd czekało 7 samochodów. Ja niewyspany postanowiłem wleźć do kurnika… Przespałem cały rozładunek i jeszcze trochę. Obudziłem się około 11, siłą rzeczy obudziłem też Tuptusia. Pogadaliśmy trochę, zjedliśmy śniadanie, ładunku dla nas jak nie było tak nie ma… Zmęczenie i nuda nas usypiała, a że było ciepło to wziąłem rozłożyłem lodnie na pace i na nich postanowiłem spocząć… Tak spędziliśmy dzień do 20. Na ładunek nie było, co liczyć. Posprzątaliśmy w aucie, zrobiliśmy kolacje. Była 23 a robić nie ma co. Tak, więc idąc dalej moim tokiem rozumowania, że na pace będzie chłodniej postanowiłem tam spać. Było za ciepło, co chwile jakieś dziwne szmery… Polazłem się wygnić na fotele.

Piątek – wielki powrót.

Wstaliśmy koło 9. Bez większego zapędu ogarnęliśmy auto. Dzwoni szef – możliwe, że będziecie wracać na pusto. My lekko zmieszani pojechaliśmy na stację w sprawach oczywistych. Po 10 telefon, nie mam nic dla Was, wracajcie do kraju na pusto, po drodze tylko jedźcie oddać palety na spedycje przed granicą. Z Saarbrucken do domu 1100km… Szef zaszalał. Droga jak droga, korki, głupi Niemcy, zwężki… Odziwo brak jakichkolwiek kontroli. O 18.30 Byliśmy na spedycji. Był na firmie jeden cymbał i sprzątaczka, nie chcieli palet przyjąć, firma zamknięta, zapraszamy w poniedziałek. Tel. do szefa, zjeżdżajcie z nimi, kiedy indziej się im to odda. Do granicy 70km, uśmiech na twarzy, techniawa w środku i jazda do domu. Na granicy tankowanie, oczywiście, prędzej też było, nawet dwa, ale tak jakoś nie udało mi się to wpleść w tekst. Postój na kibelek i odwiedziny sklepu na żarskiej. Bańka na wodę była potrzebna. Kolejny postój na „kogucie” Tam znowu zaopatrzenie w mc Donaldzie. Był wieczór, zaczęło się ciemnić. Po drodze czekało nas kilka spotów. Pierwszy w Legnicy, z Maćkiem. Pół godziny pogawędki i jedziemy dalej, tym razem do Wrocławia. Tam spot ze Sznajderem, kawa, pogaduchy i pół godziny później byliśmy na bramkach. Za nimi, znowu na mc Donaldzie czekał na nas mój brat, który wracał z Norwegii. Znowu zeszło pół godziny. Następnie już tylko jazda do domu. 1:20 Zapukałem do drzwi i na tym możemy skończyć.

To tyle z życia busiarza. Było fajnie, miło, teraz trzeba tylko zacząć samemu jeździć. ;)

Foty niepoukładane i takie jakiś słabej jakości, nie wyszły mi tym razem :P


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Post Wysłano: 30 lip 2012, 9:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2012, 14:45
Posty: 290
Samochód: FR und NL
Lokalizacja: Silesia

No fotki naprawde ładne opis tez ciekawy.

_________________
__________________________________
Renault Magnum 440 E-TECH


Post Wysłano: 31 lip 2012, 16:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2008, 21:02
Posty: 172
GG: 4023489
Samochód: passat 1.8T
Lokalizacja: Pszczyna

tutaj widzę trasę na 5 dni
jak często wyjeżdżacie?
weekendy w domu sa??
tez za niedługo chciałbym spróbować pare kursów na międzynarodówkę busem żeby too wszystko od małego ogarnąć,
C mam KW tez ale wolał bym z poł roku pojeździć busem za granice zeby too ogarniać powoli coo jak sie wypełnia, sprawy papierkowe, opłaty etc....


Post Wysłano: 31 lip 2012, 19:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lip 2010, 20:21
Posty: 472
Lokalizacja: Ruda Śląska

Cytuj:
tutaj widzę trasę na 5 dni
jak często wyjeżdżacie?
weekendy w domu sa??
tez za niedługo chciałbym spróbować pare kursów na międzynarodówkę busem żeby too wszystko od małego ogarnąć,
C mam KW tez ale wolał bym z poł roku pojeździć busem za granice zeby too ogarniać powoli coo jak sie wypełnia, sprawy papierkowe, opłaty etc....
Wyjazdy zazwyczaj w poniedziałki wieczorem, chyba, że zdarzy się weekend za granicą (bardzo rzadko.. :D ) Zjazd w piątek/sobote. Jak masz już C i KW to po co Ci się męczyć na busach na międzynarodówce? Pójdziesz gdzieś na solo za 2500 jezdzić i dziennie w domu jesteś... I tak na tym lepiej wyjdziesz ;) A papiery... Wiesz, w firmie na pewno nie poślą Cię od razu samego, poza tym nie często się zdarza, żeby wypisać samemu CMR, a nawet jak do tego dojdzie, to jest to proste, każdą rubrykę masz opisaną :P


Post Wysłano: 31 lip 2012, 20:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 lip 2012, 19:24
Posty: 3

Zdjęcia niczego sobie, sam teks się czyta dobrze. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 09 sie 2012, 10:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2008, 13:01
Posty: 462
Samochód: Mercedes Actros 4141 8x6
Lokalizacja: Lublin

Opis trasy fajny i nawet obfity:).Zdjęcia bardzo fajne.Czekam na kolejne opisy :).

_________________
:]


Post Wysłano: 01 lis 2012, 20:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2006, 16:05
Posty: 212
Lokalizacja: Łódzkie

opis ok. Zdjęcia też. Jeszcze tydzień temu jeździłem podobnym dailly. Teraz niestety Master. Iveco to 3,0 150KM?
Na kraju często wypisuje się samemu CMR lub Listy Przewozowe, ale oczywiście jak mówił kolega nie ma z tym najmniejszego problemu. Każda jedna rubryka jest opisana i nie ma mowy że nie będziesz wiedział. Zastanawia mnie jedno jak w "sypialni" wytrzymywaliście przy włączonym silniku. W moim jest duży pogłos z silnika jak pracuje aż głowa boli. Agregat nie hałasuje za bardzo? Kurnik to SpojCar?

_________________
nie pyskuj bo ściana
najlepsza przyjaciółka-fajerka


Post Wysłano: 01 lis 2012, 22:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Cytuj:
Teraz niestety Master.
Masz jakiś uraz czy po prostu uprzedzenie do marki?
Cytuj:
Kurnik to SpojCar?
http://www2.picturepush.com/photo/a/883 ... CF1531.jpg

Jest kilka różnic, ale bryła iście "Spojkarowa" :wink:


Post Wysłano: 06 lis 2012, 3:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lip 2010, 20:21
Posty: 472
Lokalizacja: Ruda Śląska

Cytuj:
opis ok. Zdjęcia też. Jeszcze tydzień temu jeździłem podobnym dailly. Teraz niestety Master. Iveco to 3,0 150KM?
Na kraju często wypisuje się samemu CMR lub Listy Przewozowe, ale oczywiście jak mówił kolega nie ma z tym najmniejszego problemu. Każda jedna rubryka jest opisana i nie ma mowy że nie będziesz wiedział. Zastanawia mnie jedno jak w "sypialni" wytrzymywaliście przy włączonym silniku. W moim jest duży pogłos z silnika jak pracuje aż głowa boli. Agregat nie hałasuje za bardzo? Kurnik to SpojCar?
Ta, 3.0 150km. Był na tyle cichy, a my na tyle zmęczeni, że nie doskwierał nam "warkot", poza tym klima chodziła :D Agregat elektryczny więc nie było go nawet słychać. Ta, kurnik był SpojCaru.


Post Wysłano: 06 lis 2012, 13:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2009, 13:17
Posty: 587
Samochód: VW Passat b5
Lokalizacja: KMY

A ja zapytam o finanse - jakie pieniążki dostajesz za taką jazdę? Płacone z kilometra czy dniówka? a może stała miesięczna pensja?

_________________
Mówią na mnie niepoprawny,za arcyzabawny
Nie mam czasu na bycie sławnym.....


Czemu mamy nierówne szanse, kiedy mamy wspólny cel?

______________


Post Wysłano: 06 lis 2012, 17:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Jaka norma pod agregatem wychodzi?
No i jakie kierunki obsługujesz? 8)


Post Wysłano: 09 lis 2012, 17:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lip 2010, 20:21
Posty: 472
Lokalizacja: Ruda Śląska

było 18gr/km 15-20k km w miesiącu. Większość weekendów w domu bo była stała robota na zagłębie z polski. Później jakiś przerzut po niemczech, albo po kolejną stałą robote do francji i do bielska. Koledze nie zawsze udawało się zjechać, jednakże 90% weekendów było w domu. Ja z nim jechałem "na przyuczenie" jeden raz, później już sam, z tym, że plandeką :P Nie chciałem jeździć przeładowany i tak szybko jak się zatrudniłem, tak szybko się zwolniłem :P Norma była w okolicach 14-15


Post Wysłano: 09 lis 2012, 19:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2012, 8:59
Posty: 98
Samochód: Subaru Impreza
Lokalizacja: LUBLIN

Norma była w okolicach 14-15
W iveco?
Mi pali 14-18, tyle ze autko na C masa własna 3220kg i ładunki do 4T.


Post Wysłano: 11 lis 2012, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2006, 16:05
Posty: 212
Lokalizacja: Łódzkie

Cytuj:
Masz jakiś uraz czy po prostu uprzedzenie do marki?
Żadnych urazów nie mam a tym bardziej uprzedzeń. Wcześniej było dwuletnie Iveco 150 KM. A teraz pięcio letni Master 120KM. Więc dlatego niestety. Trochę off top - czy mastery miały montowane pneumatyczne fotele kierowcy?

_________________
nie pyskuj bo ściana
najlepsza przyjaciółka-fajerka


Post Wysłano: 11 lis 2012, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2008, 12:21
Posty: 488
Samochód: DAF XF 106.460
Lokalizacja: Rybnik

Cytuj:
Cytuj:
Masz jakiś uraz czy po prostu uprzedzenie do marki?
Żadnych urazów nie mam a tym bardziej uprzedzeń. Wcześniej było dwuletnie Iveco 150 KM. A teraz pięcio letni Master 120KM. Więc dlatego niestety. Trochę off top - czy mastery miały montowane pneumatyczne fotele kierowcy?
Ach, to zmienia postać rzeczy.

Nie wiem jak w starszym modelu, ale w nowym jest taka opcja :wink:


Post Wysłano: 11 lis 2012, 23:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sty 2011, 23:01
Posty: 296
Samochód: Scania 94 260
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Cytuj:
Cytuj:
Masz jakiś uraz czy po prostu uprzedzenie do marki?
Żadnych urazów nie mam a tym bardziej uprzedzeń. Wcześniej było dwuletnie Iveco 150 KM. A teraz pięcio letni Master 120KM. Więc dlatego niestety. Trochę off top - czy mastery miały montowane pneumatyczne fotele kierowcy?
Starsze Mastery mogły mieć montowane pneumatyczne fotele kierowcy z regulacją wagi,takie same jak w Mascottach,jednak było to opcjonalne. :wink:

_________________
"And nothing else matters..."


Post Wysłano: 22 lis 2012, 18:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2012, 21:10
Posty: 2
Samochód: :)

Takie pytanie:
A jak się zapatruje rodzina na takie eskapady? W końcu takie długie wojaże oddalają od drugiej połówki.
Pozdrawiam

_________________
Nocleg Białobrzegi o standardzie pokoi jak w "Białobrzegi Hotel"


Post Wysłano: 22 lis 2012, 18:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2008, 19:03
Posty: 1314
Samochód: TGL / A4
Lokalizacja: SKL

Kiedy kolejny opis :> Jeździsz gdzieś, czy nadal szukasz?


Post Wysłano: 22 lis 2012, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lip 2010, 20:21
Posty: 472
Lokalizacja: Ruda Śląska

Cytuj:
Takie pytanie:
A jak się zapatruje rodzina na takie eskapady? W końcu takie długie wojaże oddalają od drugiej połówki.
Pozdrawiam
Jestem sam więc lajt. Pierw zadaj sobie pytanie, czy Ty jesteś to w stanie wytrzymać, a nie rodzina. Oni sobie na miejscu znajdą jakieś zajęcie, znajomych etc, czyli mają co robić, a Ty sam siedzisz w tym busie/ciężarówce i rozmyślasz o tym, co zostawiłeś XXX km za sobą. Jednym to pasuje, drugim nie :P Ja się przyznam, że mi to osobiście nie zbyt pasuje. Być co 2-3 dni w domu + weekedny to jest to ;)
Cytuj:
Kiedy kolejny opis :> Jeździsz gdzieś, czy nadal szukasz?
Hmmm. Jak się wszystko dobrze ułoży to można powiedzieć, że w połowie będę "na swoim" :P A opis może pojawi się grudniu, zobaczymy jak to będzie :D


Post Wysłano: 22 lis 2012, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2008, 19:03
Posty: 1314
Samochód: TGL / A4
Lokalizacja: SKL

Własny transport planujesz uruchomić?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: