wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Czas pracy kierowców
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3022
Strona 3 z 162

Autor:  vito37 [ 11 maja 2006, 13:00 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Dzisiaj trafiłem na tekst o czasie pracy kierowców w którym nie zrozumiałem dwóch rzeczy.

Otóż:

Pierwsza sprawa odnosi się do tego fragmentu
Cytuj:
Czas pracy kierowców - zgodnie z obowiązującą od 1 maja 2004 r. ustawą o czasie pracy kierowców - jest pojęciem szerszym niż samo prowadzenie pojazdu. Odnosi się za to wyłącznie do szoferów zatrudnionych na umowę o pracę.
Czyli jak to jest np. z działalnością gospodarczą ? Skoro z tego wynika że pojęcie czasu pracy tyczy się tylko kierowców na Umowie o pracę.


Druga sprawa wygląda tak:
Cytuj:
Kierowcy małych pojazdów, a jednocześnie pracownicy mogą - zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców - pracować nawet do 12 godzin na dobę (w równoważnym czasie pracy). Teoretycznie można więc sobie wyobrazić dzień pracy, w którym przez cały czas, z wyjątkiem 15-minutowej przerwy, będą prowadzić.
Czyli jak to jest z tymi "Małymi autami" (nie bardzie wiem o jakie pojazdy się kryją pod tym pojęciem do 7,5 T albo do 12 T ?) bo w tym tekście kilka razy pojawiało sie pojęcie "mały" i "Duży".

Tu jest link do tego tekstu: http://www.nzzk.nw.pl/kraj/news62.htm
Czas pracy kierowcy tyczy się każdego szofera który jeździ samochodem ciężaowym o DMC>3,5t jak i autobusem i nie ma znaczenia tutaj czy jesteś zatrudnony na umowe o prace czy prowadzisz własną działalność gospodarczą jeśli jeździsz zarobkowo.

Pod pojęciem "Małe auto" kryje się samochód ciężarowy o DMC do 3.5t w tych autach nie ma konieczności montowania Tachografów i dlatego nie tyczy się ich Czas pracy kierowców.

Autor:  Jarott [ 17 maja 2006, 9:35 ]
Tytuł: 

Interesuję mnie taka w sumie banalna sprawa,ale jednak. Mianowicie czy tacho daje znać np. jakąś kontrolką, że trzeba wymienić tarczkę po upływie doby, czy też trzeba samemu zwracać na to uwagę :roll: :?:

Autor:  Coolio [ 17 maja 2006, 9:40 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Interesuję mnie taka w sumie banalna sprawa,ale jednak. Mianowicie czy tacho daje znać np. jakąś kontrolką, że trzeba wymienić tarczkę po upływie doby, czy też trzeba samemu zwracać na to uwagę :roll: :?:
Kolego z tego co sie orientuje stare rachografy zegarowe nie mialy takiej funkcji jedynie migala kontrolka jesli tachograf byl nie zamkniety, natomiast w elektronicznych tzw szufladowych po przekroczeniu bodajze 25h bez zmiany tarczy wyskakuje wykrzynik na wyswietlaczu tachografu, ale ten wykrzynik wyskakuje rowniez w kilku innych przypadkach sygnalizujac np uszkodzenie tachografu itp. Jesli sie myle Cyryl prosze popraw :)

Autor:  Jarott [ 17 maja 2006, 9:56 ]
Tytuł: 

To w takim razie jest to bez sensu. Jadąc truckiem musisz zwracać uwagę na bardzo dużo rzeczy na trasę, odpoczynki, pauzy etc.,no i jeszcze trzeba pamiętać kiedy wkładałem tarczkę i kiedy trzeba ją zmienić :?

Autor:  Długi [ 17 maja 2006, 10:58 ]
Tytuł: 

Jarott ale problem. Ustawiasz sobie np. Budzik w telefonie albo przypomnienie i wiesz wszystko :P ;-).
Cytuj:
musisz zwracać uwagę na bardzo dużo rzeczy na trasę, odpoczynki, pauzy
Taka praca kolego.

Autor:  Jarott [ 17 maja 2006, 23:28 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Taka praca kolego.
No właśnie - szkoda tylko, że pensje nie te co na zachodzie :) :!:

Autor:  Pazdz [ 17 maja 2006, 23:30 ]
Tytuł: 

Nie róbcie OT!!!

Autor:  tir5 [ 17 maja 2006, 23:47 ]
Tytuł: 

to może ktoś odpowiee na moje pytanie?
Cytuj:
W ustawie o czasie pracy kierowcow jest taki zapis:
Kod:
Każdy kierowca w ciągu dwóch tygodni będzie musiał na co najmniej 45 godzin udać się na odpoczynek
Czyli to oznacza, ze jezeli kierowca jest gdzies za granicą i wypadnie mu ta 45-godzinna przerwa musi stać dwa dni gdzies na parkingu i nie moze nic robić? Jak ten problem rozwiązuja kierowcy? Czy mogą jakoś tak to rozwiązać, aby mogli odpoczywac w domu??

Autor:  Pazdz [ 17 maja 2006, 23:53 ]
Tytuł: 

Podejrzewam, że jezeli wypadnie takie coś to nie ma bólu, trzeba będzie odstać cały weekend. :wink:

Autor:  Jarott [ 18 maja 2006, 0:03 ]
Tytuł: 

Cytuj:
tir napisał:
W ustawie o czasie pracy kierowcow jest taki zapis:
Kod:
Każdy kierowca w ciągu dwóch tygodni będzie musiał na co najmniej 45 godzin udać się na odpoczynek


Czyli to oznacza, ze jezeli kierowca jest gdzies za granicą i wypadnie mu ta 45-godzinna przerwa musi stać dwa dni gdzies na parkingu i nie moze nic robić? Jak ten problem rozwiązuja kierowcy? Czy mogą jakoś tak to rozwiązać, aby mogli odpoczywac w domu??
Powyższy okres może być skrócony do minimum 36 godzin,jeśli odbierzesz go w bazie pojazdów lub w miejscu zamieszkania,oraz do minimum 24 kolejnych godzin,jeżeli będzie odbierany w innym miejscu. Trzeba pamiętać, że okres o jaki zostanie skrócony odpoczynek,przysługuje kierowcy do wykorzystania przed upływem 3 tygodnia po tygodniu,w którym nastąpiło skrócenie.

Autor:  tir5 [ 18 maja 2006, 0:08 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Trzeba pamiętać, że okres o jaki zostanie skrócony odpoczynek,przysługuje kierowcy do wykorzystania przed upływem 3 tygodnia po tygodniu,w którym nastąpiło skrócenie.
troche to zakręcone. Czyli co jak raz sobie skróce tą przerwę z 45h do 36, to w następnym tygodniu bedę musiał stać 45 + 9h czyli 54??
Proszę wytłumacz mi to bardziej "łopatologicznie"

Autor:  Cyryl [ 18 maja 2006, 10:53 ]
Tytuł: 

tak, trzeba "oddać" te godziny w terminie dwutygodniowym.

Autor:  tomikier [ 18 maja 2006, 11:20 ]
Tytuł: 

Ja rozumiem to w ten sposób że: jeżeli przeciągniesz sobie czas pracy w tygodniu to w następnym tygodniu musisz to "odespać" i analogicznie jest na odwrót.

Autor:  Jarott [ 19 maja 2006, 10:43 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ja rozumiem to w ten sposób że: jeżeli przeciągniesz sobie czas pracy w tygodniu to w następnym tygodniu musisz to "odespać" i analogicznie jest na odwrót.
Niech Cyryl jeszcze potwierdzi,ale ja też tak to pojmuje.

Autor:  Cyryl [ 19 maja 2006, 10:59 ]
Tytuł: 

potwierdziłem, na oddanie tych godzin masz dwa tygodnie.

Autor:  Coolio [ 19 maja 2006, 11:00 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytuj:
Ja rozumiem to w ten sposób że: jeżeli przeciągniesz sobie czas pracy w tygodniu to w następnym tygodniu musisz to "odespać" i analogicznie jest na odwrót.
Niech Cyryl jeszcze potwierdzi,ale ja też tak to pojmuje.
Dobrze rozumujecie, ogolnie chodzi o to ze czas pracy rozlicza sie w 2 tygodniowym systemie i w przeciagu 2 tygodni czas pracy nie moze przekroczyc 90h czyli 5dni po 9H jazdy daje 45h w kazdym tygodniu ale jesli np jedziemy 6dni po 9h to juz mamy 54h wiec automatycznie w drugim tygodniu jedziemy o te 9h krocej, rowniez nalezy pamietac ze w jednym tygodniu czas pracy nie moze przekroczyc 56h czyli 4dni po 9h jazdy i 2 dni po 10h jazdy i jesli w jednym tygodniu 56h pracujemy to w drugim tylko 34h aby nie przekreoczyc 90h. Z doswiadczenia wiem ze nikt nie pilnuje tych 90h w ciagu 2 tygodni tylko pracuje przez 6dni i pozniej dobowka. Nie mam skanera bo poskanowal bym ta ksiazke co mam jest bardzo jasno przejzyscie i czytelnie napisana.

Autor:  Cyryl [ 19 maja 2006, 11:03 ]
Tytuł: 

momencik, bo mogę być źle zrozumiany, trzeba oddać tak, aby cykl dwutygoniowy miał w sumie 90 godzin przerw tygodniowych.

Autor:  Coolio [ 19 maja 2006, 11:08 ]
Tytuł: 

Cytuj:
momencik, bo mogę być źle zrozumiany, trzeba oddać tak, aby cykl dwutygoniowy miał w sumie 90 godzin przerw tygodniowych.
90 godzin przerw tygodniowych ?? Chyba chodzilo 90godzin pracy ??

Autor:  Cyryl [ 19 maja 2006, 11:15 ]
Tytuł: 

masz rację chodziło do czas pracy, który nie może przekroczyć 90 godzin.
przerwa tygodniowa może być skrócona nawet do 24h. robi sie to w ten sposób, że auto garażujące powiedzmy w Warszawie, według traczki spędziło weekend w Raszynie, dzięki czemu kierowca (oczywiście z meldunkiem nie Raszyn) przebywał "poza miejscem zamieszkania".

Autor:  tir5 [ 19 maja 2006, 12:27 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Z doswiadczenia wiem ze nikt nie pilnuje tych 90h w ciagu 2 tygodni tylko pracuje przez 6dni i pozniej dobowka.
To ile im wychodzi godzin pracy w ciagu tych dwóch tygodni? 6*9=54, 54*2= 108 Czy pracują po 108 h/dwa tygodnie?
a jak na to patrzy ITD lub BAG? Karaja za to przekroczenie 90 h czy przymykają oko?

Strona 3 z 162 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/