wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Terberg
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=18205
Strona 1 z 2

Autor:  Igor [ 01 sty 2009, 19:12 ]
Tytuł:  Terberg

Cytuj:
Obrazek

Jak wiele firm z branży motoryzacyjnej, historia Terberga rozpoczyna się w kuźni, w miejscowości Benschop (Holandia) 13 maja 1869r. Po zakończeniu II wojny światowej, zakład zakupił ciężarówki pochodzące z Armii USA, które następnie zostały udoskonalone, i sprzedane ludności cywilnej. Wykorzystywane były do przewozu najróżniejszych materiałów, od razu zdobywając uznanie ich właścicieli. Z biegiem czasu, opinia o marce "szła w świat", co procentowało kolejnymi zamówieniami. Pierwsza ciężarówka z prawdziwego zdarzenia, przeznaczona do najtrudniejszego terenu została wyprodukowana w roku 1966, był to Terberg SF1200 6x6, wykorzystujący kabine i silnik Mercedesa. Rok później, zaprezentowany został kolejny model N800, tym razem przeznaczony do lżejszych prac, zbudowany z wykorzystaniem kabiny Van Eck, i silnikiem holenderskiego pochodzenia - DAF.

Obrazek

Kolejne lata, to pasmo sukcesów. Rok '68 to ważna data - pierwszy udział w wystawie pojazdów użytkowych RAI Amsterdam, który zaowocował 68 zamówieniami na ciężarówki tego producenta. Lata kolejne, to m.in rozpoczęcie eksportu wywrotek na rynek Niemiecki i Belgijski. W 1973 roku, rozpoczęła się historia ciągników RoRo, czyli pojazdów pracujących w terminalach naczepowych oraz portach kontenerowych - pierwszym takim ciągnikiem mogła szczycić się firma Burger z Rotterdamu. Współpraca z Volvo, trwająca do dziś rozpoczęła się w 1974 roku, na wystawie pojazdów w Amsterdamie i dotyczyła wyposażenia Terbergów w kabiny Volvo - pojazdy na podzespołach Mercedesa są produkowane równolegle.

Obrazek

W ciągu kilku następnych lat, firma rozwija się, zdobywa kolejne ważne zamówienia, jak m.in zamówienie kilkunastu wywrotek SF1400 6x6 z Dubaju i Bahrajnu, kontrakt na dostarczenie 36 ciągników RoRo 4x4 do Rosji czy 50 jednostek F1450 6x4 do Wietnamu. W 1981 roku, Terberg podpisał kontrakt na dostarczenie wyprodukowanych na specjalne zamówienie transporterów rur z napędem 8x8, mogący przewozić ładunek o długości nawet 24m. Rok '82 to rok pod znakiem wywrotki 8x8 z kabiną dla jednego kierowcy, nazwanej F1800 8x8 która przez kolejne dwa lata ewoluowała do modelu F2000 8x8, w którym wykorzystano kabinę i silnik Volvo, producentem osi była firma Faun.

Obrazek

Obrazek

W roku 1985 z Ameryki przyszło kolejne, nietypowe zamówienie - 50 podwozi 10x6, które później firma Schwing zabudowała pompami do betonu mogącymi transportować ten surowiec na nawet 52m! Czternaście lat po rozpoczęciu produkcji, 1000 ciągnik RoRo trafił do odbiorcy - portu USSR w Odessie. W 1994r firmie przyznano certyfikat ISO9001 a w 1994r powstała spółka joint venture pomiędzy spółkami Volvo Trucks i Terberg B.V. której głównym zadaniem było opracowywanie i budowa prototypów specjalistycznych ciężarówek Volvo - nazwano ją S.T.V. (Special Transport Vehicles).

Obrazek

Obrazek

Dzisiaj firma wciąż sprzedaje swoje, produkowane na najwyższym poziomie wywrotki i ciągniki RoRo. Ciężarówki wciąż budowane są na podstawie podzespołów Volvo takich jak silniki, kabiny, w przypadku lżejszych wywrotek i ciągników RoRo korzysta się również z osi Volvo. Ciągniki RoRo mogą zostać wyposażone w silniki Cummins, Mercedes-Benz oraz Volvo.

Obrazek

Obrazek
Tekst: Igor Samson
Fotografie oraz źródło informacji: www.terbergbenschop.nl

Autor:  wojtas92 [ 02 sty 2009, 2:50 ]
Tytuł:  Re: Terberg

Oto taki potworek ze stajni Terberga: TERBERG FM2000 440
Obrazek

(c) Wojciech Judkowiak / Wojtas92

Zdjęcie wykonałem o ile dobrze pamiętam podczas targów BUDMA 2007.

Autor:  Usunięty użytkownik 4606 [ 02 sty 2009, 13:40 ]
Tytuł:  Re: Terberg

Ktos pytał o DMC
POJAZD 10x8
Masa całkowita: ............... 50.000 kg
Osie przednie 1+2: .......... 20.000 kg
Oś 3: ................................. 7.500 kg
Osie tylne 4+5: ................ 23.000 kg

Techniczna
Masa całkowita: ............... 63.000 kg
Osie przednie 1+2: .......... 24.000 kg
Oś 3: ................................. 9.000 kg
Osie tylne 4+5: ................ 30.000 kg
Podwozie-kabina
Razem: ............................ 13.900 kg
Osie przednie (1+2): .......... 8.600 kg
Osie tylne (3+4+5): ........... 5.300 kg

8x8
Masa całkowita: ............... 46.000 kg
Masa całkowita zestawu:.. 50.000 kg
Oś przednia (1): ............... 11.500 kg
Osie tylne (3): .................. 34.500 kg
Techniczna
Masa całkowita: ............... 54.000 kg
Masa całkowita zestawu:.. 65.000 kg
Osie 1+2 (na oś): ............. 12.000 kg
Osie 3+4 (na oś): ............. 15.000 kg

Podwozie-kabina
Razem: ............................ 12.500 kg
Oś przednia (1): ................. 5.600 kg
Osie tylne (3): ................... 6.900 kg

8x6
Masa całkowita: ............... 44.500 kg
Masa całkowita zestawu:.. 50.000 kg
Oś przednia (1): ............... 11.500 kg
Osie tylne (3): .................. 33.000 kg
Techniczna
Masa całkowita: ............... 54.000 kg
Masa całkowita zestawu:.. 65.000 kg
Osie 1+2 (na oś): ............. 12.000 kg
Osie 3+4 (na oś): ............. 15.000 kg
Podwozie-kabina
Razem: ............................ 11.800 kg
Oś przednia (1): ................. 5.250 kg
Osie tylne (3): ................... 6.500 kg

6x6
Masa całkowita: ............... 34.500 kg
Masa całkowita zestawu:.. 50.000 kg
Oś przednia: .................... 11.500 kg
Osie tylne: ....................... 23.000 kg
Techniczna
Masa całkowita: ............... 42.000 kg
Masa całkowita zestawu:.. 65.000 kg
Oś przednia: .................... 12.000 kg
Osie tylne: ....................... 30.000 kg
Podwozie-kabina
Razem: ............................ 10.800 kg
Oś przednia: ...................... 6.100 kg
Osie tylne: ........................ 4.700 kg

Autor:  Igor [ 02 sty 2009, 13:48 ]
Tytuł:  Re: Terberg

Obrazek

Co jak co, ale Terberg na Polskich drogach to wciąż widok dosyć egzotyczny.. Sfotografowany przeze mnie wozi asfalt na budowy które obsługuje tarnowski Poldim. Firma posiada dwa Terbergi, oby dwa w podobnej konfiguracji.

Autor:  Traker199 [ 02 sty 2009, 16:21 ]
Tytuł:  Re: Terberg

Witam.To ja sie pytalem oDMc,dzieki kolego Komandor za pamięć i info na ten temat.Pozdrawiam!

Autor:  Grzesiek_KBR [ 02 sty 2009, 22:41 ]
Tytuł:  Re: Terberg

Cytuj:
Co jak co, ale Terberg na Polskich drogach to wciąż widok dosyć egzotyczny.. Sfotografowany przeze mnie wozi asfalt na budowy które obsługuje tarnowski Poldim. Firma posiada dwa Terbergi, oby dwa w podobnej konfiguracji.
Firma była ale padła, czy tez została przejęta, mniejsza z tym. Mają (czy mieli) napewno 3 sztuki Terbergów wszystkie typu FL2000WDG 8x8 i chba jeszcze jednego jako "dawce", silnik Volvo 420 KM, Przednie osie na poduszkach, tył- ciężko jednoznacznie określić co to było, skrętne osie 1,2 i 4., z przodu opony 455 lub 435/XX R 22.5, z tył nie pamiętam rozmiaru ale felgi 24". Znajde fotki to wrzucę. Dodam tylko że te autka biły rekordy na wadze.

Autor:  Kamil [ 02 sty 2009, 23:42 ]
Tytuł:  Re: Terberg

Do nie dawna widywałem jeszcze te pojazdy, a co do rekordów wagi to do pewnego czasu każdy pojazd bił tam rekordy, oczywiście odpowiednie do swoich gabarytów, jeden jak mi utkwił to 28 ton masy na trzy osiowej Scanii.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 13 mar 2009, 21:24 ]
Tytuł:  Re: Terberg

Obiecane kiedyś zdjęcia:
Terberg FL2000WDG 8x8, dodam tylko że wszystkie miały aluminiowe "skrzydełka" przykrywające skrzynię ładunkową od góry. Kabina taka sam jak w zwykłej FL-ce. Silnik 420KM, przód na poduchach, tył na czymś w stylu wahacza, kierowane osie 1,2 i 4.
ObrazekObrazekObrazek
Masa własna ok. 19-19,5 t, masa całkowita nierzadko powyżej 50.

Autor:  eRKaZet [ 13 mar 2009, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Terberg

Terberg FM2000:
Obrazek

Autor:  skoczek69 [ 13 mar 2009, 23:00 ]
Tytuł:  Re: Terberg

Tego z poldimu to chyba jakoś widziałem jak do nas do kamieniołomu po kamień przyjechał, chyba że było to bardzo podobne auto, ale napewno czteroosiowy terberg.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 13 mar 2009, 23:06 ]
Tytuł:  Re: Terberg

Cytuj:
Tego z poldimu to chyba jakoś widziałem jak do nas do kamieniołomu po kamień przyjechał, chyba że było to bardzo podobne auto, ale napewno czteroosiowy terberg.
Jeśli chodzi ci o kamieniołom "Zalas" to tam było bardzo dużo "podpoldimowych" ciężarówek.

Autor:  skoczek69 [ 13 mar 2009, 23:09 ]
Tytuł:  Re: Terberg

O chodzi dokladnie o ten zakład, byłeś tam kiedyś ? czasem ciekawe wozy można tam spotkać, czekać tylko aż sezon się zacznie :D

Autor:  Grzesiek_KBR [ 13 mar 2009, 23:14 ]
Tytuł:  Re: Terberg

Cytuj:
O chodzi dokladnie o ten zakład, byłeś tam kiedyś ? czasem ciekawe wozy można tam spotkać, czekać tylko aż sezon się zacznie :D
Z góry przepraszam za OT ale odpowiem, na zakładzie nie byłem ale przewinęlo mi się przez ręce swego czasu sporo kwitków z tamtego zakładu, stąd wiem. Jeździły tam cudeńka pod barwami Poldimu, a teraz juz tylko firmowe pojazdy.

Autor:  Przemo100 [ 27 mar 2009, 22:35 ]
Tytuł:  Re: Terberg

Panowie ja znam rekord nastepujący: 4 osiowy terberg mial zalodowane 40 ton materialu ;)

Autor:  Grzesiek_KBR [ 27 mar 2009, 22:38 ]
Tytuł:  Re: Terberg

Miałem tego nie ujawniać ale cóż... 4-ośka ponad 63t całkowitej :shock: , netto łatwo sobie obliczyć. I miej tu człowieku normalne drogi :/

Autor:  SKIT [ 20 sie 2009, 21:27 ]
Tytuł:  Re: Terberg

Obrazek

Autor:  kilian999 [ 11 wrz 2011, 20:04 ]
Tytuł:  Re: Terberg

U mnie w okolicy są dwa takie pojazdy... postaram się je sfotografować.

Autor:  PiotrowskiW [ 13 wrz 2011, 20:01 ]
Tytuł:  Re: Terberg

Niedaleko mnie na budowie autostrady A1 odcinek Pyrzowice-Piekary Śląskie ( podsiemonia) jeżdżą co najmniej takie auta, widziałem napis Terberg ale myślałem, że to nazwa firmy, a nie marki samochodu.
Zamiast plandeki do przykrywania materiałów sypkich mają takie "wrota" otwierane na boki do załadunku, przez co nie da się nasypać z "górką"
Myślę, że w porównaniu z co poniektórymi to jak na 63 t dmc, wożą bardzo mało-nie wiem jakimi ale 4 osiowymi "nowymi manami" 4x8 wożą o połowę więcej, sądząc po objętości kamienia.

Autor:  kilian999 [ 13 wrz 2011, 21:45 ]
Tytuł:  Re: Terberg

u mnie na parkingu Miratransu stoją 3 podajże takie pojazdy

Autor:  Lotnik66 [ 13 wrz 2011, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Terberg

HUP - JAWORSCY posiadają dwa auta w konfiguracji chyba 4x4.
Z tego co na serwisie mówił ich kierownik - bardziej sobie chwalą niż Scanię.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/