Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 lis 2009, 22:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Witam .. ostatnio mam problem z moim radiem albo anteną .. w sumie sam nie wiem z czym . Radio to Uniden 520 XL a antena Midland S9 +. Radnio z anteną mam zestrojone w serwisie jak bozia przykazała odbiera dobrze i ludzie słyszą mnie też dobrze. Problemem jest to że jeśli przejeżdżam pod liniami energetycznymi czy trakcją kolejową radio zaczyna szumieć . Jeśli zamyka się szybę również szumi ale tu problem występuję tylko w przypadku prawej szyby no i jeśli jest włączone webasto również w Cb słychać szum .. Co może być przyczyną tego i jak się tego pozbyć ?


Post Wysłano: 08 lis 2009, 12:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Radia nie stroi się z anteną tylko z miejscem montażu. Co do zakłóceń... To normalne. Załączony masz ANL?

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 08 lis 2009, 13:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Tak mam załączony ANL ... normalne .. hmm ale mnie to strasznie drażni i jeśli dobrze pamiętam to w poprzednim samochodzie i przy poprzednim radiu takie coś nie występowało .


Post Wysłano: 08 lis 2009, 13:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 paź 2009, 10:09
Posty: 193
Samochód: Mercedes Actros 1845
Lokalizacja: Katowice

Zamontuj filtr przeciwzakłuceniowy i powinno być po problemie. Co do linii wysokiego napięcia to już nic nie zrobisz. Jedynie co to podkręć SQ.
Te radia mają to do siebie że to szumofony.

_________________
TIR
według szefa Transport I Robota
według kierowcy Turystyka I Rekreacja


Post Wysłano: 08 lis 2009, 13:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Ten filtr nie pomoże za bardzo na zakłócenia od szyb skoro ANL sobie nie radzi, ale zamontować można. Ewentualnie zawsze można zmienić radio ;)

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 08 lis 2009, 13:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 paź 2009, 10:09
Posty: 193
Samochód: Mercedes Actros 1845
Lokalizacja: Katowice

Układ filtra ANL (Automatic Noise Limiter) skutecznie eliminuje zakłócenia od układu zapłonowego, silniczków elektrycznych, oraz wyładowań elektrostatycznych i atmosferycznych. Zasada działania polega na wycinaniu z sygnału impulsów o amplitudzie większej niż średnia. Występuje w każdym radiu CB, droższe modele odbiorników posiadają wyłącznik tego filtra. Różne modele radiotelefonów posiadają filtry o różnej skuteczności, na ogół jest ona nie wystarczająca na zakłócenia występujące w samochodach.
Filtr ANL stosuje się dla modulacji FM i AM.


Dlatego polecam założyć taki filtr, np. NB
Układ NB (Noise Blanker) wyłącza on odsłuch radiostacji, gdy brak jest choćby słabego sygnału antenowego. Doświadczenie pokazuje że również przyczynia się do eliminacji zakłóceń impulsowych, dzięki wycinaniu impulsów znacznie przewyższających średni poziom sygnału. Charakteryzuje się miękkim przełączaniem pomiędzy wyciszeniem a przepuszczanie sygnału, przy niskim poziomie szumu w sygnale może zastępować squelch. Radio z załączonym filtrem, po odłączeniu anteny nie będzie szumieć. Stosuje się ten filtr tylko w modulacji AM.



W nowoczesnym samochodzie znajduje się znaczna ilość obwodów i urządzeń elektrycznych które mogą być źródłem zakłóceń. Zakłócenia mogą rozchodzić się poprzez instalacje elektryczną, oraz być wypromieniowywane w eter i odbierane potem poprzez antenę CB.

Identyfikować zakłócenia możemy poprzez moment występowania jaki i poprzez dźwięk zakłócenia.

Na przykład jeśli słyszymy zakłócenie w chwili pracy wycieraczek, znaczy że zakłócenie wytwarzane jest w obwodzie wycieraczek, i najprawdopodobniej będzie to silniczek je napędzający. Tak samo zdiagnozujemy zakłócenia od nawiewu, podnośnika szyb w oknach. Ruszając kierownicą dowiemy się czy zakłócenia nie pochodzą od wspomagania kierownicy. Pojedyncze trzaski mogą pochodzi od przełączników i krańcówek. Np włącznik świateł stop przy pedale. Włączenie świateł (xeony) lub ogrzewania tylnej szyby też może powodować zakłócenia.

Identyfikacja zakłóceń które występują po włączeniu zasilania samochodu (przekręceniu kluczyka, ale jeszcze nie wystartowaniu silnika) jest trudniejsza, gdyż wiele urządzeń się włącza jednocześnie. Tu rozwiązaniem jest wyjmowanie pojedynczych bezpieczników i słuchanie na którym obwodzie jest zakłócający element. Do typowych "zakłócaczy" należy pompa paliwa, ABS, komputer sterujący silnikiem ECU (szum).

Po odpaleniu silnika mogą pojawić się kolejne zakłócenia. Najczęściej od układu zapłonowego (trzaski zgodne z obrotami silnika, alternatora/prądnicy (gwizd tym wyższy czym wyższe obroty), wentylatora chłodnicy. W dieslach mogą zakłócać piezo-wtryski. Najtrudniejsze do znalezienia są trzaski i pyrkotania od różnorodnych czujników które występują w nowoczesnych silnikach.

Szukając zakłóceń warto o ile to możliwe wyłączyć wszelkie filtry jakie ma wbudowane radio. Warto też sprawdzić poprzez odłączenia anteny czy zakłócenia dostają się przez antenę, czy przez zasilanie radia.

Także zbierające się na antenie i kołach ładunki elektrostatyczne mogą być źródłem zakłóceń, jeżeli wciśnięcie lekkie hamulca powoduje zanik zakłócenia, znaczy że powodem są ładunki na oponach. Tak samo jeśli po dotknięciu anteny zakłócenia znikają na jakiś czas, znaczy że problemem są ładunki zbierające się na niej. Zakłócenia elektromagnetyczne generowane przez samochód są odbierane przez CB radio. Zakłócenia mogą dostawać się do sygnału poprzez zasilanie radia, lub poprzez instalacje antenową.

Każda iskra elektryczna, czy to świecy zapłonowej, czy w przekaźniku, czy nawet w przełączniku świateł, jest źródłem zakłóceń elektromagnetycznych w szerokim zakresie częstotliwości. Zakłócenia rozchodząc się w obwodzie elektrycznym są emitowane w eter, oraz indukują się w obwodach wolnych od zakłóceń, powodując powstawanie wtórnych źródeł zakłóceń.

Zakłócenia elektromagnetyczne często są słyszalne w odbiorniku w postaci trzasków, gwizdów i szumów. Powodują one obniżenie czułości odbiornika oraz szkodliwą intermodulację nadajników radiowych.

Aby sprawdzić którędy zakłócenia dostają się do radiostacji, należy przeprowadzić prosty test. Włączamy radio z nie podłączoną instalacją antenowa, i jeśli zakłócenia nadal są znaczy to że dostają się one poprzez zasilanie.

Zakłócenia z zasilania można wyeliminować poprzez podłączenie zasilania radia w inne miejsce niż dotychczasowe. Najczęściej sprawdza się podłączenie bezpośrednio pod akumulator, lub założenie skutecznego filtra na wejściu zasilania.

Zakłócenia zbierane przez instalacje antenową są dużo trudniejsze do usunięcia, gdyż wyeliminować je możemy tylko poprzez likwidacje źródeł zakłóceń.

_________________
TIR
według szefa Transport I Robota
według kierowcy Turystyka I Rekreacja


Ostatnio zmieniony 08 lis 2009, 14:04 przez adasko771, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 08 lis 2009, 13:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

No można w sumie spróbować z tym filtrem ... kupię takie coś założymy i zobaczę jak będzie . Ale myślę jednak nad zmianą radia na coś lepszego . Tylko nie bardzo wiem z jakiego radia byłbym naprawdę zadowolony bo każdy co innego chwali.. A co wy byście polecali ?


Post Wysłano: 08 lis 2009, 14:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 paź 2009, 10:09
Posty: 193
Samochód: Mercedes Actros 1845
Lokalizacja: Katowice

Zależy ile chcesz kasy przeznaczyć. Ale dobrym rozwiązaniem jest Alan 48 PLUS.

_________________
TIR
według szefa Transport I Robota
według kierowcy Turystyka I Rekreacja


Post Wysłano: 08 lis 2009, 14:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Pod jakim względem dobrym?

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 08 lis 2009, 14:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Nie wiem ile chodzi o to żeby było dobre i służyło bezawaryjnie przez kilka lat ... A co do tych zakłóceń to ostatnio stojąc na parkingu i mając włączone CB radio słyszałem dźwięk spryskiwacza przez CB z samochodu stojącego obok ...


Post Wysłano: 08 lis 2009, 15:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 paź 2009, 10:09
Posty: 193
Samochód: Mercedes Actros 1845
Lokalizacja: Katowice

Moje zdanie jest takie: odradzam kupno jakiś TTI i tym podobne, Alan 100, Uniden, Onwa. Chodzi o modele z niskiej półki, do 250 zł za nowe radio.
Lepiej dołożyć więcej i kupić nowe albo kupić używane ale b. dobre.
I jeszcze jedno żadne anteny 30 cm magnesówki bez strojenia oraz te co dają gratis.
Nie można ustawić SWR a co za tym idzie spalisz końcówkę mocy.

Może takie radio:
President Taylor III ASC New to radio wyposażone w funkcję ASC (automatycznej blokada szumów). ASC zwalnia kierowcę z konieczności ciągłego regulowania czułości blokady przy zmiennym natężeniu zakłóceń radiowych np. przy wjeździe w tereny zurbanizowane. Przy wyjeździe z miasta funkcja automatycznie zmniejsza próg blokady. President Taylor III ASC New jest jednym z najmniejszych radiotelefonów CB w ofercie firmy President, co sprawia że chętnie stosowany jest również w samochodach osobowych. Ceny od 489 zł.

lub:

Intek M-790 to radio wyposażone w funkcję ESP, która wzmacnia sygnał audio (głosu) w odbiorze i nadawaniu, daje klarowną i mocną modulację, a na granicach zasięgu - maksymalizuje odbiór i nadawanie. Posiada możliwość ręcznej regulacji szumów. Dzięki funkcji DW ma możliwość przesłuchiwania dwóch. Dynamiczny mikrofon wysokiej jakości posiada przełącznik Góra/Dół i blokadę klawiatury. Zostało zaprojektowane zgodnie z normami każdego kraju Unii Europejskiej - Multistandard (łatwe ustawianie standardów częstotliwości innych krajów UE). Ceny od 258 zł.

Chyba, że takie radio chcesz jakie ja posiadam:
Obrazek
President Jackson II ASC to radio dedykowane dla hobbystów. Posiada nie tylko modulację AM i FM ale także modulację SSB dzieki czemu można uzyskiwać dużo większe zasięgi. Radiotelefon ten może być także znakomitym wyposażeniem samochodów w czasie rajdów i samochodowych wypraw turystycznch. W połączeniu z dobra anteną samochodową w zależności od warunków, może zapewnić podstawową łączność na dystansie od kilkunastu do kilkudziesięciu km. Ceny od 1000 zł.

_________________
TIR
według szefa Transport I Robota
według kierowcy Turystyka I Rekreacja


Post Wysłano: 08 lis 2009, 18:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Takie tanie radio mija się z celem jedno mam i nie jestem zadowolony. Antena magnesowa też nie wchodzi w gre ze względu na to że jest to zestaw używany w ciężarówce .. Myślałem o jakimś President -cie ale nie wiem na jaki model się konkretnie zdecydować ..


Post Wysłano: 08 lis 2009, 19:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Kolego Adaśko... Widać, że nie masz troche pojęcia o czym piszesz, albo piszesz, zeby pisać. Zacznijmy od tego, ze Taylor wogóle nie ma filtrów, więc będzie miał gorzej niż ma. Polecasz mu Jacksona II? I on ma niby takie dobre filtry, że to odfiltruje? Pomijam już, jego cena i funkcjonalność w mobilu. No ale skoro juz byłby na tyle nierozsądny, żeby zakupił to radio, to i tak nie rozwiązało by jego problemu. W jego przypadku może poszukać Herberta I. Wtedy po problemie ;-)

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 08 lis 2009, 20:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 paź 2009, 10:09
Posty: 193
Samochód: Mercedes Actros 1845
Lokalizacja: Katowice

Cytuj:
Kolego Adaśko... Widać, że nie masz troche pojęcia o czym piszesz, albo piszesz, zeby pisać. Zacznijmy od tego, ze Taylor wogóle nie ma filtrów, więc będzie miał gorzej niż ma. Polecasz mu Jacksona II? I on ma niby takie dobre filtry, że to odfiltruje? Pomijam już, jego cena i funkcjonalność w mobilu. No ale skoro juz byłby na tyle nierozsądny, żeby zakupił to radio, to i tak nie rozwiązało by jego problemu. W jego przypadku może poszukać Herberta I. Wtedy po problemie ;-)
Wszystkie wymienione marki posiadałem i ja byłem z nich zadowolony jak również znajomi którzy te radia mają do dziś (a marki samochodów różne od 1992 do 2008 roku). To jest tylko moja propozycja a co kupi kolega to już jego wybór.
A co do Jacksona II ASC to jest to radio używane i w mojej osobówce jak i ciężarówce i sprawdza się.

A co do Herberta to całkiem zapomniałem. Masz rację te radio jest lepsze od Taylora.
Mam nawet fotkę ale starszego modelu.
Obrazek

_________________
TIR
według szefa Transport I Robota
według kierowcy Turystyka I Rekreacja


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: