Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 sie 2009, 23:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2007, 19:58
Posty: 23

Zacznę od tego że nie jestem mechanikiem, EC uczę się dopiero gdyż posiadam je od kilku miesięcy. Robiłem już przy nim kilka prostych rzeczy (typu rozrusznik i alternator), teraz pojawił się problem ze sprężarką.

Mianowicie kierowcy zablokowały się hamulce z powodu spadku ciśnienia powietrza. Wymieniłem filtr na separatorze wody - stary był zaolejony i nie dało to nic. Na wyjściu z separatora na wężu było powietrze ale nie takie jak być powinno - mogłem spokojnie utrzymać palcem węża gdy silnik miał ok 2000 obrotów. Wniosek - sprężarka. Zdjąłem głowiczkę - i wymieniłem tą płytkę z zaworkami - udało mi się zdobyć taką za 100 zł. Poskładałem, i już pompuje, ale dopiero od ok 1000 obrotów. Na wolnych obrotach próżno czekać aż wskazówki się przesuną w prawo. Po nadmuchaniu do końca skali słychać jak zawór upustowy na separatorze puszcza powietrze, oraz dmucha z niego już nawet na wolnych obrotach, z tym że gdy podkładałem tam rękę to z powietrzem waliło olejem. Niewiele, ale zawsze.

Zastanawiam się co robić - jeździć tak, czy remontować sprężarkę. Może być jeszcze jakaś inna przyczyna? Może ktoś ma namiary na firmę godną polecenia która się tym zajmuje? No i ile taki zabieg może kosztować?


Post Wysłano: 30 sie 2009, 14:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sie 2009, 20:04
Posty: 10
GG: 9151637

Powodów może być kilka, przede wszystkim należy przeczyścić instalację pneumatyczną gdyż może coś zalegać na zaworach, ostatnio mieliśmy taki przypadek w autobusie. Jeżeli to nic nie da to zmienić kompletny osuszacz najlepiej nawet założyć używany na chwile jeżeli będziemy pewni że jest ok. Jeżeli nadal nic nie ruszy to polecam firmę STS z Czeladzi, sam korzystam często z ich usług i zawsze jest ok.


Post Wysłano: 03 wrz 2009, 12:50
Awatar użytkownika