Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 sty 2008, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2007, 23:26
Posty: 24
Lokalizacja: Zgierz

Jak w temacie mam zapytanie o ceny za usługę pt. zczytywanie kart lub danych z cyfrowego tachografu.

Coraz więcej osób jeździ nowymi pojazdami wyposażonymi w cyfrowe tacho - ja od niedawna i jestem troszeczkę zszokowany cenami jakie panują w serwisach wykonujących podobne usługi. Do niedawna płaciłem za czytanie karty 20 PLN, dzisiaj już 30 PLN (cena netto), no może taka podwyżka jest do zniesienia. Ale np. czytanie tacho kiedyś koszt 50 PLN teraz 100 trochę nie uzasadniony skok.

Może mi ktoś wytłumaczyć te ceny, może to jest bardziej skomplikowane niż myślę. Pewnie kwoty o których piszę są śmieszne, no ale jak się tak pomnoży je przez pewną ilość pojazdów, czy kierowców to może trochę wynieść.

Z drugiej strony wiem, że nikt mi nie broni zakupu własnego urządzenia typu np.:

http://www.sofiba.pl/sklep/catalog/prod ... cts_id=102

lub taniej

http://www.sofiba.pl/sklep/catalog/prod ... ucts_id=84

lub jeszcze taniej - innaczej

http://www.sofiba.pl/sklep/catalog/prod ... ucts_id=83



Oczywiście jest więcej urządzeń i firm ale to powyżej to tylko przykład - firm i urządzeń jest więcej wystarczy poszukać.

No ale jak się np. ma jedno autko z cyfrowym tacho to się nie opłaca lub też nie opłacało bo teraz już chyba tak.

Z ciekawości zapytam tych co nie mają swoich urządzeń - ile płacicie za takie usługi ...

Pozdrawiam

_________________
B, B+E, C+E, D ... już niedługo LECZ KTO WIE >>> ???


Post Wysłano: 02 kwie 2008, 10:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2008, 10:40
Posty: 8
GG: 0

Przy takich cenach usług opłaca się zakupić urządzenie już dla jednego samochodu. Przy cenach urządzeń w granicach 200e po roku ci się zwraca i nie musisz sobie zawracać głowy jeżdżeniem gdzieś.


Post Wysłano: 02 kwie 2008, 22:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

My sczytujemy sami a korzystamy z oprogramowania TachoScan i serwisu tej firmy - http://www.pcnetservice.pl/ - czasem dziwne rzeczy się dzieją jak ostatnio kiedy aktualizacji nie można było wgrać ale nie wyobrażam sobie jak moglibyśmy gdzieś na zewnątrz to robić.

PS: w polskim słowniku nie ma wyrazu "zczytywać"

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 09 kwie 2008, 12:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2008, 10:40
Posty: 8
GG: 0

Ale problemu nie miałeś ze skopiowaniem danych z karty i tacho tylko z programem a mimo wszystko robisz im reklamę...
Mam w ofercie urządzenia i programy innej konkurencyjnej firmy, problemy jeśli są to najczęściej spowodowane przez użytkowników.


Post Wysłano: 11 kwie 2008, 23:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Ale problemu nie miałeś ze skopiowaniem danych z karty i tacho tylko z programem a mimo wszystko robisz im reklamę...
Nie tyle reklamę co podzieliłem się informacją na temat tego z czyich usług korzysta moja firma. Nie wolno mi?
Cytuj:
Mam w ofercie urządzenia i programy innej konkurencyjnej firmy
Prześlij ofertę na priva, chętnie się zapoznamy.
Cytuj:
problemy jeśli są to najczęściej spowodowane przez użytkowników.
O dziwo - każdy serwisant/sprzedawca/mechanik tak mówi :>

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 14 kwie 2008, 10:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2008, 10:40
Posty: 8
GG: 0

Nie, nie zwalam winy na użytkowników za wszystkie problemy, ale jednak 90% wynika z nieznajomości podstaw obsługi programu i problemów softwarowych... Teraz jest duża rotacja pracowników w firmach, przychodzą nowi ludzie których nikt nie wdrożył, nie przeszkolił i mam masę telefonów jak uruchomić program, itp...


Post Wysłano: 27 sie 2011, 21:03
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4166
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Przepraszam za ten odkop ale mam parę pytań związanych z tachografem cyfrowym. W wyszukiwarce nie znalazłem, innych tematów powiązanych z tą sprawą więc, chciałbym zapytać się tutaj. Mianowicie, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób przenosić dane z tachografu cyfrowego na urządzenie służące do tego celu a następnie w jaki sposób obrabiać te dane, by w sposób czytelny i jasny przedstawić je w przypadku kontroli np. ITD? Prosiłbym o konkretne i prawdziwe odpowiedzi, najlepiej osób, które się tym zajmują i wiedzą w pełni na czym to polega. Najlepiej niech osoba skontaktuje się ze Mną w postaci wiadomości prywatnej bądź numeru GG podanego w profilu. Z góry dziękuję za zainteresowanie temat i pomoc.

Pozdrawiam. :)

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 01 wrz 2011, 13:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Przepraszam za ten odkop ale mam parę pytań związanych z tachografem cyfrowym. W wyszukiwarce nie znalazłem, innych tematów powiązanych z tą sprawą więc, chciałbym zapytać się tutaj. Mianowicie, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób przenosić dane z tachografu cyfrowego na urządzenie służące do tego celu a następnie w jaki sposób obrabiać te dane, by w sposób czytelny i jasny przedstawić je w przypadku kontroli np. ITD? Prosiłbym o konkretne i prawdziwe odpowiedzi, najlepiej osób, które się tym zajmują i wiedzą w pełni na czym to polega. Najlepiej niech osoba skontaktuje się ze Mną w postaci wiadomości prywatnej bądź numeru GG podanego w profilu. Z góry dziękuję za zainteresowanie temat i pomoc.

Pozdrawiam. :)
Jeśli zdecydujesz się na zakup jednego z kilku oferowanych na polskim rynku programów do obsługi danych z tachografów cyfrowych dostaniesz w pakiecie coś na kształt Pen-drive'a który z jednej strony zakończony jest wtyczką USB a z drugiej specjalną wtyczką pasującą w sześcio-pinowe gniazdo znajdujące się na panelu czołowym tachografu. Instrukcja pobierania danych będzie na pewno dostarczona razem z urządzeniem ale wygląda to mniej więcej tak:
- przekręcasz kluczyk w stacyjce auta
- wkładasz czytnik w gniazdo 6-pin
- tachograf zdaje się że spyta o czynności bądź automatycznie rozpocznie pobieranie danych
- trwa to dość długo bo nawet do 3 godzin
- po wszystkim wyciągasz czytnik (wyłączasz zapłon:) i wtykasz w USB komputera i zainstalowany program do obróbki danych pozwala Ci wszystko opracować.
Każdy z tych programów ma opcję udostępniania tych informacji które są przy kontroli potrzebne.
Więc podsumowując - Jak kupisz program to wszystko będziesz wiedział co i jak.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 21 wrz 2011, 10:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2011, 11:01
Posty: 325
Samochód: Strzęp
Lokalizacja: LLB

Koledzy mam pytanko. Ojciec jeździ volvo (tacho - karta kierowcy jeżdżę ja też ale rzadko - też mam karte kierowcy). Ojciec jest kierowcą jak i właścicielem firmy; tu mam pytanko jak to jest z czytywaniem danych, czy potrzebna jest jakaś karta przedsiębiorstwa czy tylko karta kierowcy, jakie urządzienie kupić do sczytywania (w serwisie chcieli 1100zł za takie urządzenie). Pomoże ktoś? Może jakiś link gdzie w łopatologiczny sposób jest to opisane?

_________________
Daf & Vovo
viewtopic.php?f=44&t=31972
Magnum
viewtopic.php?f=44&t=40157
http://g2.gangsters.pl/?ref=317


Post Wysłano: 24 wrz 2011, 16:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
(...) Instrukcja pobierania danych będzie na pewno dostarczona razem z urządzeniem ale wygląda to mniej więcej tak:
- przekręcasz kluczyk w stacyjce auta
- wkładasz czytnik w gniazdo 6-pin
- tachograf zdaje się że spyta o czynności bądź automatycznie rozpocznie pobieranie danych
- trwa to dość długo bo nawet do 3 godzin
- po wszystkim wyciągasz czytnik (wyłączasz zapłon:) i wtykasz w USB komputera i zainstalowany program do obróbki danych pozwala Ci wszystko opracować.
Każdy z tych programów ma opcję udostępniania tych informacji które są przy kontroli potrzebne.
Więc podsumowując - Jak kupisz program to wszystko będziesz wiedział co i jak.
Nie zapomnij dodać, że do tego procesu niezbędne jest posiadanie karty przedsiębiorstwa :)

Wracając do tematu - na początku działalności płaciłem 30 zł/miesiąc za obróbkę danych z karty. Bardzo szybko jednak zakupiłem własne urządzenie i jestem niezmiernie zadowolony z tego faktu. W zasadzie połowa kosztu już mi się zwróciła, nie wspomnę tu o wygodzie czytania danych w zaciszu własnego biura/bazy.

Nie używam żadnego oprogramowania do obróbki danych z karty, ponieważ jestem jedynym kierowcą w mojej firmie :) Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, ile i jak jechałem. W przypadku kontroli ITD samo sobie obejrzy bardzo ładnie przebieg mojej kariery kierowniczej :)

W przypadku zatrudniania pracowników odpowiedni program wydaje mi się jednak niezbędny, chociażby do rozliczania godzin pracy kierowców.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 27 wrz 2011, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Nie zapomnij dodać, że do tego procesu niezbędne jest posiadanie karty przedsiębiorstwa :)


Bardzo słuszna uwaga bo bardzo istotna dla całego procesu - nie robiłem tego od dwóch lat i zapomniałem o tym.


Cytuj:
W przypadku zatrudniania pracowników odpowiedni program wydaje mi się jednak niezbędny, chociażby do rozliczania godzin pracy kierowców.
Program może pomóc np. w naliczaniu diet gdyż na podstawie danych o rozpoczęciach i zakończeniach cykli wiadomo za jakie państwo dieta należy się kierowcy.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: