wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Tatra ma możliwość uzyskania sukcesu sprzed lat.
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2699
Strona 1 z 2

Autor:  ciezarowka [ 09 mar 2006, 12:34 ]
Tytuł:  Tatra ma możliwość uzyskania sukcesu sprzed lat.

Tatra to dobry wyczytały wóz. W Polsce już trochę zapomniany, chociaż mamy swoje serwisy TATRY, firma,,TRANSBUD S.A.”z Warszawy. Tatra oferuje specjalistyczne wozy a także pojazdy do normalnej eksploatacji drogowej. Znacznie została zmodernizowana i unowocześniona, posiada silniki Euro3.Specjalistyczne wozy to pojazdy budowlane, leśne i ciężkie ciągniki siodłowe do 90 ton.. Niektóre tatry maja tylne osie na poduszkach. A pyzatym tatra buduje własne nadwozia.

Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

fotki tatra.cz

Autor:  ciezarowka [ 11 mar 2006, 19:48 ]
Tytuł: 

Zanim do polski weszły zachodnie wozy to TATRA była wykorzystywana we wszelkiej dziedzinie transportu. Począwszy od wywrotek, betoniarek po ciężkie ciągniki balastowe.

[ Dodano: Sro, 15.03.2006, 9:38 ]
wiecie że marka czeskich ciężarówek tej oto marki jest nawet znana w Australii, oto stronkahttp http://www.offroadtrucks.com.au

Autor:  oski1234 [ 16 mar 2006, 20:10 ]
Tytuł: 

Jak dla mnie, nawiązująć do tytułu, tatra może uzyskać sukces, ale chyba tylko w dziedzinie aut budowlanych itp. bo długodystansówka została już obsadzona i każdy będzie pilnował swego miejsca... takie moje odczucie :)

Autor:  ciezarowka [ 16 mar 2006, 21:10 ]
Tytuł: 

Kolega Oski pewnie ma racje, co do ciężarówek do transportu międzynarodowego, TATRA to raczej są wywrotki. Z takich ciężarówek zasłynęła w Polsce, że to dobra wywrotka i wyjdzie z każdego terenu a przysłużył się temu układ napędowy znany u nas 6x6 troszkę mniej 8x8. A tu was mili czytelnicy zaskoczę, czeski producent oferuje również ciągniki siodłowe do transportu międzynarodowego o układzie jezdnym 4x4.

Obrazek

Posiada również ciężkie ciągniki siodłowe pod ładunki nienormatywne – ponad gabarytowe o układach jezdnych 6x6 i 8x8 o masie całkowitej zestawu od75-90 ton.

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Obrazek

[ Dodano: Wto, 21.03.2006, 18:05 ]
fotki pochodzą z http://www.tatra.cz i http://www.lkw-infos.net

Autor:  ...:::BIXU:::... [ 07 cze 2006, 16:49 ]
Tytuł: 

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Źródło:niestety nie pamiętam :(

Autor:  micho a [ 03 sty 2007, 14:19 ]
Tytuł: 

ja nigdy w życiu nie widziałem tatry w transporcie międzynarodowym jako ciągnik........widziałem w regionalnym pod wanną 3 osiową ciągnik 6x6 z ziemią

u nas przecież na większości budów też króluje tatra i kamaz to awsze były i będa auta głownie budowlane cenione za niezawodnośc zdolności terenowe..........teraz po otwarciu na UE coraz częsciej wchodzą wywrotki 8x4 i 8x8 ciągniki z wannami ale i tak nigdy nie widziałem żadnej scani czy volva w bardzo cięzkim terenie (na żwirowni owszem jechała skakanka 8x8 po piaszczytej drodze ale to był letni dzień a ta droga to była w taką pogode przejezdna nawet dla malucha więc co to za teren :D)

więc co tu odkrywać jeszcze tatra jest czeska więc nie dziw że tam dominuje......to jest bardzo dobre auto w dodatku zakupem jego wspierają rodzinny przemysł ........

szkoda że my polacy nie mamy żadnej cięzkie 3 osiowej wywrotki budowlanej ..........jest tylko star 266 który nie był produkowany w wersji wywrotki i w dodatku z tą śmieszną ładownościa w terenie 3.5tony to wożenie nim ziemi na budowe by przypominało transport 1kg jabłek przez mrówki :D:D:D:D:D:D:D:D a szkoda ukraincy mają krazy białorusini mazy ruskie kamazy niemcy many czesi tatrę a my nic........

Autor:  RoBeRtO [ 21 kwie 2007, 21:05 ]
Tytuł: 

No bo "typowe" Tatry 815 wywrotki (najczesciej u nas spotykane) powinny byc uzytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem (tzn glownie wykop i troszeczke asfatu). Robienie wiekszych tras po zwyklych drogach asfaltowych, bez terenu tym samochodem jest bez sensu (wtedy lepiej kupic Scanie, Mercedesa, Mana, Dafa, itp). W terenie wykorzystuje sie zawieszenie, napedy, ..., czyli mozliwosci tego auta.
Cytuj:
Chcąc intensywnie uzytkować tatrę musisz mieć zapewniony najlepiej wykwalifikowany serwis z Czech bo oni te auta znają najlepiej.
Fakt, ze Tatra jest jedyna w swoim rodzaju pod wzgledem konstrukcji, ale bez przesady. Sam naprawiam te samochody od A do Z i z czeskim serwisem nie mam nic wspolnego.

Dosc duze spalanie i brak elektroniki dotyczy tych starszych 815. Nowe silniki z turbodoladowaniem (ktore moga spelniac nawet euro 4) pala (nawet musza palic) sporo mniej. Elektronika zapewne tez sie w nich rozrasta. W dodatku wprowadzenie zwolnic na wszystkicj osiach w nowszych modelach mocno poprawi bezawaryjnosc napedu (wczesniej w terenie bywalo roznie).

Moim zdaniem awaryjnosc Tatry nie jest az tak wysoka, a ceny czesci sa dosyc niskie. Jezeli wpuscic by w taki sam teren pojazd "zachodni" to wg mnie nie bylo by tak rozowo (pod wzgledem przeniesienia napedu, zawieszenia).

Autor:  micho a [ 22 kwie 2007, 22:22 ]
Tytuł: 

sory za offtopic ale to zależy od wieku i przebiegu z kamazami...........owszem mojego znajomego kamaz 5511 to jak to mówi co tydzień remont generalny...........ale on jest 79 rok no to żeby mówić że zachodnie wozy są lepsze znajdzie mi teraz zachodnią wywrotke z tego roku też jeżdząca non stop po budowach ładowana 120-150% i wtedy porównamy czy jest lepsza........jakoś nigdy nie słyszałem o manie czy scani z 79 jeszcze jeżdzącej w budowlance........a kamazy jeżdża......nawet o skrzyniowych z 78 słyszałem.........a że jest prosty i niema elektroniki to zaleta bo częsci tanie bardzo.......zestaw naprawczy z tłokiem 150 zł stoi.......filtry też pamiętam są tanie bo znajomy troche wymieniał

jak do testu awaryjności wezmiemy se 5511 np 96 rok to naprawde jest mocne autko turbo ma spalanie oscyluje w okolicach 30l/100 (zależy jeszcze od trasy i ładunku)skrzynia ma połówki hałas w kabinie może nie jest na poziomie scani ale nie jest źle ........ to jest chyba ostatni na niepełnych kołach i starą kabiną (do 99 je robili??)tylko że takich bardzo mało jeździ bo teraz ludzie wolą złom z zachodu...........

teraz fajny z parametrów jest np 6520 czy 6522 :D niestety jeszcze takiego nie widziałem ......

Autor:  petrzask [ 10 maja 2007, 14:28 ]
Tytuł: 

Ciekawy zestaw z Tatrą Jamal ( pocztówka z http://www.allegro.pl )
Obrazek

Autor:  micho a [ 12 maja 2007, 15:59 ]
Tytuł: 

jeżeli chodzi o stylistyke to ten jamal w ogóle mi sie nie podoba taki udawany amerykański ciągnik jeszcze potwornie obły jak mydelniczka ......... pozatym słyszałem że są to bardzo dobre wozy.......... jednak stara 815 to jest to ma kilka niedogodności dla kierowcy ale te zdolności terenowe :D a łomocze bo silnik v10 i taki fajne charakterystyczne dudnienie (pisałem coś o tym najlepszym przypadkiem jak pracuje widlasty jest harley dawidson co prawda to tylko v2 ale ten strzelający odgłos )

Autor:  ciezarowka [ 27 lip 2007, 13:59 ]
Tytuł: 

To fakt ze każdy silnik w zależności od układu cylindrów inaczej pracuje i w zależności czy to rzędówka, bokser czy tak zwana V (widlasty), zawsze będą się różnić pracą i klangiem dochodzącym do uszu. Ten sam silnik będzie różnił się klangiem tylko przez dodanie np. turba. A co do ciągnika TATRA z dzióbkiem o nie jestem pewny czy to produkcja seryjna, ale świetnie wygląda.

Autor:  marunioo [ 10 kwie 2008, 21:28 ]
Tytuł:  Re: Tatra ma możliwość uzyskania sukcesu sprzed lat.

Witam
Koledzy ja mam 12 V tego trzeba posluchac nie mowie juz o apetycie na paliwko a lubi miec :)
Pozdrawiam

Autor:  kraz [ 11 kwie 2008, 11:17 ]
Tytuł:  Re: Tatra ma możliwość uzyskania sukcesu sprzed lat.

W ostatnim numerze Polskiego Trakera jest informacja, że najnowszy silnik Tatry V8 chłodzony powietrzem spełnia normę Euro V (!). Jest to jedyny taki silnik na świecie, i dodatkowo przy tym obywa się bez elektroniki w sterowaniu pompą wtryskową.

Autor:  mati685 [ 14 kwie 2008, 21:39 ]
Tytuł:  Re: Tatra ma możliwość uzyskania sukcesu sprzed lat.

No no Czesi się postarali. ale raczej tych samochodów nikt do transportu międzynarodowego. Raczej tylko na poligon. Tatra-stara ale jara :mrgreen:

Autor:  kraz [ 15 kwie 2008, 9:48 ]
Tytuł:  Re: Tatra ma możliwość uzyskania sukcesu sprzed lat.

Do dalekiego transportu się nie nadają, to są typowe auta w teren, ale wywrotka też musi spełniać normy czystości spalin.

Autor:  opticruise [ 24 kwie 2008, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Tatra ma możliwość uzyskania sukcesu sprzed lat.

Cieszę się że Tatra nareszcie łapie oddech. To są naprawdę świetne ciężarówki. Oczywiście terenowe, bo faktycznie do przewozów dalekobieżnych się nie nadają. Ale jako wywrotki, podwozia specjalizowane itp. daleko przewyższają produkty wielkiej 7. Tatra jest niesamowicie wytrzymała i wiem to z własnego doświadczenia. Zreszta jako jeden z niewielu producentów na świecie może sie poszczycic konstrukcjami o układzie napędowym od 4x4 do 12x12 !!! Widziałem takie podwozie 12x12 w fabryce. Coś niesamowitego! 4 mosty skrętne!!! Trzymam kciuki za TATRĘ !!!!

Autor:  FLYP [ 25 kwie 2008, 19:02 ]
Tytuł:  Re: Tatra ma możliwość uzyskania sukcesu sprzed lat.

12x12
http://www.tatraprehled.com/816/pics/81612pod.jpg
http://www.tatraprehled.com/816/pics/81612bra.jpg
http://es.motorfull.com/wp-content/uplo ... a12X12.jpg

Autor:  Bono29 [ 29 cze 2008, 14:29 ]
Tytuł:  Re: Tatra ma możliwość uzyskania sukcesu sprzed lat.

Tak z ciekawości, ile może kosztować nowa TATRA 6x4 bądź 4x2? Nie orientuje się ktoś?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
(c)motoweb.pl

Autor:  Xenir [ 29 cze 2008, 20:14 ]
Tytuł:  Re: Tatra ma możliwość uzyskania sukcesu sprzed lat.

Cos dla wojska:
Obrazek

Autor:  andi130 [ 04 cze 2009, 20:24 ]
Tytuł:  Re: Tatra ma możliwość uzyskania sukcesu sprzed lat.

Taki mały myk: tatra faktycznie ma naped 5x6, a nie 6x6

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/