Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 kwie 2006, 10:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Mam pytanie do forumowiczów,gdzie w ciężarówkach i autobusach podpina się przewód z powietrzem z innego pojazdu podczas holowania pojazdu niesprawnego?


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2006, 11:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Wg mnie niepodpina się, bo jeżeli w holowaniu drugiego pojazdu nie musi uczestniczyć kierowca to auto też samo nie zahamuje.


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2006, 12:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Jak to się nie podpina,przecież jak zejdzie powietrze z hamulców,to tylne koła są zahamowane,popatrz sobie kiedyś jak holują autobus albo ciężarówkę to od pojazdu holującego do niesprawnego idzie przewód z p który pompuje powietrze.Owszem da się uruchomić tylne siłowniki,są do tego specjalne śruby,które ściskają sprężyny w środku,ale z tym jest dużo zabawy.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2006, 15:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

W tych autobusach jak się nie myle jest złoncze z przodu do właśnie tego przewodu a tam w cieżarówkach to prosto do zbiornika powietrza (gdzie dokładnie nie wiem) albo klucz i odblokować mechanicznie ręczny :wink:

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2006, 21:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Prosze mi wyjaśnić logicznie kolego kraz w jaki sposób w aucie ciężarowym podpina się taki przewód od drugiego auta i w jakie miejsce żeby on chamował? Bo chyba jestem takim cieniasem i tego nie wiem. Taki przewód można tak jak kolega HitmaN napisał do zbiornika powietrza podłączyć, tak samo jak można sobie np koła napompować. Ale wtedy w aucie musi siedzieć kierowca. Ja miałem na myśli ciągniecie auta gdzie przednia oś jest zawieszona wtedy takie coś jest zbędne.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 kwie 2006, 1:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Moge?? :) Proszę sie nie denerwować.Po pierwsze powietrze się podaje w miejsca gdzie zazwyczaj podpina się wąż do pompowania.W przypadku autobusu Autosan,pod oknem kierowcy jest klapa pod którą jest wejście do podpięcia powietrza.W Scanii jest to pod stopniem kierowcy.Dodatkowo holownik odpina węże od naczepy i kabel świateł a podpina swoje.Mnie jak holowali z Eisenach do Scanii Gotha kierowca Holownika przełożył przez kabłąk luterka trzy przewody i zapiął je do naczepy,czyli oświetlenie,stop i kierunki normalnie świeciły sterowane z holownika,podobna sytuacja z hamowaniem.Oczywiście wał kardana równierz był zdemontowany aby nie zatrzeć skrzyni biegów.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 02 kwie 2006, 8:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W Manie F90 i F2000 złoncze jest pod atrapą od strony kierowcy taka czerwona końcówka, powietrze podłancza się aby była możliwość odblokowania hamulca, oraz w celu dostarczenia powietrza do układu pneumatycznego zawieszenia. Niektóre samochody na specjalnym wyposarzeniu np Man w zderzaku mają zamontowane szybkozłoncza takie same jak w naczepie aby pojazd holujacy mógł dostarczyć powietrze do układu oraz mógł sterować hamulcami pojazdu cholowanego. Przy cholowaniu jak jest przednia oś podniesiona to i tak trzeba podłonczyć powietrze aby odblokować hamulec, hyba że pojazd uczestniczył w jakimś wypadku i ma nie sprawną instalacje pneumatyczną i są spore ubytki powietrza z instalacji to pozostaje mechaniczne odblokowanie hamulców

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 02 kwie 2006, 9:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Kolego Igor,każdy pojazd z pneumatyczną instalacją hamulcową,ma przy tylnej osi siłowniki membranowo-sprężynowe.W tych siłownikach są grube sprężyny,które po spuszczeniu powietrza z siłowników dociskają szczęki hamulcowe do bębnów.Jeśli pojazd długo stoi to powierze z jego instalacji ujdzie do atmosfery.Chcąc ruszyć z miejsca taki pojazd trzeba dobić powietrze do instalacji,a jeśli silnik pojazdu jest niesprawny,to właśnie wtedy trzeba podpiąć powietrze ze sprawnego pojazdu.Poza tym większość pojazdów ciężarowych i autobusów ma zawieszenie na miechach powietrznych,które są też pompowane powietrzem ze sprężarki przy silniku.Holowanie takiego pojazdu jest więc skomplikowane i nie pomoże podnoszenoe przodu,bo i tak tył jest zablokowany.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 02 kwie 2006, 20:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Kolego Igor,każdy pojazd z pneumatyczną instalacją hamulcową,ma przy tylnej osi siłowniki membranowo-sprężynowe.W tych siłownikach są grube sprężyny,które po spuszczeniu powietrza z siłowników dociskają szczęki hamulcowe do bębnów.Jeśli pojazd długo stoi to powierze z jego instalacji ujdzie do atmosfery.Chcąc ruszyć z miejsca taki pojazd trzeba dobić powietrze do instalacji,a jeśli silnik pojazdu jest niesprawny,to właśnie wtedy trzeba podpiąć powietrze ze sprawnego pojazdu.Poza tym większość pojazdów ciężarowych i autobusów ma zawieszenie na miechach powietrznych,które są też pompowane powietrzem ze sprężarki przy silniku.Holowanie takiego pojazdu jest więc skomplikowane i nie pomoże podnoszenoe przodu,bo i tak tył jest zablokowany.
To co napisałeś jest dla mnie oczywiste. Wszystkie wątpliwości napisałem w poprzednim poście, dla mnie to wszystko było jasne już wcześniej.


Post Wysłano: 27 mar 2011, 20:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 mar 2011, 16:13
Posty: 7
GG: 0
Samochód: MAN / Mercedes / STAR 244RS
Lokalizacja: ŻYWIEC

Witam. Nie śmiać,że ruszam stary post, ale może się przydać.
JELCZ 317 3W oraz STAR 244 RS (zresztą wszystkie STAR-y z serii 200) - lewa podłużnica ramy w obrębie zderzaka (po stronie kierowcy).


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 27 mar 2011, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Kolego Igor,każdy pojazd z pneumatyczną instalacją hamulcową,ma przy tylnej osi siłowniki membranowo-sprężynowe.W tych siłownikach są grube sprężyny,które po spuszczeniu powietrza z siłowników dociskają szczęki hamulcowe do bębnów.Jeśli pojazd długo stoi to powierze z jego instalacji ujdzie do atmosfery.Chcąc ruszyć z miejsca taki pojazd trzeba dobić powietrze do instalacji,a jeśli silnik pojazdu jest niesprawny,to właśnie wtedy trzeba podpiąć powietrze ze sprawnego pojazdu.Poza tym większość pojazdów ciężarowych i autobusów ma zawieszenie na miechach powietrznych,które są też pompowane powietrzem ze sprężarki przy silniku.Holowanie takiego pojazdu jest więc skomplikowane i nie pomoże podnoszenoe przodu,bo i tak tył jest zablokowany.
To co napisałeś jest dla mnie oczywiste. Wszystkie wątpliwości napisałem w poprzednim poście, dla mnie to wszystko było jasne już wcześniej.
kolego czytam i czytam i zaprzeczasz sam sobie...Raz pieszesz ze powietrze nie potrzebne wogole, nastepnie ze potietrze nie potrzebnne kiedy auto holujące podnosi przednią oś auta uszkodzonego. powiem Ci tak we wszystkich przypadkach kiedy to holujemy auto czy to na kołach czy z podniesioną przednią osią wymagane jest powietrze bo poprostu będą zablokowane hamule poprzez brak powietrza w układzie pneumatycznym. Niestety przy duzych uszkodzeniach układu pneumatycznego(w przypadku wypadków) podłączenie powietrza staje sie nie mozliwe gdyż pojazd holujący nie nadązy dopić powietrza. Wracając do pytanie gdzie podłączyć w przypadku TGA masz cały panel z gniazdami do podłączenia powietrza w lewej strony zaraz obok skrzynki akumulatroów z tego co pamiętam są oznaczone strzałkami gdzie jest zasilanie układu a gdzie wylot powietrza np zeby podpomować sobie koła. W magnumkach widziałem z przodu pod pulikiem


Post Wysłano: 27 mar 2011, 20:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

w mercedesie masz 4 złącza z boku koło skrzyni z akumulatorami dwa do poduszek, jeden do układu hamulcowego, i jeden do napełniania całego układu.

Sory nie zauważyłem daty postu kraza

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 27 mar 2011, 20:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W TGA masz przyłącze powietrza do holowania pod atrapą obok nożnego zaworu hamulcowego, czerwony kapturek
Obrazek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 mar 2011, 1:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Tu to jakoś rozwiązali. Jak holowałem mercedesy kilka razy to za pierwszym razem musiałem łączyć dwa przewody bo jeden był za krótki.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 08 gru 2013, 17:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2013, 17:02
Posty: 13
Samochód: Daf lf Man 12.220

Mam zablokowany uklad hamulcowy tzn tylne hamulce poniewaz reczny zostal zaciagniety. Auto pompuje powietrze tylko na wysokich obrotach do wartosci maxymalnie 4,5 ktora to jest zamala do odblokowania tylnych zaciskow.... gdzie, w ktorym miejscu moge podlaczyc powietrze aby dopompoowac uklad i ruszyc autem???


Post Wysłano: 08 gru 2013, 17:59

Prościej będzie Ci skręcić sprężyny w siłownikach i ruszyć.


Post Wysłano: 08 gru 2013, 18:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2649
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Jester, on nie wie gdzie ma luft podpiac a ty mu wyjezdzasz z silownikami :D Kolego najlepiej by bylo jakbys powiedzial o jakim aucie mowa, to nam wiele ułatwi,serio.

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 08 gru 2013, 18:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Prościej będzie Ci skręcić sprężyny w siłownikach i ruszyć.
Dalej nie będzie mógł wcisnąć sprzęgła i nie będzie miał hamulców.

Szukaj w pobliżu osuszacza powietrza.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 08 gru 2013, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

Przy osuszaczu często to złącze jest zabite syfem, lub jest zerwany gwint. Czasem wystarczy podpiąć się do jednego ze zbiorników i powietrze rozchodzi się po całym układzie, a czasem tylko po jednym układzie, tzn puszczą hamulce ale nie będzie sprzęgła.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 gru 2013, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2009, 1:40
Posty: 109
GG: 1
Samochód: Scania 124L
Lokalizacja: TOS

W piątek holował mnie kolega bo koło Przysuchy mi auto padło (może ktoś mnie widział z Was bo stałem na drodze całą noc). Holowanie odbywało się na sztywnym holu, a przewód podpięty był u niego w MB Atego przy zbiornikach z powietrzem a u mnie w Scani 124 w kabinie przy najzwyklejszym wyjściu np do pistoletu i tyle. Oczywiście wał odkręciłem przez co teraz chodzę siku co 5 minut bo nerki przeziębiłem. Mnie się wydaje, że powietrze powinno się podawać nawet jak przednia oś jest podniesiona bo przecież tylna jest na ziemi, no chyba, że układ jest szczelny i trzyma powietrze ale i tak wolał bym przewód założyć dla pewności żeby kół nie zablokowało. Aha oczywiście naczepę zabrał inny kolega bo Atego mogło by nie dać rady na śniegu.

_________________
PJ wystarczające do prowadzenia zespołu pojazdów.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: