Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 kwie 2010, 19:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 kwie 2010, 22:48
Posty: 5
GG: 0
Samochód: DAF XF 95/430

POSIADAM DAFA SOLO+TANDEM2005r.PO NACIŚNIĘCIU PEDAŁU HAMULCA KOPYTA NA PRZEDNIEJ OSI NIEODBIJAJĄ ODRAZU TYLKO PO PARU MINUTACH CZEGO POWODEM JEST GRZANIE SIĘ TARCZ.KTOŚ MI PODPOWIEDZIAŁ ŻE MAM USZKODZONE ZAWORY ABS IRADZIŁ ZAMONTOWAĆ ZAWORY SZYBKIEGO ZBIJANIA POMIĘDZY SIŁOWNIKIEM A ZAWORAMI ABS-U.TO NI PRZYNIOSŁO ŻADNYCH EFEKTÓW.


Ostatnio zmieniony 09 kwie 2010, 19:29 przez Mca, łącznie zmieniany 1 raz.
Caps Lock = krzyk


Post Wysłano: 10 kwie 2010, 9:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

może zaciski trzymają na tłoczkach? rusza się wszystko swobodnie?


Post Wysłano: 10 kwie 2010, 19:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

modulator przedniej osi kolego do wymiany, znajduje sie on po lewej stronie za kabina pod lampa co swieci na siodlo!!!


Post Wysłano: 10 kwie 2010, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 kwie 2010, 22:48
Posty: 5
GG: 0
Samochód: DAF XF 95/430

kopyta ni są ztarte na tłoczach bo chodzą płynnie.a tam co wspominałes na temat tego modulatora przedniej osi to czy solówce ten modulator wystęuje w tym samym miejscu co i w ciągniku siodłowym.


Post Wysłano: 10 kwie 2010, 23:25

Z góry przepraszam za O-T. Ale nie mogłem się powstrzymać. Forum to ma uchodzić za fachowe, toteż nazywajmy rzeczy po imieniu, tak jak faktycznie się nazywają a nie jaką kto sobie wymyśli nazwę. Co to są w ogóle "kopyta"?


Post Wysłano: 10 kwie 2010, 23:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
modulator przedniej osi kolego do wymiany, znajduje sie on po lewej stronie za kabina pod lampa co swieci na siodlo!!!
Jestem właśnie w swoim Dafie na tym samym etapie z przednimi hamulcami. Zawór ten kosztuje ok 1,200zł, Jest to zawór WABKO o numerze 6802020050, a czy on jest winny twojego problemu można sprawdzić jeśli napompujesz auto do maksymalnego ciśnienia ( ok 11atm) i sprawdzając ciśnienie na jednym z siłowników na przedniej osi podczas maksymalnego wciśnięcia hamulca , nie powinno ono być większe niż 8 atm.


Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 16:53 przez and4tu, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 11 kwie 2010, 10:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

zawor powinnien znajdowac sie w tym samym miejscu tzn za kabina po lewej stronie ( ma wtyczke elektryczna i klika przewodow pneumatycznych) w CF jest pod kabina a w XF za kabina napewno go znajdziesz!!! Po wymianie nie trzeba nic programowac wiec tylko kupic nowy i problem rozwiazany!!


Post Wysłano: 11 kwie 2010, 13:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Z tego Co wiem to na każde koło jest jeden modulator więc jak to dzieje się na przedniej Osi to raczej obydwa do wymiany :wink:
Kolego a może to wina siłowników :?: nie odbijają odrazu :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 11 kwie 2010, 17:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
Z tego Co wiem to na każde koło jest jeden modulator więc jak to dzieje się na przedniej Osi to raczej obydwa do wymiany :wink:
Pewnie kolego mówisz o zaworach EBSu które znajdują się na ramie na przeciwko koła- one mają na zadanie zmniejszać ciśnienie powietrza gdy koło jest zablokowane podczas poślizgu . My tu mówimy o zaworze proporcjonalnym który ma ograniczać max ciśnienie na przednią oś, jeśli on nie będzie spełniał swojej funkcji wówczas zbyt mocno hamuje przednia oś i w efekcie się przegrzewają hamulce tej osi.
Cytuj:
Kolego a może to wina siłowników :?: nie odbijają odrazu :wink:
odpowiedź masz pare postów wcześniej;
Cytuj:
kopyta ni są ztarte na tłoczach bo chodzą płynnie.


Post Wysłano: 11 kwie 2010, 17:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 kwie 2010, 22:48
Posty: 5
GG: 0
Samochód: DAF XF 95/430

serdecznie dziękuje za rady jutro bede na warsztacie to napewno z nich skorzystam i opisze czy te rady w mojej sytuacji pomogły


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: