Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 lut 2012, 12:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2012, 11:51
Posty: 1
GG: 0

Koledzy prośba do was! jak aktualnie kształtują się ceny za km w kraju i na międzynarodówce na uniwersalnych samochodach?wiem że ceny są różne ale jak by ktoś powiedział tak orientacyjnie od-do to był bym wdzięczny:)potrzebuje tego do pracy zaliczeniowej. z góry dziękuję!!


Post Wysłano: 10 lut 2012, 15:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

poszukaj moze na giełdach transportowych. Nie jestem zorientowany w transporcie na plandekach, ale słyszałem nie raz o stawkach na kraju oscylujących w okolicach 3zł :/
ja się zajmuje trasportem specjalistycznym więc stawki troszke większe. Ale kanalii jeżdżących po kosztach tez nie brakuje.

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Post Wysłano: 10 lut 2012, 21:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Nie jestem zorientowany w transporcie na plandekach, ale słyszałem nie raz o stawkach na kraju oscylujących w okolicach 3zł
Na giełdzie takie stawki za plandekę 24t to jakieś 80% na kraju :] najlepsze że większość tych frachtów rozchodzi się jak ciepłe bułeczki.
Wedle 24t stawka na kraju 3-3.3 słaba, 3.4-3.6 ujdzie, 3.7-3.9 w miare dobra, 4-4.2 dobra, 4.3 i więcej b. dobra. Są to stawki na odległościach więcej jak 150-160km, na krótkich odcinkach są lepsze pieniądze, choć nie zawsze...


Post Wysłano: 10 lut 2012, 22:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Od tygodnia nie zaglądałem na giełdę ale jeszcze z tydzień temu to była jakaś patologia jeśli chodzi o stawki - ale ogólnie to stawki kształtują się tak jak kolega wyżej pisał , chyba że jakiś kaszalot ze spedycji krzak próbuję znaleźć łosia których na rynku nie brakuję .

_________________
https://t.me/pump_upp


Post Wysłano: 11 lut 2012, 2:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

Cytuj:
Cytuj:
Nie jestem zorientowany w transporcie na plandekach, ale słyszałem nie raz o stawkach na kraju oscylujących w okolicach 3zł
Na giełdzie takie stawki za plandekę 24t to jakieś 80% na kraju :] najlepsze że większość tych frachtów rozchodzi się jak ciepłe bułeczki.
Wedle 24t stawka na kraju 3-3.3 słaba, 3.4-3.6 ujdzie, 3.7-3.9 w miare dobra, 4-4.2 dobra, 4.3 i więcej b. dobra. Są to stawki na odległościach więcej jak 150-160km, na krótkich odcinkach są lepsze pieniądze, choć nie zawsze...
wydaje mi się ze te trzy ostatnie to może z 3-4% transportu w Polsce. i są to zlecenia stała dla stałych firm.

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Post Wysłano: 12 lut 2012, 10:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Cytuj:
3-3.3 słaba, 3.4-3.6 ujdzie, 3.7-3.9 w miare dobra, 4-4.2 dobra, 4.3 i więcej b. dobra
Oczywiście - te stawki możemy rozpatrywać tylko w przypadku bezpośredich klientów (nie spedycji) a i tak są nieco na wyrost.

a ostatnio na giełdzie ciężko znaleźć ładunek za 3 zł

_________________
Heavy metal and heavy transport


Post Wysłano: 12 lut 2012, 11:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5082
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Nie jestem zorientowany w transporcie na plandekach, ale słyszałem nie raz o stawkach na kraju oscylujących w okolicach 3zł
Na giełdzie takie stawki za plandekę 24t to jakieś 80% na kraju :] najlepsze że większość tych frachtów rozchodzi się jak ciepłe bułeczki.
Wedle 24t stawka na kraju 3-3.3 słaba, 3.4-3.6 ujdzie, 3.7-3.9 w miare dobra, 4-4.2 dobra, 4.3 i więcej b. dobra. Są to stawki na odległościach więcej jak 150-160km, na krótkich odcinkach są lepsze pieniądze, choć nie zawsze...
na to nie ma reguły.
ta spedycja dla której jeźdżę ma niższe stawki dla "swoich" przewoźników niż dla tych z łapanki z giełdy.
nie zawsze stawki na krótkich odcinkach sa lepsze chociaz to zależy od sytuacji - na stałej robocie codziennie stawki są równe przez dany okres czasu ( ostatnio dostałem 12 % podwyżki).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 12 lut 2012, 13:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Jest jeszcze jedna, ważna sprawa, a więc WAGA ładunku który wozimy. Roźnica między ładunkiem o wadze ok 5-7ton a ładunkiem 24-25t jest taka że na 100km zostaje w kieszeni jakieś 50zł brutto z pierwszego względem drugiego. Przy 1000km ładownych mamy już 500zł do przodu.
Dość często stawkę za ładunek ok 5-7 ton jest taka sama jak za pełną naczepę, ewentualnie minimalnie mniejsze, ale i tak się opłaca wziąśc mniej gdyż w zykłej amortyzacji jest się do przodu, wtedy można jeszcze doładunek i juz jest miód malina.
Cytuj:
Oczywiście - te stawki możemy rozpatrywać tylko w przypadku bezpośredich klientów (nie spedycji)
Napisałem jakie stawki wg mnie są dobre, a kto takie płaci to juz mnie obojetne :wink:


Post Wysłano: 12 lut 2012, 14:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Trzeba jeszcze rozgraniczyć stawkę za kilometr ładowany , a stawkę za ogół przejechanych kilometrów. To, że na Transie są takie a takie stawki to swoją drogą.
I tak ze stawki 4zł za km ładowny realnie wyjdzie przykładowo 3.5zł za każdy km.
A 3.5zł za ogól kilometrów bez problemu można uzyskać przy stałej jeździe pod spedycją.

Klienta , który ma do przewiezienia ładunek z Wrocławia do Warszawy interesuje cena za przewóz na tej trasie, a nie dodatkowe podjazdy po ładunki powrotne.

Kolejną sprawą jest oczekiwanie na za/rozładunek. Często stawka może wydać się "zachęcająca", jednak po szybkim podliczeniu czasu wykonania przewozu nie jest już tak kolorowo. Pierwszy przewoźnik, czy też spedycja (klient bezpośredni) w większości przypadków ustala opłatę postojową, która zazwyczaj jest naliczana po 2-3h postoju lub w trybie natychmiastowym w przypadku , gdy towar nie jest gotowy do wysyłki, braku organizacji ze strony zleceniodawcy itp. Końcowy przewoźnik ( taki z Transa), w 90% nie ma płaconego postojowego do 24-48h, co jest "normą". Oczywiście, takiego zlecenia może nie przyjąć, co jest logiczne, jednak szybko znajdzie się ktoś, kto się na to zgodzi.


Post Wysłano: 13 lut 2012, 20:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Cytuj:
ta spedycja dla której jeźdżę ma niższe stawki dla "swoich" przewoźników niż dla tych z łapanki z giełdy.

Jeździsz za nieco mniej ale masz spokojną głowę - kiedy koniunktura na transport maleje, spedycja nie będzie już szukać tych z łapanki tylko robotę dadzą swoim.

"Sezonowcy" teraz płaczą i wylewają żale jak to im źle

_________________
Heavy metal and heavy transport


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: