wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=32418
Strona 4 z 6

Autor:  Cyryl [ 25 wrz 2011, 19:39 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:
...Jeżdżąc ostatnio po paru miastach przyglądałem się i praktycznie żadnych znaków dot. tonażu nie ma...
słabo się rozglądasz, znaków z ograniczenie tonażowym jest bardzo dużo, dla kierowców ciężarówek po prostu za dużo. dodatkowo jest zwykle tak, że nie ma możliwości innego przejazdu.

przykład: we Wrocławiu wszyskie mosty z wyjątkiem milenijnego i rędzińskiego są do 30t. do niedawna gdy tranzyt szedł przez plac grunwaldzki przed mostem wisiał znak 20t. Polacy i kierowcy z dawnego ZSRR olewali go, ale trafiali się kierowcy z cywilizowanych krajów, którzy ogłupiali zatrzymywali się przed mostem. bo tak ja ważę 40t a na moście są 2 tramwaje, z 5 ciężarówek i sporo osobówek, tak na oko z 250t i jak tu wjechać?

poza tym we Wrocławiu oprócz wiaduktu na karkonowskiej wszystkie są poniżej 4m mimo, że pod większością z nich przechodzą standardowe ciężarówki.

jeżeli dodamy przepis, który mówi że na terenie zabudowanym jest zakaz postoju pojazdu powyżej 12m długości lub 16t DMC poza wyznaczonymi do tego parkingami (a we Wrocławiu jest takich chyba 2), to każda ciężarówka jadąca lub stojące we Wrocławiu złamała co najmniej 2-3 przepisy.

Autor:  szmitz [ 25 wrz 2011, 21:39 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Ja w wtorek już ruszam 1-wszą jadę na kat.C(3 godziny).
Zdam relacje jak mi poszła 1 jazda. :wink:

Autor:  BartekDSW [ 27 wrz 2011, 17:23 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:
Cytuj:
...Jeżdżąc ostatnio po paru miastach przyglądałem się i praktycznie żadnych znaków dot. tonażu nie ma...
słabo się rozglądasz, znaków z ograniczenie tonażowym jest bardzo dużo, dla kierowców ciężarówek po prostu za dużo. dodatkowo jest zwykle tak, że nie ma możliwości innego przejazdu.

przykład: we Wrocławiu wszyskie mosty z wyjątkiem milenijnego i rędzińskiego są do 30t. do niedawna gdy tranzyt szedł przez plac grunwaldzki przed mostem wisiał znak 20t. Polacy i kierowcy z dawnego ZSRR olewali go, ale trafiali się kierowcy z cywilizowanych krajów, którzy ogłupiali zatrzymywali się przed mostem. bo tak ja ważę 40t a na moście są 2 tramwaje, z 5 ciężarówek i sporo osobówek, tak na oko z 250t i jak tu wjechać?

poza tym we Wrocławiu oprócz wiaduktu na karkonowskiej wszystkie są poniżej 4m mimo, że pod większością z nich przechodzą standardowe ciężarówki.

jeżeli dodamy przepis, który mówi że na terenie zabudowanym jest zakaz postoju pojazdu powyżej 12m długości lub 16t DMC poza wyznaczonymi do tego parkingami (a we Wrocławiu jest takich chyba 2), to każda ciężarówka jadąca lub stojące we Wrocławiu złamała co najmniej 2-3 przepisy.
Oraz ten łukowaty wiadukt na którejś z głównych ulic Wrocławia (jadąc w kierunku stolicy przed budową AOW), pod którym ciężarówki przechodzą tylko na lewym pasie - bardzo często niespodziewanie i nagle zmieniają pas ruchu w obawie przed uszkodzeniem sobie auta. Potem też często wracają na prawy pas za zakrętem, bez żadnej sygnalizacji. :wink:
Kiedyś nawet na TVN Turbo w programie 'Wypadek przypadek?' bodajże była stłuczka z tego miejsca - za tym wiaduktem kierowca ciężarówki chciał wrócić na prawy pas i staranował osobówkę (być może w martwym punkcie była).

Autor:  eldorado [ 27 wrz 2011, 18:18 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Lukas20 ja to prawie zawsze robię tak: wbijam w auto mapę dany adres - pokazuje mi przejazd, potem w powiększeniu patrzę przez jakie ulice biegnie trasa. Potem biorę swój atlas (coś takiego http://allegro.pl/2011r-atlas-samochodo ... 32752.html :> ) patrzę gdzie są jakieś tonaże, wiadukty itp. i jak to się ma z navi a potem jedziemy :wink: , ale zawsze wpierw pytam się na cb (kiedy zbliżam się do danego miasta/wsi) i proszę o pomoc jak dojechać do danego miejsca - i powiem szczerze że bez CB byłbym w "czarnej dup..." :U

Autor:  Cyryl [ 27 wrz 2011, 19:59 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:
...Oraz ten łukowaty wiadukt na którejś z głównych ulic Wrocławia (jadąc w kierunku stolicy przed budową AOW), pod którym ciężarówki przechodzą tylko na lewym pasie - bardzo często niespodziewanie i nagle zmieniają pas ruchu w obawie przed uszkodzeniem sobie auta. Potem też często wracają na prawy pas za zakrętem, bez żadnej sygnalizacji. :wink:
Kiedyś nawet na TVN Turbo w programie 'Wypadek przypadek?' bodajże była stłuczka z tego miejsca - za tym wiaduktem kierowca ciężarówki chciał wrócić na prawy pas i staranował osobówkę (być może w martwym punkcie była).
wiadukt na ul. Ślężnej http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0922220719.
środkiem jest znak 3,8 - przechodzi 4,3m, na bokach jest 3,3 - przechodzi 3,9m.

Autor:  Lukas20 [ 28 wrz 2011, 8:29 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Dziękuje za odp. teraz jak zaczołem jazdy to bardziej dostrzegam te ograniczenia niż jak ma to miejsce gdy jadę osobówką :D

Autor:  DeviC3 [ 28 wrz 2011, 18:34 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Jadąc osobówką to sobie też mówię: tu tiry nie wjadą, fajowo.
Aaa jak już lecisz dużym to przed wiaduktem 3,5m kupa kręci się w majtach.

Autor:  ZiPi [ 28 wrz 2011, 23:35 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Podobnie jest w Gdańsku. Zjezdzając z Aleji Grunwaldzkiej w kierunku Stoczni Gdańskiej jest stary ( poniemiecki ) wiadukt kolejowy o łukowatym kształcie po bokach jest 3,3 a na środku 3,7 i trakcja tramwajowa :mrgreen:
Jadąc tamtędy do stoczni duzym zestawem da radę przejechać ale trzeba jechać tak jak tramwaj - torowiskiem i środkiem drogi, bo inaczej mozna plandekę pod wiaduktem zostawić.

Autor:  eldorado [ 30 wrz 2011, 18:33 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

tu kilka słów na temat wiaduktów
http://etransport.pl/forum66548.0.html

Ja dodam jeszcze coś od siebie - jeżeli ktoś będzie jechać Lębork-Sierakowice (droga 214) lub Sierakowice-Kartuzy (211) - nie pamiętam, to proszę sie nie przestraszyć łukowatego i wąskiego wiaduktu (chodź bez oznaczenia - trzeba pod nim przejechać środkiem :] ). Jechałem pod nim w nocy - kisiel w majtach :U :mrgreen: :/

Autor:  bock_1 [ 02 sty 2012, 18:30 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Witam wszystkich.
Pytanie dosyć nietypowe. Czy wiek 48 lat całkowicie mi blokuje spełnienie marzeń żeby zostać kierowcą ciężarówki? :?: Czuję się świetnie. Czy mam chociaż najmniejsze szanse na to abym mógł zostać kierowcą takiego pojazdu?
Z góry dzięki za odpowiedzi.... Wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku.

Autor:  Marix [ 02 sty 2012, 19:08 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Były już podobne tematy na forum, pewnie, że możesz.
Ludzie robią papiery w różnym wieku, na kursach wiek jest zróżnicowany.

Dla wielu pracodawców będziesz lepszym kandydatem od młodego.
Kursy też będzie Ci łatwiej przejść bo powinieneś być już człowiekiem opanowanym, a i egzaminatorzy będą na Ciebie korzystniej patrzeć.

Czy są jakiekolwiek przeszkody? Ja nie widzę.
Może być co najwyżej kwestia psychiki, gdy na przykład zostaniesz rzucony w podwójną na przyuczenie, gdzie nauczycielem będzie 25-letni kierowca. Jeśli nie chodzisz dumny jak paw, to nie powinno Ci to przeszkadzać.

Autor:  Cyryl [ 02 sty 2012, 19:49 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:
Witam wszystkich.
Pytanie dosyć nietypowe. Czy wiek 48 lat całkowicie mi blokuje spełnienie marzeń żeby zostać kierowcą ciężarówki? :?: Czuję się świetnie. Czy mam chociaż najmniejsze szanse na to abym mógł zostać kierowcą takiego pojazdu?
Z góry dzięki za odpowiedzi.... Wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku.
pytanie trzeba zadać inaczej.
przez te 48 lat coś musiałeś robić. jeżeli coś osiągnąłeś to, czy gotów jesteś z tego zrezygnować na rzecz marzenia, które niekoniecznie musi się spełnić?
jeżeli nic nie osiągnąłeś decyzja jest tylko pozornie łatwiesza, bo jeśli przez prawie 30 lat aktywności zawodowej nic nie osiągnąłeś, to prawdopodobnie w zawodzie kierowcy też będzie Ci ciężko.

Autor:  bock_1 [ 02 sty 2012, 20:36 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Marix dzięki za otuchę :) Nie, ,,pawiem" nigdy nie bylem. Lubię się uczyć i nie przeszkadza mi to, że będę się uczył od młodszych a ponadto z młodymi ludźmi lubię pracować i pracuje bardzo często. (obecnie jestem instruktorem nauki jazdy kat. B). Co mnie ciągnie do tego zawodu??? Zawsze bylem człowiekiem ,,ruchu". Nie potrafię usiedzieć w jednym miejscu... Praca kierowcy ciężarówki pociąga mnie :) Może dlatego, że jako dziecko jeździłem ciężarówką z ojcem , który był kierowcą:). Decyzja podjęta. Robię papiery na ciężarówki :)

Autor:  Marix [ 02 sty 2012, 20:49 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cieszę się, że udało mi się Ciebie zmobilizować, choć musisz wiedzieć, że sam jeszcze na dobre decyzji nie podjąłem:)

Z tego co piszesz, masz jakby co do czego wracać, a jeśli pojeździsz trochę na ciężarówkach, zawsze możesz zostać instruktorem na ciężarowych. Wtedy nadal będziesz instruktorem, ale już na autach, które Cię pociągają.

Autor:  taiidan [ 04 sty 2012, 0:58 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:
bock_1 napisał(a):
Witam wszystkich.
Pytanie dosyć nietypowe. Czy wiek 48 lat całkowicie mi blokuje spełnienie marzeń żeby zostać kierowcą ciężarówki? :?
Ja mam 39lat prawko na C+E od 4 miechów miałem 0 doświadczenia jednak pracodawca zatrudniając mnie powiedział że woli ludzi grubo po 30 bo już się wyszaleli a świeżego bez doświadczenia bo starzy wyjadacze już go tak okradali na paliwie i innych rzeczach że ma dosyć.
Od razu mnie wrzucił na głęboką wodę kluczyki papiery i w drogę na własnych błędach się człowiek uczy dwa razy już się złamałem bo wóz jest niesprawny retarder nie działa naczepa prawie nie hamuje 5,6 i wsteczny czasem wogóle nie wchodzi.
Mnie tylko jeszcze kłopot sprawia w ciasnym miejscu cofać pod rampę między inne ciężarówki, te spojrzenia innych kierowców ooo świerzak parkuje i tylko to mnie denerwuje. :)

Autor:  Cyryl [ 04 sty 2012, 5:36 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:
...jednak pracodawca zatrudniając mnie powiedział że woli ludzi grubo po 30 bo już się wyszaleli a świeżego bez doświadczenia...
ja bym był ostrożnieszy, bo nie zawsze mówi sie prawdę, a czasem mówi sie to co gość chce usłyszeć.
być może gościowi po 30 pracodawca mówi to, a młodemu np: "wolę młodych bo są pełni entuzjazmu".

przypomnij sobie co chłopcy mówią dziewczynom. będąc pracownikiem dość często będziesz manipulowany.
nie mówię, że tak jest zawsze, ale ja jak słyszę komplement to od razu zastanawiam się co ode mnie chcą.

Autor:  taiidan [ 04 sty 2012, 7:11 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:

ja bym był ostrożnieszy, bo nie zawsze mówi sie prawdę, a czasem mówi sie to co gość chce usłyszeć.
być może gościowi po 30 pracodawca mówi to, a młodemu np: "wolę młodych bo są pełni entuzjazmu".

przypomnij sobie co chłopcy mówią dziewczynom. będąc pracownikiem dość często będziesz manipulowany.
nie mówię, że tak jest zawsze, ale ja jak słyszę komplement to od razu zastanawiam się co ode mnie chcą.
Masz rację jednak po 30 człowiek już się wyszalał nie jeżdzi na sportowo jak osobówką nie zarzyna maszyny w końcu nieraz ma pod opieką bardzo drogi sprzęt plus ładunek za który odpowiada.

Autor:  SIOJU [ 04 sty 2012, 15:28 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:
Cytuj:
...Oraz ten łukowaty wiadukt na którejś z głównych ulic Wrocławia (jadąc w kierunku stolicy przed budową AOW), pod którym ciężarówki przechodzą tylko na lewym pasie - bardzo często niespodziewanie i nagle zmieniają pas ruchu w obawie przed uszkodzeniem sobie auta. Potem też często wracają na prawy pas za zakrętem, bez żadnej sygnalizacji. :wink:
Kiedyś nawet na TVN Turbo w programie 'Wypadek przypadek?' bodajże była stłuczka z tego miejsca - za tym wiaduktem kierowca ciężarówki chciał wrócić na prawy pas i staranował osobówkę (być może w martwym punkcie była).
wiadukt na ul. Ślężnej http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0922220719.
środkiem jest znak 3,8 - przechodzi 4,3m, na bokach jest 3,3 - przechodzi 3,9m.
Nie wiem czy to ten sam wiadukt ale parę lat temu widziałem jak 3 auta przedemną gość z naczepą chłodnią na hiszpańskich blachach zaklinował się pod takim wiaduktem we wrocku. Jeśli dobrze pamiętam to środkiem szły tory tramwajowe.

Autor:  Iron.Bull [ 17 mar 2016, 12:45 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:
Witam wszystkich.
Pytanie dosyć nietypowe. Czy wiek 48 lat całkowicie mi blokuje spełnienie marzeń żeby zostać kierowcą ciężarówki? :?: Czuję się świetnie. Czy mam chociaż najmniejsze szanse na to abym mógł zostać kierowcą takiego pojazdu?
Z góry dzięki za odpowiedzi.... Wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku.
Co prawda byłem młodszy... Nawet sporo ale przez 12 lat siedziałem za biurkiem, dorobiłem się domu, fajnego auta.... i z czasem depresji. Rzuciłem to wszystko, zrobiłem uprawnienia i od 3 lat jeżdżę na kipperze. Nie pamiętam bym kiedyś zarabiając 2 a czasem i 3 obecne wypłaty odczuwał taką satysfakcję i był ogólnie szczęśliwy ;-)

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Autor:  cameledon [ 17 mar 2016, 20:29 ]
Tytuł:  Re: Czy warto zostać kierowcą ciężarówki=TIR-a=Truckerem ??

Cytuj:
Nie jeździłem przez kilka ostatnich wiosen. Co muszę zrobić, aby wrocić za kółko ciężarówki
Musisz robić szkolenie okresowe, badania lekarskie i psychotechniczne, oraz znaleźć pracę.

Strona 4 z 6 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/