wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Scania Low Deck
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=23332
Strona 1 z 2

Autor:  MateuszKBR [ 20 gru 2009, 16:39 ]
Tytuł:  Scania Low Deck

Witam,chciałem się dowiedzieć czegoś wiecej o Scani Serii:LOW-DECK
Czy jedzi sie lepiej niz zwykłą?
I najważniejsze informacje.:)
Obrazek

Autor:  Bartek911 [ 20 gru 2009, 18:10 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Kolego Low Deck to wersja na niskich kołach przystosowana do ciagania naczep typu Mega itp.
To c. siodłowy o niższym siodle czyli podstawowy ma chyba jak sie niemyle 115 a low decker ma 95 oblicza sie od ziemi do wysokości siodła.

Autor:  TRANS KASINKA [ 20 gru 2009, 18:18 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Cytuj:
low decker ma 95
Dokładnie tak. Z tego co słyszałem to lepiej się jeździ zestawami na dużych kołach niż na małych, głównie chodzi o komfort podróży

Autor:  Peres [ 20 gru 2009, 18:39 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Mniejsze zbiorniki, inna rama, inny most itp.
Łatwiej coś urwać itp.

Autor:  TRANS KASINKA [ 20 gru 2009, 18:47 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Mniej możliwości przy manewrowaniu, na krzywym można chycic przednim spojlerem albo osłona między osiową

Autor:  igoR84 [ 20 gru 2009, 22:25 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Cytuj:
Mniej możliwości przy manewrowaniu, na krzywym można chycic przednim spojlerem albo osłona między osiową
Mniej możliwości przy manewrowaniu, na krzywym można chycic przednim spojlerem albo osłona między osiową
Auta low-deck są na poduszkach, więc można sobie podnieść przód i tył, jeżeli się komuś niechce to może urwać.

Autor:  TRANS KASINKA [ 20 gru 2009, 22:35 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Cytuj:
Cytuj:
Mniej możliwości przy manewrowaniu, na krzywym można chycic przednim spojlerem albo osłona między osiową
Mniej możliwości przy manewrowaniu, na krzywym można chycic przednim spojlerem albo osłona między osiową
Auta low-deck są na poduszkach, więc można sobie podnieść przód i tył, jeżeli się komuś niechce to może urwać.
no jak ktoś pierwszy raz siadł na takie auto to nie wiem czy myśli przy manewrowaniu nim o podniesieniu go na poduszkach... po prostu to jest jedna z kilku wad low-deck- a

Autor:  jumas [ 21 gru 2009, 16:39 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Teoretycznie, niżej zawieszony koń jest bardziej stabilny na drodze ale jeżeli droga nierówna to efekt jest odwrotny.

Autor:  TRANS KASINKA [ 21 gru 2009, 16:44 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Cytuj:
stabilny na drodze
chodzi o to że lepiej się nim wchodzi w zakręty bo ma niżej osadzony środek ciężkości a drogi w Polsce jakie są to każdy wie wiec o komforcie z jazdy low dec-iem zapomnijmy 8)

Autor:  michzio [ 22 gru 2009, 10:34 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Czemu, jak masz zawieszony cały ciągnik na poduchach to powinno się o wiele lepiej i komfortowej jeździć. Kwestia jest tylko kół, jak założył byś se małe balony to było by fajniej niz na standardzie na wąskich kołach.

Autor:  TRANS KASINKA [ 22 gru 2009, 14:55 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Cytuj:
Kwestia jest tylko kół, jak założył byś se małe balony to było by fajniej niz na standardzie na wąskich kołach.
Mylisz się kolego. Jeżeli założysz opony na przód typu 385/... to na pewno większego komfortu nie będziesz miał gdyż one się nie mieszczą w koleinach na naszych drogach i będziesz jechał po ich grzbietach które za równe to nie są

Autor:  adamrak23 [ 23 gru 2009, 14:33 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Aktualnie jeżdżę Scanią 114L typu low-deck i z moich doświadczeń mogę powiedzieć, że w brew pozorom scania ta bardziej skaka na nierównym asfalcie szczególnie bez naczepu to po polskich drogach czasami max 40 km/h da się jechać. Co do przycierania przodem czy tyłem lub jakimś urwaniu bo dziwny manewr to się naprawdę rzadko zdarza. no i faktycznie cały zestaw masz na poduszkach także jakby co to trochę pomanewrójesz i jakoś dasz radę :mrgreen:

Autor:  MateuszKBR [ 23 gru 2009, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Cytuj:
Czemu, jak masz zawieszony cały ciągnik na poduchach to powinno się o wiele lepiej i komfortowej jeździć. Kwestia jest tylko kół, jak założył byś se małe balony to było by fajniej niz na standardzie na wąskich kołach.
tak ,owszem balony,ale wtedy oszpecisz auto.!

Autor:  TRANS KASINKA [ 24 gru 2009, 0:37 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Cytuj:
tak ,owszem balony,ale wtedy oszpecisz auto.!
Przesadzasz kolego, szerokie gumy nie oszpecają auta, nadają mu trochę innego wyglądu, lepszego wyglądu wg mnie 8)

Autor:  MateuszKBR [ 24 gru 2009, 10:01 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Cytuj:
Cytuj:
tak ,owszem balony,ale wtedy oszpecisz auto.!
Przesadzasz kolego, szerokie gumy nie oszpecają auta, nadają mu trochę innego wyglądu, lepszego wyglądu wg mnie 8)
tak ,owszem,ale do normalnych aut typu ,np Scania Topline czy z niskim dachem ale nie low deck ... aa skoro produkcja juz takie wypuszczała na niskich kołach to tak mam być, według mnie.:)

Autor:  AdekS [ 24 gru 2009, 16:01 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Cytuj:
tak ,owszem,ale do normalnych aut typu ,np Scania Topline czy z niskim dachem ale nie low deck ... aa skoro produkcja juz takie wypuszczała na niskich kołach to tak mam być, według mnie.:)
O ile się nie mylę to firmy produkują już szerokie opony na przód przeznaczone do samochodów typu Low-Deck.

Autor:  Bajzel [ 24 gru 2009, 16:07 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Cytuj:
tak ,owszem,ale do normalnych aut typu ,np Scania Topline czy z niskim dachem ale nie low deck ...
Czegoś nie rozumiesz, LowDeck to nie jest seria ciężarówek Scanii, to ogólna nazwa dla ciężarówek na 'małych kołach' (LowDeckami mogą być Volva, Mercedesy, MANy, DAFy, Renaulty...), do ich określania używa się jeszcze słowa 'mega' lub innych, mniej lub bardziej slangowych. W odmianie LowDeck Scania oferuje zarówno kabiny Topline, Highline jak i zwykłe kabiny sypialne z niskim dachem, dokładnie te same, co dla aut ze standardową wysokością siodła ;)

Autor:  TRANS KASINKA [ 24 gru 2009, 16:37 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Cytuj:
Czegoś nie rozumiesz, LowDeck to nie jest seria ciężarówek Scanii, to ogólna nazwa dla ciężarówek na 'małych kołach' (LowDeckami mogą być Volva, Mercedesy, MANy, DAFy, Renaulty...), do ich określania używa się jeszcze słowa 'mega' lub innych, mniej lub bardziej slangowych. W odmianie LowDeck Scania oferuje zarówno kabiny Topline, Highline jak i zwykłe kabiny sypialne z niskim dachem, dokładnie te same, co dla aut ze standardową wysokością siodła ;)
Dobrze że tu kolega wytłumaczył o co chodzi 8)
Dla przykładu Mercedes swoje auta "na małych kołach" nazywa MEGA LINER 8)

Autor:  btl5 [ 24 gru 2009, 17:50 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Cytuj:
Cytuj:
Dla przykładu Mercedes swoje auta "na małych kołach" nazywa MEGA LINER 8)
Jak już to "nazywa MEGA LINER" zarezerwowana jest dla producenta naczep Krone, które są na małych kołach :shock:

Autor:  TRANS KASINKA [ 24 gru 2009, 19:13 ]
Tytuł:  Re: Scania Low Deck

Cytuj:
Jak już to "nazywa MEGA LINER" zarezerwowana jest dla producenta naczep Krone, które są na małych kołach :shock:
Mylisz się kolego. Nie jest zarezerwowana bo Mercedes tez tego używa. Oto dowód:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fec ... 6fa54.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f0 ... d9e1e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7b ... c351f.html

8)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/