wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Jelcz 415/416
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=20350
Strona 1 z 2

Autor:  vlvo [ 17 maja 2009, 22:48 ]
Tytuł:  Jelcz 415/416

Witam, poszukuje informacji nt. Jelcza 415/416. W internecie nie można niczego za ardzo znaleźć. Zdjęć też jest mało, te pochodzą ze strony allegro.pl
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

P.S. Poszukuje szczególnie żółtego Jelonka 415 (kiedyś należał do mojego taty)

Informacje nt. Jelczy
415 - model 2 osiowy (ładowność 8.5t)
416 - model 3 osiowy, z osią wleczoną na poduszkach (ładowność 12t)

Silnik ten sam co w serii 300 tyle że doładowany i z mocą 240KM (wychodziły też podajrze z innymi silnikami, w nazwie miały chyba dodaną literkę S)

Autor:  kraz [ 18 maja 2009, 10:19 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

Chodzi ci pewnie o silnik SWT11. To jest zmodernizowany SW680. Skrzynia sześciobiegowa Eaton S6-90. Zawieszenie na resorach, most tylny jelczowski. Co jeszcze potrzebujesz?

Autor:  Kamil [ 18 maja 2009, 22:45 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

W zasadzie to wszystko już jest wiadome, te Jelcze nie różnią się znacznie od serii 300

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  tomekkomar [ 20 maja 2009, 14:08 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

z tego co wiem, w jelczu 416 oś wleczona nie była podnoszona na poduszkach, tylko hydraulicznie na siłowniku, oraz była sterowana z kabiny kierowcy.

Autor:  vlvo [ 20 maja 2009, 15:54 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

Znajomy mojego taty miał Jelonka 416 i pamiętam, że oś podnosiła na pewno pneumatycznie ale nie wiem czy na poduszkach czy za pomocą siłowników, a sterownie faktycznie było z kabiny.
Jeśli macie jeszcze jakieś info, zdjęcia to piszcie. Potrzebuję wszelkich informacji o tych modelach do prezentacji.

Autor:  tomekkomar [ 20 maja 2009, 22:11 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

http://historiajzs.bloog.pl/kat,465382,index.html, pod tym linkiem jest historia jelcza, poszukaj na wikipedii, oraz na tym forum w tematach jelcz serii 400 i 600, na pewno znajdziesz coś interesującego, a co do zdjęć to szukaj na motoallegro.pl, lkw-infos.net. A może już odwiedzałeś te strony?? Ja mam kilka zdjęć jelcza 416, 415, 417, ostatnie wersje nawet z 95r, ale musiałbym je na serwer jakiś wrzucić.

Autor:  Kamil [ 20 maja 2009, 22:33 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

Obrazek

Autor:  tomekkomar [ 21 maja 2009, 13:12 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

kolego kamil, ten pierwszy to c422dal, a nie s415,

Autor:  Bono29 [ 21 maja 2009, 17:42 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

Co do ponoszenia, to po deską rozdzielczą przy drzwiach kierowcy jest taki grzybek, który steruje (czyt. otwiera/zamyka jakiś zawór) dopływem powietrza.

Mój znajomy ma Jelcza 416, wcześniej miał 316.

W chwili wolnego czasu wrzucę jakieś zdjęcie 416 (316 nie mam zdjęć).

Edit:
Tak wygląda zawieszenie trzeciej osi:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aed ... c6ebb.html

Autor:  Kamil [ 22 maja 2009, 9:12 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

Cytuj:
kolego kamil, ten pierwszy to c422dal, a nie s415,
Nigdy nie slyszałem o takim Jelczu, litrea C oznacza ciągnik siodłowy a na taki pojazd to on mi nie wygląda

Autor:  waldii [ 22 maja 2009, 16:00 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

Cytuj:
Cytuj:
kolego kamil, ten pierwszy to c422dal, a nie s415,
Nigdy nie slyszałem o takim Jelczu, litrea C oznacza ciągnik siodłowy a na taki pojazd to on mi nie wygląda
Kolega troszke się pomylił ale też ma racje, oznaczenie prawidlowe to dokładnie S422 DAL.
Posiadam książki obsługi od serii C i S 423 i 422 z 1993r, jak znajde chwile to sie moze dowiem co mialo znaczyć to oznaczenie DAL

Autor:  tomekkomar [ 22 maja 2009, 17:21 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

tak racja, coś nie pomyślałem jak pisałem, ale koledzy dzięki że mnie poprawiliście.
A co do oznaczeń jelczy (na marginesie jest na forum taki temat viewtopic.php?f=43&t=18973), to D oznacza długa kabina, a AL aluminiowe burty. Ta literka D to jeszcze jeszcze, ale AL, jak zmieniłbym sobie na metalowe burty, to co, symbol AL traci swoją wartość, dziwne, ale cóż wymysł producenta.

http://www.eurotruck.internetdsl.pl/pre ... jelcz.html <---- tu jest link co do oznaczeń jelczyków.

i jeszcze na marginesie: czy s422 od s415 różnie się wizualnie tylko tym że ma zabudowany pierwszy schodek i dodatkowy zderzak na dole(nie wszystkie), czy czymś jeszcze, bo ja tak je rozpoznaje

Autor:  waldii [ 23 maja 2009, 18:27 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

Cytuj:
i jeszcze na marginesie: czy s422 od s415 różnie się wizualnie tylko tym że ma zabudowany pierwszy schodek i dodatkowy zderzak na dole(nie wszystkie), czy czymś jeszcze, bo ja tak je rozpoznaje
415 to starszy brat 422, poza tym zwróć uwagę jeszcze na nadkole nad przednią osią, 415 miały oś wysuniętą troszkę do przodu i były to polskie osie, natomiast 422 posiadały już osie steyra i były nieco cofnięte temu też stopnie są dłuższe. Zwróć uwagę na zdjęcie dodane przez Kamila ten bialy z przyczepą to 422

Autor:  tomekkomar [ 23 maja 2009, 21:25 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

tak rzeczywiście jest różnica w tym co napisałeś, spojrzałem na fotki i to się rzuca w oczy.
Dzięki tej "cofniętej" osi 422 jest bardziej zwrotny

Autor:  Kamil [ 24 maja 2009, 11:17 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

Jelcze 415-416 mają nieco inne skrzynie biegów, silniki i mosty napędowe.

Obrazek

Obrazek

Autor:  kraz [ 24 maja 2009, 11:40 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

Te na zdjęciach wyżej mają mosty Raba, to jest zasadnicza różnica, ale silnik dalej jest SWT11, a skrzynia Eaton S6-90. Chyba że detalami się różnią, ale oznaczenie pozostaje takie same.

Autor:  tomekkomar [ 24 maja 2009, 12:44 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

.

Autor:  Kamil [ 24 maja 2009, 13:56 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

W globie były nawet Jelcze serii 300 więc nie jest to przeróbka

Autor:  kraz [ 24 maja 2009, 17:22 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

Te mosty pochodzą przecież a autobusu Jelcz PR110 czyli mają francuski rodowód jeszcze z firmy Berliet, a nie Steyra.

Autor:  tomekkomar [ 24 maja 2009, 17:45 ]
Tytuł:  Re: Jelcz 415/416

Cytuj:
W globie były nawet Jelcze serii 300 więc nie jest to przeróbka
No tak ale ten glob był taki jak w tym zielonym S416 (tu zdjęcie zaporzyczone z tematu jelcz serii 300) Obrazek
a w tym granatowym jest zapożyczony od jelczów już z serii 422, 3 i 4. Więc to mnie dziwi.
A te jelcze serii 300 z globem wychodziły na rynek polski, i który to mógł być rok??
Cytuj:
Te mosty pochodzą przecież a autobusu Jelcz PR110 czyli mają francuski rodowód jeszcze z firmy Berliet, a nie Steyra.
Ale chodzi Ci o te dwa pierwsze jelcze czy ten ostatni?? Z mojego rozumowania to dwa pierwsze,ale co z ostatnim, jaki to może być most.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/