wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://wagaciezka.com/ |
|
Czy taka kombinacja jest możliwa?? https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=24873 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | transporter01 [ 10 mar 2010, 22:39 ] |
Tytuł: | Czy taka kombinacja jest możliwa?? |
Według mnie nie jest możliwa taka kombinacja: bus do 3.5t/w papierach/+bliźniaki+ ![]() ![]() Jeżeli pierwsze dwa aspekty można zrealizować ze sobą,to czy bliźniaki z tyłu jednoznacznie wskazują na tylni napęd?? Jeżeli źle rozumuję to poprawcie ![]() Dzięki |
Autor: | Cyryl [ 11 mar 2010, 7:56 ] |
Tytuł: | Re: Czy taka kombinacja jest możliwa?? |
oczywiście, że można przy obecnej technicze wszystko jest mozliwe, pozostaje pytanie o sens. widzisz koła bliźniacze na tylnej osi stosuje się w celu zmniejszenia nacisku osi. to rozwiązanie jest gdy większe obciążenie idzie na tylną oś między innymi z powodu dłuższego zawisu tylnego, przy dłuższych skrzyniach ładunkowych. aby cały pojazd był odpowiednio sztywny, przy tak długiej pace, elementem konstrukcyjnym jest rama. i teraz gdy masz rozkład masy pojazdu około 30% na przednią oś i 70% na tylną jaką skuteczność będzie miał napęd przedni? napęd przedni stosuje się w krótkich pojazdach z bardziej symetrycznym rozłożeniem masy, przy nadwoziach samonośnych i osi tylnej najczęściej na belce skrętnej na sprężynach. już pojazdy dostawcze krótkie, gdzie rozkład masy na osie jest bardziej równomierny, po zaczepieniu przyczepy w zimie przestają jeździć. |
Autor: | transporter01 [ 11 mar 2010, 22:01 ] |
Tytuł: | Re: Czy taka kombinacja jest możliwa?? |
Cytuj:
już pojazdy dostawcze krótkie, gdzie rozkład masy na osie jest bardziej równomierny, po zaczepieniu przyczepy w zimie przestają jeździć.
Jezeli miałeś na myśli w tym przypadku napęd przedni-to bzdura ![]() Na naszym busiku /ducato/ towaru 1,5-2 tony+przyczepa /w sumie ponad tona/ na"wielkiej pętli bieszczackiej" w warunkach zimowych/jeżeli ktoś jeździł po Bieszczadach w tym okresie,to wie o czym piszę/ dawał radę.....Po rozładunku /na pusto/ wogóle rewelacyjnie...stąd moje zapytanie o tą kombinację....Trzeba wrócić na pusto dość często z gór zimą...... |
Autor: | Cyryl [ 16 mar 2010, 7:17 ] |
Tytuł: | Re: Czy taka kombinacja jest możliwa?? |
czy bzdura? ja mam obserwację z przjeścia granicznego Sieniawka, co prawda z niedługiego okresu około 5-7 lat. nie są to żadne góry, ale za Bogatynią jest jeden podjazd, jednak na niego się wjeżdża z zatrzymania. to jest wjazd DW354 na DW352. bywali tacy, którzy objeżdali kopalnie w kółko przez Bialopole i jadąc od Bogatyni mieli pierszeństwo przejazdu. mogli wtedy zacząc podjazd z prędkości 50-60km/h. to przejście graniczne było dla pojazdów do 7,5t DMC, więc głównie przejeżdały tamtędy busy, a te wracające z przyczepkami załadowane towarem z wystawek i flomarków. gdy przychodziła zima pod ten podjazd trzeba było podciągać dziennie jakieś 10-15 aut z przednim napędem z przyczepkami i tak przez co najmniej 5 lat. jeżeli zabierasz głos na forum i zadajesz pytanie musisz zastanowić się czego oczekujesz. czy odpowiedzi, czy potwierdzenia własnych poglądów? Ty masz doświadczenie ze swoim samochodem, a ja takich mających kłopoty pod górę tym typem pojazdów widziałem sporo. to tak jak kierowca próbujący coś pokombinować przy tarczce tacho. różnica między kierowcą a kontrolującym jest taka, że kierowca dziennie widzi jedna tarczkę swoją, a kontrolujący ponad setkę. poza tym kontrolujący ma do dyspozycji książkę pt. "przykłady prób manipulacji i zafałszowań wykresówek". |
Autor: | transporter01 [ 16 mar 2010, 9:19 ] |
Tytuł: | Re: Czy taka kombinacja jest możliwa?? |
To jest Twoja opinia-a moją znasz. A czy uważasz,ze pod ten podjazd który opisałeś wyjechałby P U S T Y bus z tylnim napędem i jeszcze z przyczepką?!?!? no własnie Czy przedni,czy tylni napęd-w warunkach zimowych pod obciażeniem mogą być problemy.Wiele również zalezy od doświadczenia kierowcy.W/g mnie o wiele lepiej radzi sobie przedni napęd w tych warunkach natomiast jezeli już na pusto-przedni jest poza jakąkolwiek konkurencją... I stąd moje pytanie,bo do takich warunków samochód byłby potrzebny. |
Autor: | Kamil [ 16 mar 2010, 10:52 ] |
Tytuł: | Re: Czy taka kombinacja jest możliwa?? |
Przerobić za pewne da się z osią na bliźniakach tyle że nie ma to najmniejszego sensu, taka przeróbka była by bardzo droga i obawiał bym się o wytrzymalość nadwozia. Co do napędu na zime jestem zwolennikiem tyłu, tylni napęd znacznie lepiej wyprowadza się z poślizgu, górki również są mi nie straszne, pewnie za chwile posypią się teksty że pisze bzdury ale ja mam takie zdanie. |
Autor: | transporter01 [ 16 mar 2010, 11:40 ] |
Tytuł: | Re: Czy taka kombinacja jest możliwa?? |
Sam mam auto osobowe-tylnio napędowe,dość ciężkie i wystarczająco mocne/prawie 1700kg i 170KM/.... Kultura i technika jazdy-wiadomo jest całkiem inna. Niestety bez dodatkowego samochodu 4x4 w wielu przypadkach w moich stronach,zimą po prostu bym nie dał rady.... Stąd też moje w/w zapytanie.Nic nie chcę przerabiać ani kombinować.Rozpatruję wariant który będzie optymalny i rezerwowy do auta ciężarowego na ciężkie,zimowe warunki... Ot i tyle. Do tej pory jeździiśmy i jeździmy również busem,ale praktycznie jadąc z towarem zawsze jest przeładowany i dlatego szukamy "silniejszej" konstrukcji. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |