wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

[Volvo] Duże spalanie
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11491
Strona 1 z 3

Autor:  mateuszz-m1 [ 15 lis 2007, 19:30 ]
Tytuł:  [Volvo] Duże spalanie

witam co sie może dziać że moje volvo 380KM pali 40L/100KM???????
proszę o czym to może być spowodowane?? no i słabe jest??

Autor:  c4mel [ 15 lis 2007, 20:14 ]
Tytuł: 

sciagnij ceglowke z nogi :)

Autor:  TomVol [ 15 lis 2007, 20:26 ]
Tytuł: 

Generalnie volva lubi sporo zeżreć (34-37l na 420 1seri) przy ciężkich butach stosownym ładunku i niekoniecznie na trasie to realna norma. Ale wizyta w serwiśie na komputer może wykryć że stosunkowo niewielkim kosztem zejdziesz poniżej czterdziestki. (niekrępuj się i pisz co wykryli po ewentualnym serwisie) :/

Autor:  Marcino [ 15 lis 2007, 20:32 ]
Tytuł: 

Volvo 40L/100Km...? To bardzo dużo :/ Nasze Vovlo FH na dotarciu(tandem) pali max 33L. Ładunki jak wszędzie. TomVol dobrze Ci poradził. Zajedz najlepiej do servisu Volvo, podłączą pod komputer i dowiesz się. Pozdrawiam

Autor:  mateuszz-m1 [ 19 lis 2007, 17:21 ]
Tytuł: 

Proszę o pomoc!!!

Autor:  vito37 [ 19 lis 2007, 22:49 ]
Tytuł: 

A może byś napisał po jakich trasach się porusza twój Camion, i jakie ciężary nim wozisz.
Przy okazji napisz rok i przebieg auta.
Będzie łatwiej ocenić prawdopodobną przyczynę.

Autor:  P@wel [ 19 lis 2007, 23:32 ]
Tytuł: 

Właśnie , najpierw podaj przy jakim ładunku (?) w jakim terenie. No i jak 40 L spala Tobie no to niech ktoś inny pojeździ jeden dwa dni - jak nie będzie dużej różnicy to znaczy że to coś mechanicznego a jeśli spalanie będzie mniejsze no to już tylko Ty możesz to zmienić.


Pozdrawiam

Autor:  mateuszz-m1 [ 20 lis 2007, 14:09 ]
Tytuł: 

Koledzy samochód Volvo 380Km 1996rok 1100000km wozi po 22T-24T
Samochód jeździ do Rumuni i z powrotem do Polski nieraz troche po polsce ale 40L to przesada cos musi byc nie tak?

Autor:  Bajzel [ 20 lis 2007, 14:38 ]
Tytuł: 

Ogółem trasy Polska - Rumunia to przeprawa przez dość ciężkie tereny, myślę że 40l/100km to jest baaaaaardzo wysoka górna granica dopuszczalnego ~ spalania, aby zjeść potrzeba tu chyba techniki kierowcy, aczkolwiek sprawdzić pompę/wtryski czy inne podzespoły odpowiedzialne za dozowanie paliwa chyba nie boli i warto sprawdzić ;)

Autor:  DK [ 20 lis 2007, 18:40 ]
Tytuł: 

MCBEZEL ma rację, to ciężka trasa duużo gór, ale po tym przebiegu musiały być robione wtryski i pompa paliwowa przy ok:800-900tyś.km. zajrzyjcie do wtrysków może zaczynają lać, ale to mało koni, silnik D12A więc EURO2 380KM wtoczyć pod góre to musi spalić on po prostu ma ciężko, dla porównania moje 485KM w 16stce pali mi 35 na równinie do 40 po polskich górkach.

Autor:  AdekS [ 20 lis 2007, 19:17 ]
Tytuł: 

Cytuj:
MCBEZEL ma rację, to ciężka trasa duużo gór,
Mimo wszystko jest to za duże spalanie jak na 380 KM. Polecam tak jak koledzy sprawdzić stan pompowtrysków (pewnie są już do wymiany), choć niewiem czy nie będzie czasem konieczny remont silnika.

Autor:  mateuszz-m1 [ 20 lis 2007, 19:32 ]
Tytuł: 

Remont silnika przy tym przebiegu :shock:

Autor:  Bajzel [ 20 lis 2007, 19:44 ]
Tytuł: 

Nastukał już lekko ponad milion, b. wskazane jest przeglądnięcie go od śrubki każdej ;) Remont może okazać się konieczny ;)

Autor:  AdekS [ 20 lis 2007, 20:00 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Remont silnika przy tym przebiegu Shocked
My mamy Volvo z 94r. również z silnikiem 380 KM, pompowtryski musieliśmy wymienić gdy miał ok 900 tyś, zaś kolejnym koniecznym krokiem był remont silnika (auto miało nabite 1mln z groszami). Było to spowodowane dużym spalaniem 37l/100km jak i utratą dużej ilości mocy. Auto po wszystkich remontach odrazu odzyskało pełną moc oraz mniejsze spalanie. Teraz silnik ma ok. 1.3 mln i nadal "rwie do przodu" :wink:

Autor:  zwoli [ 20 lis 2007, 20:06 ]
Tytuł: 

Kolego jak pompowtryski siadają to mocno kopci jak jest u ciebie? :?:

Autor:  mateuszz-m1 [ 20 lis 2007, 20:11 ]
Tytuł: 

nie kopci

Autor:  AdekS [ 20 lis 2007, 20:16 ]
Tytuł: 

Cytuj:
U mnie w SCANI nabite 1800000km i nie robilem żadnego remontu i auto śmiga nadal!
Jeżeli kolego myślisz, że konieczność remontu remontu rozpoznaje się po nabitych kilometrach, to sorry ale nie mamy o czym rozmawiać!

Autor:  weni [ 20 lis 2007, 22:54 ]
Tytuł: 

sprawdź intercoler!!! on może być odpowiedzialny za zbyt duże spalanie?
a nie osłabł?

[ Dodano: Wto, 20.11.2007, 22:09 ]
wybacz niedoczytałem przecież jest słaby!!!
mam identyczny problem z reno 385km
zero dymu, oleju nie ubywa a skubana słaba !!!
byle górka i do małej skrzyni trzeba schodzić
ja stawiam na intercoler ale sprawdzę to dopiero w sobotę jak auto zjedzie
pozdro

Autor:  TomVol [ 23 lis 2007, 23:20 ]
Tytuł: 

Raczej bez wizyty na serwiśie niezaoszczędzisz, kolego może potencjometr, czujnik interkulera, czujnik temperatury, itp.
Możliwa jest że kierowca przepala. 8)

Autor:  DK [ 24 lis 2007, 20:18 ]
Tytuł: 

Intercoler to raczej nie jest winien temu spalaniu, moze tu jednak kierowca jest winien, jeździ po górach i ma ciężką nogę to wystarczy, jezeli nie dymi to niema co się czepiać wtrysków czy pompy, jesli z silnikiem wszystko jest ok to wina musi leżeć po stronie człowieka

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/