Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 maja 2011, 20:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 kwie 2011, 13:10
Posty: 56
GG: 13663938
Samochód: brak

Witam
Na początku chciałbym wam powiedzieć że nie jestem obeznany w pneumatyce za bardzo , a bardzo mnie to ciekawi. Mógłby ktoś podać mi schemat układu pneumatycznego hamulcowego jakiegoś ciągnika siodłowego albo coś w tym stylu ?
Z góry dziękuję , szukałem w internecie ale za bardzo nie byłem z tego mądry :oops:
aha i jeszcze jaką role spełniają czerwony i żółty przewód podpięty z ciągnika do naczepy/przyczepy


Post Wysłano: 20 maja 2011, 22:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Znajdż stronę wabco info tam masz schematów do bólu .


Post Wysłano: 20 maja 2011, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Jednak najpierw zapoznaj się z podstawami pneumatyki, tak aby wiedzieć co dany symbol oznacza.

Na tym etapie z pewnością ciekawszą treścią będzie dla Ciebie dobry opis działania takiej instalacji, tu polecam książkę "samochody ciężarowe i autobusy" w nowym wydaniu (aktualnie na allegro nie ma i ogólnie jest już trudno osiągalna).

Odnośnie Twojego pytania, żółty przewód to sterujący, czerwony to zasilający.


Post Wysłano: 21 maja 2011, 9:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 kwie 2011, 13:10
Posty: 56
GG: 13663938
Samochód: brak

szukałem na wabco ale tylko znalazłem o pneumatycznym zawieszeniu :?


Post Wysłano: 21 maja 2011, 10:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

http://docs8.chomikuj.pl/292072395,0,0, ... ulcowe.pdf

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... x=75&ty=65

i tak dalej i tak dalej.. trzeba tylko wujka google popytac.
Jednak tak jak mówie, spróbuj dopaśc wymienioną przeze mnie ksiązkę.


Post Wysłano: 21 maja 2011, 12:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 kwie 2011, 13:10
Posty: 56
GG: 13663938
Samochód: brak

dzięki a czym się różni jednoobwodowy układ od dwuobwodowego układu hamulcowego ?
gdzieś tam wyczytałem że niby w dwuobwodowym układzie powietrze nie jest spuszczane za każdym naciśnięciem hamulca ?


Post Wysłano: 21 maja 2011, 14:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

viewtopic.php?f=43&t=25807&p=352011 - w tym temacie był zamieszczony bardzo dobry artykuł na ten temat. Pisz wiadomość do Jumas'a - może ma go jeszcze gdzieś na komputerze i może udostępnić.

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 21 maja 2011, 15:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

W dwuobwodowym układzie stosowanym powszechnie już od dawna jest oddzielony obwód sterujący od obwodu zasilającego. Znacznie zwiększyło to bezpieczeństwo w razie awarii. Jeśli się nie mylę jest również krótszy czas reakcji układu hamulcowego, gdyż w przestrzeni roboczej siłownika jest obecne powietrze i nie trzeba go każdorazowo doprowadzać, jak to w układzie jednoobwodowym.

Jednak lepiej jeśli ktoś mnie zweryfikuje:)


Post Wysłano: 21 maja 2011, 18:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 kwie 2011, 13:10
Posty: 56
GG: 13663938
Samochód: brak

no już mniej więcej czaję :D


Post Wysłano: 21 maja 2011, 22:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

w zaleznosci od tego kto opisuje uklad ( jak w normach spalania co kraj to obyczaj ) dwuobwodowy moze oznaczac osobny obwod na przednia i tylan os lub podwojny uklad zasialnia powietrzem
najczesciej spotykany uklad pneumatyczny hamulcowy to taki w ktorymmasz kilka zbiornikow polaczonych pod stalym cisnieniem przez zawory ktore potrzebuja sygnalu ( elektryczny lub powietrzny z pedalu hamulca lub dzwigni hamulca pomocniczego ) sa otwierane i cisnienie z tylnej strony cylindra hamulcowego przesuwa tlok i naciska na roznego rodzaju dzwignie lub rozpieraki hamulcowe to tzw obwod 1 zasadniczy
obwod 2 ( czy jak kto woli awaryjny) to stale zasilanie powietrzne przedniej strony cylindra przeciwstawione naciskowi sprezyny po stronie tylnej utrata powietrza ( w skutek awarii lub przez zaciagniecie recznego ) powoduje aktywacje hamulcow sprezyna przesuwa tlok i naciska na roznego rodzaju dzwignie lub rozpieraki hamulcowe jak poprzednio

to tak z grubsza
jest wiele rodzajow systemow kontrolujacych sile hamowania w takim systemie przez uklad zaworow elektro powietrznych i modulatorow w zaleznosci od typu pojazdu ( ciagnik , autobus czy przyczepa, naczepa

temat rzeka
...

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: