Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 lip 2019, 20:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lip 2019, 20:07
Posty: 7
Samochód: Axor 1829

Witam
Kupiłem Axora 1829 z przeznaczeniem na skrzynie. Wracając od sprzedającego zauważyłem, że przy prędkości 90km/h ma jakieś 1890 obrotów. Zastanawiam się czy to normalne czy przypadkiem nie za dużo. Skrzynia manual 8 biegów z połówkami czyli 16 z intarderem. Przełącznik od połowek nie działa (uszkodzony lub uszkodzony kabel, jeszcze nie zaglądałem). Koła 315/70/22.5. Czy jest możliwe żeby skrzynia została na polowkach w przypadku uszkodzenia przełącznika? Jakie macie obroty w podobnych mercedesach na ograniczniku?
Pozdrawiam


Post Wysłano: 22 lip 2019, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5965
Samochód: Volvo FH

Ty no nie wiem, udziwniasz proste tematy.
A jak cpykniesz na pół lub na cały, to zmienią się obroty? Jeśli tak, to połówki działają, jeśli nie, to nie działają.

Nie wiem z którego roku to truchło, i jaka motorownia, ale im mniejszy motor, i starszy grot, tym na odcinie będą wyższe obroty.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 22 lip 2019, 20:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lip 2019, 20:07
Posty: 7
Samochód: Axor 1829

No przecież pisałem że pstryczek od połowek nie działa, pytałem czy przy uszkodzeniu pstryczka na polowce skrzynia może na tej polowce zostać i tak pracować. Wystarczy przeczytać że zrozumieniem i nie nabijac nic nie wnoszacych postów.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 22 lip 2019, 20:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5091
Samochód: orange i grafitowy

dużo tych obrotów nawet za dużo.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 22 lip 2019, 20:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5965
Samochód: Volvo FH

No więc jeśli nie działają połówki, to i tak musisz tam dłubnąć, wtedy się okaże ile ma na całym, co nie?
I wtedy ewentualnie będziemy dywagować komu się wydaje że dużo, a komu że w sam raz.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 22 lip 2019, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5091
Samochód: orange i grafitowy

90 moim actrosem nie jechałem, ale 86 tak i obrotów miał mniej niż 1300.
jak już będziesz patrzył to sprawdź przełożenie w moście bo to może być samochód dystrybucyjny - ma mieć moc a prędkości żadnej.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 22 lip 2019, 21:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

A co pokazuje wyświetlacz zapiętego biegu na komputerze pokładowym? Na pełnym biegu powinien pokazywać 8 i strzałkę do góry, przy połówce 8 i strzałkę w dół. Chyba, że ma jakiś nietypowy komputer bez wskazania biegu.


Post Wysłano: 22 lip 2019, 21:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lip 2019, 20:07
Posty: 7
Samochód: Axor 1829

Wyświetlacz nie pokazuje biegu, jest też problem z czujnikiem jałowego, jak naprawie to może coś się pokaże. Jeździł z chłodnia więc kolega zzx prawdopodobnie znalazł przyczynę moich wątpliwości. Narazie stoi u mechanika bo coś waliwo w kierownicy, ma zdiagnozować czy to drazki czy coś z przekładnia żebym wiedział czy go zatrzymać czy oddac. Nie śmiejcie się ze kupiłem takiego gruza, robię kilka tysięcy rocznie więc lepsze i młodsze auto odpada z ekonomicznego punktu widzenia.


Post Wysłano: 22 lip 2019, 21:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

To nie lepiej zlecić te "kilka tysięcy rocznie" komuś kto się tym zajmuje zawodowo?


Post Wysłano: 22 lip 2019, 22:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lip 2019, 20:07
Posty: 7
Samochód: Axor 1829

No nie lepiej, muszę mieć transport w pełni dyspozycyjny żeby zapewnić ciągłość produkcji swoim klientom. Wiem że koszty mam większe ale muszę tak działać.


Post Wysłano: 22 lip 2019, 23:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5986

Myślisz, że teraz ci go ktoś przyjmie? Gwarancja była to bramy. Kupiłeś co kupiłeś.
Nawet jeśli samochód jest dystrybucyjny, na odcięciu ( może być mniej niż 90) nie powinien wychodzić za zielone pole. Ja mam wolny most i przy 85 (na odcięciu) mam prawie 1480 obrotów, czyli na końcu zielonego pola.


Post Wysłano: 23 lip 2019, 8:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Z takim gruzem na pewno będziesz mial w pełni dyspozycyjny transport. Nie wiadomo czy odpali ani czy dojedzie. Lepiej okolicznemu przewoźnikowi dać zarobić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 25 lip 2019, 9:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Możesz mieć takie przełożenie. ja w atego 1528 tez mam takie obroty przy odcince na 93/h

Na spalanie niższe jak 25 litrów przy jeździe na odcięciu nie masz co liczyć.


plus jest taki ze załadowany na full na każda górę idziesz lewym pasem :)


I po co kupiłeś auto z niedziałającymi polówkami ? sprzedający mógł to naprawić.

Mozę wystarczy nowy przełącznik za 200 pln możne czujniki od sprzęgła są dwie sztuki. a może cała skrzynia na szrot.


Post Wysłano: 25 lip 2019, 9:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lip 2019, 20:07
Posty: 7
Samochód: Axor 1829

Na sugestie o zlecanie transportu nie odpowiadam bo to nie temat dyskusji.
Czy mogę go oddać? Moge
Po co kupiłem auto z niedziałającymi połówkami? Bo wiedziałem że to bzdeta. Uszkodzony kabelek przy wtyczce. Już działają.
Przyczyny obrotów są dwie, przełożenie mostu 43:11 i słabe opony.
Zobaczę ile będzie palił, jak za dużo to wymienię wkład mostu na szybszy.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 25 lip 2019, 10:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7211
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To nie jest przełożenie mostu, tylko ilość zębów w przekładni

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 lip 2019, 10:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lip 2019, 20:07
Posty: 7
Samochód: Axor 1829

Na tabliczce jest 43:11, I= 3.909. Czy I oznacza przełożenie? Czy jest jeszcze jakoś inaczej?


Post Wysłano: 25 lip 2019, 10:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7211
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

I = 3.909 to jest przełożenie mostu i to bardzo wysokie jeśli ma opony w rozmiarze 22,5 cala

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 lip 2019, 10:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lip 2019, 20:07
Posty: 7
Samochód: Axor 1829

43:11=3,909 czyli dzieląc ilość zębów przez ilość zębów wychodzi przełożenie. Opony 315/70R22,5 jeśli byłyby mniejsze to obroty byłyby jeszcze większe przy 90km/h


Post Wysłano: 25 lip 2019, 23:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Akurat takie bzdety jak niedziałające połówki w ciężarówce świadczy o tym jak eksploatowany było auto to znaczy dopóki jedzie to znaczy że wszystko jest okej te auto to na pewno szrot na kołach.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: