wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://wagaciezka.com/ |
|
[Scania] Olej w układzie chłodzenia https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10797 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | GREGOR SCANIA [ 28 wrz 2007, 16:58 ] |
Tytuł: | [Scania] Olej w układzie chłodzenia |
czy ktoś z was spotkał się z takim przypadkiem olej jest w zbiorniczku wyrównawczym a silnik wydaje dziwny odgłos jakby był dziurawy tłumnik.Cisnienie oleju i temperatura chłodzenia jest ok[/code] |
Autor: | Cheester [ 28 wrz 2007, 19:20 ] |
Tytuł: | |
Podejrzewam uszczelke pod glowica ale to tylko podejrzewam. Najlepiej niech w tym temacie wypowiedza sie fachowcy. Narazie to tylko moja sugestia. Poczekaj na wypowiedzi innych. |
Autor: | kraz [ 29 wrz 2007, 9:46 ] |
Tytuł: | |
Raczej uszczelka, sprawdź przy odkręconym zbiorniczku, czy jak przegazujesz silnik to lecą bomble powietrza. jak lecą to uszczelka. |
Autor: | GREGOR SCANIA [ 29 wrz 2007, 14:04 ] |
Tytuł: | |
a zaczeło się to gdy jechałem z górki z ładunkiem i włączyłem hamulec silnikowy i wtedy zaczeło się to wszystko.Ale we wtorek na serwis pomykam to wszystko będe wiedział.Pozdrawiam wszystkich |
Autor: | krissek [ 29 wrz 2007, 14:30 ] |
Tytuł: | |
ja jestem praktycznie pewny że to uszczelka pod głowicą-kiedyś znajomy miał to samo tyle że w osobówce A silnik to silnik |
Autor: | Bury [ 29 wrz 2007, 14:36 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: ja jestem praktycznie pewny że to uszczelka pod głowicą-kiedyś znajomy miał to samo tyle że w osobówce
W osobówce może jeszcze być np chłodnica oleju uszkodzona i też będzie mieszało olej z płynem chłodniczym.A silnik to silnik Nie wiem czy takowe występują we współczesnych silnikach samochodów ciężarowych. |
Autor: | GREGOR SCANIA [ 29 wrz 2007, 14:50 ] |
Tytuł: | |
w ciężarówce też jest chłodnica oleju. jesli to chłodnica to skąd ta dziwna praca ze słyszalnym przedmuchem |
Autor: | adonnay [ 30 wrz 2007, 13:53 ] |
Tytuł: | |
Jaki to model? W rzędowym 11 i 12 litrowym silniku po prawej stronie pod podstawą filtra oleju jest chłodnica oleju. Są tam newralgiczne dwa oringi oraz uszczelka naokoło obudowy chłodnicy oleju. W silniku 9 i 14 litrowym troszeczkę inaczej to wygląda. W serwisie uszczelki te kupisz za 200 złotych. Wymiana to trochę zabawy no i płyn trzeba spuścić i kilkakrotnie przepłukać układ chłodzenia. A tak a propo jak strzeli uszczelka pod głowicą to olej nie dostanie się do układu chłodzenia. (Kanał olejowy jest po przeciwnej stronie co od płynu chłodzącego). Pozdrawiam |
Autor: | Sewex [ 10 paź 2007, 21:30 ] |
Tytuł: | |
Nom co do tych oringów kolega ma racje oring jest gumowy i poprostu wiodczeje od starości tam są 4 sztuki (2 góra 2 dół) ostatnio kupiłem za 2zł 6 sztuk w sklepie specjalistycznym z oringami i łożyskami na wymiar. roboty jest może na 1,5 godziny radze przed naprawą wypuścic płyn chłodzący, oleju nie trzeba. Mówie o uszcelnieniu chłodnica-obudowa. Bo obudowa-blok silnika to kolega napisał powyżej:) Pozdrawiam |
Autor: | v8. [ 26 paź 2007, 17:48 ] |
Tytuł: | |
uszczelka pod głowica .., bądz intercooler... miałem taki przypadek w pracy z actrosem 1840 lowdeck |
Autor: | RoBeRtO [ 26 paź 2007, 22:40 ] |
Tytuł: | |
scania to nie actros. Odpowidz juz padla dwa posty wyzej |
Autor: | januszko76 [ 02 gru 2007, 20:47 ] |
Tytuł: | |
to raczej oringi w chłodnicy oleju |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |