Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Akurat doświadczony kierowca wszystkim co ma napęd na więcej niż 2 osie wjedzie i wyjedzie, a Actrosy to prawdziwe wszędołazy i nie wiem kogo widziałeś za kierownicą, ale naprawdę trudno się nimi zakopać.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cytuj:
Akurat doświadczony kierowca wszystkim co ma napęd na więcej niż 2 osie wjedzie i wyjedzie, a Actrosy to prawdziwe wszędołazy i nie wiem kogo widziałeś za kierownicą, ale naprawdę trudno się nimi zakopać.
W obu przypadkach bym dyskutował..., ale ok.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Miałem okazje 'przetestować' zarówno Iveco 6x4 jak i Actrosy (od 6x4, 6x6, 8x4 do 8x6 i 8x8) i uwierz mi, Iveco to mały pikuś przy gwiazdach jeśli chodzi o teren ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Ja testować, nie testowałem, ale widziałem w pracy, przy budowie obwodnicy Actrosy 8x8 i właśnie takie starsze Eurotechy 6x6. Teren jest na prawdę cholernie grząski i trudny, i gdy Actrosy stanęły (choć wiemy, że złe w terenie nie są, a są nawet można powiedzieć jednymi z najlepszych w swojej klasie), przyjechał taki starszy gościu Iveco Eurotechem 6x6 i przeszedł przez wszystko bez problemu. Dodatkowo wóz był bardzo zadbany, i jeśli, rzeczywiście się o niego dba, to służy długo i bezawaryjnie. Dobry kierowca wszystkim pojedzie i przejedzie, fakt, ale po tym co zobaczyłem na tej budowie z ręką na sercu mogę polecić takowe Eurotechy...

Mietki się zakopały pewnie z winy niedoświadczonych kierowców, nie wnikam, ale po takim starszym Iveco nie spodziewałem się, że tak będzie szło w terenie.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2009, 13:17
Posty: 587
Samochód: VW Passat b5
Lokalizacja: KMY

mietki 8x8 w terenie są dobre :) niejednokrotnie widziałem na różnych budowach takowe i radziły sobie bardzo dobrze :)

Ciekawi mnie tylko jak Dafy sobie radzą w różnych konfiguracjach? miał ktoś styczność?

_________________
Mówią na mnie niepoprawny,za arcyzabawny
Nie mam czasu na bycie sławnym.....


Czemu mamy nierówne szanse, kiedy mamy wspólny cel?

______________


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2009, 10:09
Posty: 70
GG: 12210356
Samochód: Scania Irizar

Cytuj:
Ciekawi mnie tylko jak Dafy sobie radzą w różnych konfiguracjach? miał ktoś styczność?
ja miałem styczność
DAF 75CF 97'
a zabudówka była bodajże 2001 rocznik.
Jeśli chodzi o komfort jazdy to lepiej niż było w Actrosie i starych Iveco no ale juz w terenie to kicha kompletna
Nie raz już go wyciagalismy.

Od siebie zdecydowanie polecam MAN'a
model 26.272 z 93 roku-zaje...ty sprzęt.
Teraz chłopaków dwóch w tej firmie dostało Scanki P380 i mówia że sie nie umywaja do Mańka :D

_________________
"Czarny chleb i czarna kawa
opętani samotnością,
myślą swą szukają szcześcia,
które zwie się wolnością..."


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
ale po takim starszym Iveco nie spodziewałem się, że tak będzie szło w terenie.
Wszystkie osie pędne + dobry kierowca to najlepsze połączenie w teren chyba. A co do starości, to nie ma znaczenia, zresztą - wystarczy spojrzeć na Tatry, tu powiedzenie 'stary, ale jary' nabiera pełnego sensu :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2009, 17:59
Posty: 147
Samochód: R500
Lokalizacja: DSR

Ja miałem okazję jeździć jako pasażer oczywiście manem f90 z 400 konnym silnikiem i napędem 8x8. Mając na pace grubo ponad 20 ton na podmokłym ściernisku jako jedyny radził sobie bez problemu, ale przy manewrowaniu jednak osiadł i potrzebny był spychacz. F90 to dobre auta w teren nie wiem jak F2000, ale chyba tak samo radzą sobie dobrze :P


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2009, 10:09
Posty: 70
GG: 12210356
Samochód: Scania Irizar

Cytuj:
nie wiem jak F2000, ale chyba tak samo radzą sobie dobrze
F2000 tak samo jak F90 w sumie ale szczerze F2000 w kabinie Evolution jako wywrotka to nie widziałem :lol:

_________________
"Czarny chleb i czarna kawa
opętani samotnością,
myślą swą szukają szcześcia,
które zwie się wolnością..."


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
F2000 w kabinie Evolution jako wywrotka to nie widziałem :lol:
Evolution to nie nazwa kabiny, a modelu po faceliftingu i owszem, Evo jeździły również jako wywrotki ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2009, 10:09
Posty: 70
GG: 12210356
Samochód: Scania Irizar

Cytuj:
Evolution to nie nazwa kabiny, a modelu po faceliftingu
Tak wiem poprostu szybciej było napisać w kabinie :lol:
mój błąd hehe
Wyobrażam sobie jak taki Manik w takiej zabudowie wywroty wygląda :mrgreen:

_________________
"Czarny chleb i czarna kawa
opętani samotnością,
myślą swą szukają szcześcia,
które zwie się wolnością..."


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Prawie nie do rozróżnienia od zwykłego F2000 - bo też ma stalowy zderzak, który z wersją 'drogową' ma mało wspólnego ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

F90: http://www.allegro.pl/item848974267_man ... ronna.html
F2000: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1039230
F2000 Evo: http://www.allegro.pl/item856051656_man ... 75000.html

Nie do pomylenia. Chyba, że jakieś przekładki ktoś robi, bo da się, ale tak to trudno pomylić.
Bardzo łatwo odróżnić. F90 ma stalowy zderzak z prostokątnymi "starymi" światłami, F2000 ma taki sam grill jak F90 i światła w zderzaku mają charakterystyczne "oczka", natomiast F2000 Evo ma inny "nowy" grill oraz takie światła jak F2000.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

Cytuj:
Jakieś argumenty za? Potwierdzone sytuacje? Bo ja widziałem na własne oczy co doświadczony kierowca potrafi zrobić w terenie Eurotechem 6x6. Actrosy stały w błocie a Iveco szło jak czołg.
Co Ty masz jako kontrargument?
Przeczytaj moją wcześniejszą wypowiedź to zobaczysz jak bezsensowny jest ten twój argument. Jeżeli kierowca ma naprawdę spore doświadczenie na wywrotkach to każdą z napędem 6x6 czy 6x4 jest w stanie jechać jak "czołgiem" :] Iveco jest zbyt awaryjne i ma dość skomplikowane rozwiązania więc jak coś zdechnie to można powiedzieć, że w naprawie jest toporne jak czołg z II wojny :lol: Wszyscy wspominają o tym jak auto zachowuje się w terenie ale nikt nie wspomni jak jest z awaryjnością i naprawą.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sie 2009, 10:28
Posty: 12
GG: 11338205

Cytuj:
Ciekawi mnie tylko jak Dafy sobie radzą w różnych konfiguracjach? miał ktoś styczność?
Cytuj:

Z tego co się orientuje dafy 4 osiowe występują tylko w konfiguracji 8x4. Moim zdaniem samochody o takiej konfiguracji, raczej bez względu na markę są bardziej przeznaczone do pracy w lekkim, raczej suchym terenie. Co do konfiguracji 6x4 nasz Man F2000 98r. w terenie radzi sobie dobrze, ale nie powala. Właśnie dużo zależy od kierowcy. Co do awaryjności to przy odpowiednim dbaniu o samochód wcale nie jest taka dokuczliwa mimo iż samochód ma już 600tys. Jak wywrotka zrobił ok. 200, wcześniej pracował jako c.s. Więc raczej mogę ci polecić ten samochód.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2009, 13:17
Posty: 587
Samochód: VW Passat b5
Lokalizacja: KMY

Kolego ja nie miałem okazji widzieć Dafów właśnie w takowym przeznaczeniu a lubię te auta więc dlatego pytam :)

u nas raczej Merce i Iveco przy budowach latają oraz troszkę MANy:)

ale w teren raczej meśki zapuszczane są :)

_________________
Mówią na mnie niepoprawny,za arcyzabawny
Nie mam czasu na bycie sławnym.....


Czemu mamy nierówne szanse, kiedy mamy wspólny cel?

______________


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sie 2009, 10:28
Posty: 12
GG: 11338205

Kolega z zaprzyjaźnionej firmy,który jeżdzi właśnie takim dafem 8x4 to tak śrenio był z niego zadowolony. Mieli także ciągniki siodłowe podpięte do wieltonek to tamci kierowcy z XF byli zadowoleni.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Podwozia DAFa 8x4 są wręcz idealne do betonomieszarek - one nie muszą pokonywać terenów tak trudnych jak wywrotki i sprawdzają się doskonale, co do wywrotek - 8x4, nie tylko DAFa, mają problemy ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2009, 13:17
Posty: 587
Samochód: VW Passat b5
Lokalizacja: KMY

właśnie zastanawiałem się skąd ta nawałnica CFowskich betonomieszarek - dzięki za uświadomienie :)

_________________
Mówią na mnie niepoprawny,za arcyzabawny
Nie mam czasu na bycie sławnym.....


Czemu mamy nierówne szanse, kiedy mamy wspólny cel?

______________


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cytuj:
Wszyscy wspominają o tym jak auto zachowuje się w terenie ale nikt nie wspomni jak jest z awaryjnością i naprawą.
To przeczytaj jeszcze raz cały temat... ;)

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: