Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 lis 2005, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sty 2005, 18:22
Posty: 304
Lokalizacja: się biorą dzieci??

Standardowy system przełączania biegów Telligent® spełnia wszystkie wymagania stawiane nowoczesnemu systemowi zmiany biegów. Ergonomiczne usytuowanie dźwigni przy fotelu kierowcy umożliwia wygodne i niewymagające dużej siły przęłączanie biegów, tylko z użyciem nadgarstka ręki. Takie rozwiązanie odciąża kierowcę i pozwala mu koncentrować się na sytuacji drogowej. W celu zmiany bigu kierowca lekko popycha sźwignię do przodu lub do tyłu, uruchamia sprzęgło i gotowe. Wstępnie wybrany bieg, zostaje wskazany na wyświetlaczu deski rozdzielczej. Przełączanie biegów staje się jeszcze bardziej komfortowe przy zastosowaniu dostępnego na życznienie automatycznego systemu przełączania bigów Telligent® ( jest taki przelącznik przynajmniej w starszych modelach Auto I Manumal) wybrany biego zostaje załączony bez konieczności naciskania sprzęgła przez kierowcę-wszystko z największą precyzją. Chroni to skrzynię biegow przed nadmiernym zużyciem, a niejeden kierowca zaoszczędzi jednocześnie nieco paoliwa.
(C)Katalog Mercedesa

_________________
4 8 15 16 23 42 EXECUTE


Tytuł:
Post Wysłano: 02 gru 2005, 13:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Jak ktoś miał do czynienia własnie z ta skrzynka to potwierdzi ze to ogromna wygoda dopuki wszystko jest ok w actrosach starszego typu to był jeden problem z sensorami pzy tej skrzynce i wtedy zaczynała wariowac


Tytuł:
Post Wysłano: 04 mar 2006, 16:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Faktycznie skrzynia Telligent jest wielkim udogodnieniem dla prowadzącego....Ogranicza zmęczenie kierowcy,i podpowiada mniej wprawionym w zawodzie kierowcy.....Aloe moim zdaniem sprawdza sie ona głównie w terenie płaskim,ewentualnie lekko pofałdowanym....Bo wypad ACTROSEM 400 np.pod Brenero to jak dla mnie troch nie za ciekawie....Ale jesli silnik ma juz te 460,480 km to co innego....Ale uważam że w 400km silniku i w naprawdę prawdziwych górach to ta skrzynia nie zdaje egzaminu....Jest zbyt wolna....I na górkach(dużych) podobno strasznie się gubi....Zresztą prawie każdemu automatowi w górach trzeba podpowiadać.........Takie jest moje zdanie....Chociaż są to bardzo wygodne urzedzenia i warto dołożyć parę groszy do automata....

[ Dodano: Sob, 04.03.2006, 16:02 ]
Oczywiście waro dołożyć jesli auto nie będzie pokonywac prawdziwych gór....W innym przypadku wole reczną skrzynie....Chociaż najnowsze rozwiązania typu:I-shift,As-tronic,Opticruse,Optidriver II,Eurotronic II sa podobno bardzo domyślne nawet w górach........Moim zdaniem nr.1 w tych systemach jest VOLVO-wski I-shift....Ale MB już wprowadził w modelu 600 konnym swoją nową skrzynię jako standard(bodajże POWER-SHIFT)a nie długo ma być ona opcją do modelu 460konnego....MB był pionierem w stosunku do skrzyń z automatycznym systemem przełączania także wątpię zeby poddał sie tak łatwo....On był 1...Wszyscy poszli za nim....Mam na myśli Telligent.....

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł: Telligent
Post Wysłano: 01 kwie 2006, 14:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Czy można coś bliżej w tym temacie?Bo akurat nie miałem przyjemności jeżdzić Mercedesem z taką skrzynią.Jeśli dobrze zrozumiałem to bieg wstępnie ustawia się dżwignią a jego załaczenie następuje po wciśnięciu sprzęgła,czy tak? Biegi w górę zmienia się popychając dżwignię do przodu,a redukuje popychając ją do tyłu.A jak wygląda sprawa z połówkami?


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2006, 15:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Tam nie ma podziału na połówki jest 16 biegów i tyle. Nie tak że 1 , 1,5 , 2 , 2,5 tylko jest 1 2 3 4 5 :wink:

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2006, 17:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

W skrzyniach TELLIGENT jest podział na połówki. Jest osiem dużych i małych (połówek) biegów i wsteczny. :wink: :wink: Zarówno w starych (na desce rozdzielczej - w zależności na jakim biegu jedziemy, to zapala się lampka) i w nowych MP2 (wyświetla się na LCD bieg). :wink: :wink:

[ Dodano: Sob, 01.04.2006, 17:02 ]
Wszystko jest jak w zwykłej skrzyni, tylko że dżojstikiem zmieniamy... :P


Tytuł:
Post Wysłano: 02 kwie 2006, 9:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Czyli przy ruszniu normalnie wciskamy sprzęgło,wrzucamy bieg i puszczamy sprzęgło,czy tak? A w czasie jazdy już tylko pchamy dżwigienkę i po wciśnięciu sprzęgła bieg wskakuje,tak jak w normalnej skrzyni przy półbiegach.Ale i tak jeszcze w to ingruje komputer.A jak się wrzuca wsteczny? Słyszałem od kierowców którzy jeżdzili takimi Mercedesami,że wolą zwykłe skrzynie.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 02 kwie 2006, 11:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2431
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Wsteczny. Wrzucamy bieg jałowy - wciskamy sprzęgło, naciskamy przycisku po obu stronach wybieraka i ciągniemy manetkę w tył, puszczamy sprzęgło, na komputerze pojawia się symbol "R". Mój tato 8 lat ćwiczył Actrosa (1997-2005) i nie narzekał na Telligent, trzeba się przyzwyczaić i wszystko robić spokojnie. Jak bedziesz myślał nad tym co wykonujesz to bedzie ok.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 kwie 2006, 20:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Nie do końca, w telligencie trzeba cholernie dlugo czekac aż komputer da sygnal dzwiekowy ze bieg zostal zmieniony
Cholernie długo, to znaczy ile??? Tak się składa, ze przez ostatnie dwa dni miałem okazję podróżować MP2 i aż tak długo się nie czeka, co więciej - bardzo szybko. Napierw wybierasz odpowiedni bieg, wciskasz sprzęgło i jest. Wcale długo się nie czeka.

Cytuj:
również ze zmiena biegów, pchajac joystick do przodu komputer sam zwieksza bieg wg wlasnego uznania biorac pod uwage obciazenie itp i nie zawsze OK, nam pustym zestawem podnosil czasami o pól biegu , bez ingerencji czlowieka sie nie obylo
W komputerze można wyłączyć to i komputer nie będzie za ciebie wybierał biegów. W MP2 gdy pchniemy do przodu większą dźwignię, to skoczy o cały bieg, dłużej przytrzymując skoczy o dwa biegi. A małą dźwignią przeskakujemy o pół biegu. Np. chcąc półtora wyżej, przesuwamy szybko trzy razy w górę małą dźwignie (co jest bardzo wygodne) i wcisakmy sprzegło. Cała filozofia. Jeszcze się nigdy nie zdarzyło, żeby komputer wybrał za mojego brata bieg. :roll:

Sztanga miałeś okazję jechać kiedyś MP2???


Tytuł:
Post Wysłano: 02 kwie 2006, 20:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2005, 23:43
Posty: 445
Lokalizacja: Sosnowiec

jeżeli dobrze rozumię to biegi wybiera się dżojstikiem bez użycia sprzegła? dopiero po wybraniu biegu wciska się sprzegło i zostaje wrzucony bieg?

_________________
Może się matka na jakiegoś kierowcę zapatrzyła, bo mnie do samochodów ciągnie...


Tytuł:
Post Wysłano: 02 kwie 2006, 20:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2431
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Tak, wszystko zatwierdazmy wciśnięciem pedału sprzęgła...


Tytuł:
Post Wysłano: 02 kwie 2006, 20:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Dokładnie. Najpier wybierasz odpowiedni bieg dżojstikiem i później wciskając sprzęgło zmieniasz bieg.

Przy okazji.... Pisz normalnie swoje posty.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 kwie 2006, 21:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Spoko. W gruncie rzeczy obsługa tej skrzyni jest banalnie prosta i wygodna. Trzeba się po prostu przyzwyczaić i będzie wszystko ok. Telligent to przyjaciel kierowcy, nie wróg.
Cytuj:
Z dnia na dzien przesiedlismy z FH na robura i bylo porównanie, nawyk z FH
Nom nawyki są. Np. jak mój ojciec przesiadł się na pełen automat, to myślałem, ze mu lewą nogę do fotela przwywiążę, bo cały czas szukał sprzegła. Ale nie róbmy OT, to tylko przykład. :wink: :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 03 kwie 2006, 12:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

W najnowszych Actrosach jest tak,że przyciski są po obu stronach joisticka,chcąc ruszyć z miejsca,trzeba wcisnąć lewy przycisk i dopiero pchnąć joistick [tak jest zrobione dla bezpieczeństwa].Wciskając lewy przycisk przy zmianie biegu sami decydujemy kiedy zmienić bieg,natomiast zmiana bez przycisku to wybór biegu sugerowanego przez komputer.Prawy przycisk to luz.Na dole jest dżwigienka do połówek.I co ciekawe chcąc zmienić np.o 1,5 biegu w górę,wystarczy tylko 3 razy szybko ruszyć tą dżwigienką,nie ruszając głównej zmiany biegów.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 03 kwie 2006, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
I co ciekawe chcąc zmienić np.o 1,5 biegu w górę,wystarczy tylko 3 razy szybko ruszyć tą dżwigienką,nie ruszając głównej zmiany biegów.
Z przyzwyczajenia tak własnie robi mój brat. Każdy bieg zmienia małą dźwignią (oprócz wstecznego). Jest mu szybciej i wygodniej. :wink: :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 15 kwie 2006, 17:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1587
Lokalizacja: Brzesko

Tak jak niektorzy pisali: Telligent to jest przyjaciel drivera. Moim zdaniem 100x lepszy od manuali i automatow. (zeby nie bylo, jest to pol automat). Wystarczy sie przyzwyczaic i podchodzic do tego bez nerwow (na poczatku) i wszytsko bedzie jak nalezy. Tata cwiczyl Actrosami z 6-7 lat i mowi ze lepszej skrzyni nie widzial

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Tytuł:
Post Wysłano: 20 kwie 2006, 22:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Ja tez jezdzile "niemieckim robure" na EPS (tak sie nazywala ta skrzynia,dziadek dziszejszego Telligent).
Biegi tak samo jak dzis sie przelaczalo (z potwierdzeniem przez naduszenie sprzegla) i takze uwazam ze lepszej sktzynki niema.
Jest tylko jedno ale:gdy mi sie rozleciala trcz sprzegla na trasie szef przyjechal z mechanikeiem i zalozyli tarcze od IVEKO bo kupili gdzies uzywana i mila pasowac.Pasowalo wszystko gralo ale gdy pozniej jezdzilem po gorach to zaladowany Mechu przy obciarzeniu skrzynia zaczynala wariowac.Na wyswietlaczu wyskakiwaly rozne biegi lacznie z wstecznym i ktoregos dnia podjezdzajac pod gore zaswiecil sie wsteczny i za chwilke gruchnelo.
Pozniej okazalo sie ze poszly kola w skrzynce.
Z tego wynika ze trzeba wszystko orginalne zakladac do "robura"
Acha a ten MERCEDES to bylo SK 18360

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lip 2006, 14:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lip 2006, 21:14
Posty: 10
Lokalizacja: Radziejów

Cytuj:
Tak, wszystko zatwierdazmy wciśnięciem pedału sprzęgła...
Taki "ENTEREK" w podłodze :lol:

_________________
NO DRIVE - NO LIFE !!!


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lip 2006, 7:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
....Bo wypad ACTROSEM 400 np.pod Brenero to jak dla mnie troch nie za ciekawie....Ale jesli silnik ma juz te 460,480 km to co innego....Ale uważam że w 400km silniku i w naprawdę prawdziwych górach to ta skrzynia nie zdaje egzaminu.....
wszystko zależy od punktu odniesienia.
ja pierszy raz Brennero pass przejechałem Jelczem z przyczepą (silnik Steyer-a), potem jeszcze 2 razy tym samym zestawem, więc jeżdżenie tamtędy każdym innym współczesnym pojazdem było komfortem.


Tytuł:
Post Wysłano: 31 lip 2006, 22:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lip 2006, 23:13
Posty: 3
Lokalizacja: slask

Dosyc dlugo zmieniaja sie biegi w tilligent :/


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: