Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 lis 2007, 11:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 10:42
Posty: 8
Lokalizacja: Pleszew

Witam! Jezdze scanią 124L 360 i od kilku miesiecy ciężko zapala ( poprostu długo trzeba kręcić) Juz wymieniłem ten zawór elektroniczny przy pompie paliwowej i nadal to samo. Ja mysle ze moze jeszcze od pierścieni zalezałoby to ze niema dobrego sprężania i to tez moze byc przyczyną ale ona ciepła czy zimna zawsze pali tak samo ma dopiero 800000 nakrecone wiec niewiem czy po tym przebiegu wymagany byłby remont silnika, a mimo na ten skromny silniczek swoją siłe ma, nie kopci i zachowuje sie tak samo od kąd ja kupiłem, aby ten rozruch. Moze ktos juz miał taki przypadek i chciałby mi o nim udzielic kilka słów. Z góry bardzo dziękuje. Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lis 2007, 11:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 paź 2007, 12:05
Posty: 49
GG: 4751903
Lokalizacja: Białystok

Kolego.Zajedz do serwisu niech Ci sprawdza wtryski.Moj kolega miał to samo w volvie cos tam z wtryskami było.


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lis 2007, 11:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Jak jest mocny, nie dymi i ma 800 tys.km. to pierścienie będą dobre. Jakby były zużyte to by dymił na niebiesko. Wtryskiwacze albo regulacja pompy wtryskowej.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lis 2007, 13:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2007, 20:40
Posty: 61
GG: 2164700
Lokalizacja: Włodawa

Ja również sądzę że to wtryski przy tym przebiegu wtryski s do roboty w scani i w volvie przy 1000000km bedziesz robił pompę palowową


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lis 2007, 15:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

A może po prostu świece żarowe są przepalone :wink:

_________________
MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lis 2007, 15:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czy czasem nie cofa się paliwo do baku i nie zapowietrza się układ paliwowy, wymień zaworek zwrotny od paliwa

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lis 2007, 18:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lis 2007, 12:17
Posty: 10
Lokalizacja: Chorzew

ja mam scanie z takim samym silnikiem i przebiegiem i miałem podobny problem u mnie winą tego był system EDC [Electronic Diesel Control] on kontroluje prace czterech zaworów elekrtomagnetycznych i steruję pracą zaworu odcinającego jest odpowiedzialny za ilość doprowadzanego paliwa, potem jeszcze jak naciskałem przycisk oczyszczenia błędów to gasła, ale to wcale nie musi być to samo najlepiej będzie sprawdzić w serwisie .


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lis 2007, 14:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

sprawdz czujnik położenia wałka w pompie jeśli jest pompa EDC i czujniki położenia wału


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lis 2007, 15:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lis 2007, 20:40
Posty: 28
GG: 0

Może jakaś sekcja w pompie padła :/


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lis 2007, 16:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2007, 20:40
Posty: 61
GG: 2164700
Lokalizacja: Włodawa

to na pewno nie sekcja bo by silnik nie równo pracował
i by dymił to coś z tryskami lub zapłonem skoro zaworek w pompie wymienił.


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lis 2007, 20:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Cytuj:
ja mam scanie z takim samym silnikiem i przebiegiem i miałem podobny problem u mnie winą tego był system EDC [Electronic Diesel Control] on kontroluje prace czterech zaworów elekrtomagnetycznych i steruję pracą zaworu odcinającego jest odpowiedzialny za ilość doprowadzanego paliwa, potem jeszcze jak naciskałem przycisk oczyszczenia błędów to gasła, ale to wcale nie musi być to samo najlepiej będzie sprawdzić w serwisie .
To naprawdę dziwne... :?: :?: :?: :shock: :lol: Bo w 12 litrowych silnikach na pompie wtryskowej Scania miała tylko dwa silniki o mocy 400 i 360 koni. Gdzie 360 nie miała EDC i była sterowana przez linkę gazu...


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lis 2007, 9:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2007, 20:40
Posty: 61
GG: 2164700
Lokalizacja: Włodawa

ADONNAY ma racje jedynie 360konne silniki mają mechanicznie sterowaną pompę tak jak w scanii serii 3


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lis 2007, 17:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Posty: 123
Lokalizacja: MIELEC

Może być problem z dawką rozruchową w pompie wtryskowej,a to akurat nie ma wpływu na pracę już odpalonego silnika i na zużycie paliwa. :roll:

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lis 2007, 18:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2007, 20:40
Posty: 61
GG: 2164700
Lokalizacja: Włodawa

Zgadza się PAWCIO miałem taki sam problem no i pompa do regeneracji :?


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lis 2007, 21:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2007, 21:09
Posty: 45
GG: 8917751
Lokalizacja: Łódź

Kolego, może filtry są zamulone??

_________________
Zawsze i wszędzie guma palona będzie!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lis 2007, 0:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 10:42
Posty: 8
Lokalizacja: Pleszew

No koledzy napewno kazdy z was ma troche racji na ten temat, ale jeszcze niewiem ktory z was utrafi w odpowiedni punkt mojej bolącej scani :) Wydaje mi sie ze tu Pawcio jest najblizej i to jednak bedzie własnie cos związane z dawką rozruchową i bez regeneracji pompy sie pewnie nie obejdzie. No cóż :!: Ale mimo to piscie jeszcze, moze ktos miał ten problem i udało mu sie go rozwiązac. Pozdrawiam :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lis 2007, 2:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Hmmm... 800 tys na kołach to mi się wydaje, że to mogą być zeby połamane na kole zamachowym, dlategoo trzeba długo kręcić. Zmiana koła zamacowego i wszysttko git.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lis 2007, 10:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lis 2007, 10:42
Posty: 8
Lokalizacja: Pleszew

Sorrki Bosman ale nie rozumiem co ma wspólnego koło zamachowe z pompą paliwową. Podrzuć coś wiecej na ten temat. :(


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lis 2007, 11:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Jakby to chodziło o połamane zęby na wieńcu koła zamachowego to przy odpalaniu byłoby słychać zgrzyt, bo rozrusznik źle by się zazębiał. Tu chodzi o to że rozrusznik długo kręci silnikiem, więc wina jest po stronie silnika. I to będzie coś z pompą wtryskową albo wtryskiwaczami. Może wystarczy tylko pompę wyregulować na specjalnym stole.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 17 lis 2007, 14:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Przeglądam posty i nie mogę wywnioskować.. Ciężko ,czyli dopiero po duższym kręceniu ,zapala zawsze? Czy tylko zimna,Albo także po kilkugodzinnym postoju,mimo że jeszcze przecież nie wystygnie? Ja bym spróbował przed zapalaniem popompować paliwo ręczną pompką.Będzie słychać zaworek przelewowy.I czuć w rece także.Ewentulnie popuścić przy tym lekko odpowietrznik i zobaczyć czy nie ma śladów powietrza.Może się cofać do zbiornika na przykład przez nieszczelność na łączeniach lub mikropęknięcie.

_________________
ego


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: