wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://wagaciezka.com/ |
|
[Liaz] Jak to działa? https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2628 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | igoR84 [ 28 lut 2006, 16:05 ] |
Tytuł: | [Liaz] Jak to działa? |
Schemat przełożeń w Liazie, może ktos mi to wytłumaczyć, heh bo bardzo mnie to zaciekawiło. |
Autor: | Pazdz [ 28 lut 2006, 16:10 ] |
Tytuł: | |
Heh ja nie mam pojęcia, ale strzelam. Włączamy jedynkę, na dwójkę przeskakujemy przełącznikiem, trójka wajhą, czwórka znów przełącznikiem, 5 i 6 tak samo a do 7 musi być drugi przełącznik, żeby przebić się do dużej skrzyni. A R i C to jasne, wsteczny i muł. |
Autor: | VOLVO [ 28 lut 2006, 21:39 ] |
Tytuł: | |
Ja też nie wiem, ale myśle że Pażdzioch dobrze kombinuje |
Autor: | HitmaN [ 28 lut 2006, 22:00 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Ja też nie wiem, ale myśle że Pażdzioch dobrze kombinuje
dokładnie <<Paździoch>> mądrze mówi napewno ta skrzynia ma tzw. góra dół tylko jak sie przełącza 1 i 2 bieg na jednym położeniu lewarka stanowi zagadkę, ale myślę że to będzie coś w stylu fullera bo w Liazach z tego co wiem były skrzynie bez synchronizacji.
|
Autor: | Pazdz [ 28 lut 2006, 22:30 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: ale myślę że to będzie coś w stylu fullera bo w Liazach z tego co wiem były skrzynie bez synchronizacji.
Nom tylko, ze w Fullerce były trzy przełożenia (A,B i C) na jednym przełożeniu lewrka i również nie było połówek. Ta skrzynia jest bardzo interesująca. Miejmy nadzieję, że wypowie się ktoś obeznany w tym.
|
Autor: | Cyryl [ 01 mar 2006, 7:14 ] |
Tytuł: | |
jest to prosta skrzynia biegów mniej więcej taka jak ZF, tylko posiada o jedno przełożenie mniej, a za to bieg pełzający. 1 R1 i R2 to biegi wsteczne z pólbiegiem lub bez, dlatego są dwa, działają tylko na dolnej skrzyni. 2 C1 i C2 to biegi pełzające, używane tylko w ciężkich warunkach, również działają tylko na dolnej skrzyni. 3 w pozostałych oznaczeniach to normalne biegi z czego na jasnym polu to niska skrzynia, na czarnym - górna. w niektórych samochodach było oznaczenie dla analfabetów z wizerunkiem żówia i zająca oznaczające dolną i góną skrzynię. |
Autor: | igoR84 [ 01 mar 2006, 10:10 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Włączamy jedynkę, na dwójkę przeskakujemy przełącznikiem, trójka wajhą, czwórka znów przełącznikiem, 5 i 6 tak samo a do 7 musi być drugi przełącznik, żeby przebić się do dużej skrzyni
Też tak kombinowałem, ale ogolnie chciałem znać zdanie innych i oczywiscie poznać prawde.
|
Autor: | Pazdz [ 01 mar 2006, 11:58 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: w niektórych samochodach było oznaczenie dla analfabetów z wizerunkiem żówia i zająca oznaczające dolną i góną skrzynię.
Hehe Cyryl. W IVECO Stralis ze skrzynią manualną jest właśnie takie oznaczenie na LCD. Gdy jedziemy na małej skrzynii wyświetla się żółw a na dużej zając.
|
Autor: | Jarek [ 01 mar 2006, 13:36 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Cytuj: w niektórych samochodach było oznaczenie dla analfabetów z wizerunkiem żówia i zająca oznaczające dolną i góną skrzynię. |
Autor: | Cyryl [ 01 mar 2006, 15:36 ] |
Tytuł: | |
więc dla tych o innym poczuciu abstrakcji: auta Liaza były w dobie komuny eksportowane do egzotycznych krajów, gdzie zamiast liter są robaczki, więc zastosowanie symboli było prostsze. z drugiej strony skąd ja bym wiedział co znaczy: rizek, hranolki tatarska omasta, gdybym nie musiał zamawiać w czeskiej restauracji słownie. gdyby tak jak obecnie były zdjęcia do dzisiaj nie znałbym nawet słowa po czesku. |
Autor: | kraz [ 01 mar 2006, 19:48 ] |
Tytuł: | Liaz |
Bardzo podobna skrzynia do Volvo albo Scanii,tylko Czesi trochę skomplikowali oznaczenia.W szwedzkich samochodach to jest bardziej czytelne.Zasada jest ta sama,skrzynia niska,wysoka i połówki |
Autor: | Cyryl [ 01 mar 2006, 22:40 ] |
Tytuł: | |
prosze pamiętać, że oznaczenie jest istotne przez pierwsze pół godziny jazdy, przeciętny kierowca jeździ ciężarówką trochę dłużej, więc samo oznaczenie jest sprawą dalszego planu. |
Autor: | Mihu [ 02 mar 2006, 17:31 ] |
Tytuł: | |
Chodzi tutaj o przejście ze skrzyni wysokiej (szybkiej) na niską (wolną). A swoją drogą to w 1993 roku nie montowano w Magnum silnika Mack tylko MIDR |
Autor: | mario [ 02 mar 2006, 19:55 ] |
Tytuł: | |
igoR84 to jest zapewne limit prędkości maksymalnej przy jakiej można zejść na "dolną" skrzynię bez obawy o uszkodzenia |
Autor: | oski1234 [ 02 mar 2006, 19:56 ] |
Tytuł: | |
Dokladnie tak jak napisał Mihu mieliśmy takie badziewie w managerce, dobrze pamiętam |
Autor: | Mihu [ 02 mar 2006, 20:05 ] |
Tytuł: | |
W nowym Magnum tez mamy taką tabliczkę - fotka z naszego DXi: |
Autor: | Pazdz [ 02 mar 2006, 22:03 ] |
Tytuł: | |
Heh te oznaczenie w DXI są trochę mylące (oczywiście dla laika). Bo wygląda jakby to była skrzynia z przebitką, a jest przełącznik. |
Autor: | Mihu [ 02 mar 2006, 22:05 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Bo wygląda jakby to była skrzynia z przebitką, a jest przełącznik.
Bo to jest skrzynia z przebitką. Przełącznik pokazany na schemacie dotyczy przełączania półbiegów, a nie zakresów skrzyni.
|
Autor: | Pazdz [ 02 mar 2006, 22:09 ] |
Tytuł: | |
Heh a ja przez cały czas myslałem, że w DXI jest skrzynia z przełącznikiem. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |