Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 gru 2011, 13:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

Witam wszystkich.
W Sobotę znalazłem u siebie w garażu fajną prostą trąbkę i pomyślałem, że ją sprawdzę czy działa. Etap pracy na tym się zakończył.
Nie mam pojęcia jak to wszystko ma być ze sobą połączone.

Mniej więcej wygląda to tak:

Obrazek

Domyślam się, że te dwa kabelki podpiąć pod przycisk...

Proszę o pomoc.

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Post Wysłano: 14 gru 2011, 16:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 wrz 2011, 17:46
Posty: 15
GG: 38240430
Samochód: DAF XF

Madziak jeżeli chcesz podłączyć fanfarę musisz mieć koniecznie elektrozawór pod który podłączysz kalan który będzie podłączony do zaworku w trąbie i pod elektrozawór podłączysz ten kabel elektryczny od trąby.Całość jak będziesz miał podłączone to do elektrozaworu musisz podłączyć powietrze i kabel elektryczny pod jakiś klawisz czy jak będziesz chciał.

_________________
Nasza Broń To Nasza Pasja."Firma"


Post Wysłano: 14 gru 2011, 17:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324

W tej trąbce na zdjęciu wystarczy podłączyć tylko pod te 2 przewody przycisk i powietrze do wystającej końcówki ponieważ ma ona wbudowany elektrozawór 12/24V


Post Wysłano: 14 gru 2011, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

Okiej, pomału ogarniam to :roll: Jeszcze mnie martwi taka rzecz, jakie ciśnienie tam ma być tego powietrza i z kat go wziąć, bo w butlach jest dość wysokie i mogło by to rozerwać na kilka kawałków.
:]

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 17:48 przez jeszkin, łącznie zmieniany 1 raz.
???????


Post Wysłano: 14 gru 2011, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5079
Samochód: orange i grafitowy

nie martw się nie rozerwie.
poszukaj może na obudowie jest podana maksymalna wartość ciśnienia ale sądząc po krućcu który na zewnątrz ma 10 mm to spokojnie możesz dawać 8-9 atm.
wtedy maszynka zadziała prawidłowo. :D

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 16 gru 2011, 9:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

Dziękuję wam za wyjaśnienie mi wszystkiego. Teraz mogę zabrać się do pracy :mrgreen: .

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Post Wysłano: 11 sty 2012, 19:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sie 2011, 12:23
Posty: 30
GG: 3814477
Samochód: Master

Cytuj:
W tej trąbce na zdjęciu wystarczy podłączyć tylko pod te 2 przewody przycisk i powietrze do wystającej końcówki ponieważ ma ona wbudowany elektrozawór 12/24V
tylko nie pod sam przycisk

jeden przewód ciagniesz z aku to przycisku, i od przycisku idzie to trąbki, drugi podpinasz do masy auta. który jest który to powinno pisac


Post Wysłano: 11 sty 2012, 20:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2010, 16:14
Posty: 305
GG: 12497047
Samochód: SCANIA STREAMLINE

Cytuj:
Cytuj:
W tej trąbce na zdjęciu wystarczy podłączyć tylko pod te 2 przewody przycisk i powietrze do wystającej końcówki ponieważ ma ona wbudowany elektrozawór 12/24V
tylko nie pod sam przycisk

jeden przewód ciagniesz z aku to przycisku, i od przycisku idzie to trąbki, drugi podpinasz do masy auta. który jest który to powinno pisac
To zależy czy chce podpiąć się pod oryginalny klakson czy ciągnąć na nowo na jakiś śmieszny przycisk w środku. Jeśli chce pod oryginalny to tylko kable rozpina z klaksonu i ciągnie dalej do elektrozaworu w trąbce. A poza tym też się obudziłeś z tym postem. Sądzę że w miesiąc czasu chłopak już sobie z tym poradził :roll:


Post Wysłano: 14 sie 2015, 23:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 cze 2012, 23:46
Posty: 45
Samochód: Streamline

Witam.
Mam pytanie.
Załatwiłem sobie trąbę z polskiej lokomotywy spalinowej i nie wiem jak,to zrobić,żeby podłączyć Ją do Scanii.Posiadam tylko trąbę i nic więcej.
Mógłby ktoś podpowiedzieć,co i jak?


Post Wysłano: 14 sie 2015, 23:43

Potrzebujesz elektrozawór, przełącznik typu "reset", kable elektryczne, przewody pneumatyczne i projekt, gdzie chcesz to zamontować.


Post Wysłano: 14 sie 2015, 23:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1066
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

A najlepiej to mi ją sprzedaj :mrgreen: Chętnie przygarnę


Post Wysłano: 15 sie 2015, 7:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Witam.
Mam pytanie.
Załatwiłem sobie trąbę z polskiej lokomotywy spalinowej i nie wiem jak,to zrobić,żeby podłączyć Ją do Scanii.Posiadam tylko trąbę i nic więcej.
Mógłby ktoś podpowiedzieć,co i jak?
Pisz do Zoli. On to przerabiał u siebie w blondynie


Post Wysłano: 15 sie 2015, 23:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 cze 2012, 23:46
Posty: 45
Samochód: Streamline

Z tego,co się zorientowałem,to nabyłem SKN 370.
Tylko teraz po koleji trzeba wszystko zesztukować!!!


Post Wysłano: 15 sie 2015, 23:12

Przede wszystkim to musisz:
1. Zmierzyć średnicę króćca którym wchodzi powietrze do fanfary.
2. Dobrać pod nią odpowiedni elektrozawór (średnica przyłącza), ewentualnie dokupić redukcje.
3. Kupić przewód (tekalan) doprowadzający powietrze z instalacji pneumatycznej samochodu.
4. Kupić trójnik do wpięcia się w instalację. U siebie wpinałem się tuż przed "seryjnym" sygnałem i stamtąd prowadziłem tekalan do elektrozaworu, który był usytuowany tuż przed samą fanfarą.
5. Zakupić przewód (najlepiej dwużyłową linkę miedzianą) do doprowadzenia sterowania elektrozaworem.
6. Zdecydować, jak ma być załączany sygnał: z włącznika w kole kierownicy i przełącznikiem klawiszowym "wybierasz", co ma w danym momencie działać, czy też fanfarę będziesz uruchamiał niezależnym osobnym przełącznikiem typu reset.
Jak już to wszystko ustalisz to reszta jest dziecinnie prosta.


Post Wysłano: 16 sie 2015, 13:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 cze 2012, 23:46
Posty: 45
Samochód: Streamline

Dzięki wielkie!!!
Wiem już przynajmniej,co i jak i za czym się rozglądać,żeby dokupić. :-)


Post Wysłano: 16 sie 2015, 14:21

Standardowo sprężone powietrze doprowadzane jest do fanfary tekalanem 6mm. Przewód sterujący elektrozaworem nie musi mieć nie wiadomo jakiego przekroju, bo pobór prądu jest niewielki.
I dobry efekt daje możliwie najkrótszy odcinek łączący elektrozawór z fanfarą.


Post Wysłano: 16 sie 2015, 16:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 cze 2012, 23:46
Posty: 45
Samochód: Streamline

Nie chcę,żeby było Ją widać,bo nie na tym mi zależy :-)
Gdzie byś polecił Ją zamontować w takim razie?Muszę jeszcze pomyśleć nad dobrymi uchwytami,bo jednak trochę waży.
Nie mierzyłem wyjścia z fanfary (syreny) dokładnie,bo nie mam suwmiarki,ale wydaje mi się,że właśnie tyle ma,czyli 6mm.


Post Wysłano: 16 sie 2015, 16:27

Nie orientuję się ile i czy w ogóle jest miejsce pod maską czy też za zderzakiem. Poza tym takie usytuowanie stwarza mniej komplikacji niźli montaż na kabinie.


Post Wysłano: 24 sty 2016, 19:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Nie ma sensu zakładać nowego tematu a pytanie moje trochę się wiąże z podłączeniem. Otóż mam tą chińską fanfarę i przez moją nieostrożność pękłem to oczko które ją podtrzymuje w przedniej części. Szukam po internecie tego, ale nigdzie nie idzie znaleźć. Macie może jakiś pomysł gdzie idzie to kupić? A może u kogoś sięto wala w garażu niepotrzebne?
Mam opcję założyć taką obejmę skręcaną jak się rozprowadza np. metolowe czy plastikowe rury na ścianach, ale trochę mi to badziewiem trąca i nie wiem co zrobić...


Post Wysłano: 25 sty 2016, 2:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2010, 16:14
Posty: 305
GG: 12497047
Samochód: SCANIA STREAMLINE

Jezeli chodzi ci o ta przednia podpore to wujek SZUPEK ma u siebie wszystko :D zapraszam na kawe lub na fb :D


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: