Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 wrz 2008, 15:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2008, 12:39
Posty: 154
GG: 9459693
Samochód: Nubira

koledzy jak to jest z tą korektą na egzaminie?

Czy to oznacza powtórzenie całego manewru czy mogę np. na łuku podjechac do przodu powiedzmy 1,5 metra i zacząc cofac dalej?

Jak zwykle opisane jest to dwuznacznie.

_________________
viewtopic.php?f=36&t=21733


Post Wysłano: 06 wrz 2008, 18:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 15:59
Posty: 135
GG: 0
Samochód: 4141
Lokalizacja: BIAłystok

Na kategorie C korekta polega na powtórzeniu danej czynności np. łuku od nowa, czyli widzisz że nie wyrobisz albo już nie wyrobiłeś to masz jeszcze jedną szanse na zrobienie go od nowa. Na kat. C+E możesz zrobić korekte na łuku w sensie podjechania te 1,5 metra do przodu jak widziesz że nie wyrobisz z tym że jak przejedziesz przez linie to zadanie do powtórki. Na C płynna jazda do przodu i do tyłu bez zatrzymania, na C+E płynna jazda do przodu a do tyłu masz na to 5 minut (dotyczy łuku)

_________________
Praca- DRIVER


Post Wysłano: 06 wrz 2008, 18:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

nazwał bym to inaczej:
jeżeli chodzi o kat. C - każdy manewr mamy prawo powtórzyć- wykonać 2 razy,
do dyspozycji mamy jedną korektę -w przypadku parkowania prostopadłego,skośnego,równoległego
korekta nie przysługuje na łuku oraz przy ruszaniu na wzniesieniu - manewr wykonujemy ponownie
korekta nie przysługuje jeżeli dotkniemy pachołka, najedziemy na linie lub ją przekroczymy


Post Wysłano: 06 wrz 2008, 18:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

przy C masz 1 korekte a przy C+E masz 5 minut na cofniecie i korekt mozesz zrobic ile chcesz


Post Wysłano: 06 wrz 2008, 18:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Na placu korekta oznacza powtórzenie całego manewru

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 06 wrz 2008, 18:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2008, 12:39
Posty: 154
GG: 9459693
Samochód: Nubira

czyli na egzaminie kat C korekta=powtórka całego zadania a nie jak by to logicznie wynikało z nazwy korekta=poprawka.

Czy załóżmy taką sytuację cofam, najeżdzam na linię powtarzam zadanie ok.
Ale jeśli zorientuję się że nie wyrobię, nie najeżdzam na linię to koryguję tor jazdy podjeżdzając powiedzmy 1,5m.

C+E mam na zadanie 5 minut i jeżdzę aż wjadę (oczywiście w granicach pola manewru, bez najeżdzania na linie itp.).

A jest w jakimś rozporządzeniu o egzaminach opisana dokładnie ta korekta?
Bo korekta toru jazdy=poprawka toru jazdy a nie powtórka zadania.

_________________
viewtopic.php?f=36&t=21733


Post Wysłano: 06 wrz 2008, 19:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2008, 13:54
Posty: 41
GG: 0

jesli chodzi o C to mi instruktor mowil ze moge zrobic korekte przy parkowaniach, korekta, czyli jak widze ze nie dam rady dobrze wjechac to kawalek odjezdzam i wjezdzam :]


Post Wysłano: 06 wrz 2008, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Czym innym jest korekta, a czym inym powtórka!

1. Przy kat. C - ŁUK oraz ZAWRACANIE NA TRZY - tu przysługuje tylko powtórka. Czyli jeśli wjedziesz na linię, potrącisz pachołek, zatrzymasz się w odległości większej niż 1 metr od początku lub końca łuku, wtedy wykonujesz zadanie drugi raz. Zjeżdzasz z łuku, ustawiasz się na jego początku i jeszcze raz próbujesz. To samo przy zawracaniu, jeśli przejedziesz przez tyczkę. Musisz ustawić się do pozycji starowej i manewr wykonać jeszcze raz.
Przy C+E, D, D+E - oprócz prawa do powtórki, ma się na łuku nieograniczoną liczbę korekt, ale trzeba się zmieścić w 5 minutach. Jak nie dasz rady, wtedy powtórka.

2. PARKOWANIE prostopadłe (przodem i tyłem), skośne oraz równoległe. Masz prawo do powtórki (jak wyżej) ale oprócz tego w ramach każdej z tych dwóch prób do jednej korekty! Ale korekta to jest tylko to, że możesz dodatkowo wykonać menewr korygujący, czyli np. wjeżdżasz tyłem do "garażu" ale podjechałeś za blisko jednej z tyczek i dalsza jazda do tyłu spowoduje wjechanie na nią. Wtedy wrzucasz "1" podciągasz auto lekko do przodu i ponownie na wstecznym cofasz już po właściwym torze. Albo np. przy wjeździe w zatoczkę, i gdy już tył auta w niej jest a przód jest za blisko przedniej tyczki i możesz zawadzić lusterkiem, wtedy odkręcasz kierownicą w prawo, oddalasz się i znowu w lewo, żeby wjechać w zatokę.

Oczywiście prawo do korekty nie przysługuje, jeśli już przejechałeś linię lub potrąciłeś słupek. Wtedy powtórka lub po drugim razie oblewka.

Szczegóły znajdziecie w INSTRUKCJI PRZEPROWADZANIA EGZAMINÓW PAŃSTWOWYCH, Dz. U. Nr 150, poz. 1681

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Post Wysłano: 06 wrz 2008, 22:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

Kolega Walp wyjaśnił wszystkim tym co trudniej łapią, to co napisałem.
Z zaznaczeniem że obaj popełniliśmy mały błąd:
Cytuj:
1. Przy kat. C - ŁUK oraz ZAWRACANIE NA TRZY - tu przysługuje tylko powtórka.
kolega zapomniał o ruszaniu na wzniesieniu, a ja o wspomnianym przez kolege zawracaniu na 3


Post Wysłano: 06 wrz 2008, 22:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Dodajmy, że na wzniesieniu jest tylko powtórka.

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Post Wysłano: 07 wrz 2008, 16:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2007, 20:25
Posty: 72
GG: 0

Cytuj:
Czym innym jest korekta, a czym inym powtórka!

1. Przy kat. C - ŁUK oraz ZAWRACANIE NA TRZY - tu przysługuje tylko powtórka. Czyli jeśli wjedziesz na linię, potrącisz pachołek, zatrzymasz się w odległości większej niż 1 metr od początku lub końca łuku, wtedy wykonujesz zadanie drugi raz. Zjeżdzasz z łuku, ustawiasz się na jego początku i jeszcze raz próbujesz. To samo przy zawracaniu, jeśli przejedziesz przez tyczkę. Musisz ustawić się do pozycji starowej i manewr wykonać jeszcze raz.
Przy C+E, D, D+E - oprócz prawa do powtórki, ma się na łuku nieograniczoną liczbę korekt, ale trzeba się zmieścić w 5 minutach. Jak nie dasz rady, wtedy powtórka.

2. PARKOWANIE prostopadłe (przodem i tyłem), skośne oraz równoległe. Masz prawo do powtórki (jak wyżej) ale oprócz tego w ramach każdej z tych dwóch prób do jednej korekty! Ale korekta to jest tylko to, że możesz dodatkowo wykonać menewr korygujący, czyli np. wjeżdżasz tyłem do "garażu" ale podjechałeś za blisko jednej z tyczek i dalsza jazda do tyłu spowoduje wjechanie na nią. Wtedy wrzucasz "1" podciągasz auto lekko do przodu i ponownie na wstecznym cofasz już po właściwym torze. Albo np. przy wjeździe w zatoczkę, i gdy już tył auta w niej jest a przód jest za blisko przedniej tyczki i możesz zawadzić lusterkiem, wtedy odkręcasz kierownicą w prawo, oddalasz się i znowu w lewo, żeby wjechać w zatokę.

Oczywiście prawo do korekty nie przysługuje, jeśli już przejechałeś linię lub potrąciłeś słupek. Wtedy powtórka lub po drugim razie oblewka.

Szczegóły znajdziecie w INSTRUKCJI PRZEPROWADZANIA EGZAMINÓW PAŃSTWOWYCH, Dz. U. Nr 150, poz. 1681
Dobrze, że jest choć jedna osoba co może PRAWIDŁOWO udzielić odpowiedzi...
Wiekszość nie zna się na rzeczy, a pcha się do doradzania. Miałem na egzaminie kat. C korekte i wcale nie musiałem powtarzać zadania, tylko lekko sie poprawiłem jak to wyjaśnił Walp i było ok.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: