Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 sie 2008, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lip 2008, 23:55
Posty: 1
GG: 1083288
Samochód: Premium
Lokalizacja: Sosnowiec

Witam Wszystkich czy ktoś może miał taka sytuacje z premiumką 385 lub podobna ze wsztszko jest ok z biegami a nagle w jednej chwili nie ma zadnego biegu????
Biegi normalnie wchodzą przebitka chodzi wszystko wydaje sie jakby bieg był ale po puszczczeniu sprzegła samochód nie jedzie?
Zaznaczam ze nie było żadnego stuku itp. rzeczy.
Po wbiciu biegu i puszczeniu sprzegła samochód zachowuje sie tak jakby był na luzie nic nie stuka nic nie trze.

POMOCY!!!


Ostatnio zmieniony 27 wrz 2008, 21:30 przez Toreba, łącznie zmieniany 2 razy.
Przeniesiono.


Post Wysłano: 14 sie 2008, 13:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Hmm kolego ja podobny problem miałem w Scani ... też nie było żadnego biegu ale dopiiero w momencie przełączenia połówki . Obojętnie na jakim biegu byś jechał i przełączył połówke to mi zawsze wyłączało skrzynie .. Jaks się okazało problemem były źle podłączone (podobno ktoś się pomylił przy podłaczaniu) kable ... dokładnie nie wnikałem bo się na skrzyniach zbytnio nie znam . Radze Ci podjechać do jakiegoś dobrego pneumatyka .


Post Wysłano: 09 lis 2008, 14:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2008, 13:52
Posty: 22
GG: 0
Samochód: multipla

Witam. Aby nie pisać nowego tematu podłączam się z zapytaniem. W renault premium u mnie jest 3 i 7 bieg i powoli przerzuca z małej na dużą. co jest?


Post Wysłano: 09 lis 2008, 17:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 paź 2008, 20:08
Posty: 86
GG: 31115452
Samochód: SCANIA R420

A może cos ze sprzęgłem :?


Post Wysłano: 09 lis 2008, 18:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2008, 13:52
Posty: 22
GG: 0
Samochód: multipla

raczej nie. to stało się jak rozebrałem ??rozdzielacz?? przy skrzyni biegów z tyłu po prawej stronie( zaraz obok siłownika) bo syczy z niego powietrze. W ogóle ten siłownik słabo chodzi, a jak jest około 0 stopni to w ogóle nie działa. biegi normalnie wchodzą ale nie jedzie.


Post Wysłano: 09 lis 2008, 20:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

pewnie silownik nie zazebia jakiejs przekladni pomimo ze przelacza ale widac niedostatecznie. sprawdz przewody pneumatyczne i silowniki czy nie jest ktorys nieszczelny lub zablokowany

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 10 lis 2008, 18:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 mar 2008, 21:33
Posty: 66
GG: 6285495

kolego wasz_elektryk w tym zaworze sa dwa takie gumowe grzybki i prawdopodonie one juz sa wygniecione i beda sie tak działo jak opisujesz rozbierz jeszcze raz ten zawór wymien na noowe te grzybki i bedzie wszystko chodzić pozdro


Post Wysłano: 11 lis 2008, 15:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2008, 13:52
Posty: 22
GG: 0
Samochód: multipla

zrobię jak mówisz mateusz430. a czy to może być przyczyna tego że syczy powietrze z tego zaworka i wolno przerzuca na dużą skrzynię?


Post Wysłano: 11 lis 2008, 22:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
zrobię jak mówisz mateusz430. a czy to może być przyczyna tego że syczy powietrze z tego zaworka i wolno przerzuca na dużą skrzynię?
Dokładnie takie są objawy uszkodzenia tych gumowych grzybków. W Volvie dzieje się to samo.. :wink:


Post Wysłano: 12 lis 2008, 17:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 mar 2008, 21:33
Posty: 66
GG: 6285495

tak moze bc przyczyna syczenia powietrza ale nie wiem czy dokupisz takie grzybki pozdro


Post Wysłano: 12 lis 2008, 19:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2008, 13:52
Posty: 22
GG: 0
Samochód: multipla

ok. Dzięki za podpowiedzi. Póki co złożyłem od nowa ten rozdzielacz i biegi powróciły ale dalej syczy i wolno przerzuca na dużą skrzynię. Pozdro i dzięki raz jeszcze.


Post Wysłano: 19 gru 2008, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2008, 13:52
Posty: 22
GG: 0
Samochód: multipla

Witajcie, to znów ja. Mam dalej problem z tą renówką :( . Wymieniłem dzisiaj w zaworze wabco (4630790030) i siłowniku wszystkie o-ringi bo się zacinały.Zawór ten jest z lewej strony na końcu skrzyni. Skrzynia biegów to B18 ( na skrzyni pisze RB/ RB2 ). Problemem jest to że po przebiciu z małej na dużą skrzynię w siłowniku tym co jest z góry skrzyni (idą do niego 2 przewody sterujące) Powietrze z tego pierwszego przewodu nie schodzi (jest w nim ciśnienie a nie powinno) i odwrotnie. W efekcie nie przerzuca ani na małą ani na dużą. Po zluzowaniu tych przewodów jak zejdzie ciśnienie z jednego kabla to siłownik przerzuca ale powoli. Jak te 2 przewody odkręci się od siłownika to powietrze syczy z jednego przewodu a jak zmieni się np. na dużą skrzynię to syczy z tego drugiego i vice wersa. Co może być tego przyczyną, jakiś zaworek ????? Co do tych grzybków to nie wymieniłem ich bo nie moge ich nigdzie dostać.


Post Wysłano: 19 gru 2008, 21:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 mar 2008, 21:33
Posty: 66
GG: 6285495

kolego to bede te grzybki tak wyglada z tego opisu albo zle sa połaczone te przewody a i jeszce jedno te grzybki mozna dorobic bo ja dorabiałem do swojej tylko to jest pracochłonne pozdro


Post Wysłano: 19 gru 2008, 21:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2008, 13:52
Posty: 22
GG: 0
Samochód: multipla

A z czego można je dorobić? A żeby je tak splanować troszkę?


Post Wysłano: 20 gru 2008, 9:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 mar 2008, 21:33
Posty: 66
GG: 6285495

kolego mysmy je dorabiari w takie firmie w niedalekiej miejscowosci wiec samem tego nie zrobisz bo to musi być wykonane z jakiegos tworzyw bo sa bardzo twarde ale i tak sie wygniataja i ulegaja zniszczeniu i splaczszczeniu pozdro


Post Wysłano: 20 gru 2008, 15:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2008, 13:52
Posty: 22
GG: 0
Samochód: multipla

To nie jest wina tych grzybków. Nie słychać po przebiciu wajchą biegów charakterystycznego syknięcia powietrza. I to jest właśnie mój problem. Przez to nie przerzuca na większą ani na mniejszą skrzynię. Co należy sprawdzić? Skąd to powinno syknąć?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2008, 13:52
Posty: 22
GG: 0
Samochód: multipla

problem rozwiązany. kłopot był z zaworem wabco znajdującym się z lewej strony skrzyni biegów. Wymiana o-ringów i poprawne poskładanie tego zaworka pomogła.
Pozdrawiam.
Aha... A co może być że ubywa płyn chłodzący? na korku wlewu oleju robią się kropelki wody i z tego wlewu wydobywa się para płynu chłodzącego. Z odpowietrzenia silnika też idzie para. Silnik ma 400KM. Uszczelka pod głowicą?


Post Wysłano: 02 sty 2009, 12:56

Zapewne, a raczej na 100% uszczelka. No i sprawdź jeszcze bagnet oleju. Na pewno będzie na nim albo piana albo coś na wzór lekko zmieszanej wody z olejem w górnej jego części.


Post Wysłano: 04 sty 2009, 11:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2008, 13:52
Posty: 22
GG: 0
Samochód: multipla

Olej na bagnecie jest normalny tj. czarny i bez żadnej piany. Jedyne co, to to, że jest go ponad poziom 1,5cm. Ostatnio dolałem 9L płynu do chłodnicy.

Oleju w silniku jest coraz więcej :x . Obecnie jest ponad 2 cm ponad poziom. I czy w związku z tym truck może ciężko palić? Przy obecnych temperaturach ( -20C ) rozrusznik nie da rady zakręcić silnikiem. Zahełta ze dwa razy i po wszystkim. Akumulatory mają 2 lata. Truck stoi nie jeżdżony a borygo ubywa. Mam zamiar nim jechać do warsztatu żeby zrobili mi ten silnik bo sam to raczej tu nie poradzę sobie. Czy można jeździć z taką usterką czy lepiej zaholować go do serwisu?


Post Wysłano: 13 sty 2009, 17:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2008, 13:52
Posty: 22
GG: 0
Samochód: multipla

Byłem w serwisie i chłopcy nic nie znaleźli. Spuścili 5L oleju z silnika i kazali pojeździć. Teraz zaglądałem pod maskę, patrzę a tam borygo nie ma a oleju znowu dużo. W czym może być problem?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: