wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

[Volvo FH] Problem osuszacz
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=27011
Strona 1 z 1

Autor:  adasko87 [ 14 sie 2010, 21:51 ]
Tytuł:  [Volvo FH] Problem osuszacz

Witam, Volvo z 2008r., zaczęło się od za wysokiego ciśnienia w zbiornikach, osuszacz na tą chwilę "nie odbija", powietrze na początku wychodziło gdzieś indziej, na ta chwile "strzela" z osuszacza jakby miało go rozsadzic. Filterek spod osuszacza wykręciłem był cały w oleju, z osuszacza też troszke oleju poleciało ale nie dużo, powietrze z układów spuściłem kilka razy, opróżniłem z wody i dalej lipa, osuszacz do wymiany.

Nie mając paska w jaki sposób zabrac się do odkręcania osuszacza?
Gdzie w FH jest jakiś zawór bezpieczeństwa przy osuszaczu albo coś w ten deseń, żeby obniżyc ciśnienie?
Jak wykręcę osuszacz to potem nie będę miał problemów z kalibracją bo coś mechanik wspominał, że może byc problem w nowszych FH?


Potrzebuje jakoś obniżyc ciśnienie żeby w poniedziałek dojechac do serwisu wymienic osuszacz bez wystrzału przewodów/zaworów bo ciśnienie mam "troszke" za duże i jest coraz gorzej.

Problem nagły, swoje na Francji :?

Autor:  Pneumatyk [ 22 paź 2010, 20:28 ]
Tytuł:  Re: [Volvo FH] Problem osuszacz

Witam jakiej firmy masz osuszacz podaj nr z tabliczki znamionowej? jedno czy dwu komorowy jak jedno to pewnie jest to Ecam i przy nim nic bez kompa nie zrobisz chyba ze dodatkowo jest sterowany Governerem (Governor to to mały zaworek podłączony do osuszacza do przyłącza nr 4) po zdjęciu gumowego grzybka można obniżyć ciśnienie po przez wkręcenie śrubki podobnie jest w przypadku osuszacza podwójnego który również jest sterowany governerem tylko nie przesadź bo nie otworzy tobie zaworu cztero obwodowego lub w zależności jaki masz wielo obwodowego .

Co do drugiego pytania to osuszacze firmy Wabco a taki podejrzewam masz jest zabezpieczony po przez wewnętrzny mechanizm spustowy który po osiągnięciu za dużego ciśnienia upuszcza nadmiar powietrza odpowietrznikiem nr3 a dodatkowe zabezpieczenie możesz mieć na przewodach

wystrzały z osuszacza to normalne zjawisko a wcześniej tego nie słyszałeś bo miałeś wkręcony tłumik (ten filterek co pisałeś)

Co do kalibracji to w przypadku osuszacza typu Ecam zazwyczaj trzeba ją robić

Sam wkład jeśli jest bardzo zapieczony to najłatwiej wykręcić po przez wbicie w niego dużego śrubokręta i obracać go jakąś rurką tylko pamiętaj najpierw spuść powietrze a po wymianie na nowy nasmaruj uszczelkę i oring

A na sam koniec muszę cie zmartwić ze jeśli masz olej w osuszaczu to znaczy ze sprężarkę szlak trafił i w pierwszej kolejności ja trzeba zrobić a w sumie najlepiej kupić bo ja osobiście nie znam nikogo co by dobrze robił sprężarki następnie wymienić przewód na nowy od sprężarki do osuszacza i tu podkreślam ze nowy bo dużo osób próbuje je myć po przez piaskowanie opalanie i inne jeszcze magiczne sposoby które sieją spustoszenie w całym układzie pneumatycznym bo syf leci na zawory

Autor:  robson77 [ 27 paź 2010, 23:19 ]
Tytuł:  Re: [Volvo FH] Problem osuszacz

Sprawdz wiazke przewodow co dochodzi do ceki. Byc moze sa dwie cewki. Czesto jeden przewod ulega przerwaniu i tak sie dzieje.

Autor:  slimmm_ns [ 07 lis 2010, 20:23 ]
Tytuł:  Re: [Volvo FH] Problem osuszacz

Podłącze się do tematu : może ktoś wie co oznacza ten symbol na
wyświetlaczu, volvo FH 2007r. wraz z komunikatem CHECK

Obrazek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/