Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 lut 2009, 15:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sie 2008, 22:02
Posty: 10
GG: 9754572
Samochód: Chrysler 300c

http://historiajzs.bloog.pl/id,3840247, ... komentarze

teraz się natknełem na ten artykuł.

Na jelonka postawili kabinę od autobusu :shock:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Post Wysłano: 23 lut 2009, 15:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lip 2008, 20:23
Posty: 98
Samochód: na sprzedaż
Lokalizacja: Inwałd/Wadowice

Gdyby wtedy poprawili błędy i wprowadzili to do produkcji to teraz Jelcz byłby pewnie potentatem na rynku pojazdów długodystansowych :)

_________________
Są przed nami, za nami i wokoło nas...TERAZ NAM NIE UCIEKNĄ!

B - 17.12.2010r

A jak będą chcieli iść do muzeum lotnictwa, to zabierzesz ich do muzeum lotnictwa, kur*a jego mać!


Post Wysłano: 23 lut 2009, 16:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

To nie kabina autobusu. Do budowy tej kabiny (typ 138) wykorzystano elementy autobusu turystycznego Jelcz PR110 De Lux, takie jak szyba przednia z wycieraczkami, dach i boczne drzwi. Z tego co pamiętam to prototyp powstał w przedziale lat 1984-1986.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 23 lut 2009, 17:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Dobrze że te kabiny nie weszły do masowej produkcji, to jakiś totalny niewypał.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 23 lut 2009, 17:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

Cytuj:
To nie kabina autobusu. Do budowy tej kabiny (typ 138) wykorzystano elementy autobusu turystycznego Jelcz PR110 De Lux, takie jak szyba przednia z wycieraczkami, dach i boczne drzwi. Z tego co pamiętam to prototyp powstał w przedziale lat 1984-1986.
a fotele widzę od IFY :roll:


Ostatnio zmieniony 23 lut 2009, 17:38 przez eRKaZet, łącznie zmieniany 1 raz.
A czy ja napisałem cokolwiek o fotelach?


Post Wysłano: 23 lut 2009, 17:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

:) Kabina Jelcza PR 110,wzorowany na Francuskim autobusie Berliet.Robiłem na tym kat D w 1986 roku.Swego czasu obcięto budę z tego autobusu i wrzucono na podwozie Star-a 200 a wyszło z tego Jelcz 080 (niewypał).
Obrazek

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 23 lut 2009, 17:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

"niezgorsza" ciężarówka
mojego taty kolega 15 lat temu przerobił autobus na ciężarówkę nie pamiętam marki był to prawdopodobnie ikarus lub sanos, wyciął część pasażerską i zrobił zabudowę woził nim owoce i warzywa


Post Wysłano: 23 lut 2009, 19:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sie 2008, 22:02
Posty: 10
GG: 9754572
Samochód: Chrysler 300c

swego czasu w stargardzie Szczecińskim widziałem taką przeróbkę autosana H9

dałem link do całego artykułu.

błędów było na mój gust za dużo żeby poprawiać. przecież to kabina projektowana do autobusu a nie ciężarówki! silnika miało w niej nie być przez to masakryczne ciasno za kokpitem się stało. brak pasów bezpieczeństwa. wtedy chyba nie były jeszcze wymagane.

swoją drogą jak by coś na wzór tej kabiny zaprojektowali coś nowszego oinstalacje elektryczną upchali w desce pod szybą zamiast na masce...

była by pewnie polska Magnuma :D


Post Wysłano: 23 lut 2009, 19:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
przecież to kabina projektowana do autobusu a nie ciężarówki! silnika miało w niej nie być przez to masakryczne ciasno za kokpitem się stało.
A widziałeś kiedyś fabryczny autobus z kabiną jak w ciężarówce? To kabina projektowana do ciężarowego Jelcza z użyciem elementów autobusu, żeby zminimalizować koszty ewentualnej produkcji. Tunel silnika jest dość niski, przeszkadza jedynie skrzynka z instalacją elektryczna.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 23 lut 2009, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 15:59
Posty: 135
GG: 0
Samochód: 4141
Lokalizacja: BIAłystok

Cytuj:
była by pewnie polska Magnuma :D

Dobre stwierdzenie :D

Projekt może nie udany ale żeby ten jelonek wszedł do produkcji to barwnie by wyglądały nasze ulice z taką "Magnumką" :lol:

_________________
Praca- DRIVER


Post Wysłano: 23 lut 2009, 21:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

co do autosana h9 to i ja widziałem przeróbkę, albo to była wersja którą produkowano, tak mi się wydaję. Buda była ta sama tylko wszystkie siedzenia były powyjmowane i w oknach (nie wszystkich) zamiast szyb była wspawana blacha facet woził nim pasze w workach. Jednym słowem maxi blaszak. :)


A co do magnumki :) to można przypuszczać że od 1985 na pewno kształt kabiny by uległ zmianie, wszystkie niedociągłości i niedopracowania zostały by skorygowane i mógłby mieć większą popularność od 422 i 622. To że wiązka elektryczna była umieszczona w kabinie po środku konsoli to nawet dobrze bo w zimie jak coś by nawaliło nie trzeba by było wychodzić na zewnątrz i otwierać potężnej machy i marznąć...!!


Post Wysłano: 24 lut 2009, 19:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

eRKaZet nie można cię cytowac?czy co?-nawiązałem do twojego postu,bo wypisałeś co jest wziętę od czego do budowy tej kabiny...pociągnęłem dalej i tyle...


Post Wysłano: 24 lut 2009, 22:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 18:37
Posty: 113
GG: 0

a czy wiadomo co się dzieje z tym jelczem??


Post Wysłano: 25 lut 2009, 11:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Cytuj:
a czy wiadomo co się dzieje z tym jelczem??
Sarajewo :mrgreen:
To był prototyp i na pewno poszedł na żyletki, a jeśli nawet nie cały to kabina poszła...

A mi się nawet podoba, zwróćcie uwagę na przestrzeń nad górną leżanką i porównajcie sobie do kabiny np. w 416.

_________________
Semper Fidelis


Post Wysłano: 25 lut 2009, 23:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 13:46
Posty: 22
GG: 0

Cytuj:
a czy wiadomo co się dzieje z tym jelczem??
Stoi u mnie na półce. (w skali 1:20)


Post Wysłano: 25 lut 2009, 23:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2007, 19:27
Posty: 274
Samochód: Rav
Lokalizacja: Sieradz/ Zadzim

Możesz dać zdjęcie?

_________________
Polska Mieszkam w Polsce


Post Wysłano: 25 lut 2009, 23:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2007, 15:59
Posty: 26

Niestety smutna prawda jest taka, że błędem przede wszystkim klepanie sporej części ówczesnej "polskiej" motoryzacji na zagranicznych licencjach. Jelcz jeden model autobusu przeciągał od modelu PR110 przez M11 -> M120 -> M121 -> M181 -> M183 i pewnie robiłby to nadal gdyby nie bankructwo... Jak widać na zdjęciach kilka postów wyżej nawet ciężarówki chcieli robić na bazie tych samych autobusów... Według mnie to był podstawowy błąd, później błędem był długi okres produkcji Jelonków które też nie doczekały się przyzwoitych następców. A wydaje mi się, że naprawdę droga Jelcza mogłaby wyglądać zupełnie inaczej.


Post Wysłano: 26 lut 2009, 11:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

A czym się mieli przejmować, skoro w latach 70, 80 i jeszcze na początku 90 mieli zbyt na każde dziadostwo które wyprodukowali. Nikt wtedy nie przejmował się tym co bedzie kiedyś bo nie było konkurencji. A potem było już za późno na jakieś nowe produkty.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 26 lut 2009, 11:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2007, 15:59
Posty: 26

Cytuj:
A czym się mieli przejmować, skoro w latach 70, 80 i jeszcze na początku 90 mieli zbyt na każde dziadostwo które wyprodukowali. Nikt wtedy nie przejmował się tym co bedzie kiedyś bo nie było konkurencji. A potem było już za późno na jakieś nowe produkty.
No właśnie jak widać mieli się czym przejmować. Problem tylko w tym, że standardowo za późno się obudzili i skończyło się jak z wszystkim innym :?


Post Wysłano: 26 lut 2009, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2006, 17:33
Posty: 172
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

:lol: hehe jeszcze się okaże że to na ,,papierach,, tego modelu francuzi skleili Magnumke :wink:
a tak na poważnie to... gdyby popracowano dokładnie na tym modelem to kto wie 8) może by powstał Jelcz al'a Super Space Cab lub Megaspace :U

Pozdrawiam :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: