Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 lut 2008, 20:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2006, 17:12
Posty: 14
Samochód: Man
Lokalizacja: ŚLĄSK

Witam.Potrzebne Dane fabrycznej prędkości maksymalnej tatry 815 6x6
silnik 10 cylindrowy udokumentowane do rejestracji poj.ponieważ po 88r pojazdy muszą mieć założony ogranicznik prędkości jeżeli fabryczna prędkość maksymalna wynosi powyżej 90km/h a jak tatry 815 mają mniej to niemuszą posiadać ogranicznika prędkości.Tak stwierdził diagnosta.
Bardzo proszę o odpowiedzi.
Obrazek


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
Posty: 301
GG: 0

Mój tata był w wojsku kierowcą wozu bojowego w LOTNISKOWEJ WOJSKOWEJ STRAŻY POŻARNEJ i TATRĄ chyba 8 albo 10 cylindrową po pasie startowym z 8tys. litrów wody jechał 110km/h ale wtedy był to roczny samochód ale też była ta TATRA wyprodukowana w 88r. chociaż teraz myślę że raczej tatrą takiej prędkości nie osiągniesz :]

AHA UWAGA ŻEBY NIE BYŁO ŻE ŁAMAŁ PRZEPISY....BYŁ TO WYJAZD ALARMOWY I MÓGŁ TYLE JECHAĆ :)


Ostatnio zmieniony 12 lut 2008, 11:14 przez Piotrekk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Piotrekk ale pawlowi chodzi o dane katalogowe, nie ważne czy ten pojazd w realu pojedzie 200 czy 60 km/h. Chodzi oto by w danych fabrycznych miał mniej niż 90 żeby nie trzeba było kagańca montować czyli jak zwykle biurokracja :roll:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2007, 22:37
Posty: 13
Lokalizacja: Kolobrzeg

Witam wszystkich
Moge ci podac dane katalogowe Tatry modeli wojskowych. Sa to samochody na oponach balonowych a nie blizniakach ale wydaje mi sie ze niepowinno to miec znaczenia co do konstrukcji ja osobiscie mam przerobiony ciagnik siodlowy na wywrotke.

TATRA 815 VPR 8 (oznaczenie wojskowe ale rozstaw osi i dlugosc samochodu zblizona do wywrotki, co wyroznia model, kola osi skretnej sa za drzwiami)
-typ silnika TATRA 3-930-31
-liczba cylindrow 12
-pojemnosc skokowa 19 000,4 cm3
-maksymalna moc 235 kW-10% przy 2200obr/min ISO
-maksymalny moment obrotowy 1130 Nm-10% przy 1400 +- 200 obr/min ISO
-masa podwozia gotowego do pracy 10350 kg
-srednica skretu po koleinie zewnetrznej- 20+-1m
-kat natarcia 32 stopnie
-glebokosc brodzenia 1400 mm
-maksymalna predkosc 80km/h
I jeszcze troche inny danych, ale jaki by model to nie byl nie przekracza predkosci maksymalnej 80 km/h a dla dluzszych konstrukcji jest max 70 km/h
Co moglem to pomoglem
Pozdrawiam

_________________
niech moc bedzie z toba...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2008, 18:01
Posty: 21
GG: 0

Nie wiem czy te silniki albo cokolwiek w napędzie się zmieniło przez 5 lat, ale w mojej z 1993 mam w dowdzie wpisane 97km/h.

Tomasz


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
Posty: 301
GG: 0

Od kiedy w dowodzie(rejestracyjnym :?: ) jest wpisana prędkość :?: :lol:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

Cytuj:
TATRA 815 VPR 8 (oznaczenie wojskowe ale rozstaw osi i dlugosc samochodu zblizona do wywrotki, co wyroznia model, kola osi skretnej sa za drzwiami)
-typ silnika TATRA 3-930-31
-liczba cylindrow 12
-pojemnosc skokowa 19 000,4 cm3
-maksymalna moc 235 kW-10% przy 2200obr/min ISO
-maksymalny moment obrotowy 1130 Nm-10% przy 1400 +- 200 obr/min ISO
-masa podwozia gotowego do pracy 10350 kg
-srednica skretu po koleinie zewnetrznej- 20+-1m
-kat natarcia 32 stopnie
-glebokosc brodzenia 1400 mm
-maksymalna predkosc 80km/h
I jeszcze troche inny danych, ale jaki by model to nie byl nie przekracza predkosci maksymalnej 80 km/h a dla dluzszych konstrukcji jest max 70 km/h
Co moglem to pomoglem
Pozdrawiam
Wow :shock: :shock: napewno tyle ? Nie wiedziałem że tatra robiła takie silniki o ile w ogóle je robiła. Kto produkował silniki do tatry ?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2008, 18:01
Posty: 21
GG: 0

Cytuj:
Od kiedy w dowodzie(rejestracyjnym :?: ) jest wpisana prędkość :?: :lol:
Zapomniałem dodać że w niemieckim :P:P

Tatra sama robi silniki pod siebie. 12 cylindrowe silniki to typowe jednostki tatry przenzaczone do ciągników siodłowych.

Tomasz


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2008, 21:17
Posty: 151
GG: 0

U mnie w Firmie są 4 Tatry jak na zdjęciu powyżej i jedna z 1999 ma kaganiec fabryczny a pozostałe 3 nie miały i nie przeszły przeglądu i trzeba zakładać.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2007, 22:37
Posty: 13
Lokalizacja: Kolobrzeg

To fakt te silniki sa w ciagnikach siodlowych ale rownierz balastowych. Dodatkowo maja jeszcze montowane turbo. Widzialem takie cudow w wojsku sluzylo do ciagania czolgow, niesamowity sprzet. Ja mam przerobiony ciagnik na wywrotke autko ciekawe ale orginal to orginal. Wygoda przy takim silniku to ze nie trzeba az tak wajchowac lewarkiem wystarcza polowki ale niestety bestia lubi paliwko

_________________
niech moc bedzie z toba...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 maja 2009, 20:05
Posty: 76
GG: 7628437
Samochód: wywroteczki
Lokalizacja: Olsztyn

mam pytanie?

ile leci maksymalnie na pusto z silnikiem v12??
Jezdze v10 i 110 to bez problemów.

Uprzedzam na zamknietym odcinku drogi, pytanie z ciekawosci.

_________________
Moj garaż! Steyr 6x4 Mój:D
Sprzedany:(

viewtopic.php?t=25120


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:09
Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz

zmiana silnika z V10 na V12 nie zmienia prędkości max. Zmienia się tylko moc. Przełożenia w mostach i skrzyni biegów pozostały te same.
A co do 110 km/h to już raczej max co da się wyciągnąć z Tatry 815. Na więcej to już nie pozwolą obroty silnika :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 maja 2009, 20:05
Posty: 76
GG: 7628437
Samochód: wywroteczki
Lokalizacja: Olsztyn

a dziekuje za zaspokojenie mojej ciekawosci. Ktos kiedys mi powiedział, ze v12 maja mniejsze spalanie, to prawda??

wracajac do tematu ogranicznika słyszłem o mozliwosci zastosowania "zaswiadczenia" o posiadaniu "wolnych mostów". Przy takim kwicie podobno nie potrzeba ogranicznika, zaznaczam, ze jest to informacja zasłyszana i wymaga potwierdzenia!!

_________________
Moj garaż! Steyr 6x4 Mój:D
Sprzedany:(

viewtopic.php?t=25120


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2009, 19:17
Posty: 21
GG: 0
Samochód: XCMG, Hydros

co do spalania to wydaje mi sie że powinna mieć mniejsze spalanie ponieważ oczywiście wg mnie przy mniej wiecej takiej samej masie V10 i V12 to V12 ma wiecej koni żeby pociągnąć całe pudło i mniej się meczy przy tym niż V10.

po drugie wolne mosty tzn? ze masz 6x6 napęd w serii a uzyskasz cos takiego że masz 4x6 lub 2x6? o to chodzi?

a prędkość zobacz tutaj : http://www.tatratrucksusa.com/ATT%20815 ... Specs.html


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: