Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 maja 2010, 13:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2009, 23:21
Posty: 68
GG: 0
Samochód: volvofh12

Interesowała by mnie informacja jak działa ta skrzynia. Obecnie Jezdzę Actrosem ale szef chce wymienić na Volvo i zastanawiam się czy ta skrzynia jest podobna do tej z actrosa?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 mar 2008, 22:05
Posty: 269
GG: 12975077
Samochód: Ford Transit '98
Lokalizacja: Biała Podlaska

Sądząc po opiniach użytkowników to jest to jedna z najlepszych skrzyń automatycznych montowanych w europejskich ciężarówkach. Jak na to siądziesz to nie będziesz chciał już zsiadać :)

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Kotlet poza tym było już na forum.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 maja 2010, 18:05
Posty: 24
GG: 0
Samochód: scania 124l 470

skrzynia biegów w roburze nawet nie ma porównania do I-shifta. w Volvie o niebo lepsza :wink:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2006, 2:00
Posty: 198
Samochód: szybki ;)
Lokalizacja: STWua

Cytuj:
skrzynia biegów w roburze nawet nie ma porównania do I-shifta. w Volvie o niebo lepsza :wink:
Najwięcej do powiedzenia mają osoby, które wogole nie jezdzily tyle samo obydwoma pojazdami. Zobacz sobie na Wakoz, Polaqua, budokrusz i wiele innych firm jakie auta uzytkuja i dlaczego nie maja Volva w swoim parku ? Odpowiedz krotka, pseudo auto budowlane na plac okolo budowy, napedy na cienkim poziomie z ograniczeniem max do 8x6, bardzo krotka gwarancja, duza awaryjnosc mostow, a dokladniej pekaja lozyska w tylnych mostach.
Co do skrzyni I-shift i Power Shift ten sam poziom, dodatkowo power shift ma opcje wybujania i manewrową czego brakuje w programie skrzyń Volva.

_________________
MB :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 mar 2008, 22:05
Posty: 269
GG: 12975077
Samochód: Ford Transit '98
Lokalizacja: Biała Podlaska

Cytuj:
Cytuj:
skrzynia biegów w roburze nawet nie ma porównania do I-shifta. w Volvie o niebo lepsza :wink:
Najwięcej do powiedzenia mają osoby, które wogole nie jezdzily tyle samo obydwoma pojazdami. Zobacz sobie na Wakoz, Polaqua, budokrusz i wiele innych firm jakie auta uzytkuja i dlaczego nie maja Volva w swoim parku ? Odpowiedz krotka, pseudo auto budowlane na plac okolo budowy, napedy na cienkim poziomie z ograniczeniem max do 8x6, bardzo krotka gwarancja, duza awaryjnosc mostow, a dokladniej pekaja lozyska w tylnych mostach.
Co do skrzyni I-shift i Power Shift ten sam poziom, dodatkowo power shift ma opcje wybujania i manewrową czego brakuje w programie skrzyń Volva.

Tak, a dlaczego Kamazów nie widać na międzynarodówce, tylko w jakimś błocie czy na budowie??? Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, jak bym szukał auta na budowę wziął bym coś innego Kamaza, jak bym szukał do dystrybucji wziął bym atego, jak bym szukał na międzynarodowe wziął bym Volvo i już...

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Co do skrzyni I-shift i Power Shift ten sam poziom, dodatkowo power shift ma opcje wybujania i manewrową czego brakuje w programie skrzyń Volva.
To musiałeś mieć ubogą skrzynię.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2006, 2:00
Posty: 198
Samochód: szybki ;)
Lokalizacja: STWua

Cytuj:
Cytuj:
Co do skrzyni I-shift i Power Shift ten sam poziom, dodatkowo power shift ma opcje wybujania i manewrową czego brakuje w programie skrzyń Volva.
To musiałeś mieć ubogą skrzynię.
No to opisz w ktorym niby miejscu I-Shift ma opcje manewrowa albo wybujania skoro ja mialem uboga, a ty masz BOGATA.

_________________
MB :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Kolega dalej broni Warszawy, ostatni bohater ;)

I-Shift posiada "kołyskę" dopiero w FMX, więc wcześniej to fizycznie niemożliwe, żeby Borek takową opcję widział w I-Shiftach ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Kolega dalej broni Warszawy, ostatni bohater ;)

I-Shift posiada "kołyskę" dopiero w FMX, więc wcześniej to fizycznie niemożliwe, żeby Borek takową opcję widział w I-Shiftach ;)
Dowciapniś :P
Może źle to rozumiem, ale przynajmniej ten pojazd, z którym mam do czynienia, nie ma problemów z wybujaniem się. Wersja oprogramowania FEC a samochód FH12 z początku 2005r.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1587
Lokalizacja: Brzesko

To że nie ma problemów nie znaczy że ma ten tryb...

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

W tym przypadku czy to jest na wstecznym czy na jedynce lub innym do przodu, pojazd po ujęciu gazu od razu "wyciąga" bieg i stacza się do przodu/tyłu, a po dodaniu zapina odpowiednia dzięki czemu możliwe jest wybujanie jego z dziury. Ta skrzynia biegów ma tzw. wolne koło co chyba nie jest standardem.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2009, 18:08
Posty: 16

Witam,
Bez wątpienia obydwie skrzynie są na tyle doskonałe, że raczej ułatwiają życie kierowcy aniżeli miały by je utrudniać. Śmiem twierdzić, ze są to 2 najlepsze skrzynie na rynku. Do czynienia miałem z zestawem niemal identycznym jak Borek. Ciągnik Volvo FH12 L-Shift z cysterną (podobny rocznik). Skrzynia pracuje prawie bezbłędnie na trasie dobiera odpowiednie przełożenia tak, ze jak dajesz mniej gazu wrzuca wyższy bieg i obroty spadają i spalanie również, jednak kiedy potrzeba wciskasz gaz, następuje redukcja i przyspiesza - ale to raczej standard. Podobnie z jazdą po górach, wzniesieniach - skrzynia sama redukuje i dobiera odpowiednie przełożenia. W najgorszym wypadku pozostaje jeszcze zmiana manualna. :P Z Mercedesem nie miałem do czynienia, więc nie mogę go ani krytykować, ani chwalić. Ale jak napisał kolega Coolio obydwie skrzynie to ten sam poziom, z tym ze Power Shift posiada więcej bajerów. Np. opcja manewrowa - wydaje mi się, że dobrze, że jest ale rzadko bym jej używał. :roll: Poza tym dobry kierowca i bez tego pewnie by sobie poradził, jednakże ten tryb może być faktycznie dużym udogodnieniem. 8) Mogę dodać, tego co słyszałem od kolegów to Opticruise ze Scanii to jakieś nieporozumienie. Podobno zdarza się że warjuje i nie da się jechać. Ważnym aspektem jest też bezawaryjność - wiadomo. Co z tego, że mam w skrzyni bajery, jak ciągle siedzę na serwisie i liczę straty.

W tym temacie został też poruszony temat: Co lepsze Volvo czy Mercedes :?: W sumie to co kraj to obyczaj. Tzn. zależy gdzie trafi, to dominuje inna marka. W Polsce dominują głównie, Volvo i Scania, natomiast Actrosy to raczej rzadki widok. Dużo ludzi uważa, że to graty i się psują. Jak już wspomniałem, nie miałem z Mercedesem nigdy do czynienia więc tego nie stwierdzę. Z kolei Niemcy pozostają "patriotami" i pozostają przy Actrosach i MAN-ach. Volvo czy Scanie są tam coraz rzadziej wybierane. Jednak jak na międzynarodówkę osobiście najbardziej wolę Volvo.

Jak napisał Coolio, firmy budowlane często wybierają Mercedesa. Ma mocne i trwałe konstrucje dobre napędy itd. Volvo to w tej branży raczej rzadki widok. Może nowy FMX to zmieni. :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Może nowy FMX to zmieni. :)
Nie zmieni, bo nie wiedzieć czemu Volvo nie dało możliwości zamówienia najefektywniejszego napędu, tj. 8x8, a to jest główna karta przetargowa jeżeli chodzi o budowlankę :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 sty 2010, 15:28
Posty: 28
GG: 0
Samochód: volvo

Witam, co do I-shift, bardzo udana skrzynia, kierowca musi byc fachowiec żeby manualem osiagnąc takie spalanie jak I-shiftem. Co ciekawe zautomatyzowana skrzynia OPTIDRIVER w Renault,jest VOLVOskim :D I-shiftem


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2009, 23:21
Posty: 68
GG: 0
Samochód: volvofh12

Dzięki wszystkim za opinię. Bardziej interesowała mnie wersja do Ciągnika jak do "budowlanki" ale za wszyskie z góry dziękuje.
Już miesiąc śmigam nowym Volvo i muszę powiedzieć że jestem zaskoczony prostotą tej skrzyni. Bardzo bogata też jest oferta oprogramowania do tej skrzyni. Zobaczymy jak będzie się sprawować w zimę w niskich temperaturach. I rzeczywiście muszę przyznać że jest oszczędna. jakieś 15% mniej paliwa bierze niż Robur.
Jeszcze raz wielkie dzięki.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Panowie mam takie pytanie, do czego służy przycisk L z tyłu lewarka
w I-shifcie ? .Ponad to tryb Power Economic czy np. podjeżdżając pod górę lepiej przełączyć na Power?

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2011, 14:37
Posty: 12
GG: 0

Kolego, jeśli chcesz się dowiedzieć wszystkiego o I-shif'cie to napisz post na www.fh12.pl I-shift nie jest wcale takie rewelacyjny..


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 mar 2008, 22:05
Posty: 269
GG: 12975077
Samochód: Ford Transit '98
Lokalizacja: Biała Podlaska

Cytuj:
Kolego, jeśli chcesz się dowiedzieć wszystkiego o I-shif'cie to napisz post na http://www.fh12.pl I-shift nie jest wcale takie rewelacyjny..
Nie oszukujmy się, żadne automat oferowany w Europejskich ciężarówkach nie dorasta do pięt sprawnej ręce kierowcy zmieniającego biegi manualnie, mimo wszystko można stwierdzenie ze i-shift jest najlepszy nie jest błędne, bo jest najlepszy ze skrzyń automatycznych ;)

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2009, 1:40
Posty: 109
GG: 1
Samochód: Scania 124L
Lokalizacja: TOS

Cytuj:
Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, jak bym szukał auta na budowę wziął bym coś innego Kamaza, jak bym szukał do dystrybucji wziął bym atego, jak bym szukał na międzynarodowe wziął bym Volvo i już...
Na razie to weź się za naukę bo już nie długo próbny egzamin gimnazjalny...chyba.

_________________
PJ wystarczające do prowadzenia zespołu pojazdów.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: