Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 lis 2008, 20:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2008, 22:35
Posty: 2
GG: 5488688
Samochód: man

Witam. Czy może ktoś zna przyczynę głośnej pracy (stuków) dobywających się z silnika w końcowej fazie nabijania powietrza przez kompresor? Po nabiciu pełnego ciśnienia ok. 8.5 bar i otwarciu się zaworu regulującego stukanie zanika.Chciałbym usunąć ten defekt bo jest delikatnie mówiąc wkurzający a nie wiem za co się zabrać, a według mnie nie może to być luz na panewce czy tulejce korbowodowej kompresora bo już dawno by się rozleciał.Widziałem już inne auta MAN z tym samym silnikiem (12-192) gdzie dokładnie tak samo stukało z różnym natężeniem. może ktoś zna przyczynę!!!


Post Wysłano: 22 lis 2008, 0:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Posty: 123
Lokalizacja: MIELEC

To normalka przy tych silnikach,ten stukot pochodzi po części od głowiczki sprężarki,a po części od kół rozrządu.Nic nie rób,bo tego się nie pozbędziesz :mrgreen:

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 22 lis 2008, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

ja mam kolego model18,262 i sie powoli do tego przyzwyczailem mozna sprobowac troche podregulowac luz lapką ktora jest z boku sprezarki tylko uwazaj zeby jej nie ulamac umnie osobiscie to nic nie dalo


Post Wysłano: 22 lis 2008, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

jeżeli ten stukot jest połączony z popiskiwaniem, to trzeba wymienić paski klinowe.
sprężarkę napędzają dwa paski klinowe. w czasie eksploatacji te paski zużywają się między innymi wyciągając się. otóż często wyciągają się nie jednakowo, więc trzeba zmienić oba.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 23 lis 2008, 17:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2008, 22:35
Posty: 2
GG: 5488688
Samochód: man

Rzeczywiście,stukot dochodzi z czołowej części silnika - z rozrządu.Nie wiem w takim razie czego jest następstwem, czy zużywania się kół zębatych? Jak przystąpić do regulacji, czy należy najpierw coś odkręcić lub popuścić (bo faktycznie jest taka mała dźwignia na kompresorze)żeby nic nie uszkodzić?Ewentualnie czy można kupić nowe koła zębate? Drąże ten temat, bo stukot, o którym już pisałem, to tak dokładnie w tej chwili to bardzo mocne i głośne walenie.I jeszcze odnośnie pasków klinowych , o których pisał kolega, to one napędzają tylko alternator i wentylator, z kompresorem nie mają nic wspólnego.


Post Wysłano: 23 lis 2008, 18:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

sorry, pomyliłem z Mercedesem

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: