Regulamin forum


Wymogi co do zdjęć:

1. Zdjęcia muszą być wyraźne.
2. Zdjęcia z telefonów komórkowych będą od razu usuwane.
3. Na zdjęciach robionych zza szyby pojazdu nie mogą być widoczne ślady po wycieraczce, rozmazanych owadach lub krople deszczu.
4. Obiekty fotografowane nie mogą być zasłonięte drzewami, słupami itd.
5. Obiekty fotografowane nie mogą być obcięte (poucinane kabiny itd) nie dotyczy zdjęć np. samych ciągników pod naczepami.
6. Zdjęcia muszą być w rozdzielczości 1024x768 lub 800x600.
7. Aby założyć własny temat ze zdjęciami trzeba umieścić co najmniej 6 fotografii nie łamiących powyższych punktów.
8. Za wstawianie zdjęć które nie spełniają wyżej wymienionych wymogów będą natychmiast dawane OSTRZEŻENIA.
9. Nazwy tematów mają wyglądać następująco Fotogaleria Kowalski.
10. Fotografie muszą być zamieszczone w formie miniaturki, z której po kliknięciu na nią otworzy się pełnowymiarowe zdjęcie.
11. Każdy użytkownik publikujący swoje fotografie na łamach działu "Fotogaleria", wyraża zgodę na ewentualny udział swojego zdjęcia w konkursie "Zdjęcie tygodnia/miesiąca/roku". Zdjęcia użytkowników do konkursu zgłaszają osobiście sami użytkownicy jak i moderatorzy. Jeśli jednak ktoś nie wyraża zgody by moderatorzy mogli zgłaszać ich fotografie, proszony jest powiadomić o tym fakcie moderatora Szaki'ego za pośrednictwem prywatnej wiadomości.



Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 paź 2025, 15:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 451
GG: 1019688
Samochód: Rivian R1T, 1951 Cadillac, Transit
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Po 45 latach za fajerą, od Żuka po Kenwortha, i po ponad 9 milionach przejechanych kilometrów, wreszcie doczekałem się emerytury. Pozostały wspomnienia i tysiące zdjęć, więc pozwólcie, że się z Wami nimi podzielę.

Tak zaczynałem w USA w 1982 roku - prawdziwy Dziad-Trans, stare, 20-letnie trucki, w których nic nie działało. Ten White bez lusterka bocznego w zasadzie służył do przestawiania naczep w magazynie, ale kiedyś mnie szef wysłał nim do leżącej nieopodal fabryki i jadąc po autostradzie wiatr poderwał maskę, która odfrunęła jak wielki ptak. Pracowałem tam dwa lata, średnio po 80 godzin tygodniowo. A ten czerwony samochód, Nissan Sentra, to moje pierwsze nowe, własne auto. Kosztował całe $4949.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________

Moje filmy na youtube.



Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 451
GG: 1019688
Samochód: Rivian R1T, 1951 Cadillac, Transit
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Po dwóch latach w tamtej firmie przeniosłem się do Browna i zacząłem podróżować po całym wschodzie USA, od Florydy po Maine. Pierwszy raz też ciągnąłem podwójne naczepy i pierwszy raz jeździłem "prawdziwymi truckami", z "nosem" i sypialnią za kabiną. Wytrzymałem tam 3 miesiące. :lol: Problemem było to, że była to praca w podwójnej obsadzie i trafiłem na prawdziwego rednecka, z którym nie dało się normalnie pracować.


Obrazek Obrazek

_________________

Moje filmy na youtube.



Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6131
Samochód: Volvo FH

Witamy ponownie w naszych skromnych progach!
Mało nas tu zostało, ale cieszymy się że wygrzebałeś gdzieś login i hasło.

Pisz, wstawiaj zdjęcia, opowiadaj historie. Czekam na to.
Tak z 10 lat temu oglądałem lajwy z twoich tras. Gdzieś tam na twoim kanale migały mi filmy z M3.

Pozdro i czekamy na więcej.
"Cały twój" pamiętam ten napis na blendzie.

_________________
Etatowy rozkręcacz forum, płatny troll, naczelny prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4205
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Totus Tuus. :)

Kojarzę tematy, opowieści, i live 24h z kamerki w samochodzie. Nie wiem czy nie byłeś pierwszy, który w ten sposób relacjonował prace za kierownicą i to jeszcze zza oceanu, później chyba pojawił się Zazuniuk.

Tak czy inaczej pogratulować emerytury, że zdrowie dopisało i na przestrzeni 9 mln kilometrów, bezpiecznie dojechało się do docelowej bazy. :wink:

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 451
GG: 1019688
Samochód: Rivian R1T, 1951 Cadillac, Transit
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Cytuj:
Witamy ponownie w naszych skromnych progach!
Mało nas tu zostało, ale cieszymy się że wygrzebałeś gdzieś login i hasło.
Zdumiewająco forum ciągle pamiętało hasło.
Cytuj:
Tak z 10 lat temu oglądałem lajwy z twoich tras.
Teraz już lajwy z drogi są rzadkością, ale czasem, gdy jadę kamperkiem, transmituje. Może w przyszłą środę zrobię taka transmisje. Czasem mam lajwa z domu, w niedziele o 18.

Po epizodzie z firmą Brown poszedłem do pracy do National Freight i wtedy zacząłem jeździć po całej Ameryce. Wtedy już niemalże we własnej ciężarówce, bo ten International był w leasingu, ale takim bez prawa wykupu.

Obrazek Obrazek Obrazek

... a w 1986 roku kupiłem już tak naprawdę własną ciężarówkę, Kenwortha K100 Aerodyne, jedyną ciężarówkę w USA mającą dwa łóżka w sleeperze. Gdy stałem w truckstopie inni kierowcy przychodzili zobaczyć jak takie cudo wygląda w środku.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________

Moje filmy na youtube.



Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2767
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Witaj Piotrze po latach !
Ja co jakiś czas przeglądałem Twój kanał na YT. Ostatnio bardzo mnie wciągneła seria gdzie opowiadałeś całą swoją historię zawodową i wyjazd do Ameryki- mega fajnie to wyszło :wink:
Korzystaj teraz z życia i ciesz się zdrowiem każdego dnia :) !!

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 451
GG: 1019688
Samochód: Rivian R1T, 1951 Cadillac, Transit
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Cytuj:
Totus Tuus. :)

Kojarzę tematy, opowieści, i live 24h z kamerki w samochodzie. Nie wiem czy nie byłeś pierwszy, który w ten sposób relacjonował prace za kierownicą i to jeszcze zza oceanu, później chyba pojawił się Zazuniuk.

Tak czy inaczej pogratulować emerytury, że zdrowie dopisało i na przestrzeni 9 mln kilometrów, bezpiecznie dojechało się do docelowej bazy. :wink:
Dziękuję. Rafała wyprzedziłem o ładne kilka lat, pierwsze transmisje były w 2007 roku, jeszcze zanim było to możliwe na YT. Korzystałem z nieistniejącej platformy camstreams: https://web.archive.org/web/20070911174 ... reams.com/ YT umożliwiło nadawanie na żywo w 2013 roku.

Po moim pierwszym caboverze przyszła kolej na conventionale. Miałem jednego klasyka W900 i dwa "mrowkojady" T600



Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________

Moje filmy na youtube.



Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 451
GG: 1019688
Samochód: Rivian R1T, 1951 Cadillac, Transit
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Cytuj:
Witaj Piotrze po latach !
Ja co jakiś czas przeglądałem Twój kanał na YT. Ostatnio bardzo mnie wciągneła seria gdzie opowiadałeś całą swoją historię zawodową i wyjazd do Ameryki- mega fajnie to wyszło :wink:
Korzystaj teraz z życia i ciesz się zdrowiem każdego dnia :) !!
Nawet mnie zaskoczyła popularność tej serii, bo powstała "z niczego" - bez scenariusza, bez przygotowania. Można ją znaleźć tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=79HQs8r ... 5USAeQQa9V

_________________

Moje filmy na youtube.



Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 451
GG: 1019688
Samochód: Rivian R1T, 1951 Cadillac, Transit
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Po epoce Kenworthów zaczęła się era Volvo. Miałem 4 nowe ciężarówki tej marki i jednego starego Volvo-White'a


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________

Moje filmy na youtube.



Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 451
GG: 1019688
Samochód: Rivian R1T, 1951 Cadillac, Transit
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

To wystarczy moich trucków. Teraz będą fotki ciężarówek, które spotkałem w drodze. Wiele tych zdjęć zrobiłem w czasie jazdy, z kabiny kierowcy, słabym sprzętem, kilkadziesiąt lat temu, więc jakość może być średnia.

Freightliner FLA/FLB i Kenworth K100 to były jedyne cabovery w latach 80. mające opcję dwóch leżanek.

Obrazek Obrazek

Western Star z nietypową konfiguracją czterech osi w ciągniku. Ciężarówki popularne w Kanadzie, w USA raczej niszowe. Dziś Western Star to praktycznie Freightliner z innym grillem.

Obrazek Obrazek

Peterbilt 386, czyli klasyczna kabina, z modelu 379, ale bez zewnętrznych filtrów powietrza i z opadającą maską silnika. Ten z megasleeperem, prawdziwy kamperek z łazienką i kuchnią.

Obrazek Obrazek

_________________

Moje filmy na youtube.



Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6387
Lokalizacja: Wrocław

nie wiem czy się nie mylę, ale na jednym z wcześniejszych zdjęć widziałem w tle spacerujące mamuty, to na prawdę musiało być dawno.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6131
Samochód: Volvo FH

Jak wypada porównanie amerykańskich trucków do amerykańskiej wersji Volvo? Pytam o trucki mniej więcej z tego samego okresu produkcji.

_________________
Etatowy rozkręcacz forum, płatny troll, naczelny prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 451
GG: 1019688
Samochód: Rivian R1T, 1951 Cadillac, Transit
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Zestawy do transportu samochodów.
Obrazek Obrazek Obrazek
Peterbilt 379. Niektóre mają takie osłony przeciwsłoneczne, które im niemal całkowicie zasłaniają drogę.
Obrazek Obrazek Obrazek
Cabovery: Peterbilt 362, Freightliner FLB z cofniętą osią, Freightliner Argosy jadący do portu. W USA były oferowane do 2006 roku, na eksport produkowali je do 2020 i na końcu VolvoWhiteGMC, czyli ciężarówka White, firmy kupionej przez Volvo, ktore potem kupiłe dodadkowo produkcję trucków od GMC.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
A to Freightliner Business Class w wersji Expeditor, czyli szybkie, awaryjne dostawy "na wczoraj". Kabina z sypialnią niemal większa od miejsca na ładunek. :lol:
Obrazek

_________________

Moje filmy na youtube.



Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 451
GG: 1019688
Samochód: Rivian R1T, 1951 Cadillac, Transit
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Cytuj:
Jak wypada porównanie amerykańskich trucków do amerykańskiej wersji Volvo? Pytam o trucki mniej więcej z tego samego okresu produkcji.
Miałem okazję przejechać się ośmioma europejskimi ciężarówkami dla TVN Turbo i, szczerze mówiąc, byłem pozytywnie zaskoczony komfortem i jakością wykończenia tych pojazdów.

Powiedziałbym tak: Klasyki takie jak KW T600/T660/T800/W900, czy Peterbilt 377/379 to jakiś żart. Dobrze wyglądają na plakacie, ale z punktu widzenia kierowcy, ergonomii, to jakieś średniowiecze. Ja jeździłem Kenworthami przez niemal 20 lat, ale jak pierwszy raz przejechałem się Volvo, nawet nie chciałem już spojrzeć w stronę Kenworthów.

Teraz sytuacja jest trochę inna, Kenworthy i Peterbilty nowej generacji są nowoczesne i ergonomiczne. Takie modele jak KW T680. W990, Czy Pete 579 i 589 są naprawdę na światowym poziomie i sprzedają się bardzo dobrze. Ale model KW W900 ciągle jeszcze jest produkowany...

Podsumowując, z punktu widzenia kierowcy powiedziałbym, że europejskie mają nieznaczną przewagę, ale gdy czekamy na ładunek, kręcimy przerwę, czy śpimy, to amerykańskie wygrywają bez dwóch zdań.

Tu filmy z programu Na Osi: https://www.youtube.com/watch?v=HtigJKq ... g8EtthS0m2

_________________

Moje filmy na youtube.



Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 2000
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Jakby taką blendę zobaczyli Niemcy, to zawał BALM gwarantowany, nie wspominając o Austryjakach. :D

_________________
C, CE, KW :)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 6060

Ten W900 w tym kolorze, to naprawdę wygląda jak z plakatu.
Europejskie Volvo miało później podobny kolor, kolega Wojszko miał FH w podobnym kolorze, też sztosik wyglądało.

A miałeś okazje porównać Volva europejskie do amerykańskich? Wiadomo, że przestrzeń sypialniana inna, ale poza tym duże różnice między tymi autami?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 451
GG: 1019688
Samochód: Rivian R1T, 1951 Cadillac, Transit
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Cytuj:
A miałeś okazje porównać Volva europejskie do amerykańskich? Wiadomo, że przestrzeń sypialniana inna, ale poza tym duże różnice między tymi autami?
W czasie tych testów dla programu Na Osi miałem okazję trochę pojeździć europejskim Volvo i wrażenie zza kierownicy było bardzo zbliżone do tego z amerykańskiej wersji auta. Kabina w USA jest węższa o ok. 10-15%, poza tym wszystko było podobne.

To już stare wersje tych trucków, ale subiektywnie najlepiej mi się jeździło Mercedesem, potem MAN, DAF i Tatra, potem Volvo i Scania, a na końcu Iveco i Renault. Ale to były tylko takie mniej-więcej dwugodzinne przejażdżki, więc to tylko było pierwsze wrażenie.

A na zdjęciach głównie "megasleepery", jakaś wojskowa ciężarówka i holowanie zepsutych trucków. Jak widać na zdjęciach tu się nikt nie przejmuje całkowitą długością takiego zestawu. Nie rozpina się go, by osobno ściągnąć ciągnik, osobno naczepy.


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________

Moje filmy na youtube.



Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: