Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Wybaczcie mi panowie że nie zamieszcze żadnego głębszego opisu ale po tym co zobaczyłem byłem w stanie wkleić tylko zdjęcia i dane techniczne- i nadal jestem w szoku :shock:

Dane techniczne:

silnik: Caterpillar 3412 DITTA, V12
pojemność: 27020 cm³
moc: 900KM
moment obr.: 3460 Nm
skrzynia b.: Dana Clark Spicer Powershift 16281-1
biegi: 8 w przód, 4 w tył
opony: 445 / 95 R 25 Goodyear
nacisk na 1 oś: 12,5t
nacisk na 2 oś: 12,5t
nacisk na 3 oś: 25t
nacisk na 4 oś: 25t
nacisk na 5 oś: 25t
masa całkowita zestawu: 600t
wymiary: 12620 x 3480 x 4515 mm
(źródło: internet)

Obrazek
(źródło zdjęcia: http://www.samochodyswiata.pl )

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
Posty: 301
GG: 0

To mi z kabiny Keraxa przypomina :D A i jeszcze jedno jaką to ma role spełniać bo chyba nie jako ciągnik siodłowy :lol:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

No bo NICOLAS to francuska firma budująca balastówki z kabinami renault ;)

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Cytuj:
A i jeszcze jedno jaką to ma role spełniać bo chyba nie jako ciągnik siodłowy :lol:
To jest lepsze od czołgu. :> To ciągnik balastowy służy do przeciągania (zazwyczaj na terenie zakładu) olbrzymich i\ lub ciężkich elementów konstrukcyjnych np maszyn, transformatorów suwnic silosów itp.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Podobne pojazdy produkuje też mercedes na bazie Actrosa


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Ja znam tylko TITANa którego produkuje mercedes- takiego monstrum z pod znaku gwiazdy nie widziałem.
Jeśli masz zdjęcia to zaprezentuj.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Widziałem podobne cacko 10x6 (na bazie mana) trochę mniejsze jak targał turbiny na terenie stoczni, Niby poza ilością kół nie odbiegał za bardzo od przeciętnej ciężaróweczki, ale robi wrażenie, leprze od pięcio osiowych wywrotek (z kabinami volva f i dafa cf idą jak na gąsienicach :D ) które można spotkać na budowie autostrady A1 Jednak holowniki budzą szacuneczek. 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2008, 19:51
Posty: 48
GG: 0
Lokalizacja: [PL]==[D]

Cytuj:
moc: 900KM
masa całkowita zestawu: 600t
chciaz mam przed soba dowody to nie jestem pewny aby ten nicolas ważyl 600 t hmm co do 900 kucy to jeszcze jeszcze :D

fantastyczna maszyna po prostu na jej widok czuje sie to cos ... chcial bym ja zobaczyc na zywo w akcji jak ciagnia jakis silos :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lis 2007, 18:56
Posty: 61
GG: 5477986
Lokalizacja: Tomaszów maz

A tu mam dokładne wyjaśnienie co to jest:
"Ciągnik balastowy jest to samochód dociążony odpowiednim balastem, przeznaczony do ciągnięcia wieloosiowych przyczep o dużej ładowności. Nie tylko do ciągnięcia maszyn, ale też do transportu na własnym zawieszeniu. Są to pojazdy z własnym napędem przystosowane do holowania przyczep o dużej ładowności mają one odpowiedni balast który zwiększa przyczepność kół pojazdu do powierzchni drogi"
źródło
http://www.amoto.net

_________________
SCANIA- Królową szos

Moje autko:
SCENIC


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1587
Lokalizacja: Brzesko

Cytuj:
aby ten nicolas warzyl 600 t hmm co do 900 kucy to jeszcze jeszcze :D
600t to DMC całego zestawu - Ciągnik + Naczepa + Ładunek

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Mnie tam DMC aż tak nie wystraszyła bardziej wystraszyłem się tego: :shock:
Cytuj:
wymiary: 12620 x 3480 x 4515 mm
:shock:

12 mertów długości! :shock:

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

mnie tam najbardziej odpowiada silnik rodem jak z czołgu :D v12 jak w t34 choć 900KM to niest dużo jak na 600t zestaw ale wiadomo takie coś pewno 60km/h nie przekracza bo po co :D przy takiej prędkości maksymalnej i krótkich 8 biegach to napewno bloki wyrywa :D


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

Jak dla mnie to ten silnik zbyt dobrych osiągów nie ma... Scania z V8 ma jak dobrze pamiętam 3200Nm, a tu z V12 27000cm3 pojemności i tylko 3400Nm... Moc jakoś tez nie przerażająca... Ale za to pewnie wytrzymałość jest bardzo duża silnika. Poza tym on po górkach nie jeździ, takie dobrze parametry silnika nie są potrzebne...

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

z tego silnika Scani spokojnie mozna ponad 800 KM wyciagac - pozostaje tylko kwestia jak wyglada charakterystyka silnika.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

im silnik mniej wysilony tym bardziej bezawaryjny i dłuższe przebiegi między remontami.........

pozatym nie potrafie tego wytłumaczyć technicznie ale jest taka zasada że w pojazdach poruszających się wolno niesamowicie ciężkich stosuje sie silniki o możliwe dużej pojemności z tego względu że taki silnik ma lepszą reakcje na obciązenie (mniej spadają obroty pod wpływem gwałtownego obciązenia)

nie wiem coś mi sie wydaje że po prostu taki silnik maksymalny moment obrotowy osiąga przy niskich obrotach i to jest przyczyną tej reakcji na obciązenie........a wiadomo jak jest to ważne przy bardzo cięzkim ładunku.......najgorsze jest ruszenie jak już niskopodwoziówka sie toczy to połowa sukcesu :D

no żywym przykładem jest tatra t815 na balonach......silnik nie ma turba ma 19l i v12 i 340KM czyli niewysilony wolno wkręca sie na obroty ale łatwo jest spalić sprzęgło mało tego pustą tatra można ruszyć z bardzo wysokiego biegu bez gazu i nie ma efektu mulenia

w ausriackich motocyklach dwusuwowych KTM mamy 45KM z 125ccm z tym że silnik poniżej 3-4tys obrotów jest senny i co sezon trzeba zmieniać tłok pierścienie i cylinder w dodatku spalaniem przerasta niejedną 600......

tak więc kwestia zastosowania czy warto silnik wysilić czy nie........


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2006, 8:30
Posty: 11
Lokalizacja: POMORZE

Nicolas Tractomas i inne pojazdy tej firmy wcale nie służą do przewozu ciężkich elementów na terenie zakładów w Europie. Są przeznaczone jako ciągniki dalekobieżne przeznaczone do holowania pociągów drogowych w Afryce i Australii. Co ciekawe często zestaw składa się z kilku ciągników.

_________________
>> http://www.truckauto.pl/testy/test/c5.pdf <<


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Ciekawe jak rozwiązali przeniesienie napędu?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 maja 2007, 11:35
Posty: 5
Lokalizacja: swietokrzyskie

Odnośnie mocy i pojemnosci skokowej silników,jak mawiają Amerykanie "no replacement for displacement".Czyli chcesz mocy to dodaj pojemności
bo ona znikąd się nie bierze. A kombinacje z dużą mocą małych silników mają na celu ekonomie i ekologie.Co do przeniesienia napędu to raczej ciernego sprzęgła tam nie znajdziemy tylko przekładnie hydrokinetyczna jak w niedużej lokomotywie.Pewnie z 5 m2 chłodnic oleju przekladniowego :D.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2008, 19:51
Posty: 48
GG: 0
Lokalizacja: [PL]==[D]

Gigant w akcji :!: ten widok az dech zapiera

Obrazek

Obrazek
klik aby powiekszyc

(c)www.google.pl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: