wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

[Scania] Olej w układzie chłodzenia
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10797
Strona 1 z 1

Autor:  GREGOR SCANIA [ 28 wrz 2007, 16:58 ]
Tytuł:  [Scania] Olej w układzie chłodzenia

czy ktoś z was spotkał się z takim przypadkiem
olej jest w zbiorniczku wyrównawczym a silnik wydaje dziwny odgłos jakby był dziurawy tłumnik.Cisnienie oleju i temperatura chłodzenia jest ok[/code]

Autor:  Cheester [ 28 wrz 2007, 19:20 ]
Tytuł: 

Podejrzewam uszczelke pod glowica ale to tylko podejrzewam. Najlepiej niech w tym temacie wypowiedza sie fachowcy. Narazie to tylko moja sugestia. Poczekaj na wypowiedzi innych.

Autor:  kraz [ 29 wrz 2007, 9:46 ]
Tytuł: 

Raczej uszczelka, sprawdź przy odkręconym zbiorniczku, czy jak przegazujesz silnik to lecą bomble powietrza. jak lecą to uszczelka.

Autor:  GREGOR SCANIA [ 29 wrz 2007, 14:04 ]
Tytuł: 

a zaczeło się to gdy jechałem z górki z ładunkiem i włączyłem hamulec silnikowy i wtedy zaczeło się to wszystko.Ale we wtorek na serwis pomykam to wszystko będe wiedział.Pozdrawiam wszystkich :lol:

Autor:  krissek [ 29 wrz 2007, 14:30 ]
Tytuł: 

ja jestem praktycznie pewny że to uszczelka pod głowicą-kiedyś znajomy miał to samo tyle że w osobówce
A silnik to silnik :)

Autor:  Bury [ 29 wrz 2007, 14:36 ]
Tytuł: 

Cytuj:
ja jestem praktycznie pewny że to uszczelka pod głowicą-kiedyś znajomy miał to samo tyle że w osobówce
A silnik to silnik
W osobówce może jeszcze być np chłodnica oleju uszkodzona i też będzie mieszało olej z płynem chłodniczym.
Nie wiem czy takowe występują we współczesnych silnikach samochodów ciężarowych.

Autor:  GREGOR SCANIA [ 29 wrz 2007, 14:50 ]
Tytuł: 

w ciężarówce też jest chłodnica oleju. :) jesli to chłodnica to skąd ta dziwna praca ze słyszalnym przedmuchem :?:

Autor:  adonnay [ 30 wrz 2007, 13:53 ]
Tytuł: 

Jaki to model? W rzędowym 11 i 12 litrowym silniku po prawej stronie pod podstawą filtra oleju jest chłodnica oleju. Są tam newralgiczne dwa oringi oraz uszczelka naokoło obudowy chłodnicy oleju. W silniku 9 i 14 litrowym troszeczkę inaczej to wygląda. W serwisie uszczelki te kupisz za 200 złotych. Wymiana to trochę zabawy no i płyn trzeba spuścić i kilkakrotnie przepłukać układ chłodzenia. A tak a propo :lol: jak strzeli uszczelka pod głowicą to olej nie dostanie się do układu chłodzenia. (Kanał olejowy jest po przeciwnej stronie co od płynu chłodzącego). Pozdrawiam

Autor:  Sewex [ 10 paź 2007, 21:30 ]
Tytuł: 

Nom co do tych oringów kolega ma racje oring jest gumowy i poprostu wiodczeje od starości tam są 4 sztuki (2 góra 2 dół) ostatnio kupiłem za 2zł 6 sztuk w sklepie specjalistycznym z oringami i łożyskami na wymiar. roboty jest może na 1,5 godziny radze przed naprawą wypuścic płyn chłodzący, oleju nie trzeba. Mówie o uszcelnieniu chłodnica-obudowa.
Bo obudowa-blok silnika to kolega napisał powyżej:)
Pozdrawiam

Autor:  v8. [ 26 paź 2007, 17:48 ]
Tytuł: 

uszczelka pod głowica .., bądz intercooler... miałem taki przypadek w pracy z actrosem 1840 lowdeck

Autor:  RoBeRtO [ 26 paź 2007, 22:40 ]
Tytuł: 

scania to nie actros. Odpowidz juz padla dwa posty wyzej

Autor:  januszko76 [ 02 gru 2007, 20:47 ]
Tytuł: 

to raczej oringi w chłodnicy oleju

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/