wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

[Mercedes, 814] Bębny, szpilki
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=17874
Strona 1 z 1

Autor:  madexgsm [ 05 gru 2008, 0:10 ]
Tytuł:  [Mercedes, 814] Bębny, szpilki

witam wlasnie wrocilem z trasy przy powrocie jakies 200km przed domem poczolem drgania gdy wysiadlem i zobaczylem co sie dzieje w tylnej osi :oops:
oizostaly mi trzy spilki reszte wcielo razzem z nakretkam
wiec w jaki sposob mozna powin sie zdemontowac tylny beden gdzie znajduja sie szpilki

Autor:  ego [ 05 gru 2008, 0:56 ]
Tytuł:  Re: mercedes 814 beny szpilki

Cytuj:
witam wlasnie wrocilem z trasy przy powrocie jakies 200km przed domem poczolem drgania gdy wysiadlem i zobaczylem co sie dzieje w tylnej osi :oops:
oizostaly mi trzy spilki reszte wcielo razzem z nakretkam
wiec w jaki sposob mozna powin sie zdemontowac tylny beden gdzie znajduja sie szpilki
Gdy zdejmiesz koło to zobaczysz resztę.To nic skomplikowanego.. Nie pamietam jak jest w tym aucie (jestem na bieżąco z dużymi) ,ale jeśli koła "siedzą" na kołnierzu środkiem felgi , to zobacz czy nie jest on wybity.Wtedy koło trzyma się tylko na szpilkach. Niedawno regenerowałem przednią piastę przed napawanie i przetoczenie na wymiar srednicy wewnętrznej felgi.Ona nie była ruszona.

Autor:  Cyryl [ 05 gru 2008, 11:37 ]
Tytuł:  Re: mercedes 814 beny szpilki

a ja powiem jaka jest przyczyna.

otóż w warsztatch wulkanizacyjnych klucze do kół mają ustawione na maxa, aby odkręcać zapieczone nakrętki. ale ten max działa również przy zakręcaniu.

założę się, że w ostatnich dwóch tygodniach robiłeś to koło w warsztacie.

aby uniknąć takich niespodzianek nigdy nie pozwalamy na dokręcanie nakrętek, warsztat załapuje, a my odjeżdżamy na boki i na spokojnie dociągamy sami nakrętki.

przypomnę, że aby prawidłowo dokręcić nakrętki kół w naczepie wystarczy klucz z przedłużka długości 50cm nie więcej.

szpliki w 814 są albo riflowane (z takim chropowatym obwodem aby się nie przekręcały), albo z okrągłu łeb z plaskim z jednej strony.

Autor:  arekw [ 05 gru 2008, 11:58 ]
Tytuł:  Re: mercedes 814 beny szpilki

jak ten szpilki ci sie uciely to jechales z ladunkiem?jesli tak i bylo tego stanowczo za duzo + nie dokrecone kolo to masz efekt w postaci urwanych szpilek.mi w tym roku 1 kierowca przy 2 autach tak dbal o dokrecenie kol ze mialem 2 awarie w trasie

Autor:  jumas [ 05 gru 2008, 16:13 ]
Tytuł:  Re: mercedes 814 beny szpilki

Jak za mocno dokręcisz koło to efekt jest taki jaki widziałeś. Przyczyny to są raczej proste; albo tak jak mówił Cyryl wulkanizator do du*y albo kierowca. Nie dokręcaj kół kluczami z jakimiś wynalazkami z przedłużaniem klucza. Śruby powinny być dokręcone tyle ile masz siły aby to zrobić kluczem nie dłuższym niż 40-50 cm. Jak będziesz dokręca dwu metrową rurą to potem się nie dziw, że gubisz koła.

Autor:  Kajos [ 05 gru 2008, 17:17 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes, 814] Bębny, szpilki

Macie racje.
Najzesciej jest to wina kierowcy co do tego dopusci :?
Po wyjezdzie z zakladu wulkanizacyjnego po ok 10 km ja zawsze dociagalem sam kola bo w tym czasie sie ulozyly i powstawal luz.
Oczywiscie nie zwalnialo mnie to z obowiazku zerkniecia okiem na wszystkie kola czy nakretki sie nie poluzowaly :lol:
Doswiadczeni kierowcy wiedza jak to wyglada. :P

Autor:  madexgsm [ 05 gru 2008, 17:23 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes, 814] Bębny, szpilki

przeciazony nie byl wiozlem 2000t auto plus laweta z autem wiec mialem zapasu sporo co do zmiany kol w wulkanizacji to macie racje
wymienialem niedawno cztery z tylu {to jak poluzowac w drugim kole sroby} dobze ze to sie stalo niedaleko domu i to w polsce
jechalem 180 km pretkoscia 50kmh troche sie nasluchalem przez cb
sa jakies sposoby zeby sie nie meczyc a ulatwic sprawe ze zdjeciem bebna czy tylko mlotek i do przodu ?

Autor:  Użytkownik usunięty [ 05 gru 2008, 19:58 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes, 814] Bębny, szpilki

Cytuj:
przeciazony nie byl wiozlem 2000t auto plus laweta z autem
2000t to rzeczywiście na pewno nie przeciążony :D

Autor:  ego [ 05 gru 2008, 21:05 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes, 814] Bębny, szpilki

Cytuj:
przeciazony nie byl wiozlem 2000t auto plus laweta z autem wiec mialem zapasu sporo co do zmiany kol w wulkanizacji to macie racje
wymienialem niedawno cztery z tylu {to jak poluzowac w drugim kole sroby} dobze ze to sie stalo niedaleko domu i to w polsce
jechalem 180 km pretkoscia 50kmh troche sie nasluchalem przez cb
sa jakies sposoby zeby sie nie meczyc a ulatwic sprawe ze zdjeciem bebna czy tylko mlotek i do przodu ?
Nie pamietam jak jest w tym aucie, ale przeważnie są w bębnie 2-3 gwintowane otwory, w które wkręca się śruby i stukając ostrożnie w bęben i dokręcając z wyczuciem by nie zerwać gwintu daje się zwykle go zsunąć.Można "popsikac" przed tą operacją preparatem typu WD lub podobnym penetrującym.
Zwrócić trzeba najpierw uwagę, czy bęben nie jest przykręcony osobno.Z reguły są tam dwie śruby na imbus.
Nie jest to wielka filozofia.Troche cierpliwości i zdecydowania i pójdzie :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/