Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 wrz 2007, 13:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lut 2007, 2:23
Posty: 80
Lokalizacja: Elbląg

Mam pytanko do osób które użytkują bądź użytkowały taki c.s. jak sie sprawuje takie autko??? czy te 390KM nie ma problemu z 20T??? oraz jakie jest spalanko??? z góry dziękuje.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 wrz 2007, 14:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2006, 12:28
Posty: 106
GG: 12479927
Samochód: MAN TGL 12.240 LX
Lokalizacja: Trzcianka

W firmie gdzie pracuje mój tata są 2 takie MANy... Co do spalania, to zadowalają się 27-28l/100km , nie obsługują dalekich tras i raczej z górzystym terenem nie mają do czynienia więc kierowcy nie narzekają na brak mocy (wiadomo, czym więcej tym lepiej...) ale podejrzewam, że na południu Europy przy 20t lekko mu nie jest... Przejechane około 150 tys więc silnik praktycznie dopiero co dotarty...


Tytuł:
Post Wysłano: 05 wrz 2007, 21:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2007, 19:41
Posty: 84
Lokalizacja: szczecin

Kolego 150 tys to już 2 wymiany oleju go czekały więc już dawno się dotarł i został używką. a co do tematu na 20t powinien dać rade, tylko nie wysyłaj go na góry bo zajeździ sprzęgło :). a spalanie średnio się waha około 30 ale to zależy od kierowcy i od rodzaju skrzyni biegów. polecił bym ci pójść do serwisu mana i sprawdzic kartę charakterystyki.

Błędy poprawiłem / Długas

_________________
mechanika, elektryka, elektronik schematy, instrukcje i porady :)


Tytuł:
Post Wysłano: 05 wrz 2007, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lut 2007, 2:23
Posty: 80
Lokalizacja: Elbląg

Cytuj:
kolego 150 tys to juz 2 wymiany oleju go czekały więc już dawno się dotarł i został używką. a co do tematu na 20t powinien dać rade, tylko nie wysyłaj go na góry bo zajezdzi sprzęgło :). a spasanie średnio się wacha około 30 ale to zależy od kierowcy i od rodzaju skrzyni biegów. polecił bym ci pujść do serwisu mana i sprawdzic karte charakterystyki
Kolego ten manik jest w automacie, autko ma śmigać na Rosję, kierunki Moskwa, Petersburg, wiec raczej płasko. a o co chodzi z tą kartą charakterystyki???? autko ma 430tys km i 2004 więc jakaś to nówka blaszka nie jest. moje pytanka wynikają z tego, że z mańkami nie miałem przyjemności.


Tytuł:
Post Wysłano: 06 wrz 2007, 10:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

Z doświadczenia wiem że MANy do oszczędnych nie należą są natomiast niezawodne, przy 410 z 2004roku na krajówce wyciąga 36-37L/100 przy 21-22 dodam że w automacie ale czy może być róznica 10L hymm zastanawiające:)
Pozdrawiam

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Tytuł:
Post Wysłano: 06 wrz 2007, 16:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2006, 12:28
Posty: 106
GG: 12479927
Samochód: MAN TGL 12.240 LX
Lokalizacja: Trzcianka

Cytuj:
10 z 2004roku na krajówce wyciąga 36-37L/100 przy 21-22 dodam że w automacie ale czy może być róznica 10L hymm zastanawiające
Sugerujesz, że ja kłamie?? Napisałem jaką normę mają te auta u nas w firmie... Chłopaki raczej też paliwa nie dolewają do zbiorników... Co prawda żadna 410 (TGA) nie jeździ po kraju ale ich spalanie nie przekracza raczej 32l... Z kosmosu tych liczb nie biorę... Może mają taki wynik bo nikt nie spuszcza... "Zastanawiające" :) Pozdrawiam!!


Tytuł:
Post Wysłano: 06 wrz 2007, 17:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2007, 19:41
Posty: 84
Lokalizacja: szczecin

Maćku, jak zostaniesz mechanikiem tych samochodów albo kierowcą to pogadamy. a co do tematu to w automacie nie kupuj, strasznie się sypią w manie a zwłaszcza z tego rocznika. jeździsz na Rosje a tam są niskie temperatury, a automat lubi przymarznąć, tylko te nowe mają podgrzewacze w skrzyni biegów, ten z 2004 nie ma więc odradzam ci bo będzie Ci więcej palił i skrzynia będzie ci wariować.

_________________
mechanika, elektryka, elektronik schematy, instrukcje i porady :)


Tytuł:
Post Wysłano: 06 wrz 2007, 17:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2006, 12:28
Posty: 106
GG: 12479927
Samochód: MAN TGL 12.240 LX
Lokalizacja: Trzcianka

Cytuj:
Maćku, jak zostaniesz mechanikiem tych samochodów albo kierowcą to pogadamy.
Mechanikiem zostane dopiero za 3 lata (jak skoncze szkole)... A co do auta to mój tata testował jednego przez 2 tygodnie... Jemu wyszło podobne spalanie...


Tytuł:
Post Wysłano: 06 wrz 2007, 18:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2007, 19:41
Posty: 84
Lokalizacja: szczecin

Ja je testowałem, naprawiałem, serwisowałem przez 2 lata , więc mi tu nie pie....... że nie przekraczają 32l bo w to nigdy nie uwierzę, chyba że mówisz mi o samochodzie ciężarowym a nie o ciągniku siodłowym.

_________________
mechanika, elektryka, elektronik schematy, instrukcje i porady :)


Tytuł:
Post Wysłano: 06 wrz 2007, 18:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

Ja też w życiu nie uwierze że Manik pali mniej niż 32l chyba że na pusto albo z niewielkim ladunkiem:), jeździłem chwilke to wiem jak z baku ucieka. A co do automatu jest bardzo wygodny, problem był narazie tylko raz z jakimś zaworkiem, ale udało się naprawić.
Pozdrawiam

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Tytuł:
Post Wysłano: 06 wrz 2007, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2007, 19:41
Posty: 84
Lokalizacja: szczecin

też jestem tego zdania, dlatego uważam że jak ktoś się nie zna na rzeczy to nie powinienien się udzielać na oficjalnym forum

_________________
mechanika, elektryka, elektronik schematy, instrukcje i porady :)


Tytuł:
Post Wysłano: 06 wrz 2007, 21:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2007, 11:04
Posty: 36

Racja ,Święta prawda jak ktoś wie tylko z opowiadań to nic nie wie na temat samochodu. Nie cierpię jak na forum wypowiadają się ludzie którzy w życiu nie mieli nic wspólnego z opisywanym przez siebie samochodem,Ja na temat manów się nie wypowiadam, ale mam znajomego ma cztery Many 19-403 i pod plandeką 24t poniżej 32 nie zejdą,aczkolwiek toporne ale "porządne" samochody i części tanie.


Tytuł:
Post Wysłano: 06 wrz 2007, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2006, 12:28
Posty: 106
GG: 12479927
Samochód: MAN TGL 12.240 LX
Lokalizacja: Trzcianka

Cytuj:
Święta prawda jak ktoś wie tylko z opowiadań to nic nie wie na temat samochodu
Cytuj:
mam znajomego ma cztery Many 19-403 i pod plandeką 24t poniżej 32 nie zejdą
No to teraz położyłeś na sobie krzyżyk, przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś ... :lol:

Pisałem już, że auta w firmie mają lekko ponieważ nie latają na Hiszpanie, Włochy (ogólnie nie wiedzą co to górki) etc. , w miesiącu nie więcej jak 10 tyś. km. , ładunki też rzadko przekraczają 20 t :-) Ja wiem swoje, Wy wiecie swoje i nie mam zamiaru robić burdelu w tym temacie... Ale po prostu nie zgadzam się z tym że 390 może przekroczyć max 32l/100km (i to moim zdaniem w skrajnych warunkach)... I uważam, że stereotyp że MAN jest paliwożerny nie jest tak do końca prawdziwy... Dam przykład, TGL 12.240 LX 5,5t ładunku spalanie 20-21l/100km podczas gdy MB Atego 12 230 przy podobnym ładunku (oba bez przyczepy) palił 24... TGA 460 spalanie 33l/100km , DAF XF 480 - 33l/100km (oba c+n, ładunek 24t)...

Cytuj:
estem tego zdania, dlatego uważam że jak ktoś się nie zna na rzeczy to nie powinienien się udzielać na oficjalnym forum
Tak a ja myślałem że forum jest tez dla osób które chcą się czegoś dowiedzieć... A nie tylko dla "starych wyjadaczy"...

Cytuj:
Ja je testowałem, naprawiałem, serwisowałem przez 2 lata , więc mi tu nie pie....... że nie przekraczają 32l bo w to nigdy nie uwierzę
No to widzę że stary driver z Ciebie jest... Mój ojciec wydaje się wiarygodnym źródłem, i nie mam podstaw żeby mu nie wierzyć, że spalanie 390'tki wynosi 27-28l/100km... Są to oszczędne auta :) W firmie są jeszcze 2 430 D20 i ich spalanie jest juz troche wyższe i wynosi podobnie co 410... Są to niewielkie różnice...

Pozdrawiam :)


Tytuł:
Post Wysłano: 07 wrz 2007, 0:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lut 2007, 2:23
Posty: 80
Lokalizacja: Elbląg

Cytuj:
a co do tematu to w automacie nie kupuj, strasznie się sypią w manie a zwłaszcza z tego rocznika. jeździsz na Rosje a tam są niskie temperatury, a automat lubi przymarznąć, tylko te nowe mają podgrzewacze w skrzyni biegów, ten z 2004 nie ma więc odradzam ci bo będzie Ci więcej palił i skrzynia będzie ci wariować.
a co w tej skrzyni się tak sypie???? o co chodzi z tym przymarzaniem??? na co jest zainstalowane podgrzewanie w skrzyni???lepiej wiedzieć w co sie pakować. znajomy ma tga w automacie tylko, że model 2003, 410 też autko śmiga na rosje i problemów nie miał żadnych ze skrzynią, tylko przy turbinie coś majstrował. czy w d20 to jest inny automat??? jak do serwisu dzwoniłem sie cokolwiek dowiedzieć to panowie zachwalali


Tytuł:
Post Wysłano: 07 wrz 2007, 6:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2007, 11:04
Posty: 36

Kolego maćku nie położyłem krzyżyka na sobie ponieważ te many jeżdżą w tej samej firmie co moje samochody więc wiem ile wynosi ich spalanie.
Ty nawet nie wiesz czy te samochody o których piszesz wożą 10ton a może 15t,20t. Twoja rozbieżność jest bardzo duża.Jeśli w firmie samochody zawsze mają po 24 t stali to chyba wiem dokładnie ile palą.


Tytuł:
Post Wysłano: 07 wrz 2007, 14:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lut 2007, 2:23
Posty: 80
Lokalizacja: Elbląg

koledzy nie kłóćcie się, każdy ma swoją opinię, ja potrzebuje jak najwięcej informacji na temat tego konkretnego modelu. jeśli się ktoś orientuje jak się nazywa ta skrzynia bym był wdzięczny, lub jakąś stronę na ten temat( może być angielska lub niemiecka).


Tytuł:
Post Wysłano: 07 wrz 2007, 16:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2007, 19:41
Posty: 84
Lokalizacja: szczecin

Kolego mierzej , skrzynie automatyczne w niskich temperaturach lubią zamarznąć, z tego względu iż sterowanie skrzyni jest elektryczno-pneumatyczne czyli na cewkach. Jak trochę bardziej ją przymrozi to się zatną i po biegach.A W tego typach skrzyni często padają cewki, synchronizatory i sprzęgło. Dlatego szczerze ci odradzam automat na Rosje.


A do maćka z Trzcianki
Cytuj:
gun20 napisał:
Ja je testowałem, naprawiałem, serwisowałem przez 2 lata , więc mi tu nie pie....... że nie przekraczają 32l bo w to nigdy nie uwierzę


No to widzę że stary driver z Ciebie jest... Mój ojciec wydaje się wiarygodnym źródłem, i nie mam podstaw żeby mu nie wierzyć, że spalanie 390'tki wynosi 27-28l/100km... Są to oszczędne auta Smile W firmie są jeszcze 2 430 D20 i ich spalanie jest juz troche wyższe i wynosi podobnie co 410... Są to niewielkie różnice...
nie jestem driverem tylko serwisantem łepku więc nie pokazuj swoich wypocin, tylko czytaj i się ucz!!! SZACUNEK DLA WSZYSTKICH SZOFERóW

_________________
mechanika, elektryka, elektronik schematy, instrukcje i porady :)


Tytuł:
Post Wysłano: 07 wrz 2007, 23:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lut 2007, 2:23
Posty: 80
Lokalizacja: Elbląg

gun20 a jak sie sprawują silniki D20, na co zwrócić baczną uwagę przy eksploatacji, mają jakieś wrażliwe punkty??? paliwo wiadomo, w miarę możliwości wiedzieć co się leje.


Post Wysłano: 27 mar 2009, 22:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2009, 8:59
Posty: 19
GG: 0
Samochód: volvofh12

kolego mierzej mam problem z Volvem FH12 Czy mógym zabrac Ci chwilke jakbys spojrzał na Temacik masters84. na forum Mechanik


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 27 mar 2009, 22:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Cytuj:
Z doświadczenia wiem że MANy do oszczędnych nie należą są natomiast niezawodne, przy 410 z 2004roku na krajówce wyciąga 36-37L/100 przy 21-22 dodam że w automacie ale czy może być róznica 10L hymm zastanawiające:)
Pozdrawiam
Ja Ci powiem to co juz wiesz, tzn nie jest mozliwe ze Tobie pali 37, a tamtemu 28:).
Jezdzilem juz roznymi samochodami i po kraju kazdy jeden pali 35 - 37. Przy jezdzie Polska - zachod - Polska 31-34. Na wywrotce srednio to ok 35, ale w jedna strone pusto.
Ci co pisza "a mi to pali 28" z kosmosu sie urwali.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: