wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

WORD Opole
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=17368
Strona 4 z 7

Autor:  hefe [ 20 gru 2010, 18:45 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Dzieki kolego za odpowiedz,troche za pozno ale spoko. Tydzien temu juz zdalem tez tym zestawem i tez za pierwszym.
No i gratulacje :)

Autor:  Zibi1541 [ 06 maja 2011, 19:33 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Witam. Przyszedł taki czas, że trzeba w końcu zacząć legalnie jeździć po drogach :wink: Zapisałem się już na egzamin i teraz mam pytanie, czy łatwo jest stanąć w określonym miejscu na łuku? Chodzi mi o to zakreskowane pole na końcu łuku przy cofaniu. Na co zwracać uwagę, żeby nie stanąć za wcześnie, ani za daleko?

Autor:  hefe [ 06 maja 2011, 21:08 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Jeśli chodzi Ci o egzamin na kat.C,to ja, jak robiłem na tym łuku zaraz przy poczekalni,to jak egzaminator ustawił auto w pozycji wyjściowej,to zaznaczyłem sobie butem kreskę za krawężnikiem na ziemi na wysokości przedniej osi i sru :D (oczywiście jak egzaminator nie patrzył).
Ale tak po prawdzie,to w lusterkach wszystko widać i bez takich "specyficznych trików" napewno bez problemu dasz radę.

Autor:  Zibi1541 [ 07 maja 2011, 15:44 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Cytuj:
Ale tak po prawdzie,to w lusterkach wszystko widać i bez takich "specyficznych trików" napewno bez problemu dasz radę.
Aha. A powiedz mi jeszcze jak wygląda sprawa z wychylaniem. Można się wychylać przez okno, czy tylko na lusterkach?

Autor:  Greg [ 07 maja 2011, 17:06 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Cofać można tylko na lusterka, tak jest we wszystkich Word.Co do zatrzymania się w lini metra , to jak kolega już napisał trza dobrze patrzeć w lustra i się uda. :D

Ps. cień jest bardzo pomocny :)

Autor:  Trc [ 07 maja 2011, 18:21 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Cytuj:
Witam. Przyszedł taki czas, że trzeba w końcu zacząć legalnie jeździć po drogach :wink: Zapisałem się już na egzamin i teraz mam pytanie, czy łatwo jest stanąć w określonym miejscu na łuku? Chodzi mi o to zakreskowane pole na końcu łuku przy cofaniu. Na co zwracać uwagę, żeby nie stanąć za wcześnie, ani za daleko?
to jest ogólnie banalne zadanie, trudniejsze jest to gdy podczas jazdy z prędkością 80km/h trzeba wysiąść z Stara/Staromana/Mana i sprawdzić czy coś nie stuka w kole ... jednocześnie utrzymując pojazd w płynnym ruchu.

Autor:  hefe [ 08 maja 2011, 8:52 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Cytuj:
Cytuj:
Ale tak po prawdzie,to w lusterkach wszystko widać i bez takich "specyficznych trików" napewno bez problemu dasz radę.
Aha. A powiedz mi jeszcze jak wygląda sprawa z wychylaniem. Można się wychylać przez okno, czy tylko na lusterkach?
W tym MANie to wychylanie też by ci nic nie dało,bo byś musiał być chyba żyrafą,żeby coś tam zobaczyć. Skrzynia ładunkowa jest sporo szersza od kabiny.

Autor:  Zibi1541 [ 18 maja 2011, 18:44 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Panowie. Potrzebuje informacji od kogoś ile teraz czeka się na wydanie prawka. Już wyjaśniam dokładnie o co mi chodzi.
Egzamin praktyczny mam 27.05 (piątek). 4.06 jest 18 Trakerskie Spotkanie i teraz moje pytanie do was, czy w tydzień uda im się wyrobić prawko? Dodam, że rok temu na prawko z B czekałem 3 dni. Dalej tak jest, czy terminy się wydłużyły? Popytajcie się kolegów jak możecie, którzy niedawno odbierali prawko w Opolu ile czekali. Z góry dziękuję.

Autor:  Greg [ 18 maja 2011, 20:26 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

No kolego niejestem co prawda z Opola,ale wiesz jak bedziesz miec juz plastki z c, to i tak legalnie nie bedziesz mógł jezdzic. Autko musialo by byc na ciebie zarejestrowanei o ile sie niemyle to musial bys miec jakies zaswiadczenie ze wykonujesz transport na potrzeby własne.żeby legalnie smigac musisz miec kw.

Autor:  Radhezz [ 18 maja 2011, 21:10 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Cytuj:
W tym MANie to wychylanie też by ci nic nie dało,bo byś musiał być chyba żyrafą,żeby coś tam zobaczyć. Skrzynia ładunkowa jest sporo szersza od kabiny.
Ale tylne koła chyba widać gdzie są? :> Bo jak nie, to lipa straszna :shock:
Cytuj:
No kolego niejestem co prawda z Opola,ale wiesz jak bedziesz miec juz plastki z c, to i tak legalnie nie bedziesz mógł jezdzic. Autko musialo by byc na ciebie zarejestrowanei o ile sie niemyle to musial bys miec jakies zaswiadczenie ze wykonujesz transport na potrzeby własne.żeby legalnie smigac musisz miec kw.
Nie musi - jak jedzie na Spotkanie Trakerskie (cokolwiek to jest, ale jakaś impreza niezarobkowa pewnie :P) to wystarczy mu umowa najmu jako podkładka w razie kontroli, wtedy jedzie jako osoba prywatna, na pusto jest oczywiste że na potrzeby własne. Ale jakby miał coś na pace to też musi mieć kwit, że to jest jego, lub przez niego wynajęte/wypożyczone.

Autor:  hefe [ 20 maja 2011, 18:55 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Z tego co pamiętam to kół chyba nie widac. Ja na plastik czekałem niecałe 2 tygodnie.

Autor:  Zibi1541 [ 21 maja 2011, 16:22 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Cytuj:
Ja na plastik czekałem niecałe 2 tygodnie.
Niedobrze :/ Jak uda mi się jakimś cudem zdać w ten piątek 27.05, to będą mieli 7 dni na wydanie (w tym 5 dni roboczych). Oby się udało. W sumie przy B czekałem tylko 3 dni.

Autor:  Radhezz [ 31 maja 2011, 15:03 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Jakby to kogoś interesowało, wczoraj widziałem na mieście egzaminacyjnego Stara 1142 :lol:

Autor:  quest-88 [ 25 sie 2011, 18:01 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Cytuj:
Czy ktoś może posiada kopie plików i filmików z wyżej wymienionych linków?

Ze swojej strony dodam, że kopia pliku http://www.word.wroc.pl/zalaczniki/man12240.pdf znajduje się na chomiku:

http://chomikuj.pl/wotek63/programy/man ... 216918.pdf

Autor:  Radhezz [ 15 lut 2012, 0:51 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Jak kiedy zrobi się lepsza pogoda i będę miał chwilę czasu do zagospodarowania to bryknę się do WORD i porobię stosowne zdjęcia ;) Chociaż z drugiej strony czy jest sens to ja nie wiem, bo przecież takie same samochody są w innych WORD/OSK i są już opisane z każdej możliwej strony ;)

Autor:  quest-88 [ 26 lut 2012, 17:10 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Cześć.

Mam takie pytania. W czwartek miałem drugie podejście na C+E i znowu oblałem. Wylosowano zestaw nr 1 czyli wjazd po skosie / wyjazd tyłem oraz wjazd do garażu tyłem i wyjazd przodem. O ile łuk i wjazd po skosie zaliczyłem bez problemów, to cofanie do garażu mnie pokonało, ale nie w tym rzecz.

Egzaminator ustawił mi zestaw do krawężnika (do prawej), więc ja go przestawiłem do lewej strony placu i dopiero wtedy zaczynałem manewrować. Nie wyszło. Podczas drugiej próby postanowiłem wystartować nie od lewej, a od środka. Tak też zrobiłem, a gdy nadal mi nie wychodziło, chciałem wykonałem korektę. Egzaminator jednak stwierdził, że moja korekta wynosiła ponad 2 metry i uznaje mi to jako trzecie podejście, co jest równoznaczne z oblaniem. Czy ktoś się już z czymś takim zetknął? Dwóch instruktorów z różnych szkół powiedziało mi, że te 2 metry dla korekty to jakiś wymysł, i że nie ma czegoś takiego jak dopuszczalna długość korekty w warunkach egzaminowania.

Byłem w tej sprawie u egzaminatora nadzorującego, ale ten wziął egzaminatora w obronę, a ponadto nie był wstanie pokazać mi stosownego zapisu, bo to wytyczna sprzed 8 lat i nie mógł tego znaleźć...

Przy okazji: jak ustawić zestaw, aby łatwo zrobić garaż? :) Lewa strona, środek?

Mam też pytanie odnośnie MAN-a TGL. Mają je bodajże 2 i trochę się od siebie różnią. Przed pierwszym egzaminem, instruktor mówił mi, że przy "paszczy" zaczepu auta mam czerwony bolec i jego całkowite schowanie się będzie oznaczać poprawne sprzęgnięcie. I faktycznie coś takiego było. W ten czwartek miałem egzamin na innym TGL-u, niż za pierwszym razem. Udało mi się poprawnie sprzęgnąć zestaw, ale szczerze mówiąc, to nadal nie wiem jak.

Mój kolega 3 razy oblał egzamin na sprzęganiu. Widziałem też kursanta, którzy przez 10 minut cofał i podjeżdżali zestawem to do przodu to do tyłu (z klinami pod kołami), tak że zestaw tańczył w miejscu. Tak więc gdy mi się udało sprząść zestaw (czego wtedy nie wiedziałem), to potem na kolanach szukałem tego czerwonego bolca (dla potwierdzenia) i nigdzie go nie widziałem. Doglądałem zaczepu przez kilkanaście sekund i nic. Czy ktoś może ma doświadczenia z tym drugim TGL-em i może to wyjaśnić? Może ten bolec jest czarny i nie było go widać po schowaniu? Jedyne co dostrzegłem to czerwony kurek (wyglądał jak te kurki do zakręcania wody).

I ostatnie pytanie. Jak się sprzęga przyczepę ze Starem L70? Instruktor coś mówił o czymś takim jak wajcha (po prawej stronie, na tyle auta) do podniesienia zapadki.

Autor:  Radhezz [ 26 lut 2012, 18:21 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Cytuj:
Egzaminator ustawił mi zestaw do krawężnika (do prawej), więc ja go przestawiłem do lewej strony placu i dopiero wtedy zaczynałem manewrować. Nie wyszło. Podczas drugiej próby postanowiłem wystartować nie od lewej, a od środka. Tak też zrobiłem, a gdy nadal mi nie wychodziło, chciałem wykonałem korektę. Egzaminator jednak stwierdził, że moja korekta wynosiła ponad 2 metry i uznaje mi to jako trzecie podejście, co jest równoznaczne z oblaniem. Czy ktoś się już z czymś takim zetknął? Dwóch instruktorów z różnych szkół powiedziało mi, że te 2 metry dla korekty to jakiś wymysł, i że nie ma czegoś takiego jak dopuszczalna długość korekty w warunkach egzaminowania.

Byłem w tej sprawie u egzaminatora nadzorującego, ale ten wziął egzaminatora w obronę, a ponadto nie był wstanie pokazać mi stosownego zapisu, bo to wytyczna sprzed 8 lat i nie mógł tego znaleźć...
Nie może znaleźć, bo nic takiego nie ma - składaj skargę na piśmie - albo mają Ci znaleźć przepis mówiący o długości korekty, albo niech sponsorują/zwrócą kasę za powtórzenie egzaminu. WORD to nie jest cyrk, tylko jak sądzę poważna instytucja, która działa w granicach obowiązującego prawa, a nie czyjegoś "widzimisię".

Korekta toru jazdy zasadniczo nie ma definicji, ale na zdrowy chłopski rozum jest to zmiana kierunku jazdy na przeciwny względem kierunku jazdy do stanowiska, za wyjątkiem powrotu aż do pozycji wyjściowej.
Cytuj:
Przy okazji: jak ustawić zestaw, aby łatwo zrobić garaż? :) Lewa strona, środek?
A tego to Ci kolego nie powiem, bo C+E dopiero przede mną, ale na zdrowy chłopski rozum to na środku, i na tyle daleko żeby dojeżdżać po lekkim łuku.
Cytuj:
Mam też pytanie odnośnie MAN-a TGL. Mają je bodajże 2 i trochę się od siebie różnią. Przed pierwszym egzaminem, instruktor mówił mi, że przy "paszczy" zaczepu auta mam czerwony bolec i jego całkowite schowanie się będzie oznaczać poprawne sprzęgnięcie. I faktycznie coś takiego było. W ten czwartek miałem egzamin na innym TGL-u, niż za pierwszym razem. Udało mi się poprawnie sprzęgnąć zestaw, ale szczerze mówiąc, to nadal nie wiem jak.
Zobacz:
http://www.youtube.com/watch?v=PIJ1c0UDJF8 - samo podczepienie
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... Z4I8nB7TLc - całe zadanie
W obu powyższych jest czerwony bolec z lewej nad zaczepem.

Jeśli to nie starczy, a nie miałeś jazd wcześniej na TGL-u to http://www.prawko.opole.pl/nasze-samochody. Godzina kosztuje stówę, no ale samochód i instruktorów mają konkretnych. Ten konkretny jest zbliżony do tego nowszego TGL-a z lusterkiem na rogu z prawej strony ("C-4"). Jakby dobrze zakombinować to może udałoby Ci się za darmo podejrzeć jak ktoś robi sprzęganie na placu - ba, nawet masz dobrą "podkładkę", bo chcesz przed wykupieniem godzin sprawdzić czy to ten sam model zaczepu ;)

Co do Stara L70 to naprawdę trudno mi cokolwiek powiedzieć - ja osobiście nie widziałem na nim egzaminu C+E, co jest raczej marnym pocieszeniem.

Autor:  Adam K. [ 26 lut 2012, 19:25 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Cytuj:
Egzaminator ustawił mi zestaw do krawężnika (do prawej), więc ja go przestawiłem do lewej strony placu i dopiero wtedy zaczynałem manewrować. Nie wyszło. Podczas drugiej próby postanowiłem wystartować nie od lewej, a od środka. Tak też zrobiłem, a gdy nadal mi nie wychodziło, chciałem wykonałem korektę. Egzaminator jednak stwierdził, że moja korekta wynosiła ponad 2 metry i uznaje mi to jako trzecie podejście, co jest równoznaczne z oblaniem. Czy ktoś się już z czymś takim zetknął? Dwóch instruktorów z różnych szkół powiedziało mi, że te 2 metry dla korekty to jakiś wymysł, i że nie ma czegoś takiego jak dopuszczalna długość korekty w warunkach egzaminowania.
Faktycznie nie ma czegos takiego jak dopusczalna dlugosc korekty w warunkach egzaminowania.
Dziwi mnie, ze ani egzaminator, ani egzaminator nadzorujacy ani twoj instruktor nie powiedzial Ci co faktycznie zrobiles, bo nie jest to rzecz niespotykana.
W trakcie korekty wyjechales z obszaru przeznaczonego do wjazdu o ponad 2 metry. Obszar ten dla kategorii C+E wynosi 16 metrow i zazwyczaj oznaczony jest przerywana linia. Nie jest to trudno zrobic, bo jak rozumiem - troche zlamales przyczepe, ale widziales ze zle idzie wiec podciagnales caly zestaw do przodu aby go troszke wyprostowac. A ze caly zestaw ma ok. 15-16 metrow .... Moj instruktor mnie na to uczulal, a mimo to rowniez popelnilem taki blad na egzaminie :) Na szczescie podczas pierwszej proby, wiec wszystko zakonczylo sie dla mnie pozytywnie.
Cytuj:
Przy okazji: jak ustawić zestaw, aby łatwo zrobić garaż? :) Lewa strona, środek?
Jaka lewa strona? Jaki srodek?
Ustaw sie pod jak najmniejszym katem w stosunku do garazu - czyli w praktyce ok. 40 stopni (tak, zeby zmiescic sie w tych 16 metrach obszaru wjazdu!). Pamietaj, ze 3/4 sukcesu w garazu tylem zestawem to wlasnie ustawienie. Im lepiej sie ustawisz, tym latwiej Ci bedzie wjechac.

Autor:  quest-88 [ 26 lut 2012, 19:56 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Cytuj:
Nie może znaleźć, bo nic takiego nie ma - składaj skargę na piśmie - albo mają Ci znaleźć przepis mówiący o długości korekty, albo niech sponsorują/zwrócą kasę za powtórzenie egzaminu. WORD to nie jest cyrk, tylko jak sądzę poważna instytucja, która działa w granicach obowiązującego prawa, a nie czyjegoś "widzimisię".

Korekta toru jazdy zasadniczo nie ma definicji, ale na zdrowy chłopski rozum jest to zmiana kierunku jazdy na przeciwny względem kierunku jazdy do stanowiska, za wyjątkiem powrotu aż do pozycji wyjściowej.
Moja korekta oczywiście była normalną korektą. Nie wracałem do punktu startu, tylko lekko podjechałem do przodu i odbiłem kierownicę.

Egzaminator nadzorujący stwierdził, że tego nie ma w żadnym rozporządzeniu, bo to odpowiedź pana Bogdanowicza (aktualnie dyrektora Departamentu Transportu) na prośbę interpretacji przepisów z ~ 2005 roku. Przy okazji naszej rozmowy egzaminator nadzorujący podkreślił, że dodatkowo jest prawnikiem i biegłym sądowym, że wie o czym mówi, że i mogę mu uwierzyć (na słowo?). Obiecał się zająć moją sprawą jeszcze tego samego dnia. I faktycznie, niedługo po tym jak wyjechałem z Opola, pan Marek zadzwonił do mnie i przez telefon czytał przepisy (wytyczne), które jego zdaniem definiowały długość korekty. Niestety mało co zrozumiałem: po pierwsze słownictwo i język, po drugie hałas, część mi umknęła. Poprosiłem o skan dokumentu i wysyłkę na maila, ale odmówił. Uzgodniliśmy, że zobaczę ksero następnym razem, gdy się pokażę (a następny termin egzaminu mam 20 marca).

Nie wiem jak to dokładnie będzie. Od razu gdy wróciłem do domu, napisałem do Ministerstwa z opisem sytuacji i prośbą o wskazanie wytycznych. Z doświadczenia jednak wiem, że ministerstwa odpowiadają w ostatnim możliwym terminie (około 30-o dnia), a reklamację w WORDie można składać do dwóch tygodni.

Cytuj:
Zobacz:
http://www.youtube.com/watch?v=PIJ1c0UDJF8 - samo podczepienie
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... Z4I8nB7TLc - całe zadanie
W obu powyższych jest czerwony bolec z lewej nad zaczepem.

Jeśli to nie starczy, a nie miałeś jazd wcześniej na TGL-u to http://www.prawko.opole.pl/nasze-samochody. Godzina kosztuje stówę, no ale samochód i instruktorów mają konkretnych. Ten konkretny jest zbliżony do tego nowszego TGL-a z lusterkiem na rogu z prawej strony ("C-4"). Jakby dobrze zakombinować to może udałoby Ci się za darmo podejrzeć jak ktoś robi sprzęganie na placu - ba, nawet masz dobrą "podkładkę", bo chcesz przed wykupieniem godzin sprawdzić czy to ten sam model zaczepu ;)
Dzięki za radę, ale:
Wiem jak sprzęgać w teorii i praktyce. Za każdym razem miałem TGL-a i za każdym razem sprzęgłem poprawnie. Nie mam z tym problemów. Po prostu zastanawia mnie brak czerwonego bolca (albo jego niewidoczność) w tym drugim MAN-ie... Chcę mieć 100% pewności, bo nie chciałbym oblać egzaminu (a już szczególnie na takim wczesnym etapie, jak koledzy :( )

Przed egzaminem przemaglowałem YT-a. Wszystkie filmiki warte uwagi mam na dysku. :)

Szkołę D-H znalazłem w Googlach, ale mam niefajną sytuację finansową i nie mogę sobie pozwolić na godziny u nich. Do tej pory chodziłem do szkoły, gdzie za godzinę brali 60 złotych.
Cytuj:
Co do Stara L70 to naprawdę trudno mi cokolwiek powiedzieć - ja osobiście nie widziałem na nim egzaminu C+E, co jest raczej marnym pocieszeniem.
Ha! A ja akurat widziałem w dniu egzaminu Stara z przyczepą (na 2 godziny przed moim), chociaż mi przypadł TGL.
Cytuj:
Faktycznie nie ma czegos takiego jak dopusczalna dlugosc korekty w warunkach egzaminowania.
Dziwi mnie, ze ani egzaminator, ani egzaminator nadzorujacy ani twoj instruktor nie powiedzial Ci co faktycznie zrobiles, bo nie jest to rzecz niespotykana.
W trakcie korekty wyjechales z obszaru przeznaczonego do wjazdu o ponad 2 metry. Obszar ten dla kategorii C+E wynosi 16 metrow i zazwyczaj oznaczony jest przerywana linia. Nie jest to trudno zrobic, bo jak rozumiem - troche zlamales przyczepe, ale widziales ze zle idzie wiec podciagnales caly zestaw do przodu aby go troszke wyprostowac. A ze caly zestaw ma ok. 15-16 metrow .... Moj instruktor mnie na to uczulal, a mimo to rowniez popelnilem taki blad na egzaminie :) Na szczescie podczas pierwszej proby, wiec wszystko zakonczylo sie dla mnie pozytywnie.
Dziwne rzeczy prawisz kolego. Że niby oblali mnie za wyjazd poza pole i podali fałszywą przyczynę?

Nie wydaje mi się, żeby tak było. Za pierwszym podejściem groziło mi wyjechanie poza pole, ale wtedy zrobiłem korektę. Tak więc wiem jakie jest pole, i które linie wyznaczają jego granice. A za drugim razem na 100% nie wyjechałem poza linie.
Cytuj:
Cytuj:
Przy okazji: jak ustawić zestaw, aby łatwo zrobić garaż? :) Lewa strona, środek?
Jaka lewa strona? Jaki srodek?
Ustaw sie pod jak najmniejszym katem w stosunku do garazu - czyli w praktyce ok. 40 stopni (tak, zeby zmiescic sie w tych 16 metrach obszaru wjazdu!). Pamietaj, ze 3/4 sukcesu w garazu tylem zestawem to wlasnie ustawienie. Im lepiej sie ustawisz, tym latwiej Ci bedzie wjechac.
Chodzi mi o ten placyk:

http://www.word.opole.pl/html/images/DSCF0518.JPG

Za autem jest krawężnik i żywopłot. Tak więc ustawienie auta do tego krawężnika jest ustawieniem go do prawej.

Ps. Przedłużeniem tego krawężnika są przerywane, żółte linie które wyznaczają granicę obszaru pola do wjazdu tyłem do garażu. Tak mi przynajmniej powiedział egzaminator. I tej linii nie najechałem, a egzaminator wyraźnie mówił o za długiej korekcie.

Autor:  Radhezz [ 26 lut 2012, 21:38 ]
Tytuł:  Re: WORD Opole

Wiesz, tak się aż zastanawiam, z jakiej bani ten koleś się urwał? Co kogo obchodzi jakiś Bogdanowicz i jego interpretacja? Jak nie ma przepisu w formie rozporządzenia lub ustawy, to na mój gust taka interpretacja to jest warta tyle co "Tata a Marcin powiedział..." :lol:
Cytuj:
Poza dziedziną prawa podatkowego polskiemu systemowi prawnemu nie jest znana taka instytucja prawna. Instytucje państwowe nie są upoważnione do interpretacji przepisów prawnych na wniosek. Nawet jeśli instytucja państwowa dokona takiej interpretacji, interpretacja taka nie jest wiążąca.
Konkretnych przepisów trudno szukać, bo chodzi tutaj o podstawowe zasady systemu prawnego w kraju (u nas nie ma np. instytucji precedensu w takim wymiarze jak w stanach) ale moim zdaniem jeśli koniecznie szukać czegoś to najszybciej by się znalazło w KPA (kodeksie postępowania administracyjnego).

Strona 4 z 7 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/