Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 sty 2009, 17:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2009, 17:22
Posty: 2
GG: 0

Witam jestem nowy w kwestii kamaza
proszę o poradę
mam poważny wyciek oleju w silniku w okolicy łączena silnika ze skrzynią (silnik obudowa rozrządu) albo z łączenia silnika ze sprężarką
olej pojawia się pomiędzy cylindrami pod sprężarka ( w okolicach łączenia bloku z obudową rozrządu) i wypływa na zewnątrz
mam pytanie: jak w kamazie wymontować sprężarkę, może jakieś pomysły na ten wyciek, może jakiś kawałek literatury na ten temat (właśnie zamówiłem książkę ale poczta??)
-kamaz 5511 -sprężarka zamontowana nad rozrządem
z góry dziękuję
pozdrawiam


Post Wysłano: 30 sty 2009, 12:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2009, 23:53
Posty: 5
GG: 0
Samochód: KAMAZ SCANIA

Witam,co do sprężarki to trzyma się na trzech śrubach na klucz 17, musisz mieć długą nasadkę bo znajdują się pod tym grubym gumowym wężem od filtra powietrza. Wcześniej spuść płyn(wystarczy z 15l) i odkręć rurkę idącą od sprężarki w dół na blok(dwie nakrętki na klucz 10),wąż gumowy od góry idący do zbiorniczka wyrównawczego i oczywiście rurkę z powietrzem.
Niestety prawdopodobnie(przypadłość tych silników)leje właśnie na łączeniu obudowy z silnikiem jest tam kanał olejowy(w środku)umieszczony blisko łączenia i lubi sobie tam wysadzić uszczelkę...
Mój mechanik (ma jakieś 25 lat spędzone w warsztacie) powiedział że te uszczelki które teraz są w sklepach po jakimś czasie i tak puszczą bo są robione z jakiegoś innego materiału(ekologicznego) to nie to samo co kiedyś...
Ja oddałem cały silnik do uszczelnienia i dopiero ten gość dotoczył jakąś tulejkę która osłania to felerne miejsce, ale silnik cały wyjęty obok tokarki ,frezarki i podobne...Trudno będzie to zrobić na podwórku :)


Post Wysłano: 05 lut 2009, 13:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik