Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 lis 2008, 18:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lis 2008, 18:25
Posty: 5
GG: 0
Samochód: scania

witam mam problem scania 4 380 po zalaczeniu stacyjki wskazowka wskaznika pradu wychyla sie na minus czyli na czerwone przewaznie jest problem z odpaleniem ledwo kreci choc sa nowe 2 dniowe akumulatory jak zapali wskazowka idzie na plus po chwili wraca na srodek pomiedzy plus a minus czy ktos mial taki przypadek?pomocy :)


Post Wysłano: 26 lis 2008, 19:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sie 2008, 12:39
Posty: 34
GG: 11917879
Samochód: VOLVO FH12
Lokalizacja: BUSKO-ZDRÓJ

Trzeba sprawdzić rozrusznik ponieważ mogą byc zużyte tulejki/łozyska na wirniku i wtedy wirnik działa pod skosem i ciezko kreci pobierając bardzo duzo prądu i choc miałbys 10 takich akumulatorów to ci nic nie da.....Sprubuj bo to najczestrza przyczyna!!! Pozdro :idea:

_________________
Góra ci co kochają ciezarówki i 3mają sie razem!!!!!!!


Post Wysłano: 26 lis 2008, 21:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lis 2008, 18:25
Posty: 5
GG: 0
Samochód: scania

Cytuj:
witam mam problem scania 4 380 po zalaczeniu stacyjki wskazowka wskaznika pradu wychyla sie na minus czyli na czerwone przewaznie jest problem z odpaleniem ledwo kreci choc sa nowe 2 dniowe akumulatory jak zapali wskazowka idzie na plus po chwili wraca na srodek pomiedzy plus a minus czy ktos mial taki przypadek?pomocy :)
dzieki za odpowiedz ale dodam jeszcze ze po zapaleniu auta gasze go i zapalam 20 razy dziennie i niema zadnego problemu problem jest tylko po 10 - 12godzinach gdy auto nie chodzi


Post Wysłano: 26 lis 2008, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

ja bym tu obstawiał że coś za dużo prądu pobiera. Jak odpalasz co troche to nie zdąrzy pobrać z akumulatorów tak dużo prądu jak po 12h i nie będzie problemów z odpaleniem. Nie masz tam jakiegoś alarmu, lampek czy czegoś co mogło by prąd na zgaszonym pociągnąć. Sprawdź na zgaszonym miernikiem jakie ma napięcie i przy odpalonym!!!!


Post Wysłano: 26 lis 2008, 22:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lis 2008, 18:25
Posty: 5
GG: 0
Samochód: scania

Cytuj:
Cytuj:
witam mam problem scania 4 380 po zalaczeniu stacyjki wskazowka wskaznika pradu wychyla sie na minus czyli na czerwone przewaznie jest problem z odpaleniem ledwo kreci choc sa nowe 2 dniowe akumulatory jak zapali wskazowka idzie na plus po chwili wraca na srodek pomiedzy plus a minus czy ktos mial taki przypadek?pomocy :)
dzieki za odpowiedz ale dodam jeszcze ze po zapaleniu auta gasze go i zapalam 20 razy dziennie i niema zadnego problemu problem jest tylko po 10 - 12godzinach gdy auto nie chodzi
sprawdzalem wszystko odlaczane bylo radio halogeny naczepa nawet wentylator


Post Wysłano: 27 lis 2008, 10:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Gdzieś ci prąd ucieka na postoju, trzeba by sprawdzić amperomierzem przy odłączonych akumulatorach. Tzn. akumulatory podłączone do masy, a pomiędzy przewód prądowy a klemę podłączyć amperomierz i on wtedy pokaże jaki prąd przepływa. Każdy elektryk ci to sprawdzi.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 27 lis 2008, 16:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sie 2008, 12:39
Posty: 34
GG: 11917879
Samochód: VOLVO FH12
Lokalizacja: BUSKO-ZDRÓJ

Hmmm moze ''hebel'' wiesz co to jest kiedys znajomy miał podobny problem okazało sie ze cis hebel nie stykał całą powierzchnią i objawy były te same tylko ze jemu podcza zapalania to jeszcze kontrolki gasły :idea:

_________________
Góra ci co kochają ciezarówki i 3mają sie razem!!!!!!!


Post Wysłano: 27 lis 2008, 17:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

A nie masz kolego przypadkiem lodówki moze w aucie jakiejs duzej ? Co pracuje non stop i prad wyciaga... a miałes ten sam problem przed zmiana akumulatorów ?? Moze trafiły Ci sie trefne akumulatory i nie trzymaja pradu poprostu :)


Post Wysłano: 27 lis 2008, 19:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lis 2008, 18:25
Posty: 5
GG: 0
Samochód: scania

Cytuj:
witam mam problem scania 4 380 po zalaczeniu stacyjki wskazowka wskaznika pradu wychyla sie na minus czyli na czerwone przewaznie jest problem z odpaleniem ledwo kreci choc sa nowe 2 dniowe akumulatory jak zapali wskazowka idzie na plus po chwili wraca na srodek pomiedzy plus a minus czy ktos mial taki przypadek?pomocy :)
dzieki wszystkim za odp przed zmiana baterii bylo tak samo auto oprocz radia cd i cb nic wiecej nie posiada jast to rocznik 2000 wiec hebla do rozlaczania tez niema


Post Wysłano: 27 lis 2008, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Rozłacz na noc akumulatory :) a rano podłacz je ponownie i zobaczysz czy auto bedzie dobrze kreciło jak tak to znaczy ze masz jakiegoss małego głoda co Ci prad pozera :)


Post Wysłano: 28 lis 2008, 11:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Poza tym to może być niebezpieczne, jak masz gdzieś choćby małe zwarcie to można spalić instalację albo cały samochód.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 06 gru 2008, 11:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lip 2008, 9:44
Posty: 102
GG: 1520853
Samochód: Osobowy
Lokalizacja: Niedaleko Białej Podlaskiej

witam mam to samo w ciągniku ale rolniczym john deere też jak raz go sie zapili to póżniej co kilka godzin palił. wymieniliśmy tulejki w rozruszniku bo były popękane ale z duzo to nie pomogło i na noc zdjąłem kleme i rano pali ładnie więc coś tu pożera prąd u Ciebie jak i u mnie...

_________________
B
B+E
C
C+E
W PRZECIĄGU PÓŁ ROKU ;D


Post Wysłano: 12 gru 2008, 6:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2008, 22:35
Posty: 75
GG: 483170
Samochód: IVECO MAN DAF SCANIA RENAULT
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

vitam. kolego to nie rozrusznik-bo zapala.Winą obarczam alternator.W normalnych warunkach amperomierz w scanii pokazuje po włączeniu zapłonu delikatny odchył w lewo(na minus).To jest pobór na urządzenia sterujace(kontrolki, abs,ecas,edc,itp.). Po uruchomieniu silnika powinna pójść na maxa w prawo(na +50A) a najdalej po5-7sekundach zejsc prawie do środka ale cały czas po prawej stronie-to oznaczało by że alternator ładuje.U ciebie jak piszesz wraca na środek.tzn. że nie ładuje albo robi to b.słabo.Najprostrzy sposób to odkręć 13-stką czerwony kabelek i między niego a alternator podłącz żarówke H4 nie może się nawet żażyć(miernik nie powinien pokazać więcej niż 0.5 A). zapłon ma być wyłączony a główny wyłącznik włącz. Lepiej żeby ci ktoś pomógł bo o zwarcie w takim przypadku nie problem. Inna sprawa to to ze uszkodzone diody w alternatorze(a je właśnie podejrzewam) potrafią sie grzać- sprawdz czy ten twój alternator rano nie jest przypadkiem letni.To na 100% będzie oznaczało że jest uwalony.

_________________
HELP-TIR-Pomoc24 help-tir@wp.pl GaduGadu 483 170
Elektromechanika ciężarowa


Post Wysłano: 12 gru 2008, 15:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale wynika z pytania,że po włączeniu zapłonu ,jeszcze przed uruchomieniem rozrusznika , wskazówka idzie bardzo na minus.Więc rozrusznkoi dałbym spokój.Co nie znaczy,że nie można go przejrzeć..
Ale jeśli tak, to przy wyłączonym zapłonie nic prądu nie powinno pobierać.. To jednak takie sobie gdybanie. Bez kawałka amperomierza i choćby żarówki z przewodami nic się na odległość nie zdziała.
Za to wierzę w uszkodzoną diodę w alternatorze.

_________________
ego


Post Wysłano: 24 gru 2008, 5:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2008, 23:45
Posty: 5
GG: 0
Samochód: 35-08

Witam
Jeżeli po przekreceniu stacyjki amperomierz pokazuje dużą odchyłkę na minus to swiadczy o poborze prądu z bateri-lub spadek napięcia bateri.Poniewaz jak spadnie napiecie prąd też spada. Co ma do tego rozrusznik ? przecież jeżeli nie załączamy automatu to pobór prądu z jego strony jest zerowy !!!!!!! .

Włącz w klemę dodatnią amperomierz i wyłacz stacyjke. Jeżeli pokaże pobór pradu wiekszy od nominalnego/najlepiej zmierzyć w drugim takim samym bo nie znam wartości/ to szukaj w instalacji. Natomiast jeżeli pobór jest OK to zareklamuj baterie i wszystko . Sprawdz napięcie na bateri podczas uruchomionego silnika musi być około 14.5 V /spróbuj go obciażyć swiatłami wraz z dmuchawą itp. Jezeli to jest to alternator jest OK wywal szajs który kupiłes


Post Wysłano: 09 sty 2009, 21:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2008, 23:12
Posty: 29
GG: 3608399
Samochód: Volvo & Scania & Mercedes
Lokalizacja: Biała [DLE]

Odświeżę stary temat:

Ja dwa dni walczyłem ze Scanią 4 i szukałem, co mi pobiera prąd (iskrzenie przy podłączaniu klem) i okazało się, że to przetwornica. Sprawdź, może masz tam jakąś sporą przetwornicę na 12v lub 220v (np. do lodówki). Przy samym zapłonie ładuje rozładowane kondensatory przez jakiś czas, przez co pobiera dużo prądu, a jak zgasisz i zapalisz - nie zdążą się rozładować.

_________________
GoldenTeam
http://www.goldenteam.home.pl/ngl/index.php


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: