Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 maja 2009, 12:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2009, 12:39
Posty: 4
GG: 0
Samochód: brak

Witam wszystkich. Mam może nieco nietypowe pytanie. Ale czy możecie mi odpowiedzieć czy poprzez ten króciec z przodu samochodu (służący do podłączenia zewnętrznego zasilania układu hamulcowego w powietrze) można też w jakiś sposób sprawdzić szczelność pneumatycznego układu hamulcowego?
Oraz co zrobić w przypadku awarii sprężarki, znaczy jak odblokować koła żeby można było holować zestaw (poza podłączeniem zewnętrznego źródła powietrza.
I jeszcze jedno, czy ESP w samochodach ciężarowych działa na każde koło osobno, czy tylko ciągnika?
Prosiłbym o jasne odpowiedzi bo jestem laikiem w tej dziedzinie.


Post Wysłano: 06 maja 2009, 13:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

szczelności układu hamulcowego na dobrą sprawę nie sprawdza się. jezeli układ nie jest szczelny ciśnienie spada, a jeżeli spadnie poniżej dopuszczalnej wartości pojazd nie ruszy.

natomiast wszelkie nieszczelności można usłyszeć.

w przypadku awarii sprężarki można podać powietrze z auta holującego, natomiast jeżeli chcemy wepchnąć auto na lawetę (na holu sztywnym można holować auto ze sprawnynm przy najmniej jednym hamulcem) można blokadę tylnego mostu odblokować śrubami na siłownikach (klucz 24).

ESP działa na wszystkie koła zespołu pojazdów, więc koła przyczepy i naczepy też, czy osobno, trudno powiedzieć - te najnowsze tak. niektóre układy ESP gdy wyhamowują jedno z kół, włączają światła stopu.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 06 maja 2009, 13:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2009, 12:39
Posty: 4
GG: 0
Samochód: brak

Cytuj:
szczelności układu hamulcowego na dobrą sprawę nie sprawdza się. jezeli układ nie jest szczelny ciśnienie spada, a jeżeli spadnie poniżej dopuszczalnej wartości pojazd nie ruszy.

natomiast wszelkie nieszczelności można usłyszeć.
Ok, dzięki za odp. A co do tego pierwszego czy jest np. taka możliwość żeby do tego króćca podłączyć np. manometr....?


Post Wysłano: 06 maja 2009, 14:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

po co?
przecież manometry masz na tablicy rozdzielczej.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 06 maja 2009, 14:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2009, 12:39
Posty: 4
GG: 0
Samochód: brak

No tak, wiem. Ale czy jest taka możliwość, bo trafiłem na takie pytania w pewnym teście, a tam nie chodzi o to czy to się tak robi - bo też nie widzę powodu, tylko o to czy ten króciec można do tego zastosować.


Post Wysłano: 06 maja 2009, 15:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

teoretycznie jest to możliwe, ale wymaga małej gimnastyki.

króciec ten z przodu jak i króciec do węża do pomowania kół posiada zawór zwrotny. powoduje on, że powietrze z układu nie ucieka, a jeżeli podamy powietrze o wyższym ciśnieniu niż w układzie zawór ten przepuszcza powietrze w kierunku układu.

jednak można zastosować nakrętkę powodującą otwarcie zaworu w obie strony, taką jak w wężu do pompowania kół.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 06 maja 2009, 16:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2009, 12:39
Posty: 4
GG: 0
Samochód: brak

OK, rozumiem, czyli normalnym przeznaczeniem tego elementu jest jedynie to żeby podpinać zewnętrzne źródło zasilania powietrza, np. podczas holowania.Dzięki.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: