wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Wywrotka MAN TGA 3-osie
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=22868
Strona 1 z 1

Autor:  digidy [ 17 lis 2009, 19:13 ]
Tytuł:  Wywrotka MAN TGA 3-osie

Witam.
Koledzy powiedzcie mi troche o nowszych wywrotkach Mana, mowie o modelu TGA. Chodzi mi glownie o najwieksze wady i zalety tych aut z poprzednimi modelami. Chodzi o wywrotki 3-osiowe, np 26-410. Kupa kaski takie autko kosztuje wiec w gre wchodza pierwsze lata produkcji tego nowego modelu, rok 2004np. Slyszalem ze nie warto kupowac pierwszych rocznikow bo masa wad elektroniki jest... Moze wiecie jak to jest z poprzednimi modelami, do 2002 wychodzily chyba te MAniki FE, np FE 410, one mialy ulepszony silnik, jeden zawor wiecej na cylinder czy cos... Przed modelemi FE nie wiem jak sie nazywala poprzednia seria tych wywrotek... Ogolnie kazdy mowi ze TGA w wywrotkach budowlanych to lipa, moze cos wiecie na ten temat... Jesli rzeczywiscie tak jest to juz lepiej kupic jakis rocznik 2000 czy cos takiego i miec twarde auto a nie stale awarie...
Dzieki za pomoc:-)

Autor:  skoczek69 [ 17 lis 2009, 19:39 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

Jeśli miałbym Ci doradzić na podstawie tego co widze na drodze to pomyśl nad poprzednikiem tga, u mnie najwięcej tego jeździ więc chyba coś w tym jest, oczywiście mówie o kiper-solówka.

Autor:  eRKaZet [ 18 lis 2009, 11:12 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

Cytuj:
Witam.
Koledzy powiedzcie mi troche o nowszych wywrotkach Mana, mowie o modelu TGA. Chodzi mi glownie o najwieksze wady i zalety tych aut z poprzednimi modelami. Chodzi o wywrotki 3-osiowe, np 26-410. Kupa kaski takie autko kosztuje wiec w gre wchodza pierwsze lata produkcji tego nowego modelu, rok 2004np. Slyszalem ze nie warto kupowac pierwszych rocznikow bo masa wad elektroniki jest... Moze wiecie jak to jest z poprzednimi modelami, do 2002 wychodzily chyba te MAniki FE, np FE 410, one mialy ulepszony silnik, jeden zawor wiecej na cylinder czy cos... Przed modelemi FE nie wiem jak sie nazywala poprzednia seria tych wywrotek... Ogolnie kazdy mowi ze TGA w wywrotkach budowlanych to lipa, moze cos wiecie na ten temat... Jesli rzeczywiscie tak jest to juz lepiej kupic jakis rocznik 2000 czy cos takiego i miec twarde auto a nie stale awarie...
Dzieki za pomoc:-)
Przed TGA i FE była seria F2000. Silnik o mocy 410 koni montowany w FE później montowano także w TGA.

Autor:  pawcio [ 19 lis 2009, 0:33 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

Sypią się skrzynie biegów :lol:

Autor:  digidy [ 19 lis 2009, 1:01 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

Cytuj:
Przed TGA i FE była seria F2000. Silnik o mocy 410 koni montowany w FE później montowano także w TGA.
Dzieki, a wiesz moze czym sie wlasnie silniki glownie roznily w F2000 i FE i jakie lata produkcji przypadly mniej wiecej na F2000 i FE? Tam jakos jeden zawor przypadal na cylinider wiecej i jakis niby nowoczesniejszy silnik mial byc w FE, i teraz jeszcze jedno: jesli chodzi o 3osiowe wywrotki to MANy o DMC 26 sa krotsze o 40cm od tych o DMC 27, zwrocil mi na to keidys uwage handlarz a ja sam zmierzylem i rzeczywiscie, laczna dlugosc mana np 26-410 jest mniejsza o ok 40cm niz MAN 27-410... Z tymi F2000 to jest prosto bo model na drzwiach kabiny mowi o DMC i mocy, np 26-464, ale przy FE jest tylko moc, np FE 410, zeby zobaczyc DMC to tylko trzeba w dowod patrzec pewnie, tak? Czyli ogolnie w TGA tak max z 2004 roku jednak nie warto sie pchac... myslalem, ze to tylko takie gadanie ze TGA sie psuja i ze to tylko dotyczy ciagnikow a nie wywrotek bo tutaj nadal auto musi byc bardzo twarde i niezawodne...

Autor:  MAN [ 19 lis 2009, 8:42 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

Cytuj:
Z tymi F2000 to jest prosto bo model na drzwiach kabiny mowi o DMC i mocy, np 26-464, ale przy FE jest tylko moc, np FE 410, zeby zobaczyc DMC to tylko trzeba w dowod patrzec pewnie, tak?
To i to to jest FE tylko zmienili oznaczenie na dzwiach bo literki brali od TGA do przyklejenia na drzwiach
FE to jest F2000 EVOLUTION
silniki 410 i 460 są to cztero zaworowe na jeden cylinder oznaczenie w FE 414 i 464 tak gdzieś od 1999 roku w zwysz. Te same silniki były stosowane w TGA

Autor:  digidy [ 19 lis 2009, 13:58 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

Cytuj:
To i to to jest FE tylko zmienili oznaczenie na dzwiach bo literki brali od TGA do przyklejenia na drzwiach
FE to jest F2000 EVOLUTION
silniki 410 i 460 są to cztero zaworowe na jeden cylinder oznaczenie w FE 414 i 464 tak gdzieś od 1999 roku w zwysz. Te same silniki były stosowane w TGA
Rozumiem, mi ktos kiedys mowil ze silnik jest nowoczesniejszy w EVO i to juz praktycznie ostatnia wywrotka z MANa ktora warto kupic bo TGA to juz nie za bardzo... Widze, ze glownie pewnie tutaj sa specjalisci od ciagnikow a nie wywrotek, ale moze wie ktos czy to wlasnie w EVO zaczely sie juz parabole z tylu? Mowie o 3osiowkach na resorze bo tylko takie mnie interesuja, przed parabola byl taki wielki stos piór, pewnie ok 15, nie liczylem nawet, a tak o 99r widzi sie juz parabole i tez jestem zdziwiony bo widzialem chyba 4 piora przewaznie a w TGA zauwazylem ze jest 5 pior, ale moze mi sie wydawalo... Moze ktos cos powiedziec czy parabole to taka rewelacja? Wymiana przy peknieciu jednego chociaz na pewno drozsza bo piora grube a wiec wieksze koszty... ale moze wytrzymalosc ogolnie calego resoru o wiele wieksza niz z przypadku tego stosu pior przy starszych modelach...?

Autor:  MAN [ 19 lis 2009, 14:07 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

W F2000 były montowane tylko silniki dwu zaworowe, dopiero od EVO były montowane silniki cztero zaworowe o tej konkretnej mocy 410 i 460 koni reszta silników w EVO to silniki dwu zaworowe niewiem ale w V 10 chyba też zrobili po cztery zawory na cylinder

Autor:  skoczek69 [ 20 lis 2009, 14:56 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

U mnie jeździ jeden takim 27-464 i na bokach ma naklejki v10 :mrgreen: , a toż to chyba zwykłe r6 czyż nie MAN :?: digidy jak chcesz to w mojej fotogalerii sporo tych różnych manów możesz pooglądać :wink:

Autor:  MAN [ 20 lis 2009, 17:11 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

No zwykła rzędówka taka sama jak w moim manuelu :D

Autor:  Katsumoto [ 20 lis 2009, 18:06 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

a w tych latach Man miał tak w ogóle V w ofercie?

Autor:  MAN [ 20 lis 2009, 18:12 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

Cytuj:
a w tych latach Man miał tak w ogóle V w ofercie?
model F8 360 i 460 KM V10
model F90 500 KM
model F2000 600 KM
model FE 600 KM
model TGA 600 i 660 KM
model TGX 680 KM niestety V8
Pozatym w ofercie MAN ma silniki o większej mocy także V12 oczywiście na indywidualne zamówienie

Autor:  Katsumoto [ 20 lis 2009, 18:47 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

mialem na mysli bardziej cywilne pojazdy do 500 KM max

Autor:  MAN [ 20 lis 2009, 18:57 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

Cytuj:
mialem na mysli bardziej cywilne pojazdy do 500 KM max
Wszystkie te pojazdy wyżej wymienione były produkowane seryjnie i występowały od dwu osiowych ciągników siodłowych po cztero osiowe podobnie było z podwoziami

http://www.youtube.com/watch?v=9tIf4Aqfb4c&translated=1
http://www.youtube.com/watch?v=oZ4k5hWNWWM&translated=1
http://www.youtube.com/watch?v=sXfZFAd2Lhw&translated=1

Autor:  digidy [ 20 lis 2009, 21:04 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

Koledzy nie moge sie z tymi kabinami polapac, a dokladnie ze swiatlami przy kabinach tak w tych rocznikach do 2002r, mowie oczywiscie o wywrotkach. Niekiedy jest auto z 99r np i ma te swiatla 'soczewkowe' jakby z przodu (nowsze chyba), a niektore sa nawet z 2001 czy 2002 i maja te stara lampe jakby, czyli prawie taka sama jak w modelach chocby z 95r. To moze zalezne jest od kraju na jaki zostalo wyprodukowane auto czy cos? Bo na pewno nie zalezy to czy jest do sypialna kabina czy krotka, choc ja potrzebuje najlepiej krotka;-).

Autor:  MAN [ 20 lis 2009, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

To zalerzy od zderzaka, plastykowy zderzak lampy soczewkowe a stalowy zderzak lampy prostokątne jak w F90 z początku lat 90

Autor:  digidy [ 20 lis 2009, 21:17 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

Cytuj:
To zalerzy od zderzaka, plastykowy zderzak lampy soczewkowe a stalowy zderzak lampy prostokątne jak w F90 z początku lat 90
Ja potrzebuje tylko i wylacznie metalowy, nie wiedzialem ze tamten to plastik kurcze... Ty to masz wiadomosci MAN, dzieki kolejny raz:-). Szkoda ze nie jezdzisz wywrotkami to bys mi powiedzial czy te resory parabole (zaledwie kilka pior w resorze) to sa w miare wytrzymale bo kazdy prawie ma te starsze gdzie pior jest tak duzo...

Autor:  MAN [ 20 lis 2009, 21:24 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

Generalnie resory paroboliczne są bardziej wytrzymałe od piórowych, niema problemu z ścieraniem się piór w resorze gdyż sa stosowane przekładki między piórami z teflonu czy gumy. Tak samo chyba w wywrotce też zmieniono łożyskowanie resora na teflonowe zamiast tulejek z brazu.
Przy przebiegu 1,3 milona km nic nie było robione przy resorach parabolicznych

Autor:  skoczek69 [ 20 lis 2009, 21:40 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

Światełka o których mówił MAN, czerwony to ten v10, obydwa woziki bardzo fajne, uwielbiam tak zawieszone wywrotki :wink:

Obrazek
Obrazek

Autor:  MAN [ 20 lis 2009, 21:46 ]
Tytuł:  Re: Wywrotka MAN TGA 3-osie

Szkoda że ten czerwony ma klejony zderzak, troche go to szpeci :]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/