Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2007, 13:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2005, 14:33
Posty: 326
Lokalizacja: Suwałki, Dublin

Tak się składa, że jest już 105.460 SC na bazie dla mego taty 8) Wczoraj dość długo oglądałem to autko. Dziś miały być fotki ale nie wiem czy dojdą do skutku... Moje wrażenia są bardzo pozytywne :D

Cytuj:
ciekawie rozwiazana jest szuflada pod lozkiem podzielona na pol aby w jednej czesci mogla znalezc sie lodowka
Tak jedna to lodówka a druga jest oczywiście za dopłatą, wczoraj szef o tym wspominał(u nas jest to i to ;) )
Cytuj:
ciekawie zbudowane jest dolne lozko, materac jest groby i w czesci tulowia i rak poszerzony.
Materac niczym się nie różni jak w serii 95, jedynie obszyciem, kolorystyką.

Moim zdaniem 105 SC oferuję jedną z największych przestrzeni wśród swoich rywali w średniej kabinie i nie ma co tutaj porównywać np z Volvem XL bo wtedy podstawiamy SSC i wszystko jasne :)

Hmm ok to może trochę powiem co zauważyłem w zmianach i różnicach od 95.
-brak wyłącznika ASR który bynajmniej dla mego taty przydał się kilka razy w ciężkich sytuacjach "w terenie"
-dodatkowy wyłącznik sygnału od cofania, chyba raczej bezsens ;)
-regulacja elek. 4 lusterek ;)

jak mi coś się przypomni to dopisze...

_________________
International Haulage


Ostatnio zmieniony 09 mar 2007, 14:02 przez R620, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2007, 14:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2006, 2:00
Posty: 198
Samochód: szybki ;)
Lokalizacja: STWua

Cytuj:
Tak się składa, że jest już 105.460 SC na bazie dla mego taty 8) Wczoraj dość długo oglądałem to autko. Dziś miały być fotki ale nie wiem czy dojdą do skutku... Moje wrażenia są bardzo pozytywne :D

Cytuj:
ciekawie rozwiazana jest szuflada pod lozkiem podzielona na pol aby w jednej czesci mogla znalezc sie lodowka
Tak jedna to lodówka a druga jest oczywiście za dopłatą, wczoraj szef o tym wspominał(u nas jest to i to ;) )
Cytuj:
ciekawie zbudowane jest dolne lozko, materac jest groby i w czesci tulowia i rak poszerzony.
Materac niczym się nie różni jak w serii 95, jedynie obszyciem, kolorystyką.

Moim zdaniem 105 SC oferuję jedną z największych przestrzeni wśród swoich rywali w średniej kabinie i nie ma co tutaj porównywać np z Volvem XL bo wtedy podstawiamy SSC i wszystko jasne :)
Zapomnialem dodac ze materac jest wlasnie taki sam jak w xf 95.
Mozna postawic Dafa SSC i Volvo Globetrotter XL i wysokoscia i dlugoscia kabiny moze Daf bedzie na przedzie, ale pod wzgledem wykorzystania przestrzeni Volvo jest na przedzie, moze sie nie orientuje ale nie widzialem Dafa, ktory mial by szafki nad gornym lozkiem tak jak ma to Volvo poczynione, jedynie w egzemplarzach poddawanych tuningowi wewnetrznemu tzw. samo ruby. Tak jak zauwazyl kiedys moj kolega Daf stanowisko kierowcy ma tak bardzo wyizolowane w lewy przod kabiny, a w Volvie to jest wszystko ladnie polaczone w jedna calosc i ja tez podpisuje sie pod jego slowami :) Z samochodow ktorymi jezdzilem najbardziej podobala mi sie kabina MB Actrosa przede wszystkim za to iz przy lozkach bylo sterowanie webastem,radiem, szyberdachem itp, w Volvie tego brakuje, a sypiajac na gornym lozku niemamy dostepu do niczego :( Pojezdze Dafem i opisze napewno swoje odczucia :)
Jednak Volvo i MB Actros MP2 pasuja mi najbardziej,a gdybym mial wybierac pomiedzy tymi dwoma samochodami to mial bym lekki dylemat :)

_________________
MB :)


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2007, 14:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2005, 14:33
Posty: 326
Lokalizacja: Suwałki, Dublin

Tak masz racje Daf nie montuję szafek nad górnym łóżkiem, jednak z przodu moim zdaniem na pewno można je porównać z tymi FH łącznie ;) Nie wspominając o schowku " dziurze" w XF za siedzeniem pasażera, gdzie można byłoby schować mniejszą osobę. Mamy również dość sporą podręczną już wyżej wspomnianą szufladę spod łóżka. Schowki boczne Daf ma również ogromne, a wiec miejsca na bagaże nigdy tam nie braknie :)

_________________
International Haulage


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2007, 14:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Tak masz racje Daf nie montuję szafek nad górnym łóżkiem, jednak z przodu moim zdaniem na pewno można je porównać z tymi FH łącznie ;) Nie wspominając o schowku " dziurze" w XF za siedzeniem pasażera, gdzie można byłoby schować mniejszą osobę. Schowki boczne Daf ma również ogromne, a wiec miejsca na bagaże nigdy tam nie braknie :)
Daf ma na 100% wielkie schowki ale na 80% w Volvo Glob XL są one pojemniejsze dzięki tej szafce na tylniej ścianie.Z taką smieliśmy sie, że naszą mamuśke można tam przemycić, ten kto jeździł Volvo Glob XL z tymi schowkami wie ile one mają miejsca.Ja w trase brałem sporo ciuchów tato też nie ma ich mało(można powiedzieć ze wszsytko z domu wybtał :P ) i sorkdowa "jaskinia" nie była zapełniona w 50% a w lewej bocznej tato trzymał duża saszetkę z "narzędziami do golenia" mapy gazety itp. i jescze nie był zapełniony.Ja zawsze używałem tego schowka nad pasażerem(oczywiście chodzi mi o tylne komory)i wszystko co miałem sie mieściło.Jednym słowem w Glob XL nigdy nic się nam nie walało po kabinie bo wszytko z palcem w pupie mieściło się w schowkach i zostawał luz.Schowki nad szybą przednią też są pojemne a to za sprawą tego że logo reklamowe ma szerokośc tylko 5 cm.W tych schowkach można też trzymać jedzenie mapy i jakieś drobne reczy i tego tam się naprawde sporo mieści.W serii FH bardzo podoba mi się szulada(z przegrodami) pod dolnym lózkiem która jest na tyle ogromna, że tato trzyma tam wszsytkie łyżeczki, zupki, szkalnki i inne duperele które umilają człowiekowi jedzenie.Boczne schowki zewnętrze są chyba(zaryzykuję to powiedzieć)największe są po prostu ogromne.Z tego co zauważyłem sięgają one gdzieś do połowy kabiny.Zresztą wystarczy zobaczyć jak wyglądają lodówki zewnętrzne u innych producentów.?Ja nie widziałem większej niż ta montowana w Volvo a to już chyba coś znaczy?
Ogólnie schowki w Volvo Glob XL są naprawdę ogromne i Coolio moze to potwierdzić.(gdzieś mam fotki jak wyglądają schowki w Volvo ale nie chcę zaśmiecać tego tematu innymi fotkami)Co nie znaczy że DAF ma małe schowki bo od zawsze miał ich ogrom.

Fajny też jest spory otwór pod "wubrzuszeniem" deski w FH.Mieści sporo dupereli w sobie, tak samo ja ten schowek za dźwignią zmiany biegów(dostępny tylko z manualem).Fajną rzeczą w FH też jest pokażnych rozmiarów sejf, którego ja nigdy nie używałem ale dodatkowo zwiększa objętośc schowków.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Tytuł:
Post Wysłano: 14 mar 2007, 12:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Chłopaki czemu wy zaprzeczacie sami sobie...Wiadomo że VOLVO jest u mnie numerem 1,ale w tym przypadku przegrywa-co prawda nie dużo z DAF-em.Od dłuższego czasu DAF ma największą powierzchnię wewnętrzną kabiny,a powierzchnia jego schowków wynosi prawie 1000l.Co z tego,że DAF nie ma z tyłu schowków jak te nad szybą są dużo większe niż w VOLVO,poza tym dużo miejsca zabiera w VOLVO pochylenie przedniej szyby(DAF to taki kwadraciak...).Obecna kabina VOLVO jest może przytulniejsza,ale nie zaprzeczajmy faktom-bo obecnie nikt nie ma tak dużej kabiny jak XF 105 SSC(z wyłączeniem takich aut jak SCANIA T Topline,Longline itd...)

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 23 mar 2007, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

No to może podam kilka ciekawostek które przeczytałem w tescie niemieckiego TRUCKER-a.Obiektem testu był DAF XF105 SSC 510 z silnikiem E-5 i skrzynią AS-TRONIC... :mrgreen:

Tak wiec dla przykładu podaje ceny niektórych opcji dla tego modelu w Niemczech (także w Euro... :mrgreen: )

-kabina SSC kosztuje 5700E
-polerowane alufelgi 3208E
-skrzynia AS-TRONIC 3770E
-stabilizacja kontroli jazdy(VSC) to wydatek 2650E
-przejscie z Euro 4 na Euro 5-3830E
-wodne ogrzewanie postojowe 655E
-tzw.''full spoiler'' to 2185E
-lodówka to też duży wydatek 950E
-poduszka powietrzna kierowcy(airbag)-655E
-skórzana tapicerka na fotelach i kierownicy to 2350E
-xenonowe reflektory 1445E...itd

Średnie spalanie ze zróżnicowanej 350km trasy z masą całkowitą 40.240kg ''zamknęło się'' w 33,1l przy średniej prędkosci 76,4l...Dla porównania podam,że na tej samej trasie przy masie 40.650kg MB Actros 1851 MS E-5 spalił średnio 33,2l przy predkości 76,2km/h... :mrgreen:

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 24 mar 2007, 14:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Tytuł:
Post Wysłano: 31 mar 2007, 16:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2007, 14:24
Posty: 4

Witam wszystkich serdecznie ! Piekne Dafiki !
105 jest rewelacyjna pod kazdym wzglendem a jesli chodzi o spalanie to przesylam fotki z ostatniej trasy Niemcy - Polska

Rewelacja 28 - 30 litrow - ciezar ladunku 18 - 20 T

Obrazek

Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 25 kwie 2007, 10:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

Adam_d105, a co ma jakość zabezpieczeń do prowadzenia?

Jednak musze wam powiedzieć, że XF105 to nie jest "BÓG" jak to niektórzy uważają Jest to zwykły XF95 po lifitngu, Rozmawiałem kiedyś z kierowcą tego ciągnika w wersji SSC. Pozwolił mi także wejść do środka i wnioskuje że kabina jest minimalnie wyższa (tylko dlatego że tunel jest niższy), kokpit itd ma odnowioną stylistyke - nic więcej. Łóżka są troszkę szersze i ogólne wrażenia są lepsze od poprzednika. Mimo wszystko, ciągnik przykuwa uwagę i to bardzo. Zabaczymy jak będzie za 2 lata, gdy ciągniki będą miały już najechane ponad 500.000 tyś. Teraz nie ma co wsnioskować.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 kwie 2007, 13:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 gru 2006, 13:54
Posty: 26
GG: 8374983
Samochód: DAF XF 105
Lokalizacja: Glinojeck city

Cytuj:
najcenniejsza opinia ludzi ktorzy jezdzili 95 a przesedli sie na 105 .
Kolego moj tatko wlasnie przesiadl sie z 95 `06 (ktorym jezdzil od poczatku) na 105 (marzec `07) i komfort jest lepszy. Ogolnie to robi dobre wrazenie.

Gdy na poczatku wsiadl na 95 (430) auto wogole nie mialo sily... turbina dochodzila max do 1,5.... dopiero od 20tys km dafik byl coraz silniejszy. Co do wnetrza to byl zadowolony-bo jednak nowy :wink:

Wsiadajac do 105 (410) stwierdzil ze jest silniejszy i ,,zywszy". Poniewaz czesto jezdzi ta sama trasa i podobnymi ladunkami, wiec mogl porownac. Turbina dochodzi miej wiecej do 2,4. Bardziej slychac gwizd turbiny i czuc kiedy zaczyna ciagnac. Jednak nie moge nic powiedziec dokladniej o mocy, bo autko ma dopiero 17tys. Wnetrze jest duzo lepsze i przyjemniejsze. CO do wnetrza nie mozna miec zadnych zastrzezen.

Ogolnei rzecz biorac, to moim zdaniem 95 byla troszke bardziej dopracowana technicznie. Gdy 105 prowadzilismy bylo slychac ocieranie (jakby obudowa silnika ocierala o rame) i ostatnio zauwazylismy plamke oleju pod skrzynia :?
Jednak wnetrze jest zadowalajace i zasluguje na duza pochwale :D

_________________
..::<<DAF FT XF 105!!!!>>::..


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lip 2007, 15:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2006, 12:58
Posty: 550
GG: 8261240
Lokalizacja: Tarnobrzeg

DAF Xf105 jest odmłodzoną wersją swojego poprzednika, DAFa XF95.Styliści się postarali i jednak udało sie.Teraz w Polsce DAF XF105 jest bardzo znany.Wiele firm ma swoje ideały co do pojazdów ciężarowych i w tych firmach w tych ideałach jest wiele właśnie DAFów XF105.Coś DAF musi mieć w sobie gdyż został mianowany ciężarówką roku 2007 i otrzymał nagrodę zwaną TRUCK OF THE YEAR 2007.Błędem i to sporym jest bardzo nisko umieszczony zbiornik Ad-Blue i tłumik.Wnętrze kabiny jest wzorcowe.Dostosowane jest do potrzeb kierowcy i panuje w nim miła atmosfera.Przytulny kącik kierowcy.Ogólnie mówiąc DAF zasługiwał na nagrode TRUCK OF THE YEAR 2007 i ją dostał.W praktyce , na trasie, Dafem 105 nie jechałem ale zawsze obok znajomych można sie popytać co sądzą i same plusy :wink:

_________________
Ból z serca bliskich, a przesłanie dla Was.
Obudźcie się ludzie i przejrzyjcie na oczy jesteśmy tacy jak Wy i może to was zaskoczy ...


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lip 2007, 9:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 20:34
Posty: 152

Piękne DAFy na tych fotach :wink: Jest tylko jedno, 'ale'... Mainowicie zbiornik AdBlue jest zbyt nisko umieszczony i do tego, jak mi wiadomo, plastkiowy... Więc co niektórzy mogą go łatwo uszkodzić :?

_________________
SERDECZNIE ZAPRASZAM


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sie 2007, 19:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Obrazek

Pojazd: Daf XF 105.510 SC & Daf XF 105.510 SSC
Firma: Hefter Spedition
Kraj: Niemcy


Tytuł:
Post Wysłano: 21 sie 2007, 12:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 wrz 2006, 14:16
Posty: 36
GG: 2234612
Samochód: MAN TGX 18.480, Multicar M24
Lokalizacja: Janów Lubelski

Mój tata jeździ XF 105.460 i jest bardzo zadowolony.

_________________
BTC Driver - Kytoń®

Dużo czytam, mało piszę ;)
GG: 2234612 | Skype: emikyton


Tytuł:
Post Wysłano: 21 sie 2007, 12:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2006, 12:58
Posty: 550
GG: 8261240
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Cytuj:
Mój tata jeździ XF 105.460
Z tego co mi wiadomo twój tato jeździ w firmie Józef Łupina i jeździ tylko i wyłącznie na Węgry i na Słowację, więc zapewne pokonuje góry. Jak na większych pagórkach DAF sie spisuje? Dobrze? Macie jakieś z nim problemy?...

_________________
Ból z serca bliskich, a przesłanie dla Was.
Obudźcie się ludzie i przejrzyjcie na oczy jesteśmy tacy jak Wy i może to was zaskoczy ...


Tytuł:
Post Wysłano: 30 sie 2007, 9:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sie 2007, 21:43
Posty: 7
Lokalizacja: Radomsko

U mojego taty w firmie są 2 DAF'y 105 i kierowca jednego mówi ze straszny muł jest w górach a ten drugi nie narzeka. Więc nie wiem jak to dokładnie z tym jest. I dodam ze maja po 410KM wiec trochę słabe według mnie.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 wrz 2007, 16:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2007, 13:19
Posty: 7

Mam pytanie dotyczące tych DAF'ow 105. Czy widział ktoś wersję o napędzie 6x2 lub 6x4?? Ogolnie to staram sie znaleźć ciągnik typu MEGA o 3 osiach, ale nigdzie takich nie widze. Jakby ktoś miał jakieś informację na temat takiego ciągnika to proszę o zamieszczanie.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 wrz 2007, 17:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3138
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Są takie. Dann Trans użytkuje kilka lub więcej sztuk DAF-ów w takiej konfiguracji.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Tytuł:
Post Wysłano: 06 wrz 2007, 6:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sie 2007, 22:02
Posty: 117
Lokalizacja: Szczecin

105 ssc na parkingu na A9 w okolicach nurnberg-i
Obrazek

_________________
Trzymajta śe ramy to śe nie posramy!


Tytuł:
Post Wysłano: 07 wrz 2007, 16:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

Cytuj:
Daf kiedys mi sie podobal ale odkad przyszly do nas do firmy, posiedzialem i przygladnalem sie im z bliska to kabina sc jest totalna porazka, nie jestem z metra ciety i mam 182 cm wzrostu, ale aby sie wyprostowac na tunelu musze glowe trzymac w szczelinie od szyberdachu. Najprawdopodobniej w poniedzialek pojade w droge nowym Dafem z ostatniej dostawy i bede mogl sie mu blizej przyjzec, ciekawie rozwiazana jest szuflada pod lozkiem podzielona na pol aby w jednej czesci mogla znalezc sie lodowka, ciekawie zbudowane jest dolne lozko, materac jest groby i w czesci tulowia i rak poszerzony.
Napewno napisze spostrzezenia z jazdy tym gudlajem - tak nazywa go kolega, ktory jezdzi u nas w firmie dafem
ja niemam pojecia oczym ty mowisz ja mam191cm wzrostu i glowe wkladam w szyberdach wtedy gdy stoje na tunelu i to w wersji z 98 sc nierozumiem twojej opinii ze to totalna porazka sc ,ty nawt ręko nie siegniesz do sufitu a co dopiero glowa!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: