wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=27022
Strona 37 z 38

Autor:  Lukassz [ 26 mar 2020, 17:07 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Często się takie puszki trafiają?

Autor:  MAN [ 26 mar 2020, 19:11 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Osobiście z trzy razy wiozłem Flat Tracki, głównie te kontenery wożą na niskopodwoziowych naczepach z względu na przekroczona wysokość ładunku

Autor:  Luka [ 26 mar 2020, 20:20 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Nie lepiej przeładować w porcie z takiego kontenera na normalną naczepę, niż robić kombinację i wozić tam i z powrotem ramę kontenera? W porcie jasna sprawa, że leży to w takim kontenerze, ale na drogę to nie ma sensu.

Autor:  MAN [ 26 mar 2020, 20:45 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Pewnie i można tylko jak wszędzie chodzi o kasę.
Porty za takie usługi przeładunków liczą sobie słono.
Dlatego w koło portów jest pełno firm które się zajmują takimi przeładunkami i tam można spotkać najwięcej takich kontenerów.

Autor:  RAFUS [ 29 mar 2020, 15:58 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

:shock: pasy związane na pęk?
Kto przy takich kontenerach odpowiada za mocowanie ładunku? Pobierasz kontener z powiązanym przez kogos ładunkiem i jedziesz czy musisz sobie sam wszystko ogarnąć?

Autor:  Bajzel [ 29 mar 2020, 16:00 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Cytuj:
Kto przy takich kontenerach odpowiada za mocowanie ładunku? Pobierasz kontener z powiązanym przez kogos ładunkiem i jedziesz czy musisz sobie sam wszystko ogarnąć?
Pobierasz gotowy i jedziesz, a na rozładunku muszą Ci go zostawić pustego. Bez żadnych pasów, nic.

Autor:  MAN [ 29 mar 2020, 16:15 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

To jest system mocowania pasów z metra CORDSTRAP, coś podobnego jak te taśmy plastykowe czy metalowe na opakowaniach
Są takie spinki do przewlekania pasów i te pasy napina się specjalnym napinaczem.
Za sztauowanie kontenera czyli pasy i oraz drzewo do zabezpieczenia ładunku odpowiada załadowca kontenera


Obrazek

Autor:  RAFUS [ 29 mar 2020, 23:10 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

O proszę, czyli można powiedzieć że takie bandowanie na większą skalę. A ja myślałem, że takie ładunki do kontenera przypina się na normalne pasy z klamrą z napinaczem czy łańcuchy. Tak z ciekawości jaka jest waga netto takiego otwartego kontenera? Bo mimo, ze otwarty to robi wrażenie masywniejszego.

Autor:  MAN [ 30 mar 2020, 6:39 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Pusty kontener 5200 kg a maksymalny ładunek to 47300kg
Można i spinać zwykłymi pasami, tu się gościu uparł na ten system. Bo twierdzi że zwykłe pasy trzeba po jakimś czasie dociągać bo się poluzują a tu według niego nie ma takiej możliwości żeby pasy się poluzowały.

Autor:  RAFUS [ 30 mar 2020, 15:52 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Ciekawą ma teorie, jednak jak patrzę na zdjęcie to widzę, że pasy z tego systemu są bardzo podobne do zwykłych transportowych.
Moim zdaniem tak samo pozostaną napięte jedne i drugie. Przy standardowym pasie z klamrą kierowca ma szansę po drodze coś dociągnąć, a w tym systemie już lipa - no chyba, że zainwestuje przewoźnik w taki napinacz na stan auta.
Dzięki za odpowiedzi, znowu dowiedziałem się czegos ciekawego z dziedziny która coraz bardziej mnie interesuje. :twisted:

Autor:  MAN [ 30 mar 2020, 17:49 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

W tym systemie można raz naciągnąć pas za pomocą tej maszynki, po naciągnięciu pasa maszynka odcina resztę pasa.
Pierwszy raz przy załadunku miałem styczność z gościem z ubezpieczalni która ubezpieczała towar na czas transportu.
Takie miał pomysły na zabezpieczenie ładunku że załadunek trwał dwa dni :mrgreen:
Między czasie opowieści kim on nie był: to prowadził kursy z mocowania ładunków, to był rzeczoznawcą sądowym.
No i na koniec wymyślił że nie mogą być zwykłe pasy z napinaczami bo napinacze będą wystawać za obrys kontenera i nikt na statku nie będzie naciągał pasów w czasie rejsu i że plandeka z złego materiału :lol:

Autor:  MAN [ 10 kwie 2020, 10:21 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Jedziem na wojnę :wink:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  MAN [ 31 sie 2020, 7:54 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Nowa naczepa Krone SDC 27 eLTU6 2009 rok 760 tyś km
Pierwsza oś podnoszona


Obrazek

Autor:  Żwirek [ 31 sie 2020, 11:07 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

To jest jakiś slider albo rozsuwana jak Dtec? Strasznie mały rozstaw osi względem ciągnika, a nie mogę sie dopatrzyć nic ruchomego w ramie :wink:

edit: dobra już widzę, slider :oops:

Autor:  MAN [ 31 sie 2020, 11:19 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

To jest dokładnie ta naczepa
https://youtu.be/WJvZeEohsYk

Autor:  Damian_DAF [ 31 sie 2020, 15:11 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Dobrze rozumiem filmik? Można załadować 20' na środek ramy, a np. po dotarciu do celu, gdzie wymagany by był podjazd pod rampę, można ją odbezpieczyć i zwinąć ramę z kontenerem, tak że znajdzie się z tyłu? :shock: Jeżeli tak, to super patent, eliminuje problem przeładowania osi naczepy przy przewozie załadowanej 20', gdy przeważnie przewożona jest ona na samym tyle, ze względu na podjazdy pod rampy. :wink:

Autor:  MAN [ 31 sie 2020, 15:14 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Dokładnie jest tak jak napisałeś

Autor:  Settler [ 31 sie 2020, 17:49 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

jeździłem z tym rozwiązaniem chwile. Dobry patent jak wszystko działa. W mojej byłej firmie były chyba z 4 takie naczepy. Zawsze coś z nimi było, jak nie otwieranie zabezpieczeń żeby ja rozłożyć albo ogon się nie wysuwał pneumatycznie. Przy ciężkiej 20 raz się franca złożyć nie chciała...

Autor:  Damian_DAF [ 31 sie 2020, 18:12 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Właśnie, nawet logiczne, że przy takim tonażu powstają naprężenia i wtedy może być problem... Taki głupi przykład np. z rozpinaniem siodła, gdy podniesiemy auto na góry i ręcznego się nie puści, wtedy wypięcie siodła jest praktycznie nie możliwe. :wink: Tu podejrzewam, że podobnie to wygląda, chociaż pewnie na wszystko są jakieś patenty, aby ułatwić pracę. :)

Autor:  TwoStepsFromHell [ 31 sie 2020, 18:39 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Pewnie, że są patenty. W przypadku siodła rozepnij na wypoziomowanym i dopiero podnieś poduchy. Nie powinno się zakleszczać :wink:

Strona 37 z 38 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/